Pagina 1 din 1
VK 3002 DB Daimler - Benz Heeeeelp
#1
Postat 25 November 2006 - 03:30 PM
Buna ziua domnilor si BINE V-AM GASIT.Ma invirt de ceva timp prin "coltisorul asta de suflet" si-mi tihneste tare mult aici. Prin urmare mi-am zis sa dau ghes (guest sint de mult).Sint incepator, lucrez insa cu drag (in functie de timp sau chef ) si citeodata reusesc "chiar" sa finalizez cite un model (nu doar afv ).1/72 e scara unde i-mi place sa ma "balacesc".De la o vreme,(imaginindu-mi o scena a unei batalii, ce se da printre ruinele unei fabrici ,in ultimele zile de razboi),mi-a captat atentia un proiect foarte simpatic(zic eu) ,insa prea putin documentat:VK 3002 DB (Daimler-Benz).De pe net , m-am ales cu 2 fotografii, de proasta calitate, luate la sfirsitul razboiului (una a&n ;cealalta color),reprezentind prototipul de teste ( cel cu 3 role sus si 4 galeti jos ).Aceste poze arhicunoscute ,(daca doriti le postez -daca reusesc), dezvaluie putine detalii ( vizorul soferului ,partea de lateral a corpului, culoarea rosu primer <nu cred ca a avut vreodata turela >).Putin text (acelas peste tot) ;doua planuri (-lateral - cele doua versiuni -cu 3 role sus si 4 galeti jos ,suspensii arcuri de foi ,care a si fost testat ,aparind in foto si cel cu galetii intercalati, suspensii bari de torsiune ,cunosc doar2 fotografii ale modelului de lemn).Pe fotografiile modelului de lemn , (datorita luminii si unghiului din care a fost pozat )nu pot distinge detaliile de deasupra cutiei blindate si spatele tancului .Ar mai fi un plan (vedere lateral) comparativ T34 -Vk 3002 Db (bunicel pt dimensiune lateral) si un profil color prezentind prototipul in gri inchis , specific perioadei '41 - '42.CE AS DORI (PLEEEEASE): - daca exista vedere detalii ,de deasupra+latimea cutiei blindate ,vedere spate ,vedere fata ,unghiul de inclinare al blindajului lateral,marimea galetilor (fata de panther MAN).Poate putina istorie suplimentara (ma intereseaza soarta prototipului gasit de rusi-cel cu 3 role sus care apare in poze ). A avut vreodata turela, (a "testat" vreuna?), macar acea "cusca" din lemn sau metal ,care apare in pozele altor vehicole prototip , in timpul testelor ?Intr-o varianta "what if" mi-l imaginez cu o turela de SDKFZ 234 PUMA , montata la disperare , poate purtind inca urme de camuflaj ,sau cruci , cu teava tunului galbena si pureci di aceeasi culoare pe aparatoare in forma de para a acestuia si poate cu sistem INFRAROSU .Daca v-am facut "pohta" - "Bon apetit". O impresie ochiometrica - pare a se asemana in gabarite + lungime+ latime cu sasiul jagdpz 4 ( poate si pt ca se vrea un inlocuitor al pz4 ) .Uf , cam asta-i ,in incheiere ,nu-mi ramine decit sa-l citez pe "Luke"(SW) :- "Help me Obi-Wan you are my only help..."
#3
Postat 26 November 2006 - 08:08 AM
Citeaza
Buna ziua domnilor si BINE V-AM GASIT.Ma invirt de ceva timp prin "coltisorul asta de suflet" si-mi tihneste tare mult aici.
Servus, Dany !
Bine ai venit printre noi, in mai largul cerc al Fratiei Cartuleze, dar mai ales, in sanul "coltisorului vesel" al Fratiorilor Braillisti !
Sunt convins ca ai sa te simti bine, p'acilea, impreuna cu noi !
Mie personal, subectul asta care te preocupa pe matale acum, al "panzerelor de hartie" mi-e destul de strain... dar promit sa fac si io ceva sapaturi !
Probabil ca se vor gasi alti frati, care stiu mai multe si care BINEINTELES ca te vor ajuta!
Inca odata... BUN VENIT !
#5
Postat 26 November 2006 - 04:47 PM
Banuiesc ca ai desenu de mai jos. Mai multe detalii po-ti gasii, cred, intruna din cartile lu W. Spielberger care are si desene dale lu Doyle. daca te poate ajuta planul, scara a fost 1/76 si pentru conformitate cota la exteriorul senilelor in vederile fata-spate este de 42mm. Singura turela testata a fost cea care apare pe plan. Turela Rheinmetall folosita pe Panther MAN sa dovedit a fii prea larga pentru modelul DB si sa renuntat la ea. Pentru un proiect abandonat cred ca prea multe detalii tehnice si m-ai ales cote vor fi greu de gasit. O varianta "what if" poate fi usor realiazata, cunosc pe cineva care din cind in cind face asa ceva. Avind exemplele E 10, E 50 care au fost prezentate cu camuflaje si chiar in actiune, nimic nu mai este imposibil.
