Mig -ul lui Bazu la...1/32
#1
Postat 24 November 2006 - 05:47 PM
Macheta este Trumpeter , Mig 3 la scara 1/32.
Kit-ul este frumos si bine detaliat, insa se pot gasi pe net diverse modificari ce in final duc la un rezultat cat mai aproape de adevar.
L-am facut asa cum l-a gandit chinezul ,totusi varianta aleasa m-a obligat la mici modificari.
Prima imagine:
#3
Postat 24 November 2006 - 05:56 PM
Foto 3:
#4
Postat 24 November 2006 - 06:01 PM
Foto 4:
#7
Postat 24 November 2006 - 07:12 PM
Singurele carcoteli se pot repara, daca vrei, foarte iute. Galbenul de la varfurile aripilor era si pe extrados iar palele elicilor erau nevopsite pe partea din fata (numai pe partea din spate erau negre)
Altfel e foarte frumos.
Radu
#10
Postat 25 November 2006 - 07:19 PM
Ai realizat o macheta destul de reusita si sper sa imi permiti sa fac citeva observatii. Nu de alta dar si eu am inceput sa lucrez la acelasi replica (dar la o alta scara).
Ce imi place
- Ti-au iesit excelent crucile de pe aripi si meriti felicitari pentru modul cum le-ai facut.
- Imi place modul cum se imbina cele doua culori de verde (cu toate ca nu stiu cit de aproape de realitate sunt).
- Uzura elicei si a fuselajului;
- Ai redat bine inelul din spatele conului elicei
Ce nu imi place:
- Ai gresit partea frontala a cupolei. Partea frontala era formata dintr-o singura semisfera (sfert de sfera) de sticla care avea pe partea interioara doua ranforsari metalice verticate (bare rotunde). Din pacate este o greseala des intilnita la modele. De fapt sticla exterioara este neintrerupta pe toata suprafata frontala a cupolei.
- Pacat ca nu ai facut un pic de spalari ca sa scoti in relief detalii modelului
- Asta e un model ce tzipa dupa un pic de detaliere (in special la scara asta) si e pacat ca nu ai lucrat un pic la subiectul asta;
- Suprafetele acoperite cu pinza par putin nenaturale;
- Culoarea galbena de pe virfurile planurilor era pe intrados si extrados;
- Culorile galben, albastru si rosu sunt parca putin prea tari (dar poate la asta sunt putin subiectiv) - oricum exista o diferenta de intensitate intre fotografiile de epoca si modelul tau;
- Rotile nu prezinta urme de rulare;
- Calele trenului de aterizare sunt prea curate;
- In partea frontala elicea nu era vopsita (metal);
- Calele trenului de aterizare sunt lipsite de multe detalii interesante;
- Lipsesc gaurile de aerisire din spatele carlingii;
Just my two cents.
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 25 November 2006 - 07:20 PM
#14
Postat 26 November 2006 - 03:44 PM
Nu au existat Mig-3 cu partea frontala a parbrizului din 3 bucati.
Ramele sunt pe interior, in spatele parbrizului, dar ele nu separa cupola de sticla.
De aia in cea de-a doua fotografie postata de tine se observa barele (prin parbriz) si sunt desenate mai subtiri, iar in prima foto postata de tine aeronava nu are sticla montata pe rame.
Oricum ca sa evitam alte confuzii iti recomand:
http://mig3.sovietwa...3/external.html
si la pct 18. o sa gasesti clar remarca facuta despre cupola.
Si ei sunt cam un fel de "tatici" legat de Mig-3.
Vali, dupa ce m-am mai uitata de citeva ori mi-am dat seama ca mi-a scapat ceva:
- Avionul lui "Bizu" nu avea instalatia radio din spatele cupolei - acolo trbuia sa lasi loc gol.
- nu avea nici cutia de scule de dupa scaun;
- Avionul pare se ca avea carenele de "nas scurt", cu protuberantele celor trei mitraliere mult mai scurte decit la variantele tirzii.
