The Day of Infamy - Part One : A6M2-Zero Airfix Mitsubishi A6M2-Model22 Zero-Sen
#1
Postat 10 April 2022 - 06:00 PM
Īn cadrul acestei teme , atacul japonez asipra bazei americane de la Pearl Harbour, īn dimineața zilei de 7 decembrie 1941, intenționez să fac machetele actorilor principali distribuiți de zeul războiului īn acea zi : A6M2 Zero, Aichi D3A-1 Val , Nakajima B6N-1 Kate și Curtiss P-40B Warhawk.
Nu am īnceput cu A6M2 Zero din īntīmplare , este singurul la care eram sigur de ce am de făcut.
Kitul este destul de frumos, potrivirea pieselor excelentă. La cockpit am adăugat doar colimatorul și centurile, oricum cabina este īnchisă :
Am detaliat un pic și motorul :
Īnchis apoi fuselajul, totul s-a potrivit perfect.
Așa arăta īnainte de catastrofă :
And disaster struck : mi s-a distrus cupola. Din propria neglijență, neīndemīnare ,ghinion și idioție. A trebuit s-o schimb, cea originală nu se mai putea repara nicicum. Am folosit o cupolă Rob Taurus, destinată īnsă kitului Hasegawa. S-a potrivit greu , nu tocmai precis, iar īndemīnarea mea (sau mai degrabă lipsa ei...) nu mi-a permis o contopire perfectă cu fuselajul și cu vopseaua originală.
Aveam două opțiuni : să arunc liniștit kitul la gunoi, sau să trăiesc cu asta. Īn mod laș , am ales ultima variantă. A ieșit ceva de genul :
Mitsubishi A6M-2b Type0 Model21 "Zero-sen" AI-103/IJN Akagi,pilot Buntaicho Lt.Masanobu Ibusuki,7dec.1941,first wave of Pearl Harbor attack :
Buntzi m-a īncurajat să-l prezint totuși așa cum este, chiar dacă nu-i ( de departe !!) cea mai reușită machetă a mea.
Am īnvățat cīteva lecții īnsă : niciodată , dar niciodată să nu las pe masa de lucru vre-o sticlă de diluant neīnchisă ; īntotdeauna să acopăr orice parte vitrată cu un strat de Future ; niciodată să nu lucrez dacă nu sīnt suficient de odihnit.
Asta este. Cică īnțeleptul īnvață din greșelile altora , iar prostul nici măcar din ale lui. Sper să fiu destul de "normal", să īnvăț măcar din ale mele.
Numai bine !!
#2
Postat 11 April 2022 - 06:50 AM
dakian67, la 10 April 2022 - 06:00 PM, a spus:
Aș zice să descrii mai în detaliu ce fel anume s-a bulit cupola inițială, ca să rămână pentru începătorii (ca mine și ca alții) informația respectivă. Știu că mi-ai zis la momentul respectiv, dar deja nu mă mai bazez pe memorie și dacă până și eu am uitat despre ce era vorba, un începător care abia descoperă modelismul ce o să învețe?
dakian67, la 10 April 2022 - 06:00 PM, a spus:
Buntzi m-a încurajat să-l prezint totuși așa cum este, chiar dacă nu-i ( de departe !!) cea mai reușită machetă a mea.[...]
Nu toți modeliștii au resurse să arunce la gunoi machete care au un defect (mai mult sau mai puțin evident) iar tu ar trebui să știi foarte bine asta. Ți-am zis că uneori (iar asta din păcate tinde să se transforme în deseori) duci lucrurile prea la extrem.
Eu cred că arată foarte bine și e o machetă de calitate care merită prezentată și fix de-asta te-am sfătuit așa. Așa că, de ce "laș"? E o machetă foarte frumoasă, muncită, și făcută bine. Accidentul cu cupola se putea întâmpla oricui. Aș fi înțeles să te auto-flagelezi dacă mai aveai vreo 3-4 cupole potrivite și nu rectificai problema de lene. Dar așa? N-o fi perfectă? N-o fi! Cine decide asta? Cu ce se măsoară "perfecțiunea"?
Mie detaliile de la motor (de exemplu) mi se par foarte frumos realizate și nu cred că mă va contrazice cineva.
Stop bitching, keep modelling.
Aceasta postare a fost editata de buntzi: 11 April 2022 - 06:52 AM
#3
Postat 11 April 2022 - 08:05 AM
Păi , ce-am pățit la cupolă :
Unu , nu am îmbăiat-o în Future. Arăta perfect , mi-am zis ca nu are rost s-o balăcesc, n-am ce obține mai mult de atît. Greșit. Dacă o îmbăiam , aveam șanse mari s-o salvez.
