Heinkel 112 -macheta
#21
Postat 10 November 2006 - 12:01 PM
1. diferenta evidenta este intr-adevar la profundor - unde clar este o problema de forma
2. pentru restul observatiilor cred ca ar trebui planuri mult mai exacte si la o scara mai mare, eventual cu grila de control pentru sectiunile fuzelajului si eventual pentru sectiunile aripilor. Indiferent ce metoda de reducere sau trasare a planurilor s-ar utiliza (mai ales prin scanare si redare la imprimanta) erorile sunt inerente. Mai mult e foarte importanta sursa planurilor. In cazul in care utilizam planuri "factory originated" este una iar in cazul in care se utilizeza planuri realizate, chiar dupa informatiile constructorului, dar la a n-a mana este cu totul altceva. Cred ca judecarea ar trebui facuta dupa planuri cat mai apropiate ca sursa de constructor. Am intalnit, numeroase situatii cand o greseala s-a multiplicat de un numar foarte mare de ori schimband sursa.
3. in general matritele (pentru firmele mari) se realizeaza (la detaliu dupa prelucrarea grosiera) prin electroeroziune (dupa punga chiar prelucrare cu apa sau laseri) CNC sau frezare de finete CNC. Si aici poate exista un "BULA" bun softist, prelucrator care "mai trege din condei" coordonatele sau un tip foarte riguros care lucreaza dupa un plan cu greseli.
4. masele plastice utilizate la machete, ca orice mase plastice care se respecta, au un anumit coeficient de contractie. Doua sarje de injectie, aparent din acelasi material, nu seamana intre ele , la nivelul produsului finit.
5. prin reduceri repetate ale planurilor anumite raze de curbura "se indreapta"
In opinia mea o judecata riguroasa se poate face numai pe un plan la scara mare si eventual cu sbloane de sectiuni prelucrate CNC. Dealtfel macheta prezentata este splendida- vorbind despre cea
#22
Postat 10 November 2006 - 12:27 PM
Desenele de He112 sunt cam rare. Desenul folosit de 1-0-9 pare sa fie cel din cartea Squadron Signal. 112 este un avion vitregit si cam ignorat de catre desentori sau istorici, poate si pentru ca nu a avut o cariera prea lunga sau stralucita.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 10 November 2006 - 12:35 PM
#23
Postat 10 November 2006 - 03:04 PM
Legat de macheta chiar si recenziile specialistilor subliniaza dificultatea analizei dupa planuri datorita lipsei acestora. Acestea fiind zise cred ca sunt (daca nu se supara nimeni -suntem) putin subiectivi.
Vizitati si www.luftwaffe39-45.historia.br/aero/aero.htm unde zic eu , pentru cititorii de spaniola sunt cateva lucruri interesante chiar si despre aparatele cu inmatriculare romaneasca.
#24
Postat 10 November 2006 - 03:20 PM
Citeaza
RS-ul il am, si sint dispus , dar Heller nu mai am nefacut...se ofera vreun voluntar pentru intilnirea de simbata?
Planurile nu sint din Squadron ci dintr-o revista ruseasca, le am si pe acelea, si plus cele aparute mai demult in Aeronautica (Mihai Andrei, cred) dar trebuie sa le scalez la 72.
Subiectiv, poate, dar ceva e clar, macheta asta arata foarte dubios facuta ca din cutie......
#26
Postat 10 November 2006 - 04:46 PM
http://www.airwar.ru...draw/he112.html
ce-am mai observat ; parbrizul , mai scurt decit la B-urile romanilor, precum si coada mai scurta si bombata, si parca si motorul mai "sifilitic", ar corespunde vag lui V9 (d-IGSI). Se confirma fotografic ceea ce m-a deranjat vazind din profil macheta, anume ca partea din fata cockpitului e plata, paralela cu axa elicei, in loc sa urce usor...in rest fuselajul pare ok pentru un V9
Rs au facut ianinte o serie in rasina de prototipuri de 112, asa ca probabil c-au ajuns la V9 si au zis ca-i bun si pentru un B de serie...
uite cum a abordat un alt modelist macheta:
http://www.ffmc.de/modelle/joerg2/joerg2_h...erg2_he112.html
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 10 November 2006 - 04:46 PM
#27
Postat 10 November 2006 - 04:47 PM
1-0-9, la Nov 10 2006, 02:20 PM, a spus:
1-0-9,
Poti compara macheta cu desenele din cartea Squadron Signal? Desenele din Squadron sunt diferite de cele rusesti?
Radu
#29
Postat 10 November 2006 - 06:04 PM
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20033.jpg
Radu
#31
Postat 10 November 2006 - 07:06 PM
Mai trebuie sa caut si planurile din Aeronautica.
#32
Postat 10 November 2006 - 07:28 PM
#40
Postat 10 November 2006 - 09:01 PM
(cutaway) care e clar diferit ...tot la coada, cabina, motor (cutawayul pare a avea alta origine). De asemenea, planurile din Aeronautica sint identice cu cele de la Squadron (well, exceptind virful cozii, mai rotund la planurile romales), treaba care ma duce cu gindul la un plagiat, dar nu cum ne-am astepta toti, caci planurile romanesti au preces publicarea Squadronului cu ani buni .
Cu albastru Aeronautica, cu sepia cutawayul.