- Pe fuselajul varienei pilotate de "Bizu" exista o carena scurta pe prima toba de esapament. Tobele variantelor tirzii au avut o carena mai lunga, similara cu cea de la kit-ul "Trumpeter"
- Nu exista orificul de iesire a antenei radio
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 26 November 2006 - 03:48 PM
#15
Postat 26 November 2006 - 04:11 PM
Vali a facut acele modificari la gurile mitralierelor. Scrie si in textul puse de el. Se vede si in poze.
Chestia cu parbrizul e cava mai clara daca citesti textul de pe pagina lui Massimo Tesitori si te uiti in aceste poze http://mig3.sovietwa...rr/rusavia3.htm
Parbrizul era din trei bucati, dar erau doar bucati de plastic lipite intre ele, fara rame (nici pe interior nici pe exterior)
HTH
Radu
#17
Postat 26 November 2006 - 04:57 PM
Citeaza
Cu toate ca aici scrie:
Citeaza
in poza atasata se vede cum zice Radub.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 November 2006 - 04:58 PM
#18
Postat 26 November 2006 - 05:34 PM
In documentatia unde este link-ul de mai sus scrie destul de clar - One piece windscreen. Oricum asta corespunde si cu alte date gasite pe net.
Daca te duci pe pagina cu cockpit-ul o sa vezi o foto (ultima) unde se vede clar ca cockpitul frontal este facut dintr-o singura bucata. Dar datorita luciului cupolei nu se vad ramele interioare.
Radu
Vali a ras in totalitate umflaturile de la mitraliere. Ceea ce nu este corect. Intre variantele tirzii unde capota avea o curba un pic diferita si implicit carenele sunt mai lungi si varianta timpurie cu carenele scurte exista o diferenta. Dar nu exista nici o versiune unde carenele sa dispara cu totul.
Ftografiile postate de tine nu au nici o relevanta - ele provin de ma o replica ce zboara a lui Mig-3. Nici cele doua rame interioare ale partii din fata a cupolei nu exista. Ceea ce ma face sa cred ca replica nu este chiar acurata.
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 26 November 2006 - 05:36 PM
#19
Postat 26 November 2006 - 06:39 PM
Poate ca, in mod foarte convenabil, acele poze nu sunt relevante... pentru ca sunt poze ale unei, te citez, "o replica ce zboara" (ce-o fi insemnand asta . inca nu m-am prins...) , dar arata-mi te rog o poza care SPRIJINA ARGUMENTUL TAU, si anume ca ramele interioare exista. Eu unul nu am gasit...
Nu stiu ce crezi tu ca e CLAR in fraza asta "one-piece unarmoured windshield, TAKEN in place by two internal metal frames". Ca vorbitor curent de limba engleza iti pot spune ca e clara ca noroiul! Era corect sa scrie "one-piece unarmoured windshield, HELD in place by two internal metal frames". Tinand seama ca e o greseala deja in acea fraza, e cumva posibil sa fie inca una? Doua? Poate chiar toata fraza sa fie eronata?
Chiar acum rasfoiesc cartea lui Massimo Tessitori "Mikoyan Gurevich MiG1/MiG3" scoasa de Mushroom Model Publications (No6121) - de fapt o distilare a siteului lui citat mai sus - si sa fiu al dreaq daca gasesc acele rame de care vorbesti tu in vreo poza. Si ale naibii poze, toate sunt poze de, se pare, "replici ce zboara"
In plus, m-am uitat si la pozele de pe acel site (Multe sunt si in carte) si iar nu gasesc rame interioare, dar foarte multe fara rame.
Cat despre ce a facut Vali, nu se vede clar in poze, dar eu sunt dispus sa ii acord "benefit of the doubt". Macar si-a dat silinta...
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 26 November 2006 - 06:40 PM
#20
Postat 26 November 2006 - 06:53 PM