Lockheed "Hudson" Mk.I Kit Revell (MPM) 1/72
#1
Postat 04 October 2023 - 08:54 PM
Am să vă prezint noua mea lucrare...Nouă , doar pentru că o prezint acum.
Hudson este exemplul fericit de transformare a plugului īn armă. Īn 1939 britanicii erau disperați după orice avion ar fi putut face rost. Și cum compania Lockheed a promis să ofere un avion de patrulare maritimă īntr-un timp record , pornind de la avionul de pasageri Lockheed Electra , englezii nu au ezitat. Iar Hudson și-a făcut datoria cu brio , pīnă au fost disponibile avioane mai potente. Și a servit pīnă la sfīrșitul războiului , și după el....
Am īnceput acest model īn 2021. Atunci , am făcut la el fix ...nimic.
Adică , m-am hotărīt atunci să fac multiple modificări kitului . Acest MPM este vechișor, și...se cunoaște. Un short-run veritabil, construcția prezentīnd muuuulte provocări. Voi detalia pe parcurs.
Prima modificare la care m-am gīndit a fost să-i fac cala bombelor deschisă.
Așa că am decupat spațiul corespunzător , și am făcut capacele calei din tablă de alamă, dublată cu foiță de stiren perforată .
Și asta a fost tot ce-am făcut īn 2021. Cred că abia atunci am realizat ce mă așteaptă, și mood-ul meu s-a topit total. A rămas abandonat īn cutie pīnă am terminat Volksjaeger-ul .
Cīnd mă scărpinam īn cap, gīndindu-mă de ce să mă apuc , am decis să reiau Hudson-ul , urăsc să las lucrări neterminate...
Așa că m-am apucat de interior. Care interior , OOB, este ...jalnic. Nu numai simplist, dar și destul de departe de adevăr. Bine, nici eu nu l-am făcut 100 % corect, dar zic eu că mai bine decīt ce a oferit MPM.
Cīte ceva de prin interior :
Și īncă nu mă apucasem de cockpitul propriu zis...Asta era pe la sfīrșitul lui iulie , cred. Migălos, nu cred că au existat măcar două piese care să se potrivească una cu cealaltă fără ajustări multiple.
Va urma.
#4
Postat 05 October 2023 - 08:11 PM
Am făcut cam tot ce-am putut la cockpit , și scrach , și resturi de PE, plus panoul de bord Yahu ( bestiale ! relativ ieftine și adaugă un mare plus oricărui model)
Deasemeni , am lucrat și la compartimentul bombelor, dacă tot l-am deschis...
După ce-am considerat că am adăugat cam tot ce-am putut/știut/reușit, am īnceput o serie de teste, să văd cum se asamblează toate aceste elemente īn fuselaj.
S-au asamblat. După muulte ședințe de montat/șlefuit/demontat/șlefuit...Cred că mi-a luat mai mult de două săptămīni. Bine , știți că melcul este o ființă iute , nu ??
Am construit apoi coada.
Bineīnțeles că și aici a fost nevoie de mult chit, multe tentative de potrivire , etc.
Ah , și īncă ceva la acest kit. Liniile de panou sunt inegale, nesimetrice, prea puțin definite. A trebuit să le refac practic pe toate. Muncă de Sisif. Nituirea a mers ceva mai bine , deși pe coadă m-am chinuit mult să o fac , nu știu dacă a fost de vină coada īn sine, sau eu nu am fost īn cea mai bună formă a momentului. Nu-mi place deloc cum a ieșit acolo , dar asta este. Cred că pot trăi cu rușinea.
Am atașat-o apoi la fuselaj. Deja intuiți nu , nici asta nu s-a potrivit. Cum spunea și-n postul anterior, nu cred că au existat două piese care să se potrivească bine de la bun īnceput...
Va urma .
