P-51D Mustang Airfix A01004
#1
Postat 15 August 2021 - 11:47 AM
Mustang nu cred că are nevoie de nici o prezentare. Cred că este cel mai cunoscut avion de vīnătoare american din perioada războiului, rezultat al "īmperecherii" fericite a design-ului american cu un motor Rolls-Royce Merlin. Kitul Airfix este foare bun, suficient de detaliat, am mai adăugat puține elemente suplimentare, atīt PE Eduard cīt și scrach, după obiceiul meu. D-ul a fost ultima variantă prezentă pe teatrul de operațiuni european, din ce știu eu, H, K au zburat īn Pacific și apoi după război, īn Coreea.
Īnceput cu cockpitul , fără probleme :
Pilotul , Lt. John T.Gordon:
Și gata instalat la "locul de muncă" :
Potrivirea excelentă.
Va urma .
#2
Postat 15 August 2021 - 08:36 PM
Am căutat și eu o schemă de vopsire cīt mai arătoasă, combinīnd decalurile avute la dispoziție:
Sper să iasă frumos. Am cercetat cīt am putut, și-am folosit vopsele metalizate cīt mai adecvate. Mustang avea intradosul și extradosul aripilor vopsite cu un lac lucios silver, iar fuselajul aluminiu natur.
Am folosit atīt vopsele Alclad, cīt și Tamiya și Vallejo.
Schema aleasă este documentată īn cartea "Mustangs and Unicorns: History of the 359th FG" de Jack H. Smith. Am mai găsit și ceva poze pe net.
#4
Postat 15 August 2021 - 11:00 PM
#5
Postat 16 August 2021 - 02:03 PM
problema e atunci cand producatorii au o singura masura pentru orice fel de gravura ... fie ea linie de panou, capac sau parte mobila (eleron, flaps, deriva etc.). in cazurile astea, daca nu adaptezi zeama de wash, macheta ajunge sa arate ca un teren de tenis trasat proaspat.
#6
Postat 16 August 2021 - 09:30 PM
Cum spuneai , alți producători pică în extrema cealaltă (Sword, Tami-gawa, SH), liniile sînt atît de fine , încît dispar pur și simplu sub primul strat de vopsea/lac.
Eu sînt totuși mulțumit de kiturile Airfix moderne. De cele mai multe ori sînt corecte ca forme și dimensiuni, mulțumitor de detaliate la scara asta, și pot constitui eventual și o bază bună pentru superdetaliere, dacă se dorește acest lucru. Aș putea spune despre ele, fără să mă înșel prea mult, că au un raport preț/calitate foarte bun.
Spor !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 16 August 2021 - 09:31 PM
#7
Postat 17 August 2021 - 07:12 PM
North AmericanNA73 P-51D-5NA "Mustang",Bu.No.44-13762,359FG,368FS,8th AF,Lt.John T.Gordon,East Wretham,England,martie 1945
Ca de obicei, pozele nu-s grozave, mai ales īn condițiile din casă acum...
Aaa, să nu care cumva să credeți că am făcut avionul īn cīteva zile, ca Edi
Mi-a luat cam o lună...doar că nu am avut timp să fac pozele finale. Am făcut ceva poze īn timpul construcției, și gata. Īn ultima vreme, nu prea mai am timp de pozat și scris...De aia și durează atīt.
Numai bine de la Brăila !
Sorin
#8
Postat 17 August 2021 - 07:28 PM
Imi place si finisajul si inmatricularea si uzura , totul arata foarte bine .
A m remarcat un detaliu care putea fi scos un pic mai bine in evidenta , fiindca era o caracteristica a multor mustangi argintii , dar nu stiu daca si la acesta . Panourile din jurul esapamentului , cele 2 , ieseau in evidenta ,adesea fiindca cred ca erau din alt material , posibil otzel si nu aluminiu , avand astfel o alta culoare ceva mai inchisa .
