Gloster Pioneer E28/39 ClearProps 1/72
#21
Postat 07 November 2022 - 02:11 PM
pe aliexpress dai o cautare dupa "copper wire 0.2mm" sau "fishing line 0.1mm copper wire" sau ... si ti se umple ecranul :)
mai ai doar de ales culoarea.
o bobina de 30-50 de metri costa cam 2 dolari si iti ajunge cateva vieti.
sau daca gasim o posibilitate sa ne intersectam, iti dau eu o pungutza care sa te rezolve catziva ani :)))
#22
Postat 07 November 2022 - 06:34 PM
alexelu_marinelu, la 07 November 2022 - 02:11 PM, a spus:
pe aliexpress dai o cautare dupa "copper wire 0.2mm" sau "fishing line 0.1mm copper wire" sau ... si ti se umple ecranul :)
mai ai doar de ales culoarea.
o bobina de 30-50 de metri costa cam 2 dolari si iti ajunge cateva vieti.
sau daca gasim o posibilitate sa ne intersectam, iti dau eu o pungutza care sa te rezolve catziva ani :)))
#23
Postat 08 November 2022 - 07:43 PM
Am avut și eu o tentativă de-a achiziționa sîrme de la chinezi, dar...am renunțat . Datorită timpilor foarte mari de așteptare. O comandă de la SuperHobby vine în 3-4 zile. Una de la Hannant's...concurează pe chinezi. Adică poate dura și două luni. Ultima comandă făcută la englezi...făcută în octombrie, și primită în februarie !! A venit nenorocirea de pandemie, apoi Brexitul. Înainte de asta, dura la fel ca la polonezi, cîteva zile.
Am să iau totuși ceva roșu, galben, maro și negru. Cele mai uzuale culori ale cablajelor și țevăriei.
Te-ai descurcat perfect cu galbenul , este o culoare foarte pretențioasă.
Spor maxim !
#24
Postat 09 November 2022 - 10:19 AM
mda ... faza cu galbenul e delicata. nu atat pregatirea si aplicarea (care, daca respecti cateva reguli, nu ridica probleme), cat marja de eroare - adica daca ai un rateu, reparatiile fara urme sunt aproape imposibile.
despre sarme sau altele din ciaina, ce sa zic - nu e ca si cum as pleca din loc ... poa' sa vina cand au chef, ca nu tre' sa ma duc dupa ele. daca tot iei, ia si un albastru. galben nu prea ezista, dar merg cele prezentate ca aurii (daca le dai un lac mat, trec ca galbene).
eu am luat de 0.1 si 0.2mm, care de fapt sunt cam 0.2 si 0.3mm, din cauza vopselei de pe ele.
#26
Postat 10 November 2022 - 09:57 AM
imi pare oarecum rau ca nu am reusit sa-l fac cu cabina deschisa - am vrut sa-i deschid inclusiv ushitzele laterale (de sub partea mobila a cabinei), dar nu am avut cum, din cauza modului in care e construit kitul (tunelurile de admisie a aerului la motor, situate pe lateralele cockpitului, sunt mai inalte decat trapele respective).
pur si simplu am considerat prea complicat si riscant sa modific lateralele respective, pentru un rezultat destul de indoielnic. avionul e si asha urat ca noaptea in partea din fatza, iar asa, cu cockpitul inchis, macar mai are o linie.
#27
Postat 11 November 2022 - 03:04 AM
Citeaza
Da ,s-ar fi creat un centru de interes in acea zona si poate un motiv pentru o mica vigneta , dar e foarte ok si asa .
Citeaza
Eu il gasesc simpatic
Parca legat de acest aparat cunosteam o mostra de umor englezesc ... cu un ofitzer RAF care uitandu-se si vazand ca nu are elice a spus " ... Ce mai e dracia asta ? " si i sa raspuns " Eun avion sir , il veti vedea cand zboara . O face cu botul inainte "
Aceasta postare a fost editata de dany: 11 November 2022 - 03:08 AM
#28
Postat 07 February 2023 - 10:33 PM
Mai intai, rezultatul revopsirii cu Ocean Grey … muuuult mai aproape de adevar.