#6
Postat 26 November 2006 - 05:59 PM
Buna ziua SM si SARU' - MANA . Multumesc mult . Chiar nu aveam acest plan , (nu am reusit inca sa postez materialul meu <- deh inca novice - > dar care nici nu e mare lucru) . Ai facut multa lumina intrebarilor mele . Cu toate ca nu sint un impatimit al "paper pz" ,citeodata ma incapatinez ( cu cit gasesc mai putin) sa aflu cit mai mult ... .Am vazut kituri ,articole ,imagini parca desprinse din universuri paralele ,ale unor vehicole din care nu s-a construit nici macar un surub , iar despre " vehicolul" asta nici nu stiam cum s-a comportat la testele comparative (contracandidat MAN) . Eu il includ mai degraba la categoria (Tiger P versus Tiger H ).Nu sti cumva daca a existat si varianta "galeti intercalati " ,desi eu as vrea sa o realizez pe cealalta . Inca ceva (please ) : turela afost montata doar pe varianta "3 role +4 galeti" ? .Armamentul a fost instalat-testat? (tunul seamana cu cel de pe pz 4 g (parca)).Culoarea a fost doar cea rosu (primer ) peste tot ? Exista detalii de interior ( sau poze cu echipamentul interior <pot fi luate si separat -ex.: vezi motor X ; vezi statie radio Y ; vezi directie Z etc.>)?Iarta-ma nu vreau sa te incarc prea mult sau sa abuzez de marinimia ta ;reactia mea (intrebari suplimentare ) se datoreaza faptului ca nu credeam sa mai existe si altceva inafara de arhicunoscutele imagini si text de pe Google ( sursa documentatiei mele ). Inca o data Merci mult.
#7
Postat 26 November 2006 - 08:36 PM
Detaliile sint foarte putine fiind vorba de un proiect abandonat. VK 3002 DB a fost in competitie directa cu Panther MAN. Cine a cistigat, nu e prea greu de aflat.
Pentru VK 3002 - tunul folosit a fost un 75mm L/70 montat in "saukopf", in pozitie avansata datorita tubului recuperator. Turela a fost aceeasi pentru ambele variante. La varianta cu tren de rulare T 34 s-a renuntat foarte repede datorita problemelor legate de repartitia greutatii si a fost adoptata varianta cu galeti in perechi si intercalati - sistem Panther. Suspensie pe arcuri cu foi. Motor Diesel MB 507, racit cu aer, asezat in spate si cu transmisie pe spate - neuzual pentru tancurile germane.
Unghiurile pentru blindaje precum si alte detalii de executie le poti lua direct de pe plan.
Date despre teste, daca au fost sau nu, etc, etc, nu am. Norocul tau a fost ca am desenul insotit de un mic text. Accidental, interesul meu fiind pentru vehicUle cu roti.
Interesant daca vei face ceva pentru ca pina acum nu-mi aduc aminte sa fi vazut ceva la 1/72.
Pentru VK 3002 - tunul folosit a fost un 75mm L/70 montat in "saukopf", in pozitie avansata datorita tubului recuperator. Turela a fost aceeasi pentru ambele variante. La varianta cu tren de rulare T 34 s-a renuntat foarte repede datorita problemelor legate de repartitia greutatii si a fost adoptata varianta cu galeti in perechi si intercalati - sistem Panther. Suspensie pe arcuri cu foi. Motor Diesel MB 507, racit cu aer, asezat in spate si cu transmisie pe spate - neuzual pentru tancurile germane.
Unghiurile pentru blindaje precum si alte detalii de executie le poti lua direct de pe plan.
Date despre teste, daca au fost sau nu, etc, etc, nu am. Norocul tau a fost ca am desenul insotit de un mic text. Accidental, interesul meu fiind pentru vehicUle cu roti.
Interesant daca vei face ceva pentru ca pina acum nu-mi aduc aminte sa fi vazut ceva la 1/72.
#9
Postat 27 November 2006 - 09:47 AM
Am gasit si io un crampei de informatie... in site-ul lui George Parada.
Citez:
" On November 25th of 1941, Adolf Hitler ordered Wa Pruef start work on the new tank. In December of 1941, Wa Pruef ordered Daimler-Benz and MAN (Maschinenfabrik Augsburg Nuernberg) to design new 30-ton tank armed with 75mm KwK L/70 gun as a response to the Soviet T-34/76 tank. Rheinmetall-Borsig was in charge of the development of the turret for this new tank. In March of 1942, Daimler-Benz was the first to produce their version of VK3002's design based on previously rejected VK3001 (direct copy of T-34/76) design from January of 1942. Two versions of VK 3001 with different suspensions were designed by Daimler-Benz - one with spring suspension and other with torsion bar suspension. Daimler-Benz VK3002 design was largely based on T-34/76 and was more like a modified German version of it. MAN finished their design of VK3002 in early Spring of 1942.
