Pagina 1 din 1
Brewster Model 239 "Buffalo" 1/72 Hobby2000( matriță Hasegawa )
#1
Postat 10 June 2024 - 09:26 PM
Salutare !
Nici eu nu am stat degeaba...Bucuros (dar și "epuizat" ) de terminarea Hudson-ului , am zis să fac ceva mai mic , mai simplu...Mi-au căzut ochii pe ăsta micu' ...Butoiașul zburător.
Model 239 este varianta denavalizată a lui F2A-1 . Contractul inițial prevedea 52 sau 54 buc. F2A-1 pentru US.Navy , care a renunțat la el , după recepția a doar cīteva mașini , pentru ca SUA să-l poată vīndă Finlandezilor prinși īn Războiul de iarnă contra rușilor. După cele mai credibile surse, finlandezii au cumpărat 42 de bucăți.
Acestea au fost īmbarcate (demontate și puse īn containere de lemn) īn ianuarie-februarie pe cargoul SS Mormackstar , și expediate īn portul norvegian Bergen , apoi pe calea ferată īn Suedia , unde au fost asamblate și echipate la uzinele SAAB din Trollhatan.
Aici au fost echipate de luptă ( blindaj adițional la scaunul pilotului, instrumente de zbor metrice, 4 mitraliere suedeze LKk/42 cu 400 rpg-aripi și 250 rpg-capotă , colimator Yaisala T.h.m40-copie licențiată după germanul Revi 3C.
Avioanele erau echipate cu motor Wright R-1820-G5 de 950CP.
Din păcate pentru finlandezi , Brwsterele nu au fost gata pentru participarea la Războiul de Iarnă, dar a fost folosit cu deosebit succes īn Războiul de Continuitate...cu un kill ratio de 25/1 , ceva formidabil !!
Kitul probalbil că vă este binecunoscut , matrița Hasegawa. După priceperea mea , corect ca forme, dar īn spiritul japonezilor , bine simplificat la interior. Care interior a fost "umplut" cu ceva fotodecupaje ( coala Eduard 72221) și scrăciuială īn completare.
Hasegawa a dat inclusiv blindajul scaunului , dar era ridicol de supra-dimensionat , așa că am scrăciuit unul din foaie de aluminiu subțire.
Ia'n uitați ce blindaj...Orice crucișetor ar fi mīndru...
Asă că l-am īnlocuit.
Interiorul a fost original Aluminium dope (Hopean Harmaa), iar după prima reparație a fost vopsit Valeaan Harmaa ( light grey).
De la bun īnceput am hotărīt că voi face avionul Oranssi 4, al Lentomestari ( Warrant officer=Sergent Major) Eino llmari "Illu" Juutilainen , Mannerheim ristin ritari koneineen ( Dublu cavaler al Crucii Mannerheim-cea mai īnaltă distincție militară finlandeză)
Juutilainen a fost un as veritabil , pilotul non-german cu cel mai mare număr de victorii din istorie , 94 confirmate . Nu numai că nu a fost doborīt niciodată, dar nu a fost nici măcar atins vreodată de vreun inamic !! O singur»ă aterizare forțată, pe propriul aerodrom , din cauza unui "friendly fire"ce i-a avariat motorul...A pilotat un avion Fokker D.XXI īn timpul Războiului de iarnă , apoi Brewster Model 239 ( pe care a obținut 34 victorii) și īn final Messerschmitt Bf-109G-2 și G-6.
Oranssi 4 / BW-364 se pare că este avionul individual cu cel mai mare număr de victorii , 42,5 , din care 28 doar Juutilainen. La sfīrșitul lui 1943 a fost revopsit pe intrados DN-vari ( literal , culoare Dornier, recte RLM 65) și interiorul Light grey. A fost distrus īntr-un accident pe 29.07.1944
Apoi am īnchis fuselajul. Ce să zic , potrivire perfectă , fără cusur. Cu ceva chit pe ici-pe colo, doar pentru a nivela lipiturile.
Am asamblat capota motorului și inelul frontal , căria i-am adăugat niște site, să nu rămīnă găurile goale...
Asamblat și făcut motorul. Frumușel.
Aripile, fuselajul și capota le-am nituit după pricepere...
Cīnd să asamblez totul , m-a pocnit revelația...Īn bunul lor obicei, japșii au lăsat compartimentul motorului și al aterizoarelor ...complet gol. Nimic. Nada. Nihil...Așa că am căutat pe net și-am scrăciuit practic īntreg interiorul. Suporții (parțial) motorului, brațele trenurilor față ( mecanismul de escamotare este foarte ușchit !!), suportul mitralierelor de capotă , mitralierele īn sine , cutiile de muniție, țevăraie...
