A-4F Skyhawk
#5
Postat 20 July 2021 - 12:37 AM
Z-mare, la 19 July 2021 - 03:07 PM, a spus:
Foarte interesant proiectul! Cu ce lipesti partile componente din aluminiu? E vreun motiv pentru care ai ales aceasta scara?
A mai fost cineva pe forum care a incercat asa ceva, din pacate....a ramas doar in plan, se pare!
A mai fost cineva pe forum care a incercat asa ceva, din pacate....a ramas doar in plan, se pare!
Numele complet al lipiciului este Bison Kit Universal la tub de 50ml. Cat despre scara am calculat-o strict pentru forum. Scara nu ma intereseaza, ma intereseaza dimensiunea, care e dictata de calitatea planurilor. De exemplu planurile pentru F-4K au fost asa de slabe in format electronic incat a trebuit sa le scot pe A4 prima dada de pe care le-am marit pe A0. In schimb cele pentru A-4 au fost de calitate buna in asa fel incat am avut nevoie de 4 foi A0 pentru a le scoate. De obicei incerc sa ma incadrez intre 1m si1,5m asa pot lucra linistit cu detaliile.
#6
Postat 21 July 2021 - 12:48 AM
Am inceput lucrul la urmatoarea sectiune. Am montat definitiv tijele filetate de 4mm diametru. Tija mica din mijloc va "disparea" in rezervorul de combustibil iar celelalte 2 vor fi mascate in lonjeroane ale fuselajului. La final nu se vor mai vedea deloc. Sunt un rau necesar deoarece fuselajul are nevoie de sustinere.
#8
Postat 22 July 2021 - 12:30 AM
Z-mare, la 21 July 2021 - 02:49 PM, a spus:
Scara e intr-adevar mare, fata de 1/72 sau chiar 1/ 35. Dar, ... de ce "virgula sapte" si de ce nu 13 sau 14? In fine, e doar o pura curiozitate.
De lipici intrebam, deoarece aluminiul e cam dificil de lipit, din cauza stratului de oxid.
Spor!
De lipici intrebam, deoarece aluminiul e cam dificil de lipit, din cauza stratului de oxid.
Spor!
Scara se obtine impartind lungimea avionului real la lungimea machetei; atata a dat matematica 13,7. Cum am ajuns la lungimea machetei? M-am dus cu fisierul la un centru xerox din oras si am intrebat cat de mult poate mari planurile fara a pierde claritate. Au spus ca cea mai mare foaie pe care o au este A0 dar ca le pot mari mai mult dar atunci nu le mai pot scoate pe o singura foaie si vor fi nevoiti sa "sparga" planul si sa-l scoata pe 4 foi A0 si asa am ajuns sa maresc niste planuri aflate pe o singura pagina A4 pe 4 pagini A0.
Cu lipiciul nu am avut probleme pana acum a facut fata cu brio. La inceput lipeam partile direct, dupa un timp am inceput sa le smirgaluiesc un pic apoi sa le spal cu apa si sapun apoi clatite si uscate inainte de lipire.
#11
Postat 20 August 2021 - 11:45 PM
sabina, la 19 August 2021 - 07:12 PM, a spus:
Multumesc pentru ajutor am folosit si eu metoda respectiva dar nu stiam una din "smecheriile" prezentate de autor, din pacate acum nu pot aplica metoda, mi-ar trebui o presa. Piesa pe care trebuie sa o construiesc are curbe prea complexe. Vreau sa o fac din aluminiu de 0,5mm lucru care nu ajuta deloc. S-ar putea sa trebuiasca sa o fac din aluminiu de grosimea foii de hartie si incalzit la foc dar atunci va fi doar de "decor" si nu va avea rol structural si mai trebuie sa tai in piesa niste prize de aer si sa o si vopsesc inainte de montare. Asa ca deocamdata am lasat problema la "dospit"
#12
Postat 10 September 2021 - 12:07 AM
Am rezolvat problema, eu fiind idiot adica, piesa respectiva nu era dintr-o bucata iar forma ei reiese natural cand statiile de fuselaj din zona for fi realizate. Am reluat constructia, am vopsit peretele interior al prizelor de admisie ca alta data nu mai am cand si am mai lucrat la niste statii de fuselaj importante. Inca nu sunt lipite sunt puse doar de proba.
#15
Postat 03 October 2021 - 01:02 AM