#7
Postat 06 October 2023 - 04:35 PM
dakian67, la 06 October 2023 - 04:15 PM, a spus:
Salutare! Eu zic ca nu e legatura intre directie si stabilizator. In prima poza se vede fanta de lumina ceea ce inseamna ca directia, in miscarea ei, nu atingea stabilizatorul. Deriva e legata de stabilizator, nu?; acolo da, e legatura ferma. Parerea mea...
#8
Postat 06 October 2023 - 06:26 PM
https://www.youtube....h?v=MbTzhCqW0-Y
PS. Asa este , nu trebuia pus kit acolo unde stabilizatorul orizontal trece prin directie .
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 October 2023 - 06:45 PM
#9
Postat 06 October 2023 - 08:44 PM
#10
Postat 06 October 2023 - 10:10 PM
Īn filmul pus de Dany se vede clar cum se mișcă derivele, dar da , spațiul īntre derive și stabilizator este foarte mic, aproape insesizabil...Din poze nu am reușit să deduc deloc cum se mișcă !!
Am să īncerc să le simulez cumva...Numai să nu stric naibii ceva.
Zachs my friend , și eu TOT Revell am. L-am luat acum mulți ani , din Carefourre, pe vremea cīnd īn supermarket găseai și Revell, și Italeri....Acum nu se mai găsește nimic...
#11
Postat 09 October 2023 - 05:39 PM
Următorul pas, nacelele motoarelor. Interiorul calelor trenurilor era simplist. Și lipsea ceva foarte vizibil, roțile principale se retrag īntr-o nișă, nu este plan acolo, cum dă kitul.
Așa că am modificat :
Apoi , am asamblat aripile. Alt chit ,altă distracție. Aripile s-au lipit la fuselaj cu mare chin, și tot nu este perfect.
Chiar cu un distanțier inserat, īnălțimea aripii este mai mică decīt profilul ei turnat pe fuselaj....
Și are un diedru destul de pronunțat :
Cu ocazia asta ,am constatat că ansamblul derivei este strīmb. Știam , am citit undeva , dar am uitat cu desăvīrșire. Așa că am dezlipit dintr-o parte cu atenție, am forțat puțin īn sus , și-am inserat un ștraif de plastic.
S-a reparat mulțumitor.
Am construit apoi partea vitrată a botului și parbrizul.
S-au asamblat relativ bine. Īmbunătățite pe cīt am putut, scraci la greu și ceva PE-uri, din rezerva federală.
Va urma.
#12
Postat 10 October 2023 - 05:46 PM
Destul de bine făcute de cehi, le-am adăugat firele bujiilor, inelul colector și tijele ...tijele.
Capotele lor au fost altă poveste. Adică, șlefuit cam 1mm pe diametru la motoare ( că altfel nu īncăpeau neam īn capote), asamblat și chituit/șlefuit
Elicile...niște panarame. Le-am șlefuit, le-am īndreptat, le-am cīntat...Tot panarame sīnt, dar altele nu am , eu nu am rezerve nesfīrșite de accesorii de astea.
Nici măcar nu sīnt sigur ce fel de elici are ( Hamilton Standard Hydromatic propellers, cu pas constant ?? )
Bineīnțeles că după cutuma casei , le-am făcut mobile , kitul le dădea fixe, lipite.
Am adīncit admisiile carburatoarelor și am pus niște site pe cele ale radiatoarelor de ulei inferioare.
Am citit că acest kit mai are o "scurtătură" : ansamblul suportului motor+capotă este mult prea scurt, la scară ar trebui lungit cu aproape 5mm !!
Chestiile alea roșii sīnt prima tentativă de-a lungi ansamblul...Decupate din moțurile de la un șpriț de prăjituri...Dar este plastic "de găleată", foarte dificil de lucrat cu el. Am să caut altceva ( o fīșie de plastic subțire, sau ,dacă nu vrea - crapă !!- , chiar o fīșie de tablă subțire de cupru sau alamă )
Ultima imagine este chiar stadiul actual. Mai mult nu am apucat să fac. Īncă mă īndoiesc c-aș putea să-l termin anul acesta...