Din poză lipsește mecanismul de escamotare , nu era īncă gata, iar ulterior am uitat să-l pozez...
Odată populat și acest compartiment, am asamblat totul. Potrivirea a fost foarte bună.
Urmează vopsitul . Nu este greu . Pe burtă rămīne Aluminium Dope , iar extradosul Oliivin Vihrea-Olive green (FS 34096-Gunze H-73) și Musta-Negru (voi folosi totuși Tyre Black de la Tamiya, negrul pur e mult prea...nenatural) .
Va urma !
Nici eu nu am stat degeaba...Bucuros (dar și "epuizat" ) de terminarea Hudson-ului , am zis să fac ceva mai mic , mai simplu...Mi-au căzut ochii pe ăsta micu' ...Butoiașul zburător.
Model 239 este varianta denavalizată a lui F2A-1 . Contractul inițial prevedea 52 sau 54 buc. F2A-1 pentru US.Navy , care a renunțat la el , după recepția a doar cīteva mașini , pentru ca SUA să-l poată vīndă Finlandezilor prinși īn Războiul de iarnă contra rușilor. După cele mai credibile surse, finlandezii au cumpărat 42 de bucăți.
Acestea au fost īmbarcate (demontate și puse īn containere de lemn) īn ianuarie-februarie pe cargoul SS Mormackstar , și expediate īn portul norvegian Bergen , apoi pe calea ferată īn Suedia , unde au fost asamblate și echipate la uzinele SAAB din Trollhatan.
Aici au fost echipate de luptă ( blindaj adițional la scaunul pilotului, instrumente de zbor metrice, 4 mitraliere suedeze LKk/42 cu 400 rpg-aripi și 250 rpg-capotă , colimator Yaisala T.h.m40-copie licențiată după germanul Revi 3C.
Avioanele erau echipate cu motor Wright R-1820-G5 de 950CP.
Din păcate pentru finlandezi , Brwsterele nu au fost gata pentru participarea la Războiul de Iarnă, dar a fost folosit cu deosebit succes īn Războiul de Continuitate...cu un kill ratio de 25/1 , ceva formidabil !!
Kitul probalbil că vă este binecunoscut , matrița Hasegawa. După priceperea mea , corect ca forme, dar īn spiritul japonezilor , bine simplificat la interior. Care interior a fost "umplut" cu ceva fotodecupaje ( coala Eduard 72221) și scrăciuială īn completare.
Hasegawa a dat inclusiv blindajul scaunului , dar era ridicol de supra-dimensionat , așa că am scrăciuit unul din foaie de aluminiu subțire.
Ia'n uitați ce blindaj...Orice crucișetor ar fi mīndru...
Asă că l-am īnlocuit.
Interiorul a fost original Aluminium dope (Hopean Harmaa), iar după prima reparație a fost vopsit Valeaan Harmaa ( light grey).
De la bun īnceput am hotărīt că voi face avionul Oranssi 4, al Lentomestari ( Warrant officer=Sergent Major) Eino llmari "Illu" Juutilainen , Mannerheim ristin ritari koneineen ( Dublu cavaler al Crucii Mannerheim-cea mai īnaltă distincție militară finlandeză)
Juutilainen a fost un as veritabil , pilotul non-german cu cel mai mare număr de victorii din istorie , 94 confirmate . Nu numai că nu a fost doborīt niciodată, dar nu a fost nici măcar atins vreodată de vreun inamic !! O singur»ă aterizare forțată, pe propriul aerodrom , din cauza unui "friendly fire"ce i-a avariat motorul...A pilotat un avion Fokker D.XXI īn timpul Războiului de iarnă , apoi Brewster Model 239 ( pe care a obținut 34 victorii) și īn final Messerschmitt Bf-109G-2 și G-6.
Oranssi 4 / BW-364 se pare că este avionul individual cu cel mai mare număr de victorii , 42,5 , din care 28 doar Juutilainen. La sfīrșitul lui 1943 a fost revopsit pe intrados DN-vari ( literal , culoare Dornier, recte RLM 65) și interiorul Light grey. A fost distrus īntr-un accident pe 29.07.1944
Apoi am īnchis fuselajul. Ce să zic , potrivire perfectă , fără cusur. Cu ceva chit pe ici-pe colo, doar pentru a nivela lipiturile.
