Heinkel 112 -macheta
#61
Postat 24 February 2018 - 02:25 PM
#62
Postat 26 February 2018 - 12:13 PM
Nu-mi mai aduc aminte de elice dar mie la ora aia 1998 nu mi s-a parut nimic ciudat.
Cel mai oblu ar fi sa-ti faci rost de niste planuri in care ai incredere, sa le scalezi la 1/72 si sa pui ambele kituri pe planuri.
Ceva mai greu de realizat va fi sectiunea prin fuselaj in mai multe puncte. Dar la cel de la RS e vizibil la degete ca e ceva in neregula. Mie mi se pare subtire/ingust in zona cockpitului. Poate de aici si cupola a iesit asa mica.
#63
Postat 26 February 2018 - 06:59 PM
#64
Postat 28 February 2018 - 10:58 AM
Peretii aia se pot face usor si cu un chit mai gros sau un mastic bicomponent ca poxilina.
Totusi e un inceput bun de scratch build sa te apuci sa-i faci din plastic - gasesti pe la pahare de iaurt, ca sa nu fie necesar sa dai banii de la inceput pe evergreen.
#65
Postat 28 February 2018 - 12:43 PM
#69
Postat 01 March 2018 - 01:02 AM
Citeaza
Finn , eu as zice sa nu faci acel detaliu daca nu doresti .
Doar cumpara kitul , nu grava nimic , nu modifica nimic , doar lipeste-l cat mai corect , vopseste-l cat mai ingrijit , chiar fara nici un efect si incearca sa pui decalurile cat mai bine , si cred ca iti va placea atat sa-l lucrezi cat si rezultatul .
... Uite mie de exemplu imi place si ma distreaza foarte tare sa-mi construiesc in acest fel modelele vechi . Cat mai din cutie , lasand toate detaliile si greselile modelului ;pe cat se poate fara sa modific absolut nimic . Incerc sa le realizez asa cum apareau pe box-art-urile anilor 70-80 . Alte vremuri , alte tehnici , alte senzatii .
Ba de curand incerc chiar sa imit schemele de culoare gresite ... ( La un Bf 108 Taifun Heller i-am pictat petele asa cum se sugera in prospect si nu asa cum arata in realitate , la un Fw 190 Italeri am sa-i reproduc culorile de pe box-art-ul cutiei , desi nu stiu daca am sa-i vopsesc acelas model de pete pe aripi ,la un La 5 Fn , tot Italeri ( nu Zvezda) daca mai prind il voi vopsi in verde si maro cu aluminiu la interior si caserola botului rosu si spirala alba ( clar ) ...etc.
Mi se pare teribil de fain .
Intr-un fel ... cred ca prin aceasta incerc sa-mi iau ramas bun de la kituri vechi ale caror variante mai moderne exista pe piata . Stiu ca nu ma voi mai intalni cu ele curand .
Altfel la cele noi , ma intrebuintez destul de mult , efecte , modificari ,... in functie de ce doresc sa obtin .
Fa -l cum doresti , atat cat doresti .
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 March 2018 - 01:18 AM
#70
Postat 01 March 2018 - 11:06 PM
Finn , am uitat sa-ti spun . Nu arunca RS -ul , am lucrat unul de curand si nu e chiar ok , in special ma enerveaza carlinga si trenul de aterizare , dar nici chiar de aruncat nu e ( .. si e si scump ...)
Daca doresti sa te razbuni pe el uite aici o inmatriculare seaca , dar foarte interesanta ( foto) . Crucile de pe aripi si de sub se prea poate sa fi fost vopsite chiar in capatul aripii si nu spre mijloc , conform perioadei si asta i-ar da o eleganta sporita , amintind de acel "belle époque" interbelic .
In fundal s-ar putea sa se vada chiar acelea care au ajuns la noi ( cu inmatriculare civila germana ) .
... Ma gandeam oare sa fie acestea avioanele pe care or fi facut ai nostri scoala ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 March 2018 - 11:42 PM
#71
Postat 02 March 2018 - 03:26 PM
1-0-9, la 28 February 2018 - 06:18 PM, a spus:
Ne lipseste un emoticon cu Doh! / Head slap. Eu ma uitasem pe site. Multumesc!
dany, la 01 March 2018 - 11:06 PM, a spus:
Cel mai tare ma enerveaza - si pe mine - carlinga. Pe langa aspect, nu se potriveste de nicio culoare. De asemenea, nu stiu daca ai observat, dar are si o rama la spate care aparea la V-uri, dar nu la B-urile de serie pe care le aveam noi. Pe locul doi (cu trenul de aterizare nu m-am luptat inca) as mentiona diametrul bazei coafei care este mai mic decat cel al varfului fuselajului. La elice, daca vrei sa se roteasca, trebuie sa improvizezi ceva (Heller, vad in instructiuni, n-a lasat asta in seama modelistului), iar tubul pitot ti-l faci singur. Ar mai fi si faptul ca podeaua interiorului e prea lunga si trimite panoul de instrumente prea sub capota. Rotile sunt subdimensionate si trebuie inlocuite. In ceea ce priveste decalul, albastrul e aproape negru, crucile sunt subdimensionate, iar stencilul de sub stabilizator e facut doar pentru nr. 4. Plasticul meu a venit si cu vreo doua zgarieturi/ciobituri pe intrados, in zona baii trenului de aterizare care au trebuit corectate pe seama liniilor de panou. Mai e si golul dintre cele doua jumatati de fuselaj, in fata prizei de aer si nepotrivirea jumatatilor in privinta detaiilor fantei care merge spre priza (una e mai scurta si mai rotunjita decat cealalta). Suna foarte simplu, dar acolo, pe margine mai sunt si niste creste, foarte fine la scara asta, pe care trebuie sa le iei cumva in calcul. Sigur, toate pot fi depasite, dar parca e cam mare bataia de cap pentru un kit care, cum spuneai si tu, nu e deloc ieftin si din care, la final, obtii o macheta care tot are niste probleme de acuratete. L-as fi terminat si asa, dar am facut o greseala cand am atasat aripa de fuselaj. Nu se potriveau si ajustarea mi-a dat cu rest - constat acum cand e prea tarziu. Nu stiu cat e de evident, dar acum ca stiu de ea o vad tot timpul. Nu-l arunc pentru ca poate mai scot vreo piesa din el, dar nici nu se merita sa mai investesc timp si aftermarket-uri in el.
#72
Postat 02 March 2018 - 05:59 PM
Citeaza
Da ... parca am citit pe undeva ca ei faceau pe vremuri ( anii 90) machete din rasina si asa cum ai sta bine cehului la preturi prohibitive. ( ...ce mai salivam la proiectele lor de " Luft46 " , insa doar cu " luft -ul " te alegeai ca aveau niste preturi de te -ndoiau )
Pe atunci parca au scos si cateva prototipuri de He 112 , iar macheta aceasta era un short-run in plastic dupa unul dintre acele modele din rasina . Parca V9 , pe care s-au gandit sa o dea mai "pe dupa gard" si cu cateva decaluri sa o paseze ca un He 112 de serie .
Citeaza
Nu e atat de luptat cat ca arata ciudat ,e gresit ca forma , plus ca nici acum nu-s lamurit daca in realitate era inclinat spre inapoi , era drept sau inclinat usor spre fatza . Aici mai toate planurile se contrazic , iar RS bineinteles ca au ales varianta cea mai putin atragatoare d.p.d.v. estetic . Inclinat spre inapoi .