VK3002(DB)'s turret was mounted in the forward position of the hull just like that of T-34/76. Prototype was presented to the Fuhrer, who ordered the production of 200 to start as soon as possible. On May 11th of 1942, VK3002 project received the designation of Panther. On May 14th of 1942, when extensive tests of both prototypes were completed, Hitler decided to put MAN's design into production. Daimler-Benz's design was rejected since it was assumed that it would cause many problems with identification of the vehicle and also proved to have poor performance and many modifications would have to be made in order to improve its faults. The Daimler-Benz protototype was captured by the Soviets in 1945. Skoda also provided their design similar to Soviet T-34/76, designated Panzerkampfwagen T-25, but its design was also rejected. In June/July of 1942, MAN's Panther was finally accepted for full-scale production. Adolf Hitler ordered that the production of MAN's Panther was to start as early as December of 1942. Adolf Hitler himself insisted on using 75mm KwK 42 L/100 gun, but since it was not ready for production, shorter 75mm KwK 42 L/70 gun, which was capable of penetrating almost 150mm thick armor at the range of 1000 meters was used. Panther's 75mm gun had penetration slightly better than Tiger's 88mm gun. "
Ce sa zic, ai mult curaj ! Bravo !
Ar fi o (auto)constructie interesanta in /72, mai ales ca probabil, poti folosi destul de multe piese de la alte kituri existente.
Promit sa mai sap.
Uite pagina din care am citat:
http://www.achtungpa...pz4.htm#panther
Aici ai o ilustratie cu "VK3002(DB) with torsion bar suspension." :
Citez:
" On November 25th of 1941, Adolf Hitler ordered Wa Pruef start work on the new tank. In December of 1941, Wa Pruef ordered Daimler-Benz and MAN (Maschinenfabrik Augsburg Nuernberg) to design new 30-ton tank armed with 75mm KwK L/70 gun as a response to the Soviet T-34/76 tank. Rheinmetall-Borsig was in charge of the development of the turret for this new tank. In March of 1942, Daimler-Benz was the first to produce their version of VK3002's design based on previously rejected VK3001 (direct copy of T-34/76) design from January of 1942. Two versions of VK 3001 with different suspensions were designed by Daimler-Benz - one with spring suspension and other with torsion bar suspension. Daimler-Benz VK3002 design was largely based on T-34/76 and was more like a modified German version of it. MAN finished their design of VK3002 in early Spring of 1942.
VK3002(DB)'s turret was mounted in the forward position of the hull just like that of T-34/76. Prototype was presented to the Fuhrer, who ordered the production of 200 to start as soon as possible. On May 11th of 1942, VK3002 project received the designation of Panther. On May 14th of 1942, when extensive tests of both prototypes were completed, Hitler decided to put MAN's design into production. Daimler-Benz's design was rejected since it was assumed that it would cause many problems with identification of the vehicle and also proved to have poor performance and many modifications would have to be made in order to improve its faults. The Daimler-Benz protototype was captured by the Soviets in 1945. Skoda also provided their design similar to Soviet T-34/76, designated Panzerkampfwagen T-25, but its design was also rejected. In June/July of 1942, MAN's Panther was finally accepted for full-scale production. Adolf Hitler ordered that the production of MAN's Panther was to start as early as December of 1942. Adolf Hitler himself insisted on using 75mm KwK 42 L/100 gun, but since it was not ready for production, shorter 75mm KwK 42 L/70 gun, which was capable of penetrating almost 150mm thick armor at the range of 1000 meters was used. Panther's 75mm gun had penetration slightly better than Tiger's 88mm gun. "
Ce sa zic, ai mult curaj ! Bravo !
Ar fi o (auto)constructie interesanta in /72, mai ales ca probabil, poti folosi destul de multe piese de la alte kituri existente.
Promit sa mai sap.
Uite pagina din care am citat:
http://www.achtungpa...pz4.htm#panther
Aici ai o ilustratie cu "VK3002(DB) with torsion bar suspension." :
#10
Postat 27 November 2006 - 08:05 PM
Multumesc si apreciez mult ajutorul si atentia acordata . Detin prin grija dumneavoastra suficiente detalii pt a porni (incetisor dar sigur ) .Dragos , nu stiu daca e curajul sau forma simpla destul de acesibila (nivelului meu...) m-a determinat sa ma incumet .Am sa va tin la curent cu evolutia lucrarii (deindata ce termin cu un Panther A < italeri> ,ce se vrea ingropat pan' la briu-corp(pt a scapa de rotile+senilele kitului ) <pillbox> pe strazile Berlinului). Va multumesc inca o data pt ajutorul dat . DAU O
#11
Postat 27 November 2006 - 08:11 PM
Succes !
Sa ne tii la curent.
S-ar putea sa ai de canibalizat parti din mai multe kituri...
Dar tocmai ASTA-I frumusetea in braille scale ! Cel putin... pre gustul meu.
Io ma dedau la "scarbosenii" d'astea canibalicesti, chiar la proiecte mult mai normale si mai "pamantene" decat al tau...
Sa ne tii la curent.
S-ar putea sa ai de canibalizat parti din mai multe kituri...
Dar tocmai ASTA-I frumusetea in braille scale ! Cel putin... pre gustul meu.
Io ma dedau la "scarbosenii" d'astea canibalicesti, chiar la proiecte mult mai normale si mai "pamantene" decat al tau...
Arata acest topic
Pagina 1 din 1