Shoki Sword Ki-44-II Hei
#21
Postat 17 May 2022 - 07:07 AM
1. smirghel grafitat granulatie 2000, inmuiat in apa - suprafetele trebuiesc uniformizate;
2. dupa operatia 1, toata macheta trebuie efectiv lustruita. Eu o fac cu pasla. Probabil ca ar merge si cu o cirpa moale.
Dupa cele doua operatii o sa vezi ca o sa arate altfel. Repara si bordul de fuga pe dreapta (daca nu cumva este banda de mascare).
#22
Postat 17 May 2022 - 08:54 PM
Am și eu șmirghel de 2000 ( e cel mai fin din dotare) , dar recunosc că nu m-am gîndit să șlefui TOATĂ macheta. Cît trăiește , omul învață.
Pâslă nu am. Dar o să caut la mama, poate are ea.
Am reținut sfatul tău , îl voi aplica la următorul kit NMF, am destule așa . Asta din păcate , pentru că mie nu-mi place NMF-ul, oricîte nuanțe aș băga pe un kit, tot aluminiu este, toate machetele vopsite astfel arată la fel...
Prefer oricînd camuflajele germane și italiene, băieții ceia chiar aveau imaginație !! Avioanele lor sînt ca amprentele digitale , nu-s două la fel !!
Nu , e banda de mascare, am pus-o și-am scoso de j'de ori...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 17 May 2022 - 09:00 PM
#23
Postat 18 May 2022 - 05:52 AM
dakian67, la 17 May 2022 - 08:54 PM, a spus:
Dacă se poate folosi, cred că am un cap de-ăla pentru Dremmel din pāslă. Nu știu cāt de tare folosește (īn ideea că dremmelul pare nițel cam violent pentru machetele tale), dar dacă īl vrei o să-l pun īn bagaj pentru la vară.
#25
Postat 18 May 2022 - 09:41 AM
partea neplacuta este ca trebuie sa revii si sa cureti apoi praful adunat in depresiuni.
#26
Postat 18 May 2022 - 10:28 AM
alexelu_marinelu, la 18 May 2022 - 09:41 AM, a spus:
partea neplacuta este ca trebuie sa revii si sa cureti apoi praful adunat in depresiuni.
...ca sa nu mai vorbim ca, frecandu-le , le incarcam electrostatic si atrag scamele ca un magnet...
#27
Postat 18 May 2022 - 07:11 PM
Deci , īn ultima vreme cred că sīnt cam surmenat, dus cu pluta, ziceți cum vreți...
Am șmirghel de ăla, doar că nu știam că se numește așa. OK then.
AM pīslă la Dremel, că doar am o grămadă de accesorii la el...Dar NU MI-A DAT PRIN CAP !!
Șlefuitul ăsta mă mănīncă de sănătate...Da, odată șlefuită toată macheta, trebuie apoi curățată de reziduuri. Și dacă liniile de panou se curăță relativ ușor, de regulă niturile...nu. Rămīn astupate.
Poate dacă aș folosi o periuță de dinți moale ?
Electricitatea statică dispare de regulă după ce ștergi macheta cu alcool, eu cel puțin o șterg īntotdeauna, nu-mi place și nu pot lucra cu mănuși , cum am văzut la unii modeliști.
Nu pot. Simt că pierd orice contact cu macheta, orice precizie īn manevrarea ei.
Mănuși folosesc rarisim, doar la vopsit, ca să nu las urme de labe pe macheta proaspăt curățată...atunci cīnd nu am o modalitate de-a manevra macheta fără să o ating direct ( suporți īnfipți īn diverse părți)
#28
Postat 18 May 2022 - 10:07 PM
schema e sa nu atingi zona in urmatoarele cateva minute, pentru ca suprafata plasticului devine un pic moale. dar apoi, n-ai treaba, se face beton. bashca, intrucat zona devine lucioasa, sesizezi mult mai bine eventualele imperfectiuni de la gravare sau slefuire.
iar atentie daca ai chit pe undeva - adezivul dizolva chitul.
#29
Postat 19 May 2022 - 11:33 PM
Apa si sapunul cred ca o descarca electrostatic si se curatata foarte bine praful de plastic de prin detalii .
Dezavantajul este ca trebuie sa las macheta la uscat , intr-o cutie acoperita , pusa pe un prosop de bucatarie ( din acelea din hartie) .Din acest motiv operatiunea aceasta o fac seara inainte de culcare , ca sa fie pregatita macheta pentru vopsit a doua zi .
#30
Postat 29 May 2022 - 01:50 PM
Īntre timp am mai lucrat și la micul Diavol.
L-am vopsit practic. Cu mai multe nuanțe de aluminiu , bla-bla.
