Grumman F4F-4 Wildcat Airfix 02070
#21
Postat 13 July 2022 - 12:15 PM
MRP mi se par extrem de deschise la culoare , ca după 6 luni de lupte la Guadalcanal, nuanța oarecum potrivită pentru Blue Grey, Light Grey este tot aiurea, adică maronie. Adică tot un Light Gull Grey. Total diferit de ce arăta mostra de catalog a MRP-ului respectiv.
Doar că , odată cu MRP-urile, am pus lîngă ele și Vallejo, așa , să fiu mai sigur.
Bine am făcut. Am luat de la Vallejo atît Light Grey, cît si Light Gull Grey, să fie acolo. Ei bine , deși culorile în sine îmi par potrivite, sînt fix INVERS.
Adică light grey este maroniu, iar light gull grey NU. E bine de reținut. Acum , ca le am pe ambele, nu contează prea mult, voi folosi ce trebuie, unde trebuie .
Am să fac totuși teste de culoare pe vestitele lingurițe de plastic, sa văd real cum arată de fapt.
Voi pune apoi pozele aici, să vedem ce-a ieșit.
#22
Postat 13 July 2022 - 08:08 PM

Din ce-mi dau acum seama, Light Grey de la MRP este perfect. Blue Grey însă pare prea șters. Cele de la Vallejo sînt puțin mai închise.
Daar, vallejo le-am dat cu pensula, MRP cu aerograful.
Poate că dat cu aerograful , în două straturi , or să arate perfect. O să mai fac o încercare , pe o epavă. Dacă sînt mulțumit, bine , dacă nu , pentru blue grey folosesc Vallejo.
#27
Postat 14 July 2022 - 06:54 PM

Nu știu acum dacă MRP sînt corecte ca nuanțe, dar ca vopsele sînt excelente. Se dau frumos, ca o boare. Și se usucă practic instantaneu odată ajunse pe avion.
Poți da straturi subțiri , succesive, fără teama că înnec detaliile, sau că dispare preshadingul...Foarte mulțumit sînt de el.
DAR: am terminat eu de vopsit, hai să curăț aerograful.
Pînă acum am folosit la curățat Alclad-ul ( că doar de ăsta am vopsele lacquer) sau vechile mele vopsele Revell emailice un diluant, pe care-l am de mai mult de 30 de ani, probabil ceva gen D509, etc.
Perfect era. Adică , ERA. Că practic nu mai am , s-a terminat.
Am zis să curăț acum cu altceva, aveam un bidonaș de metal, cică diluant pentru email "lovitură de ciocan". Rămas de cînd am vopsit porțile.
Ei bine , NU se curăță. Deloc. Am stors ultimile picături din D509, și am curățat aerograful.
Dar acum, pauză. NU mai pot vopsi nimic pînă nu fac rost de altceva, stric aerograful !!
Voi CE folosiți pentru curățarea vopselelor tip lacquer ??
Ajutor !!
#30
Postat 14 July 2022 - 09:42 PM
Bușilă , CE marcă ?
Spre rușinea mea , mie 209 ăla nu-mi spune nimic...Ani de zile nu am folosit nimic emailic sau lacquer, pentru că vopseam în casă și riscam divorțul !!

Acum , cînd am atelierul meu , bun-rău, dar al MEU, pot vopsi cu orice, Doar că nu mai sînt familiarizat cu diluanții...
Bogy, acetonă obișnuită de la nevastă ? Aș putea "împrumuta" pe șestache de la ea, să fac probă !!

#31
Postat 14 July 2022 - 10:27 PM
dakian67, la 14 July 2022 - 09:42 PM, a spus:
Bușilă , CE marcă ?
Orice nitrodiluant . Iau o sticla de nitro 209 ( indiferent de marca 8-10 lei ) , ma tine cam 7-8 luni , si curat aerograful. Se curata de orice vopsea ( pentru modelism ) ,
indiferent de producator si tipul ei.
Aceasta postare a fost editata de busila: 14 July 2022 - 10:28 PM
#34
Postat 15 July 2022 - 01:13 PM
daca ai garnituri de teflon, cu atat mai mult n-ai treaba.
eu una am rupt-o cand am agatat-o cu o penseta, iar a doua s-a umflat dupa ce am lasat-o in solutia de curatare (o supa din mai multe solutii (inclusiv nitro) vreo 3 ore.
personal, dupa vopsea dau 2-3 cupe de nitro, 1 juma' de cupa de levelling thinner, si 1 cupa de airbrush cleaner de la vallejo.
#36
Postat 16 July 2022 - 07:00 PM
Dar a fost. Curăță foarte bine, și parcă nici nu mai miroase chiar atît de pătrunzător ca primul. Mă rog, am cu ce să-mi fac treaba.

Deocamdată sînt foarte mulțumit de MRP. S-a dar și Blue Gray , ca un vis. Unul frumos. Și pare și spot-on , ca și nuanță.
I-am tras și-un lac lucios acum , X-..., Tamiya.
#39
Postat 16 July 2022 - 11:05 PM
nu vreau sa fac pe desteptul, dar ecuatia e simpla - intr-un limbaj non-tehnic, eleroanele sunt pentru a inclina avionul, profundoarele pentru a-l apleca sau ridica, iar flapsurile pentru a-l frana / mări suprafata portanta (mai e directia, dar nu face obiectul discutiei) ... rezulta ca singurele care se misca in acelasi plan sunt profundoarele si flapsurile (flapsurile oricum doar "se lasa").
ar mai fi trimmerele, care, daca-s mobile, se misca invers fata de elementul pe care-l deservesc.
so, cand mansa e la zero, eleroanele sunt aliniate cu bordul de fuga.
sper sa nu m-aberez, asa ca poate ne lumineaza unul mai inginer :)
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 16 July 2022 - 11:06 PM