Doi, deși era deja tîrziu în noapte, m-a mîncat în spate să rectific eu tratamentul anterior cu uleiuri, mi se părea că e ceva nasol...Ș-am lăsat deschisă sticla de terebentină. A fost suficientă o mișcare neatentă, și s-a vărsat exact peste botul avionului...Cum doar cupola nu era îmbăiată în Future ( restul avionului fusese lăcuit , pentru decaluri și tratamente) , s-a făcut praf pe dinăuntru, exteriorul fiind și el protejat ( măști, lac, etc...). Dar praf. Oricît am încercat să o șmirgheluiesc, s-o curăț, în unele locuri era atît de adînc atacată, că nu am reușit s-o salvez.
Cît despre partea cu aruncatul...Ei bine , decizia mea a fost luată ținînd cont de scopul meu în ale modelisticii. Principalul motiv pentru care o fac este că-mi PLACE, mă relaxează , îmi place să aflu istoria fiecărui avion pe care-l fac. Nu caut nici gloria , nici medalii , nici nu fac pentru a trăi dintr-asta. Nu era un kit scump, să fie chiar o povară dacă ar fi trebuit să iau altul. Dacă , din nenorocire să zicem , pica pe mîna Otiliei ( nepoțica mea !! ) , era clar că trebuie altul. Dar așa...Nu m-am îndurat să renunț la atîta muncă. Eu sunt lent, mie îmi ia uneori luni întregi să termin o machetă. Și fac doar UN avion din fiecare model...NU voi trăi destul cît să le fac pe toate care le-aș vrea, nu se justifica să renunț la el doar pentru că nu se potrivește cupola perfect.
Edi a zis cîndva o vorbă înțeleaptă , vis-a-vis de "macheta perfectă" : multe din machetele pe care le-am făcut , și la vremea respectivă am zis că "am scos untul din ea", acum le-am face altfel , mult mai bine...
Așa că va rămîne în vitrină , alături de suratele "mai bine făcute".
Numai bine !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 11 April 2022 - 08:06 AM
#4
Postat 11 April 2022 - 08:37 AM
clar problema e la mine - ori sunt eu handicapat, ori asta e soarta. la cobra, eram sa zic ca toate au mers struna, pana mi-am adus aminte de tampenia cu coada pe stanga in loc de dreapta. si inca imi bate inima, ca nu e in vitrina.
chiar l-ai scos ok pana la urma, daca in poze arata bine. nicio macheta nu e perfecta la lupa. stiu ca era o schema cu distanta de vizare a unei mechete, in functie de scara. probabil la '72, e vorba de un 30-40 de cm.
spor la celelalte (abia astept sa vad val-ul).
#6
Postat 11 April 2022 - 06:41 PM
Edi , știu de catarg. Original așa a și fost. Dar l-am înlocuit deja de două ori...Am îmbătrînit, nu mai sînt la fel de atent sau de îndemînatic , nu știu. Parcă la început manevram o machetă gata făcută fără probleme, acum , una-două mai rup cîte ceva la ea. Acu' m-ai ambiționat, am să încerc să-l repoziționez.
Alexuțu, D3A-1 Val este ...pe drum.
Adică : eu am acum vechiul Fujimi, un D3A-2 Val. Dar D3A-2 nu a participat la Pearl Harbour, a apărut ulterior. Nu sînt mari diferențe între Dash-1 și 2 : capota motorului și forma posterioară a cupolei.Situație aproape similară cu diferențele între B6N-1 și B6N2 Kate. Am comandat un D3A-1 de la MisterCraft, care pare suspect de similar cu Fujimi, mai puțin capota și cupola , fix ceea ce mă interesează pe mine. Ar trebui să nu fie chiar o "Misiune Imposibilă" să fac un kit-bash între cele două.
Mult mai bun ar fi kitul CyberHobby, dar nu am găsit niciunul accesibil (adică nu aș vrea să-mi vînd un rinichi pentru un nenorocit de kit...)
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 11 April 2022 - 06:42 PM
#7
Postat 11 April 2022 - 07:41 PM
Un lucru e sigur. Stim ca mai binele este dusmanul binelui, dar nu ne invatam minte. Iar aici nu prea functioneaza vorba aia cu inteleptul care invata din ce greseste altul. Nu lipsa de minte e cauza, stai linistit.
Aceasta postare a fost editata de flo: 11 April 2022 - 07:47 PM