De pe net, iulie 2021
#43
Postat 26 July 2021 - 08:29 PM
https://www.youtube....h?v=NKSLIvPFP5g
#44
Postat 27 July 2021 - 10:35 AM
Aceași firmă produce și autocamioane.
Carcotașii bagă strambe(cum altfel?) că bateriile busului sunt chinezești, că franele sunt Bosch sau cutia de viteze este ZF.
Doar atata pot.
Mașina e f.mișto și este produsă în Romania, chiar daca carcotașii replică(din nou) susținand că mașina nu este produsă ci doar asamblată în țară (!!!).
#45
Postat 27 July 2021 - 05:30 PM
Apropo, ce e mai poluant, un autobuz electric sau unul clasic?
#46
Postat 27 July 2021 - 05:52 PM
In anii '80, se descchidea o linie de asamblare Roman in China. Se intoarce roata ...
Acu' , fara sa fiu carcotas, intreb: Ati vazut multe autocamioane de acest fel circuland prin tara? Ca se laudau ca sunt ieftine.
Stimate Z, la ce soi de poluare ne referim? La cea produsa in timpul rularii? Atunci clar, cel clasic e poluant. Daca punem laolalta si productia si intreaga exploatare ( cu mentenanta) putem observa ca cel electric face mult mai mult rau mediului. Cel electric "muta" poluarea din aglomerarile urbane, in zonele de productie.
Aceasta postare a fost editata de flo: 27 July 2021 - 05:53 PM
#47
Postat 27 July 2021 - 10:53 PM
Citeaza
Aceași firmă produce și autocamioane.
Si mie imi place , Longinus . Chiar m-as bucura sa le vad prin Cj sau Oradea , Turda ...etc.
Stiam de camioane de acum cativa ani .
Eu unul gasesc ca este de admirat si omul din spatele acestui grup .
https://www.youtube....h?v=2GDyglw2sQg
Aceasta postare a fost editata de dany: 27 July 2021 - 10:55 PM
#48
Postat 28 July 2021 - 02:43 AM
Citeaza
Zice ca " mere " treaba Flo . Le poti gasi la lucru prin Cj , Bistrita , Adjud , Suceava .
Articol din luna trecuta .
" Toate cele 50 de camioane produse de noi pânâ în prezent au fost vândute. Pe acest segment am înregistrat o cifră de afaceri de 4,3 milioane euro. Etapa facelift ne găsește fără camioane în stoc, însă cu peste 100 de comenzi ferme din partea clienților. (...) "
Au lansat un nou produs , un cap tractor .
https://www.economic...dus_515823.html
Si un interviu amplu , actual
https://atp-trucks.com/aparitii-media/
Aceasta postare a fost editata de dany: 28 July 2021 - 03:36 AM
#50
Postat 28 July 2021 - 01:27 PM
Prezenta unul pe youtube camionul si facea caz ca arcurile fata au 11 foi. Bietul de el, arata in fapt ca masina are o suspensie invechita, cu dezavantaje serioase. Solutia arcurilor cu foi simple este inlocuita de 30 de ani cu arcuri cu foi parabolice (au grosimea variabila - groase la mijloc, subtiindu-se la extremitati). Asa se scade pretul si se obtine o masina ieftina dar nefiabila si neperformanta. In acest caz masina este mai grea cu cateva sute de kg, arcurile se "uzeaza" neoniform (sunt aplecate pe una din parti), se rup mai des foi din compunerea arcului, etc. Numai din acest detaliu se observa ca mare scula nu-i masina.
Buna si asamblarea. Dar macar sa fie ceva de soi. IVECO nu are mare renume pt produse trainice, dar sunt peste ce ofera acestia.
Dany, cu ochii tai , cate ai vazut?
Aceasta postare a fost editata de flo: 28 July 2021 - 01:35 PM
#51
Postat 28 July 2021 - 03:24 PM
Citeaza
Am vazut o betoniera la lucru si chiar ma bucurat , dar eu nu am treaba unde se lucreaza cu ele . Nu stiu cate sint .
Citeaza
Asa se incepe ...