Am asamblat capota motorului și inelul frontal , căria i-am adăugat niște site, să nu rămīnă găurile goale...
Asamblat și făcut motorul. Frumușel.
Aripile, fuselajul și capota le-am nituit după pricepere...
Cīnd să asamblez totul , m-a pocnit revelația...Īn bunul lor obicei, japșii au lăsat compartimentul motorului și al aterizoarelor ...complet gol. Nimic. Nada. Nihil...Așa că am căutat pe net și-am scrăciuit practic īntreg interiorul. Suporții (parțial) motorului, brațele trenurilor față ( mecanismul de escamotare este foarte ușchit !!), suportul mitralierelor de capotă , mitralierele īn sine , cutiile de muniție, țevăraie...
Din poză lipsește mecanismul de escamotare , nu era īncă gata, iar ulterior am uitat să-l pozez...
Odată populat și acest compartiment, am asamblat totul. Potrivirea a fost foarte bună.
Urmează vopsitul . Nu este greu . Pe burtă rămīne Aluminium Dope , iar extradosul Oliivin Vihrea-Olive green (FS 34096-Gunze H-73) și Musta-Negru (voi folosi totuși Tyre Black de la Tamiya, negrul pur e mult prea...nenatural) .
Va urma !
#2
Postat 11 June 2024 - 04:46 PM
Căldura asta teribilă are și avantaje (??), vopseaua se usucă practic instantaneu. Īn jumătate de oră este uscată iască...
Tamiya XF-16 Aluminium +un strop de gri deschis, apoi un spray finuț cu Alclad , pentru...Nu știu pentru ce !! Așa mi s-a părut că dă bine...
Mascat și dat benzile de recunoaștere ale frontului de est
Uscat , mascat galbenul și dat restul
Dacă mai pot sta , deseară pot īncepe să pun decalurile.
Numai bine !
Tamiya XF-16 Aluminium +un strop de gri deschis, apoi un spray finuț cu Alclad , pentru...Nu știu pentru ce !! Așa mi s-a părut că dă bine...
Mascat și dat benzile de recunoaștere ale frontului de est
Uscat , mascat galbenul și dat restul
Dacă mai pot sta , deseară pot īncepe să pun decalurile.
Numai bine !
#3
Postat 12 June 2024 - 08:55 AM
Vai ce ma bucura ca mai posteaza cineva !
Foarte simpatic proiect Dakian . Acestea sau Rata mi s-au parut ca au o forma parca desprinsa din benzile desenate sau din parculetele de copii .
Interiorul e tare fain si bine garnisit .
Sporuri in continuare la butoias ! Te urmaresc cu multa placere !
Foarte simpatic proiect Dakian . Acestea sau Rata mi s-au parut ca au o forma parca desprinsa din benzile desenate sau din parculetele de copii .
Interiorul e tare fain si bine garnisit .
Sporuri in continuare la butoias ! Te urmaresc cu multa placere !
#4
Postat 12 June 2024 - 04:21 PM
Mulțumesc prieten drag...
Mda, e taaare secetă pe aici...Mai nimeni...Și nici nu a īnceput sezonul vacanței...
Daa, aceste avioane au un farmec aparte.
Nu am apucat să-i pun īncă decalurile. La mine īn atelier erau ieri 37 de grade...Asta nu mai este căldură , este febră...Poate deseară, azi a fost mai OK afară.
Numai bine !
Mda, e taaare secetă pe aici...Mai nimeni...Și nici nu a īnceput sezonul vacanței...
Daa, aceste avioane au un farmec aparte.
Nu am apucat să-i pun īncă decalurile. La mine īn atelier erau ieri 37 de grade...Asta nu mai este căldură , este febră...Poate deseară, azi a fost mai OK afară.
Numai bine !
#10
Postat 15 June 2024 - 02:52 PM
Și este gata. Nu știu sigur , dar cred că este cea mai "rapidă" construcție a mea. Kitul foarte bun , documentație OK, ce mai , cam tot ce ți-ai putea dori.
În decalurile oferite de Hobby 2000 nu există nici un stencil. Le-am inlocuit cu unele luate din cutia de resturi ( provenind în special de la Wildcat și Mustang). Cel mai greu a fost să reconstitui CE stenciluri avea, aici documentația este cam "discretă". Celelalte decaluri , cele de bază , excelente.
Și deci ,Brewster Model239 "Buffalo" , Bu.no.1417 , C/N 32 , BW-364, Lms.Eino Juutilainen, Hirvas airfield, primăvara lui 1942
O construcție plăcută, un avion deosebit, un pilot excepțional.
