De pe net, decembrie 2021
#2
Postat 01 December 2021 - 07:58 PM
Si un clip cu parada . Mie mi-a placut si chiar am asteptat-o .
https://www.youtube....h?v=KJDwV6H0dY4
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 December 2021 - 08:30 PM
#3
Postat 01 December 2021 - 09:44 PM
Z , apropos de pozele de la Alba , cand le-am deschis ma gandeam daca am sa vad moacele lui simion si sosoaca retusate si colate acolo , ca in pozele acelea falsificate cu ceasca si leantza participand la o demonstratie de 1 mai 1939. .
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 December 2021 - 10:13 PM
#6
Postat 02 December 2021 - 06:16 PM
dany, la 01 December 2021 - 07:58 PM, a spus:
Si un clip cu parada . Mie mi-a placut si chiar am asteptat-o .
https://www.youtube....h?v=KJDwV6H0dY4
Am observat ca nu au mai aparut tancurile.
#7
Postat 03 December 2021 - 12:07 AM
177, la 02 December 2021 - 06:16 PM, a spus:
Ce să apară, T 55? Performanţa anului cred că este că s-a reuşit dislocarea unei companii întregi pentru un LFX în poligonul Babadag. Uite aici:https://www.facebook...414156993745763
Sigur, la paradă era Bizonul dar şi el săracul ... La arma tancuri ca şi la marină de altfel, situaţia dotării a depăşit de mult pragul critic, se află deja undeva între ridicol şi penibil.
#8
Postat 03 December 2021 - 12:47 AM
Au mai lipsit si alte vehicole si avioane ; probabil au dorit sa prezinte rapid noutatile ., dar ptogramul nu a fost anost si sa desfasurat bine . As fi dorit sa vad si unul dintre echipajele si masinile de pompieri care au participat la stingerea incendiilor din Grecia .
Mi-au placut figurile cadrelor tinere ( atat cat se putea vedea) . Aratau ... normal .. calm , profesionist .
... Si ideea cu mustatiile acelea pictate pe mastil ale grupului echipat in uniforme WW 1 a fost tare simpatica .
Apoi de remarcat cat de mari sint Piraniile 5 , iar mie imi plac transportoarele sistemului Himars fiindca imi pare ca aduc la cabina cu pasitorii aceia imperiali cu 2 picioare din SW .
#9
Postat 03 December 2021 - 07:00 AM
Cel cu autobusul fiindca imi trezeste si mie multe amintiri ... Cu ele mergeam la Turda , cand eram copii si savuram fiecare minut al calatoriei .
... Dar una dintre cele mai dragutze amintiri e de pe vremea cand activam la aeroclub . Un autobus din acestea , care deservea aerodromul ne strangea dimineata ,pe roua ,din oras si ne aducea inapoi in oras, la terminarea programului , odata cu soarele bland al asfintitului.
Intr-o zi , pe drum a intrat in depasirea unui tractor cu o remorca plina cu mere . Cand a ajuns in dreptul cabinei tractorului , unul dintre colegii de zbor la rugat pe soferul tractorului daca ai da voie sa ia cateva mere din remorca . Soferul a aprobat , iar autobusul a mers paralel cu tractorul ,pana ne-am cules pe geam ,din remorca, mere . .... Au fost foarte bune !
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 December 2021 - 07:02 AM
#12
Postat 04 December 2021 - 02:45 PM
177, la 03 December 2021 - 07:10 PM, a spus:
Nu stiu cum au reusit unii. Sunt curios care au fost motivele reale pentru care DELFINUL este in rezerva din 1996.
Submarinul polonez ORP Orzel:
ORP-Orzel.jpg
Oficial submarinul Delfinul nu este "în rezervă" sau retras din serviciu, doar că nu este operaţional. În opinia mea s-au pierdut două decenii în care putea să fie un exponat muzeal de mare succes. Care au fost motivele? Cele pur tehnice la mijlocul anilor 90 - în 1995 a fost ultima imersiune dacă nu mă înşel - terminarea ciclului de viaţă a faimoaselor baterii care costau, cum vântura presa, 10 milioane de dolari. Dar este doar un aspect, şi nu cel mai important. Reviziile periodice de care are nevoie un submarin sau orice altă navă, sunt cele care au lipsit complet. Uitaţi-vă la submarinele Flotei Ruse a Mării Negre cum periodic părăsesc bazele de aici de la Novorosisk şi Sevastopol, şi se întorc în şantierele unde au fost construite pentru reparaţii şi revizii tocmai în Marea Baltică. Pentru finalul anilor 90 şi începutul anilor 2000 lipsa banilor (cât se poate de real, au fost vremuri foarte dificile, efectiv nu exista combustibil pentru ieşirile pe mare, de investiţii sau reparaţii ce să mai vorbim) a fost motivul real şi o anumită miopie a decidenţilor din MApN.