Aceasta postare a fost editata de dany: 17 August 2021 - 07:34 PM
#10
Postat 17 August 2021 - 07:40 PM
Mi-a atras atenția mai demult "Cookie", vopsit foarte viu. Decaluri din mai multe surse ( Cookie provine de la kitul Revell, dealtfel o gioarsă de prin anii '50, dar decalurile excelente, Revell are printre cele mai grozave decaluri)
TOATE Mustangurile aveau acele panouri din oțel inoxidabil. La aparatele aluminiu natur ( fuselajul) se cunoaște mai mult sau mai puțin, la cele vopsite OD/NG nu se vede.
Acum , să nu crezi că nu știam, dar....AM UITAT. Probabil pentru că uneori durează zile întregi între etapele succesive ale construcției, am uitat să maschez și să-i trag acolo ceva deosebit ( căci stainless steel NU am încă ) Mi-am dat seama abia după ce-am pus decalurile, și nu am mai știut cum să revin fără să le distrug.
Oricum , dacă este deranjant, pot să mai fac ceva, să accentuez un pic fumul eșapamentelor, va "astupa" practic zona, și nu se va mai vedea că e la fel vopsită ca și panourile dimprejur.
Mersi Edi !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 17 August 2021 - 07:41 PM
#13
Postat 17 August 2021 - 09:10 PM
Citeaza
No problem , Dakian , atatea uit si eu sau trec cu vederea ... In special carlingiile ma enerveaza cand nu se potrivesc , dar de cele mai multe ori ... le las in treaba lor ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 17 August 2021 - 09:14 PM
#14
Postat 18 August 2021 - 10:22 AM
Exemplul cel mai concret, fix carlingile de care pomenești tu. Eu nu o să mă străduiesc niciodată să le fac perfect transparente și lucioase, pentru că am văzut īn poze, am văzut și cīteva( putine, e drept) avioane reale, de aproape, si nici unul nu avea carlinga perfectă.
Mulți modeliști se chinuie cu ele o grămadă, le lustruiesc cu paste speciale, băi de Future, etc. Eu NU. Nici măcar geamurile de la mașina mea nu-s perfecte, și-i autoturism , spălat și răs-spălat, geamuri securit, antireflexie, bla-bla. Alea erau din plexiglas. Orice grăunte de praf/nisip le zgīrie iremediabil. Deci nu au de ce să fie perfecte. Și le las așa.
Cu uitatul īnsă prietene, e cam nasol. Pentru că uit. Și nu fac niște lucruri pe care īn mod normal le-aș face, chiar dacă-mi consumă timp și efort. Dar uit de ele.
Deja mă gīndesc ca , la īnceputul fiecărei noi lucrări , să-mi scriu pe o hīrtie pașii pe care-i am de făcut, cu loc de adăugiri ulterioare( daca mai descopăr ceva !!), și să-mi bifez ce am făcut, ca să nu mai sar etape...
Numai bine prietene !
#15
Postat 18 August 2021 - 11:48 AM
chiar e un Mustang reusit asta al tau. inmatricularea e dragutza tare, iar finish-ul e brici.
panourile alea din zonele de esapare eu cred ca se pot corecta usor - personal, as incerca cu un wash de ulei negru strict pe panourile respective. banuiesc ca ai un lac final de protectie pe macheta, asa ca orice greseala poate fi corectata usor cu diluant. ideea e doar sa diferentiezi nuanta metalica de baza de ce-i in jur.
despre cupole, ce sa zic ... eu mai dau cate o pasta, un Future pe ele. ba chiar, la sfatul bunului prieten Ed, am luat de la bricolaj si ceva de reparat faruri, foarte foarte ok (mi-a salvat Cobra S de la cosul de gunoi).
de ce fac asta? pentru ca aproape nicodata nu am avut parte de cupole perfecte, din cauza inevitabilelor mici accidente, care au necesitat reparatii. nu-s 100% cristal, dar daca luam si efectul de scara in calcul, ajungem la imperfectiunile din realitate de care vorbesti tu :)
din punctul meu de vedere, Futurele is a must, pentru ca efectul ala de subtiere pe care il creeaza face toti banii. in al doilea rand, e un strat de protectie care permite unele reparatii ulterioare. in al treilea rand, la apropierea de cianoacrilat, ajuta sa nu se mai afume cupola.
ca incheiere ... ma bucur ca macar pe unul am reusit sa-l motivez :)))))
#16
Postat 18 August 2021 - 03:10 PM
Citeaza
Uneori nu ai de ales ...
