Aceasta postare a fost editata de bogy: 21 June 2022 - 06:39 PM
P 51 D - Tamiya 1/72
#2
Postat 22 June 2022 - 08:01 AM
Despre P 51 Mustang s-au tot spus multe. A fost produs la solicitarea englezilor, a avut motorizare initiala slaba dar dupa ce a primit motorul RR totul s-a schimbat. Nu stiu daca chiar a fost cel mai bun vanator din razboiul al doilea dar a fost produs in numar foarte mare si se poate spune ca a fost castigatorul razboiului.
Kitul este Tamiya - ce pot sa spun? Tamiya este Tamiya - un kit chiar ok, fara bavuri, se imbina perfect. Nu am vrut sa-l uzez prea mult, imi place mai curatel. Singura diferentiere de nuante de metal am facut-o la panourile de munitie de pe aripi - alea le-am dat cu aluminium chrome (in care am bagat putin negru mat) de la tamiya. Restul avionului este vopsit in aluminium polishat de la extreme metal.
sper sa placa
#3
Postat 22 June 2022 - 09:00 AM
Tamiya este īntr-adevăr un kit frumos și aproape corect. Aproape , pentru că cel puțin băile aterizorului principal sīnt greșite. Ca la toate kiturile de Dash-D, īn afara Airfix-ului și a proaspătului ArmaHobby, care le-au făcut corecte.
Īmi place ce-ai făcut, botul ăla albastru arată super.
O singura cīrcoteală : dacă vroiai diferențieri de nuanță, umblai la panourile de pe fuselaj. Aripile , atīt intradosul cīt și extradosul, nu erau aluminiu natural , erau vopsite cu lac lucios aluminizat, deci erau o singură nuanță...
Dar l-ai făcut frumos !
Cum s-au comportat decalurile Tamiya ? Despre decalurile japoneze am auzit doar īnjurături...Eu nu am nici un kit Tamiya, nu știu din experiență proprie cum se comportă, dar la Hasegawele pe care le-am făcut deja decalurile au fost execrabile. Groase , mate , nu răspund nici măcar la Agama Hypersol...Iar albul lor este un fel de crem.
Spor !!
#4
Postat 22 June 2022 - 09:09 AM
#5
Postat 22 June 2022 - 12:49 PM
asa avea 2-3 intrebari:
- ziceai de decaluri de solutiile cu micro in fatza ... nu s-au lasat decalurile in liniile de panou sau n-ai mai venit tu cu wash acolo? ca par frante cumva ... sau par decalurile de tabla (am observat asta si la dauntless);
- tot legat de wash-uri: sunt vizibile pe multe linii de panou, dar la elementele mobile lipsesc, treaba care pare dezechilibrata;
- am vazut ca ai mai facut tu ceva nituri, si atata tare bine ... ele nu continuau si pe aripi? - si ultima: parca imi aduc aminte ca la nush' ce varianta, capacele interioare de la trenul de aterizare ramaneau deschise la sol ... ma aberez eu?
felictari inca o date si spor la urmatoarele!
#6
Postat 22 June 2022 - 03:07 PM
Aceasta postare a fost editata de bogy: 22 June 2022 - 03:08 PM
#7
Postat 30 June 2022 - 05:50 PM
la cele cu merlin, e mai complicat: cand motorul e pornit, sunt inchise. dupa aterizare insa, presiunea din sistemul hidraulic scade (conform manualului, pilotul trebuia sa dea drumul la bushon) si ele se deschid. la pornirea motorului, se inchid automat.
d-aia si exista poze cu ele in toate pozitiile. depinde cand au fost facute.
din punctul meu de vedere, un avion cu motor merlin stationar la sol ar trebui sa aibe capacele lasate si la fel si flapsurile (aici nu mai are legatura cu sistemul hidraulic, ci era obligatia pilotului ... ca sa preintampine sa se dea tzaranii pe dansele si sa le futermaxeze).
cand ajung la un calculator, o sa pun si o poza din manual.
#8
Postat 01 July 2022 - 08:57 AM
Și tot īn manualul de mentenanță scrie că aripile se vopsesc (inclusiv la reparații) cu vopsea aluminizată. De asemenea , pe aripi , liniile de nituri erau chituite. Nu ar trebui să se vadă...Dar arată ciudat fără ele.
Din ce-am citit , la avioanele restaurate și expuse prin muzee, NU s-au mai vopsit aripile. Doar polișate la meserie. De aia arată toate lucioase ca un bănuț nou prin filmulețe ( că tot menționa Bogy seria Roaring Birds...).
#9
Postat 02 July 2022 - 05:10 PM
Multam pentru informatie. Nu stiam chestia cu capacele si flapsurile. E drept ca in filmul de prezentare, la sol, capacele erau deschise si flapsurile lasate. Am crezut ca sunt asa ca sa se vada interiorul baii trenului si farul. E clar, capacele o sa le deschid si eu la macheta.
Chestia cu chituirea nu o contest - nu am cum sa contest manualul avionului - dar imi pare ciudat. In mod normal la un anumit numar de ore de zbor avioanele intrau intr-o revizie fie ea si minimala. Asta ar insemna curatarea rosturilor de chit, deschiderea capacelor de vizitare pentru controlul structurii (acolo unde e cazul) si rechituirea aripilor ceea ce mi se pare nebunie si in timp de razboi ma cam indoiesc ca ar face cineva asta. Dar mai stii? Repet - nu contrazic manualul ca nu am cum.
#10
Postat 03 July 2022 - 05:23 PM
Acum am reușit să-l "prind" , și m-am repezit īn el !!
Bogy, habar n-am cum făceau ! Dar nu ar fi singurul chituit . Sīnt sigur că am mai văzut așa ceva , la germani. Dora-9 , Me-262 sigur erau și ele chituite pe liniile de nituri.
Oricum , alea nu se desfăceau la revizii sau īntreținere. Pentru asta erau sumedenia de capace și guri de vizitare, panourile mobile , etc.
Și-or mai fi altele , naiba știe , acum nu-mi vine īn cap alt exemplu...
Spor maxim !
#13
Postat 04 July 2022 - 07:21 AM
- ← Mitsubishi F1M2 PETE Fujimi 1/72; Qyushu Q1W1 LORNA Fine Molds 1/72
- Aviatie
- Hellcat si Corsair 1/72 →