Va urma , sper !
Numai bine dragilor !
#14
Postat 11 October 2023 - 07:55 PM
Da , o fi căzut amărīta, la cīt am tot f.tut motoarele ca să īncapă īn capote...Nu-i bai , se pune alta mintenaș.
I-am refăcut prelungirile pentru motoare , foaie subțire de stiren cu un capac pentru rigidizare.Arată OK.
Short run ca short run , dar nu mă așteptam neam să fie atīt de greu de construit...Bine ,aici a intervenit mult și dorința mea de detaliere a kitului , altfel destul de anost.
Asamblat acum , realizezi cīt este de mare !! Īnsă cu niște proporții mai aparte, cīt este de lung atīt e de lat . Grăsănel păsăroiul, dar uite că și-a făcut treaba.
Kitul oferă doar două īnmatriculări, QX-W (224 Sq.) și VX-C ( 206 Sq.). Ambele sīnt Mk.I , deși kitul zice Mk.I/ II !
Camuflajul și aparența sīnt foarte asemănătoare , diferă practic doar prin coafele elicilor ...
DAAR , este o problemă !!
Dacă extradosul este clar , ambele Dark Green/Dark Earth, intradosul NU este clar deloc , sursele se contrazic , iar īn pozele contemporane , A/N , nu reușesc deloc să-mi dau seama...
Unii susțin că era nevopsit , aluminiu , alții că era vopsit cu aluminium dope , iar alții că era Sky Grey.
Dracu' să-l ia , chiar nu știu ce fel să fac...
#15
Postat 11 October 2023 - 09:28 PM
Sub burta nu prea pare aluminiu sau argintiu . Ar fi trebuit sa apara niste reflexe sau contrast ( umbre , lumina ) mai puternice ,demarcatia intre panouri mai evidenta , cred .
C VX ... nu stiu ce sa spun ...
Iar aici in teste , la Lockheed in 1942 , posibil .
Aceasta postare a fost editata de dany: 11 October 2023 - 09:39 PM
#17
Postat 12 October 2023 - 04:53 PM
Deci , teoretic, cică a fost cam așa :
- din prima serie , Mk.I (N7205-N7404) , cele schiziționate direct de BPC, 50 buc, erau aluminiu pe burtă. Nu a fost timp de vopsire integrală
-Restul seriei , erau vopsite "regulamentar", adică cu echivalentul american al Dark Green/Dark Earth/ Sky.
Ce ai pus tu Bogy este extrem de apropiat cu ce-au folosit americanii.
Acum , eu m-am hotărît să-l fac pe QX-W . A murit glorios , MIA în decembrie 1940, patrulare în zona Stavanger, doborît probabil de germani ( ZG76 sau băieții din Eismeerjaeger, nu este sigur )
Celălalt a fost distrus la o aterizare nefericită...Banal.
Iar QX-W are seria T9277, este din ultimul lot construit. Adică Sky pe dedesubt.
QED.
Numai bine !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 12 October 2023 - 05:13 PM
#18
Postat 14 October 2023 - 07:17 PM
Ea are ca echivalent FS 36463 ( RAL7004), dar nu am niciuna fix așa ( nu am găsit pe net decīt Vallejo 71407sau AK 11012, nu am niciuna dinter ele...)
#20
Postat 15 October 2023 - 12:25 PM
Mno , nu-i bine pentru mine. Acelea sunt chiar vopselele britanice, Dark green , Dark Earth și Sky type S.
Mie īmi trebuiesc cele echivalente americane...DuPont parcă folosea Lockheed și Curtiss...
Sky type S este verzuliu , Sky Grey este gri albăstriu...ca īn mostra de culoare pe care mi-ai arătat-o tu.
O să comand Vallejo...
- ← Combinatiile lui 109
- Aviatie
- Vopsele avioane romanesti in schema cu doua culori pe extrados 1940-41 →