Carlinga poate fi reprezentată atît deschisă cît și închisă . Stă foarte bine pe avion , indiferent cum vrei s-o reprezinți.
Eu nu am lipit-o ( nici nu este nevoie , stă perfect și fără lipici), pot s-o las și deschisă
Numai bine dragi prieteni !
În decalurile oferite de Hobby 2000 nu există nici un stencil. Le-am inlocuit cu unele luate din cutia de resturi ( provenind în special de la Wildcat și Mustang). Cel mai greu a fost să reconstitui CE stenciluri avea, aici documentația este cam "discretă". Celelalte decaluri , cele de bază , excelente.
Și deci ,Brewster Model239 "Buffalo" , Bu.no.1417 , C/N 32 , BW-364, Lms.Eino Juutilainen, Hirvas airfield, primăvara lui 1942
O construcție plăcută, un avion deosebit, un pilot excepțional.
Carlinga poate fi reprezentată atît deschisă cît și închisă . Stă foarte bine pe avion , indiferent cum vrei s-o reprezinți.
Eu nu am lipit-o ( nici nu este nevoie , stă perfect și fără lipici), pot s-o las și deschisă
Numai bine dragi prieteni !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 15 June 2024 - 02:53 PM
#12
Postat 15 June 2024 - 04:44 PM
Mulțam Dany !
Da , stencilurile au rămas īn engleză. Nu am reușit să "citesc" prea multe, am găsit doar două poze close-up, īn care se văd clar cīteva stenciluri , clarissim īn engleză ( "Lift Here" , "Enclosure Release", "Step here", "Hand Hold" , "Manual Starter"....)
Eu cred că finlandezii au primit de la americani șabloanele cu stencilurile. Pentru că avioanele au sosit īn Suedia Aluminium Dope , și au fost vopsite de camuflaj īn Suedia. Iar stencilurile sīnt clar aplicate DUPĂ vopsire, nu este nici o urmă de mascare ( chenare dreptunghiulare aluminium).
Or fi fost și mascate după reparații, dar nu am văzut poze clare cu așa ceva.
Numai bine !
Da , stencilurile au rămas īn engleză. Nu am reușit să "citesc" prea multe, am găsit doar două poze close-up, īn care se văd clar cīteva stenciluri , clarissim īn engleză ( "Lift Here" , "Enclosure Release", "Step here", "Hand Hold" , "Manual Starter"....)
Eu cred că finlandezii au primit de la americani șabloanele cu stencilurile. Pentru că avioanele au sosit īn Suedia Aluminium Dope , și au fost vopsite de camuflaj īn Suedia. Iar stencilurile sīnt clar aplicate DUPĂ vopsire, nu este nici o urmă de mascare ( chenare dreptunghiulare aluminium).
Or fi fost și mascate după reparații, dar nu am văzut poze clare cu așa ceva.
Numai bine !
#15
Postat 24 June 2024 - 05:02 PM
Mulțumesc prieteni !
Z-mare, am exagerat poate, "nesărind-o" pe toată...Īn realitate, avionul era destul de jumulit. Īn primăvara lui '42 avea deja doi ani de serviciu, fără nici o reparatie capitală ( prima reparație capitală avea să fie abia īn noiembrie '43, cīnd va fi revopsit total)
Este o poză cu Illu īn dreptul cozii avionului , cu ocazia acordării primei Cruci Mannerheim. Pe unul din stabilizatoare este ditamai partaua de vopsea sărită...
Īn realitate nu se vede rău deloc, dar știi ca eu sunt "as" cīnd e vorba de pozat....Poze mai proaste nu face nimeni pe acilea...
Z-mare, am exagerat poate, "nesărind-o" pe toată...Īn realitate, avionul era destul de jumulit. Īn primăvara lui '42 avea deja doi ani de serviciu, fără nici o reparatie capitală ( prima reparație capitală avea să fie abia īn noiembrie '43, cīnd va fi revopsit total)
Este o poză cu Illu īn dreptul cozii avionului , cu ocazia acordării primei Cruci Mannerheim. Pe unul din stabilizatoare este ditamai partaua de vopsea sărită...
Īn realitate nu se vede rău deloc, dar știi ca eu sunt "as" cīnd e vorba de pozat....Poze mai proaste nu face nimeni pe acilea...
- ← Vopsele avioane romanesti in schema cu doua culori pe extrados 1940-41
- Aviatie
- FIAT CR-32 Freccia-Chirri →
Arata acest topic
Pagina 1 din 1