Upgrade-urile la trenul de aterizare: cablurile de frana si mecanismele pentru inchiderea trapelor (total inexistente in kit, dar care in cateva poze se vad foarte clar) – le-am facut din tot felul de fotodecupate din stash.
Trenul spate in varianta finala, cu toate la locul lor, vopsite si cu wash-uri.
Si trenul fatza.
Ultima, cu o poza cu intradosul, inainte de fixare de baza. Dupa, oricum nu se va mai vedea mare lucru 😊.
Si daca tot a venit vorba de baza, cam asta am facut:
Am incercat sa sugerez ceva gen o pista din dale de beton in uscare, adica cu unele zone inca umede si cu ceva baltoace adunate pe la colturi si imbinari. A fost mai mult un experiment (asa … sa vad daca se poate face o pista si altfel decat uscata), iar rezultatul, desi discutabil, mie personal imi place.
Cam asha arata cu Glosterul la locul lui. In coltzul mai din dreapta o sa vina o ciusterna, iar mai spre coada doi bravi piloti de teste. Dupe ce l-am extras din frigare, am putut sa-I fac si exhaust-ul - varianta din kit era extrem de groasa si parca descentrata un pic, asa ca am vrut s-o fac din teava de alama. Problema a fost ca nu aveam diametrul potrivit (mai trebuiau cam 0.2mm), asa ca a trebuit sa imbrac teava de o aveam eu cu o bucata de folie de tabla d-aia de la sticlele de vin.
#29
Postat 07 February 2023 - 10:52 PM
Pentru cateva date generale, asta zice Wiki despre dansul Bedford MW
Kitul Airfix, la anii lui, e impecabil … dar basic – e nevoie de multe adaosuri pentru a se apropia de realitate. Am luat si setul de fotodecupate de la Brengun, dar nu vine cu mari detalii, sau alea care sunt, sunt inutile (de exemplu, 2 fetze de usi sau 2 laterale la capotele motorului, fara niciun detaliu in plus fatza de piesele din kit). Cred ca am folosit in total vreo 10 repere, dintre care cele mai importante sunt bordul, capacul rezervorului si 2 grile laterale – in rest, fotodecupate din tot felul de seturi, tzevi si bare din alama, plasticard, sarme, rasini (o butelie si un extinctor) si nituri Archer (nu se poate fara 😊).
Gata cu vrajeala – poze cu zona cabinei (aicea parca cel mai mandru sunt de farurile mici de pe aripile fatza, care nici macar nu existau in kit – 2 capacele pentru focoasele de la niste bombe americane din rasina de la Reskit si 2 stopuri dintr-un set Hauler).
Si cateva cu cisterna, varianta early – complicat tare cu toata tzevaraia si ghiventzii aia, da’ zic ca a meritat. Vedem acuma cum dreaku’ reusesc sa vopsesc p-acolo prin incarcaleala aia.
Ultimele … 1 cu ce mi-a mai ramas de montat (not much) si 1 cu bajetzii de la CMK.
Spor!
#30
Postat 07 February 2023 - 11:08 PM
Avionul e super , ideea cu acea pista in uscare e foarte faina , dar mi se par putin cam accentuate efectele si uniforme , zic eu .... Ma gandesc sa dai o cautare dupa ... ceva ". wet airstrip " si sa gasesti cateva modele dupa care sa te inspiri , in functie de efecte si de pozitia avionului . Adica il vei dispune pe o suprafata mai uscata , sau vei avea niste baltoace pe langa ... etc.
Aceasta postare a fost editata de dany: 07 February 2023 - 11:09 PM
#32
Postat 08 February 2023 - 03:47 PM
De regula nu apare un patern , dar in fotografiile cu acel Fw 190 , de remarcat apa care sa scurs de pe avion .
