Shoki Sword Ki-44-II Hei
#42
Postat 01 June 2022 - 08:23 PM
#46
Postat 04 June 2022 - 09:05 PM
Folosesc rotița ce mai mică din setul de la Radu Brânzan. Am parcă 4 rotițe, cu distanțe diferite, iar asta-i cea mai mică disponibilă la momentul cînd am luat setul ( ehe, cam 4 ani în urmă...sau mai mulți ?? nu mai știu)
Altceva nu am .
L.E. Bineînțeles că mi-ai stîrnit curiozitatea, și m-am apucat să caut ...Sînt dus cu pluta. Complet. M-am ramolit. Am setul de 4, plus încă două. Cu pași diferiți, evideeent.
Ce am pus acum în mîner este pas 1,25mm. Adică mare.
Am 0,55mm, 0,65mm,0,75mm,1mm și 1,5mm
Nu numai că nu-i cea mai mică din cele avute, este chiar aproape cea mai mare . Ca pas vorbesc , nu ca diametru al roții. Ca diametru , da , este ce mai mică.
Și-mi aduc aminte c-am pus-o pe asta, cînd am avut nevoie de acces în spații foarte aiurea, la prima machetă nituită. Nici măcar nu mai rețin CARE a fost aceea...
Pe atunci, însăși ideea de nituire mi se părea ceva WOW, nemaivăzut de mine. ..Nu m-am mai gîndit de atunci la pas. Mea culpa.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 04 June 2022 - 09:20 PM
#48
Postat 05 June 2022 - 11:21 AM
Dacă era un pas mai mic, rezultau niște găurici mai mici, mai ușor de estompat. Deasemeni , nu m-am gīndit deloc să șlefui macheta după nituire, ca să șterg marginile ridicate ale fiecărui nit.
DAR , se reține cu siguranță pentru următoarele machete.
#50
Postat 06 June 2022 - 08:24 AM
#51
Postat 06 June 2022 - 02:06 PM
Nu mă deranjează īntr-atīt de mult cīt să refac atīta vopsire/decăluire, etc. ( etc. adică este deja pin-panel-wash, dat cu uleiuri. )pentru ca sunt niturile nițel proeminente. Unele, pentru că unele au fost șlefuite datorită altor defecte, refaceri , etc.
Plus că , așa cum menționam mai sus, este deja lăcuit complet, wash, uleiuri...
Iar ăsata arată chiar OK, am altele care-s mai holeleu, și tot nu le-am mai făcut nimic. Așa a fost construcția asta. Dacă īmi dădeam seama la timp , īnainte de vopsire , refăceam. Așa, nici nu se pune problema. Căci nu vopsitul este dificil , cīt MASCAREA.
Am mascat la avionul acesta ore īntregi, panou cu panou...N-aș repeta procesul nici pentru greutatea lui īn aur. Nu de alta, nu atīrnă atīt de mult cīt să merite...
Am reținut erorile făcute și nu am să le mai repet. Pentru Shoki este īnsa too late. Rămīne fix așa cum este acum, nu-i deloc ceva grav, cu ochiul liber arată foarte OK. Pozele astea macro īnsă te omoară...
Dacă voi fi banat pentru această treabă, asta este, soarta crudă și destinul trist.
Numai bine !
#53
Postat 07 June 2022 - 08:42 AM
de varianta stoc, asa ca e ok.
si sunt convins ca in realitate, cu ochiul liber, bumbii respectivi sunt mult mai greu sesizabili. la poza, pe ridicaturile respective se acumuleaza lumina, iar aparatul accentueaza treaba asta si le face si mai vizibile.
ai putea sa mai incerci o treaba (eventual pe o suprafata de test inainte) - sa incarci cu mai mult lac suprafata machetei ... o sa se mai uniformizeze cu totul. eventual un strat semimat intermediar.
#54
Postat 07 June 2022 - 08:52 PM
Oricum aveam de gînd să vin cu alte două straturi de lac, mă gîndeam ca avionul să fie semimat, iar suprafețele antiglare mate.
Mă codeam însă pentru că ce-am văzut în poze pare să fie mat TOT avionul. Cumva este normal, este NMF, neprotejat cu vre-un lac. Nu are de ce să fie semimat sau lucios, aluminiul oxidează a naibii de repede, și cît se poate de mat.
Așa c-aș putea da c-un lac semimat , pentru sigilare și uniformizare, și cu unul mat pentru aspectul final.
Mulțumesc pentru idei !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 June 2022 - 08:58 PM
#55
Postat 07 June 2022 - 09:44 PM
mie personal asa imi pare ok ... oricat de fin ar fi, matul dat cu simtz de raspundere e prafos ca finish, ceea ce nu e ok, mai ales daca il multiplici de 72 de ori. din fericire, un mat finutz peste gloss da un satin, pe care il reglezi din dilutie, modul de suflare (ud / semiud / uscat) si numar de straturi.
am tot citit sau auzit de o gramada de tehnici, inclusiv lac mat luat la frecat usor la sfarsit. tu tre' sa-ti gasesti tehnica si ingredientele care te coafeaza.
la urma urmei, poti sa-l dai si cu gaz lampant, daca obtzii efectul dorit.
cel mai safe este sa faci incercari pe linguritze de plastic, eventual mascand portiuni din ele, pentru a vedea diferenta pe aceeasi suprafata (eu personal trag inclusiv cateva linii de panou si cateva nituri pe ele; poti sa pui si un decal pe care nu-l folosesti sa vezi cum se comporta). n-ai ce pierde, ba chiar ai doar de castigat, cu o cheltuiala si un efort minime.
spor!
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 07 June 2022 - 09:44 PM
#57
Postat 08 June 2022 - 06:58 AM
Nu stiu cat este de valabila informatia si pentru avioanele armatei dar pentru cele de marina este foarte reala: avioanele erau date cu un fel de ceara si se pare ca frecau tartanii la ele de faceau scurte la maini. Asta dadea avionului un aspect usor satinat (semimat). Cica descoperisera ca obtineau un spor de viteza (habar nu am cu cati km/h mai mult) dar si o reducere semnificativa a consumului (autonomie mai mare).
#60
Postat 08 June 2022 - 12:54 PM
bogy, la 08 June 2022 - 06:58 AM, a spus:
Nu stiu cat este de valabila informatia si pentru avioanele armatei dar pentru cele de marina este foarte reala: avioanele erau date cu un fel de ceara si se pare ca frecau tartanii la ele de faceau scurte la maini.
este ... se si vede in filmele cu pregatirile de pe punte pentru decolarile spre pearl (uitati-va dupa baietzii cu carpe).
cat despre pozele puse, eu zic ca satinul peste metalic va face treaba cea mai buna. vorbim de un aluminiu expus/uzat, nu e polished (gen b-25-ul red bull).