Ca să nu stau degeaba, m-am apucat de Blenheim-ul ăsta...Kitul 4017 conține însă înmatriculări pentru un Mk.IV F , vînător cu rază lungă de acțiune , zi/noapte ...Sincer, tipul ăsta nu m-a tentat deloc. Am făcut Defiant-ul ca vînător de noapte, nu mai aveam chef de altul, mai ales că în acest rol , Blenheim nu a făcut nici o brînză, în ciuda faptului că a fost primul vînător britanic dotat cu radar. Prea lent, prea slab înarmat, prea...Este posibil ca în viitor să achiziționez și varianta Mk.I ( si noi românii am avut cîteva MK.I-uri, folosite la începutul războiului în campania contra URSS), dar nu sunt deloc sigur...
Așa că m-am hotărît la un Mk.IV cinstit , bombardier ușor. Kitul este modular, practic poți face orice fel de MK.IV din el, are pe culee toate piesele ca opțiuni.
Matrița însă a fost gîndită și pentru MK.I, așa că modularea este cumva neortodoxă, și cum se va vedea, nu tocmai grozavă ca inginerie.
Am început cu botul. Unde sînt înghesuiți 2 aviatori, pilotul și navigatorul/bombardier. Am beneficiat și de ajutorul unei coli de PE Eduard.
Nimic spectaculos. Decent. Potrivirea bună, PE-urile au adus un plus de detalii, în special la masa navigatorului, instrumentele de pe lateralele fuselajului...Panoul de instrumente al pilotului este Yahu.
Partea vitrată a botului, cu forma ei specifică Mk.IV, mi-a dat însă multă bătaie de cap. Este alcătuită din 4 părți, care se potrivesc între ele...aproximativ. A fost nevoie de multe încercări la rece, corecții, iar încercări, iar la final, de o chituire destul de consistentă pentru a blendui totul la un loc. Not funny at all.
Am atacat apoi aripile și fuselajul. Aici potrivirea a fost ceva mai OK. Din ce-am studiat pe net mai înainte , am abordat puțin diferit față de instrucțiuni faza cu trenurile de aterizare.
Adică : dacă respecți instrucțiunile și lipești cele două semiaripi, va fi extrem de greu să poți monta la locul lor componentele aterizoarelor. Așa că am construit mai întîi trenurile, nervura interioară de rigidizare , suporții motoarelor , toate pe semiaripa superioară. După ce am vopsit totul , a fost lipită la locul ei și semiaripa inferioară, fără probleme.
Apoi am unit totul :
La fel , potrivire bunicică, fără prea mari probleme, deși a fost nevoie de ceva chit...
Alipirea botului la fuselaj însă , cu totul altă poveste. Potrivirea a fost doar aproximativă, a necesitat multă muncă de lămurire, numeroase potriviri la rece, corecții, iar la final o cantitate descurajantă de chit că să iasă ceva decent. Foarte departe de potrivirea Typhoon-ului...
Acesta este stadiul în care am ajuns. Probabil voi continua după Paște.
Sărbători Pascale cu liniște și bucurii dragi prieteni !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 April 2023 - 12:22 PM