Asadar sub avion cred ca va trebui sa faci o zona mai inchisa , ( umed , baltit ) , care sa contrasteze cu zone mai deschise de langa avion , unde sa uscat .
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 February 2023 - 04:47 PM
#33
Postat 08 February 2023 - 05:01 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 February 2023 - 05:05 PM
#34
Postat 08 February 2023 - 06:01 PM
crede-ma ca am cautat si descarcat zeci de imagini cu wet / drying airstrip / tarmac / concrete ... concluzia e fix aia de ai zis-o si tu - random.
oricum, Bedford-ul va acoperi si el o bucata sanatoasa din pista si din baltzi, deci nu va mai parea treaba asha regurata.
interesanta faza aia cu apa scursa de pe aripa. n-am mai vazut, dar nici nu caut un efect asemanator - ideea mea a fost de pista umeda, eventual udata de Bedford, pe care a fost adus Pioneer-ul pentru un zbor de test (ma gandesc ca un avion d-asta, editie limitata, nu zace pe pista in ploaie, ci mai degraba in hangar la fereala).
una peste alta, io cam de la asta m-am inspirat si sper sa fiu macar p-aproape.
#35
Postat 09 February 2023 - 12:01 AM
Abia astept sa vad si Bedfordul . Cred ca va fi la fel de fain ! Am sa caut sa vad daca nu erau si de pompieri asa , pentru interventie rapida .
Citeaza
Ploua des pe la ei , din ce imi amintesc , si brusc , dar nu dura mult .Ma gandesc ca ai trageau doar o husa peste carlinga si poate ai protejau tubul pitot .
Spor la lucru !
Aceasta postare a fost editata de dany: 09 February 2023 - 12:11 AM
#36
Postat 24 March 2023 - 04:13 PM
Mai intai, Bedford-ul – nimic senzational de semnalat. M-a muncit un pic mai tare la bord (ca nu se potrivea nimic din setul de fotodecupate cu ceasurile date ca decal de Airfix … am renuntat cu totul la ele si am incropit eu ceva din ce are omul pe langa casa).
Cateva poze cu interiorul, inainte de a fi inchis – ce-mi pare un pic rau e ca nu am mers la scaune pe un oliv, pentru contrast. Aia e, si-asa mare lucru nu se mai vede prin geamuri.
Si cateva cu rezultatul final, la locul lui. I-am mai inlocuit parbrizul foarte gros dat in kit cu niste bucati de acetat, iar la geamurile laterale (care in realitate erau doar o folie transparenta) am incercat o smecherie – am pus pe ele cateva picaturi de Future cu pensula, ca sa nu mai fie atat de plane, sa deformeze imaginea. Nu e chiar 100% acelasi efect, dar e ok-ish. La final imi place ce a iesit din kit-ul asta milenar.
Fatza de trocarici, figurinele CMK m-au cam muncit, pentru ca sunt si diforme (orcs, cum le zice Gopo), si cam din topor facute. Le-am mai modificat pe ici, pe colo: inlocuit nasturii cu unii facuti cu preduceaua (si tot mi se par o idee cam mari), o catarama din PE, un furtun la vesta de salvare din sarma, gradele pe maneci din decal si patch-ul cu vulturul din print pe hartie foto (thx, Ed).
In rest, am incercat sa mai corectez din pensula o parte din ciobanismele sculpturii. Nu sunt chiar incantat de rezultat (ala cu mainile in buzunare mi se pare mult mai reusit decat ala cu tzigara), dar merg pozitionate mai in spate, acolo.
Altfel, mare lucru nu am mai facut, decat calele la roti (ca asa apare in foarte multe poze) si o scara de acces (ca o aveam pe stoc).
Altfel, mare lucru nu am mai facut, decat calele la roti (ca asa apare in foarte multe poze) si o scara de acces (ca o aveam pe stoc).
Spor in toate!