Burta tot nasoală a rămas, la joncțiunea aripilor cu fuselajul. Nu am reușit să o scot mai bine. Pozele sīnt neiertătoare, scot īn evidență orice rasol. Īn realitate nu-i deloc vizibil ( așa am văzut și eu că tot rahat a rămas, īn poză, că privind cu ochiu' nud, am zis că-i OK...)
Vopsit și galbenul de identificare, lăcuit pentru decaluri. Lac Tamiya X-20.
Eeee, și acum trebuie musai să mă hotărăsc pe CARE īl fac : 2 negru al lui Ogawa , sau 11 negru al lui Yoshida ??
Deși cred că īnclin spre avionul lui Ogawa. Pentru că nu are "bandajele" albe pe aripi și fuselaj. Lui Ki-61 (făcut anterior) i-am ales o īnmatriculare cu "bandaje", ăsta va fi fără, detest să arate toate avioanele la fel...
Am mai pregătit și vopsit și restul de nimicuri ( capacele trenurilor, rezervoarele suplimentare , jambele, roțile, elicea, caserola ei, etc...), să le am gata pentru asamblarea finală.
Noroace !
#33
Postat 30 May 2022 - 08:36 AM
by the way - de ce-i zici tu 9? ca io vad 2 in hartii.
arata bine bine cu diferentele alea de nuante intre panouri ... intotdeauna m-am intrebat daca chiar existau in realitate sau e o licenta modelistica? stiu ca la americans unele erau chiar chituite si vopsite cu un fel de argintolac
#34
Postat 30 May 2022 - 08:58 AM
Ceva-ceva se putea vedea pe ele, mici diferente intre panouri. Probabil e vorba de orientarea "zgarieturilor" produse de laminare, sau diferente intre tipurile de aluminiu folosite...habar n-am, dar fara asta, ar aparea destul de monotone.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 30 May 2022 - 08:58 AM
#35
Postat 30 May 2022 - 09:40 AM
ezplicatia e de bun simtz ... diferite aliaje, diferiti producatori ... si clar arata mai interesant cu unele panouri diferite. atata doar sa nu devina un scop in sine treaba asta, sa n-arate avioneta ca o tabla de şah.
da-s frumoase si alea americane (vopsite) de arata bec - ca o mashina iesita pe poarta fabricii.
#36
Postat 30 May 2022 - 09:51 AM
alexelu_marinelu, la 30 May 2022 - 09:40 AM, a spus:
Chiar ca e o culme ... Rato
Aceasta postare a fost editata de busila: 30 May 2022 - 09:53 AM
#37
Postat 30 May 2022 - 12:23 PM
Īn poze se văd diferențe īntre panouri. Probabil că-s mai multe explicații ( foile de tablă orientate diferit, loturi diferite de tablă, mai noi / mai vechi, panouri schimbate īn urma avariilor, etc.)
Și eu cred că dă bine ochiului diverse variații, cu condiția să fie rezonabile, fix să nu arate apoi ca o tablă de șah .
Stressed skin. Da. E...șmecher. Nu este imposibil de făcut, chiar la 1/72, dovadă mai multe lucrări ale unor modeliști cu ...multă răbdare !!
Totuși mie mi se pare ușor exagerat efectul la scara asta, la fel cu reproducerea tuturor liniilor de panou și nituri. Parcă e prea mult.
Da , la 1/32 sau 1/24 mi se pare chiar un must. dar la 1/72...facă cine o vrea , eu nu-mi bat capul cu fiecare nit nenorocit.
Și mie īmi plac mai mult parcă cele cu "bandaje", dar ...Pic īn situația avioanelor franceze. Īmi plac mai mult alea cu "dungile rușinii", dar deja am făcut două așa , parcă prea văd īn vitrină numai dungi galben/roșii !!
Deci va fi 11 negru al căpitanului Yoshio Yoshida. Fără bandaje. Si așa vor mai fi sigur unele "bandajate" !!
#39
Postat 30 May 2022 - 12:29 PM
Restul , NMF complet, cu panouri antiglare si atīt. Economie de materiale. Operațiune considerată inutilă, nu se preconiza o durată de exploatare care să merite protecția aia suplimentară.
Se pare că nu. Efectul era vizibil chiar la avioane noi-nouțe. mai ales la unele tipuri ( B-17 de exemplu)
O sa mă uit pe poze...dar eu nu am de gīnd să fac așa ceva , la scara asta. Nu cred ca am atīta răbdare !!
#40
Postat 30 May 2022 - 03:54 PM
sau la sea stallion (in spate, in zona rampei de acces) ... sau la bae hawk (fuselajul posterior). si nu e vorba de piese de muzeu.
gata ... am poluat destul topicul omului, dar pe seceta asta de postari, e de inteles :)
spor sa ai, dakiane! hai cu decalurile alea :)