Ce faci daca o carlinga este mai ingusta decat ar trebui si nu ai cu ce sa o inlocuiesti . Dar daca e mai lata si la fel nu ai cu ce o inlocui ...ca altfel le mai ajustez si eu pe forma
Citeaza
Ei ... aici Dakian , lucrurile erau putin diferite , din cate stiu . Poate ai vazut cupole ale unor avioane ce au functionat ani si ani de zile pe timp de pace , dar cel putin in WW 2 ,era una dintre cele mai importante si prioritare sarcini ale unui mecanic sau a celui ce avea in primire avionul ,intre misiuni sa intretina partile vitrate . Le lustruiau cu mare atentie .
La avioanele I 16 , pilotii au renuntat la carlinga inchisa total , sau zburau cu ea deschisa , tocmai fiindca plexiglasul nu era de cea mai buna calitate .
Era vital in lupta sa aiba geamurile carlingii cat mai curate si in cea mai buna stare si cea mai buna calitate a materialelor .
Aceasta postare a fost editata de dany: 18 August 2021 - 04:03 PM
#17
Postat 18 August 2021 - 05:00 PM
De chestia "antiaburire"la cianoacrilat știam, dar cum eu nu lipesc părțile vitrate cu așa ceva, nu mă interesa.
Da, evident că avionul este lăcuit, am să īncerc ce spui tu, cu wash de ulei. Spre numai să nu-l stric cu neīndemīnarea /lipsa de experiență. Avantajul este, așa cum spui , că dacă nu-mi place ce iese, pot să-l șterg repede.
Numai bine băieți !
#18
Postat 18 August 2021 - 05:38 PM
Citeaza
Scuze , ca trebuie sa te deranjez , iar , Dakian .
Scopul a fost doar sa iti spun cum am vazut eu ca era in realitate , dupa ce m-am documentat de prin fotografii sau filmele epocii si manualele de intretinere . Dar sa sti ca nici eu nu respect asta
DAR , te rog sa faci asa cum iti face tie placere sa lucrezi un model . E cel mai important . Ca altfel , sti cum se spune > Cate bordeie , atatea obiceiuri .
Daca iti place ceva si vrei sa vezi pe modelul tau , retii , daca nu , nu .
Ca si eu asa fac . De exemplu am anumite modele pe care le-am invechit , dar nu le-am facut urme de fum , fiindca mi sa parut ca ar strica sau pierde forma , sau nu m-am decis inca cum sa le fac . Alte modele sint perfect curate , fiindca asa am vrut , altele sint invechite poate chiar mai mult decat ar fi fost in realitate , la fel fiindca asa mi-a placut . Pe unele modele le lmodific de abia se mai recunoaste o particica din plasticul original , pe altele le construiesc asa cum sint in cutie ... La anumite procedee ma inspir din lucrarile altor colegi , pe altele le inventez sau le modific in functie de ceea ce vreau sa sugerez. ... Depinde ce ma atrage la acel model si cum mi-ar placea sa arate la sfarsit .
Fiindca pentru mine fiecare model este aparte si in multe cazuri gasesc avantaje pe care le pot exploata si in inexactitatile lor .In special la modele vechi din anii 70-80 si maniera de lucru specifica acelei perioade .
Succesuri la modelit !
Numai bine !
Aceasta postare a fost editata de dany: 18 August 2021 - 05:53 PM