Pe de altă parte, din punct de vedere al strategiei şi tacticii navale, cu un singur sumarin nu faci nimic, numărul minim ar fi de trei, chiar şi aici la Marea Neagră. Uitaţi de miturile vânturate de unii şi de alţii, "ce am fi ţinut noi flota rusă la respect dacă funcţiona Delfinul", etc valabil chiar şi pentru Delfinul vechi din al doilea război mondial. A mai fost un băiat la MApN, din PSD parcă, care promitea construirea de trei submarine noi în ţară. Dădea exemplul Greciei săracul, tocmai imensul scandal de corupţie legat de sumarinele germane cumpărate de Grecia şi constrite apoi în ţară, parcă le-a luat 10 ani să iasă primul sumarin ... Îmi place să cred că era doar un entuziast bine intenţionat dar care nu ştia ce vorbeşte.
La milocul anilor 2000 odată cu intrarea în NATO, a fost momentul în care Delfinul a fost condamnat definitiv. Era exclusă din start orice reparaţie/modernizare la un şantier din Federaţia Rusă, din motive lesne de înţeles. Mă abţin acum să comentez de ce este încă în serviciu. Dpă 1990 a fost în repetate rânduri urcat pe doc în şantier, curăţat şi piturat, chiar şi după anul 2000-2005 şi la exterior, chiar şi acum arată decent. Mai aud voci care vorbesc de şcoala de submarinişti de la bord, de mare valoare în eventualitatea în care vom achiziţiona submarine noi în viitor. Nici vorbă. De mulţi ani nu mai există la bord nici unul din membrii primului echipaj care au fot instruiţi în Rusia iar cunoştinţele transmise, dacă au fost, sunt inutile pentru că multe decenii de acum încolo, în eventualitatea puţin probabilă că vom achiziţiona sumarine (nu suntem în stare nu să constrim, să semnăm contractul pentru patru corvete!), nu o vom face din Federaţia Rusă. Apoi, nu ştiu dacă aţi fost vreodată în submarin dar tehnica şi tehnologia sunt totuşi de la sfârşitul anilor 70 şi începutul anilor 80. Un submarin foarte bun la vremea lui, excepţional spun unii, sunt încă destule state care îl folosesc cu succes, dar în cazul nostru ar fi trebuit readus la nivelul secolului XXI. Da, este adevărat, americanii de-a lungul timpului, mai ales prin anii 90 şi-au manifestat interesul pentru Delfinul, l-au studiat, au fost la bord, dar asta s-a întâmplat şi în alte părţi în condiţiile în care sumarinele era deţinute şi exploatate de state precum Federaţia Rusă, China, etc.
Privind în urmă, după trei decenii, poţi să te întrebi: Se putea mai mult? Dacă mă uit în jur la alte state care deţin sumarine Kilo, şi în primul rând la Polonia ca stat membr NATO, înclin să cred că răspunsul este afrmativ chiar dacă deţinerea unui singur sumarin ar fi avut sens dacă exista şi un program de achiziţii viitoare. Până acum doi-trei ani Polonia a reuşit nu doar să ţină în exploatare dar şi să trimită în teatrul de operaţii Mediterana un submarin de clasa Kilo, nu doar să se joace cu ele cu ruşii în Marea Baltică. Cumva a reuşit, prin terţi, să le ţină în exploatare şi chiar misiuni la mare distanţă şi mai are şi un program ambiţios de achiziţii de submarine, nu mai vorbesc de nave militare construite în şantierele de la ei. De altel ce se întâmplă în Polonia cu dotarea este absolut stupefiant pentru noi. O ţară puţin mai mare decât România reuşea, încă din 2001 să cumpere 48 de aviaone F16 noi când noi abia am reuşit, 20 de ani mai târziu, să luăm o escadrilă second hand. Nu mai reiau discuţia de pe forum, totul pleacă de la modelul economic (totdeauna Polonia era modelul reformelor şi succesului economic nu?), de la viziunea oamenilor politici, de la importanţa acordată apărării (o ţară care a fost desfiinţată de mai multe ori în cursul istoriei înţelege un astfel de pericol) şi cum spunea şi Flo mai sus, cheltuind, şi nu oricum ci inteligent în domeniul apărării. Aşa au ajuns acum să treacă la F35, la Patriot şi să cumpere şi 250 de tancuri Abrams!
Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 04 December 2021 - 02:49 PM
#13
Postat 05 December 2021 - 07:44 AM
Citeaza
Da , si eu zic ca ar fi fost mai bine astfel .
]Pașaport diplomatic. Hiroshi Ueda, https://www.youtube....h?v=h-3AWXVAhs8
Un interviu cu ambasadorul japonez .
Sint tare curios ce va presupune parteneriatul strategic cu Japonia , de care amintea dl. ambasador si de care spune ca s-ar semna anul viitor .
Pe partea de infrastructura ma gandesc ca ar fi faina o colaborare ...dar cu tudose sau grindeanu la butoane iarasi , nus" ce sa zic... ( cel putin Drula parea mai de-al nostrii ... )
Aceasta postare a fost editata de dany: 05 December 2021 - 07:44 AM
#14
Postat 06 December 2021 - 04:59 AM
https://www.youtube....h?v=p0cclsi4r1Q
Si detalii
https://www.youtube....h?v=Dqfz4UTlDHo
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 December 2021 - 05:33 AM
#15
Postat 07 December 2021 - 12:21 AM
Nu stiu daca la taierea PM 271 au fost pastrate obiecte de pe nava. Sper ca atunci cand vor fi taiate 260 si 263 sa fie pastrate: un motor principal, doua elice, 1 RBU 2500, 1 AK 276, antenele sonarelor, antenele radar sovietice, aparatura electronica de lupta (sovietica), elemente din timonerie etc. Macaraua smechera de la pupa, pot sa o transfere pe alta nava.
#16
Postat 07 December 2021 - 11:31 PM
177, la 07 December 2021 - 12:21 AM, a spus:
Nu stiu daca la taierea PM 271 au fost pastrate obiecte de pe nava. Sper ca atunci cand vor fi taiate 260 si 263 sa fie pastrate: un motor principal, doua elice, 1 RBU 2500, 1 AK 276, antenele sonarelor, antenele radar sovietice, aparatura electronica de lupta (sovietica), elemente din timonerie etc. Macaraua smechera de la pupa, pot sa o transfere pe alta nava.
De pe PM 271 nu s-a păstrat absolut nimic, cel puţin la nivel instituţional, adică la Muzeul Naţional al Marinei Române.
Dacă nu se întâmplă ceva extraordinar în gândirea şi conceptul păstrării pieselor istorice cu potenţial expoziţional până la tăierea corvetelor, nici de pe acestea nu o să se mai păstreze ceva. Cu siguranţă nu motorul principal şi celelalte piese voluminoase, muzeul nu mai are nici un spaţiu de depozitare disponibil, nu mai vorbesc de expunere. (şi aici se pot găsi soluţii intermediare de depozitare dar mă îndoiesc că se v-a întâmpla).
Motorul principal chiar trebuia expus, într-un concept muzeal multimedia, pentru a vedea şi generaţiile viitoare că nu era departe de epoca navelor cu aburi la cât fum scot. Ultima oară când am văzut corveta la revenirea în Portul Militar Mangalia, pe 1 noiembrie de pe dană, am fost convins că era un incendiu în Şantierul Naval Damen. De fapt, intra corveta 260.
#17
Postat 08 December 2021 - 06:47 PM
Aceasta postare a fost editata de flo: 08 December 2021 - 06:48 PM
#18
Postat 08 December 2021 - 10:23 PM
bogdan1, la 07 December 2021 - 11:31 PM, a spus:
Dacă nu se întâmplă ceva extraordinar în gândirea şi conceptul păstrării pieselor istorice cu potenţial expoziţional până la tăierea corvetelor, nici de pe acestea nu o să se mai păstreze ceva. Cu siguranţă nu motorul principal şi celelalte piese voluminoase, muzeul nu mai are nici un spaţiu de depozitare disponibil, nu mai vorbesc de expunere. (şi aici se pot găsi soluţii intermediare de depozitare dar mă îndoiesc că se v-a întâmpla).
