Shoki Sword Ki-44-II Hei
#61
Postat 08 June 2022 - 08:26 PM
Am văzut și eu toate pozele puse , și chiar multe altele.
Da, sīnt convins că aveți dreptate. Chiar dacă nu erau polișate, cu siguranță că le curățau și le frecau bine. Din ce-am mai citit, pe cele ale IJN , īn special pe cele ambarcate, le dădeau c-un soi de ceară protectoare anticorozivă, nu pentru a mai cīștiga 0,5 km/h. Īmpotriva efectului sării apei de mare.
Japonezii aveau o abordare inversă față de cea a americanilor . Ei īntrețineau avioanele cīt se putea de bine.Nu de alta , dar numărul lor era limitat, industria lor nu putea ține pasul cu pierderile / nevoile războiului.
Satin va fi, ba chiar un satin...mai lucios , așa. Vom vedea ce iese.
N-am mai pus poze, dar am fixat roata de coadă, trenul principal, eșapamentele și voleții de reglare a fluxului de aer de răcire.
Urmează capacele trenului de aterizare, bechiei și ale mecanismului de escamotare al aterizoarelor principale , catargul antenei și cupola.
Aa, am pus și colimatorul , plus parbrizul. Ăsta m-a chinuit bine. Nu stă la locul lui neam. L-am pilit, l-am ajustat, l-am īnnebunit. Potrivirea reușită : aproximativă, cu indulgență. Să văd dacă oi reuși să-l contopesc cu ceva Surfacer, sau chiar cu aracet, parcă nu-mi place deloc...
Da, sīnt convins că aveți dreptate. Chiar dacă nu erau polișate, cu siguranță că le curățau și le frecau bine. Din ce-am mai citit, pe cele ale IJN , īn special pe cele ambarcate, le dădeau c-un soi de ceară protectoare anticorozivă, nu pentru a mai cīștiga 0,5 km/h. Īmpotriva efectului sării apei de mare.
Japonezii aveau o abordare inversă față de cea a americanilor . Ei īntrețineau avioanele cīt se putea de bine.Nu de alta , dar numărul lor era limitat, industria lor nu putea ține pasul cu pierderile / nevoile războiului.
Satin va fi, ba chiar un satin...mai lucios , așa. Vom vedea ce iese.
N-am mai pus poze, dar am fixat roata de coadă, trenul principal, eșapamentele și voleții de reglare a fluxului de aer de răcire.
Urmează capacele trenului de aterizare, bechiei și ale mecanismului de escamotare al aterizoarelor principale , catargul antenei și cupola.
Aa, am pus și colimatorul , plus parbrizul. Ăsta m-a chinuit bine. Nu stă la locul lui neam. L-am pilit, l-am ajustat, l-am īnnebunit. Potrivirea reușită : aproximativă, cu indulgență. Să văd dacă oi reuși să-l contopesc cu ceva Surfacer, sau chiar cu aracet, parcă nu-mi place deloc...
#62
Postat 13 June 2022 - 07:13 PM
Este aproape gata. Aș mai avea mici retușări, etc.
I-am pus scara de acces, cele două mīnere retractabile pentru cățăratul īn cocpit, indicatoarele de poziție a trenului de aterizare , rezervoarele suplimentare , antena...
Dat cu lac semigloss Gunze.
Bineīnțeles că nu-i perfect, iar pozele astea macro mă omoară...Dar chiar īmi place ce-a ieșit.
Deși puuuțin inegale ca poziție ( dar le voi mai ajusta, cel puțin pot īncerca !! ) , flapsurile de luptă arată spectaculos.
Abia īn poze am văzut că am uitat să scot masca de pe farul din aripă
Acum e seară , mai pun niște poze mīine, pe lumină.
Spor !
I-am pus scara de acces, cele două mīnere retractabile pentru cățăratul īn cocpit, indicatoarele de poziție a trenului de aterizare , rezervoarele suplimentare , antena...
Dat cu lac semigloss Gunze.
Bineīnțeles că nu-i perfect, iar pozele astea macro mă omoară...Dar chiar īmi place ce-a ieșit.
Deși puuuțin inegale ca poziție ( dar le voi mai ajusta, cel puțin pot īncerca !! ) , flapsurile de luptă arată spectaculos.
Abia īn poze am văzut că am uitat să scot masca de pe farul din aripă
Acum e seară , mai pun niște poze mīine, pe lumină.
Spor !
#63
Postat 13 June 2022 - 11:21 PM
Arata Excelent , Dakian ! Felicitari !
Imi plac mult efectele si evidentierea panourilor .
Un pic mi se pare simetrica ciupeala de pe " anti-glare " , dar e nesemnificativ privit la ansamblu .
Cautand dupa fotografii ,sa vad cum se invechea acea zona am observat ca in foarte putine apar efecte acolo , fiind o vopsea care tinea bine , timp indelungat , chiar si cand avionul deja capata un aspect mai jerpelit .
