Nici eu nu am stat degeaba...Bucuros (dar și "epuizat" ) de terminarea Hudson-ului , am zis să fac ceva mai mic , mai simplu...Mi-au căzut ochii pe ăsta micu' ...Butoiașul zburător.
Model 239 este varianta denavalizată a lui F2A-1 . Contractul inițial prevedea 52 sau 54 buc. F2A-1 pentru US.Navy , care a renunțat la el , după recepția a doar cīteva mașini , pentru ca SUA să-l poată vīndă Finlandezilor prinși īn Războiul de iarnă contra rușilor. După cele mai credibile surse, finlandezii au cumpărat 42 de bucăți.
Acestea au fost īmbarcate (demontate și puse īn containere de lemn) īn ianuarie-februarie pe cargoul SS Mormackstar , și expediate īn portul norvegian Bergen , apoi pe calea ferată īn Suedia , unde au fost asamblate și echipate la uzinele SAAB din Trollhatan.
Aici au fost echipate de luptă ( blindaj adițional la scaunul pilotului, instrumente de zbor metrice, 4 mitraliere suedeze LKk/42 cu 400 rpg-aripi și 250 rpg-capotă , colimator Yaisala T.h.m40-copie licențiată după germanul Revi 3C.
Avioanele erau echipate cu motor Wright R-1820-G5 de 950CP.
Din păcate pentru finlandezi , Brwsterele nu au fost gata pentru participarea la Războiul de Iarnă, dar a fost folosit cu deosebit succes īn Războiul de Continuitate...cu un kill ratio de 25/1 , ceva formidabil !!
Kitul probalbil că vă este binecunoscut , matrița Hasegawa. După priceperea mea , corect ca forme, dar īn spiritul japonezilor , bine simplificat la interior. Care interior a fost "umplut" cu ceva fotodecupaje ( coala Eduard 72221) și scrăciuială īn completare.



Hasegawa a dat inclusiv blindajul scaunului , dar era ridicol de supra-dimensionat , așa că am scrăciuit unul din foaie de aluminiu subțire.

Ia'n uitați ce blindaj...Orice crucișetor ar fi mīndru...
Asă că l-am īnlocuit.

Interiorul a fost original Aluminium dope (Hopean Harmaa), iar după prima reparație a fost vopsit Valeaan Harmaa ( light grey).
De la bun īnceput am hotărīt că voi face avionul Oranssi 4, al Lentomestari ( Warrant officer=Sergent Major) Eino llmari "Illu" Juutilainen , Mannerheim ristin ritari koneineen ( Dublu cavaler al Crucii Mannerheim-cea mai īnaltă distincție militară finlandeză)
Juutilainen a fost un as veritabil , pilotul non-german cu cel mai mare număr de victorii din istorie , 94 confirmate . Nu numai că nu a fost doborīt niciodată, dar nu a fost nici măcar atins vreodată de vreun inamic !! O singur»ă aterizare forțată, pe propriul aerodrom , din cauza unui "friendly fire"ce i-a avariat motorul...A pilotat un avion Fokker D.XXI īn timpul Războiului de iarnă , apoi Brewster Model 239 ( pe care a obținut 34 victorii) și īn final Messerschmitt Bf-109G-2 și G-6.
Oranssi 4 / BW-364 se pare că este avionul individual cu cel mai mare număr de victorii , 42,5 , din care 28 doar Juutilainen. La sfīrșitul lui 1943 a fost revopsit pe intrados DN-vari ( literal , culoare Dornier, recte RLM 65) și interiorul Light grey. A fost distrus īntr-un accident pe 29.07.1944
Apoi am īnchis fuselajul. Ce să zic , potrivire perfectă , fără cusur. Cu ceva chit pe ici-pe colo, doar pentru a nivela lipiturile.

Am asamblat capota motorului și inelul frontal , căria i-am adăugat niște site, să nu rămīnă găurile goale...


Asamblat și făcut motorul. Frumușel.

Aripile, fuselajul și capota le-am nituit după pricepere...
Cīnd să asamblez totul , m-a pocnit revelația...Īn bunul lor obicei, japșii au lăsat compartimentul motorului și al aterizoarelor ...complet gol. Nimic. Nada. Nihil...Așa că am căutat pe net și-am scrăciuit practic īntreg interiorul. Suporții (parțial) motorului, brațele trenurilor față ( mecanismul de escamotare este foarte ușchit !!), suportul mitralierelor de capotă , mitralierele īn sine , cutiile de muniție, țevăraie...

Din poză lipsește mecanismul de escamotare , nu era īncă gata, iar ulterior am uitat să-l pozez...
Odată populat și acest compartiment, am asamblat totul. Potrivirea a fost foarte bună.



Urmează vopsitul . Nu este greu . Pe burtă rămīne Aluminium Dope , iar extradosul Oliivin Vihrea-Olive green (FS 34096-Gunze H-73) și Musta-Negru (voi folosi totuși Tyre Black de la Tamiya, negrul pur e mult prea...nenatural) .
Va urma !