Motorul principal chiar trebuia expus, într-un concept muzeal multimedia, pentru a vedea şi generaţiile viitoare că nu era departe de epoca navelor cu aburi la cât fum scot. Ultima oară când am văzut corveta la revenirea în Portul Militar Mangalia, pe 1 noiembrie de pe dană, am fost convins că era un incendiu în Şantierul Naval Damen. De fapt, intra corveta 260.
Nu stiu daca trebuie sa demonteze un motor de pe nava, probabil ca exista motoare de rezerva. In loc sa se puna peste tot in Constanta numai VPM-uri, ar fi putut fi expuse un DR, VPR, VTM ca doar au dimensiuni asemanatoare.
La M.M. Mangalia am avut o surpriza placuta cand am vazut statiile de emisie -receptie sovietice intr-o stare foarte buna (cel putin la exterior), deci se poate. Si navy.ro s-a schimbat semnificativ, articolele nu mai sunt acide (ca in anii'90), dar materialul fotografic este mult superior.Imi pastrez speranta ca se va recupera ceva semnificativ de pe 260, 263, 111, 274 sau cel putin sa se desecretizeze planurile pentru modelism ca deja navele au peste 40 de ani de la proiectare!
#19
Postat 08 December 2021 - 11:37 PM
177, la 08 December 2021 - 10:23 PM, a spus:
La M.M. Mangalia am avut o surpriza placuta cand am vazut statiile de emisie -receptie sovietice intr-o stare foarte buna (cel putin la exterior), deci se poate. Si navy.ro s-a schimbat semnificativ, articolele nu mai sunt acide (ca in anii'90), dar materialul fotografic este mult superior.Imi pastrez speranta ca se va recupera ceva semnificativ de pe 260, 263, 111, 274 sau cel putin sa se desecretizeze planurile pentru modelism ca deja navele au peste 40 de ani de la proiectare!
Nu o să se desecretizeze sau să se publice nici un plan în următorii ani. Pentru moment e o bătălie pierdută. E nevoie şi de o corecţie: nu au trecut peste 40 de ani de la proiectare, poate lumea nu-şi dă seama dar au trecut 40 de ani de la intrarea în serviciu, puitorul de mine 274 a marcat momentul luna trecută în Mediterana. Nava Grigore Antipa, care e construită tot pe corp de puitor, cred că a trecut de 42 de ani, dar măcar asta o să iasă o navă aproape nouă din şantier.
Chiar dacă în prezent Constanţa are un primar (ca edil şef al urbei este un dezastru) fost marinar militar (contraamiral de flotilă rtg. Chiţac fost rector al Academiei Navale) nu o să fie expuse nici o navă din cele enumerate de tine (dragoare de radă, vedete purtătoare de rachete, vedete torpiloare mari) pentru că din câte ştiu eu toate au fost tăiate. Mai erau două VTM-uri în compunerea Divizionului 50 Corvete, nu cred că au mai plecat de la cheu în ultimii ani, de fapt nici nu ştiu dacă mai sunt acolo. Materialul fotografic de pe site este superior celui din anii 90 pentru că între timp a apărut fotografia digitală şi telefoanele mobile. Din păcate acum conţinutul articolelor e viciat de folosirea în exces a "noii limbi de lemn".
Nu e vorba să demonteze sau să expună un motor de rezervă de pe corvetă, e vorba de spaţiul de expunere în sine, că până la urmă ar putea să-l expună şi afară cu un şopron deasupra. La Constanţa nu mai au loc pentru nimic, la Mangalia, care este o filială, nu ştiu ce să zic. Până la urmă şi directorul muzeului ce să facă dacă nu găseşte deschidere şi o minte luminată? Îţi ruinezi sănătatea, nervi, etc. într-o bătălie pierdută cu sistemul şi hârtiile. Toţi comandanţii Forţelor Navale Române au gura plină de tradiţiile Marinei dar în ultimii 30 de ani câte nave au fost salvate? Despre restul, speranţa moare ultima.
Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 08 December 2021 - 11:52 PM
#20
Postat 09 December 2021 - 09:11 PM