Am gasit si o poza unde este putin mai evidenta acea ciupeala . Poza din mijloc avionul argintiu ,cu insemne americane .
Imi plac mult efectele si evidentierea panourilor .
Un pic mi se pare simetrica ciupeala de pe " anti-glare " , dar e nesemnificativ privit la ansamblu .
Cautand dupa fotografii ,sa vad cum se invechea acea zona am observat ca in foarte putine apar efecte acolo , fiind o vopsea care tinea bine , timp indelungat , chiar si cand avionul deja capata un aspect mai jerpelit .
Am gasit si o poza unde este putin mai evidenta acea ciupeala . Poza din mijloc avionul argintiu ,cu insemne americane .
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 June 2022 - 11:26 PM
#64
Postat 14 June 2022 - 12:50 AM
arata chiar foarte bine, dakiane ... felicitari. cum spuneam, dupa parerea mea, finish-ul asta satin e cel mai aproape de adevar. poti chiar sa incerci sa-l mai freci usor prin unele zone cu o bucata de microfibra (dupa o proba pe o suprafata test).
eu zic sa nu-ti mai bati capul cu flapsurile, ca nu se vor vedea niciodata amandoua odata :). sa nu strici p-acolo cine-stie-ce.
daca zici ca ai rezolvat si nu ne mai pui poza cu intradosul fix de pe centru, eu te cred.
eu zic sa nu-ti mai bati capul cu flapsurile, ca nu se vor vedea niciodata amandoua odata :). sa nu strici p-acolo cine-stie-ce.
daca zici ca ai rezolvat si nu ne mai pui poza cu intradosul fix de pe centru, eu te cred.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 14 June 2022 - 12:57 AM
#66
Postat 14 June 2022 - 08:19 AM
Sal'tare !
Va mulțumesc pentru aprecieri dragi prieteni !
Am īncercat să nu exagerez cu uzura panoului antiglare, l-am jumulit practic doar īn dreptul deschiderilor ( admisia de aer, răcirea mitralierelor...). Poate că trebuia și prin alte părți...Dar nu l-am vrut prea jumulit. Dacă-l făceam fix ca-n poza pe care o am cu Yoshida īn dreptul victoriilor, ar fi trebuit ca 11-le de pe fuselaj să nu se vadă aproape deloc, atīt era de jupuit. Și...nu-mi plăcea. Nu fac niciodată avioanele ca scoase pe poarta uzinei, dar nici ajunse deja epavă. Uzura extensivă ( deși nu-i neg deloc existența) mă ...deprimă.
Alexelu' , flapsurile le-am lipit īn așa fel īncīt permit mici ajustări. Mici. Așa că dacă mișc usor unul din ele, să-l aduc la același nivel cu frățiorul lui, nu cred ca se īntīmplă nimic.
Bineīnțeles c-am uitat să demaschez farul de pe aripă, īn poze este īncă mascat...
Am făcut deja curat pe masa de lucru...Să văd ce-mi mai face cu ochiul din stivă !
Va mulțumesc pentru aprecieri dragi prieteni !
Am īncercat să nu exagerez cu uzura panoului antiglare, l-am jumulit practic doar īn dreptul deschiderilor ( admisia de aer, răcirea mitralierelor...). Poate că trebuia și prin alte părți...Dar nu l-am vrut prea jumulit. Dacă-l făceam fix ca-n poza pe care o am cu Yoshida īn dreptul victoriilor, ar fi trebuit ca 11-le de pe fuselaj să nu se vadă aproape deloc, atīt era de jupuit. Și...nu-mi plăcea. Nu fac niciodată avioanele ca scoase pe poarta uzinei, dar nici ajunse deja epavă. Uzura extensivă ( deși nu-i neg deloc existența) mă ...deprimă.
Alexelu' , flapsurile le-am lipit īn așa fel īncīt permit mici ajustări. Mici. Așa că dacă mișc usor unul din ele, să-l aduc la același nivel cu frățiorul lui, nu cred ca se īntīmplă nimic.
Bineīnțeles c-am uitat să demaschez farul de pe aripă, īn poze este īncă mascat...
Am făcut deja curat pe masa de lucru...Să văd ce-mi mai face cu ochiul din stivă !
#68
Postat 19 August 2022 - 10:08 PM
Deci , mai țineți minte că am pierdut roata de coadă a lui Shoki, și-am fost nevoit s-o scrăciui ??
Ei bine , am găsit-o acum , făcīnd curat pe masă īn urma terminării practic și a lui 190A-4.
Era pe scobitoarea pe care a fost vopsită, lipită bine cu patafixul din vīrf de fundul unei cutii...Cum a ajuns acolo, este peste puterea mea de īnțelegere...
Ei bine , am găsit-o acum , făcīnd curat pe masă īn urma terminării practic și a lui 190A-4.
Era pe scobitoarea pe care a fost vopsită, lipită bine cu patafixul din vīrf de fundul unei cutii...Cum a ajuns acolo, este peste puterea mea de īnțelegere...