Din ce am inteles insa vor sa se extinda fiindca nu pot face fata cererii , si nu doar in Ro . Se vorbea de Polonia , Cehia , Ucraina , Serbia , Macedonia , chiar si prin Franta si pe undeva prin Africa ... dar spuneau ca doresc intai sa acopere piata din Ro unde au comenzi mai mult decat pot produce , iar pentru aceasta si-ar dori sa caute finantare pentru a-si extinde capacitatea de productie . Deci se pare ca altora nu le pute " bietul " camion .
Ceea ce mi-a placut insa mult a fost informatia ca designul exterior pentru autobus se spune ca sa realizat in Cluj , iar firma de design respectiva le este un colaborator sau partener apropiat , de ceva ani .Poate in timp , odata cu sporirea capacitatii de productie vor avea din ce in ce mai multi colaboratori autohtoni si pentru alte repere din constructia acelor masini . Se spune ca in 2 ani si-ar dori cca 40% sa se poata produce in tara .si apoi mai mult . i
Asculta interviul .
Altfel e liber oricine sa-si cumpere produsul cu care crede ca-si poate face treaba cel mai bine din toate privintele si raporturile .
#52
Postat 28 July 2021 - 03:46 PM
Cehia, Polonia ... Hm. Greu de crezut.
Problema nu-i ca pute. Ci ca te feresti sa dai bani pe ceva care sa nu te satisfaca. Uite, din capul locului, din pricina suspensiei , o astfel de platforma nu-i potrivita pt o masina de pompieri. Tot suspensia poate compromite masina si in rol de basculanta.
Mai este o firma, cu nume celebru, care a inceput comercializare de autocamioane in Romania acum cativa ani. Fata de concurenta, ofera masini cu o sarcina utila mai mica. Si in acest caz, suspensia, ca tot am pomenit de ea, ingreuneaza masina cu sute de kg. Materialul mai slab al sasiului atarna si el cu sute kg. Totusi masina a gasit o nisa: autogunoiere.
Daca capacitatea de productie este cateva zeci pe an, in veci , firma nu va pupa o comanda seriosa de la stat. Si nu institutiile statului ar fi vinovate. Nici Roman nu a rezistat cu o productie de 100 de unitati pe an. Ei avea si dezavantajul ca produceau cabina, sasiul si uneori si puntea fata.
Interviul inseamna vorbe. Vreau sa vad cum apreciaza piata masina. Sa sti ca piata autobasculantelor este una foarte interesanta. nu inghite masini cu fiabilitate discutabila, asta in conditiile unei exploatari grele. Chiar daca o autobasculanta nu atinge rulajul unui cap tractor, modul de lucrul al basculantei este incomparabil mai dur. Viziteaza santierele de drumuri/autostrazi, exploatari forestiere, lucrari hidrotehnice si osa vezi cu precadere Mercedes si MAN. Masini scumpe, intradevar.
#53
Postat 28 July 2021 - 03:57 PM
Eu am spus despre autobus. Vom vedea ce rezultat va da dupa testări.
Chiar și așa, eu zic că o dată și-o dată tot trebuie să fie un început.
Desigur că ATP nu se poate lua de brăcinar cu Mercedes,Volvo,Daf, etc.
Dar din munca altora se poate învăța.
P.S. gunoierele alea sunt Ford și pun pariu ca au componente realizate în China.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 July 2021 - 03:58 PM
#54
Postat 28 July 2021 - 04:16 PM
Da, intradevar, nu se pot lua de bracinari cu cei mari. Important este sa rezisti pe piata. Ca degeaba ai invatat, daca mori mai apoi. Tatra, care e nume totusi, greu rezista chiar daca este sora mai mica a Renault-ului.
Este imbucurator orice inceput. Dar nu-i suficient numai atata lucru. Cum nici pretul scazut nu-i suficient. Trebuie sa ai capacitatea de productie, flexibilitate in adaptarea produselor la cerintele clientilor, finantare care sa asigure imediat demararea relizarii unei comenzi. Ei, tocmai asta nu au firmele mici.
O asa firma, nu o vad capabila sa demostreze ca poate onora o comanda de 50 de masini pana la finele anului, daca contractul este semnat la 15 iunie. Cam asa se intampla la stat.
#55
Postat 28 July 2021 - 04:56 PM
Citeaza
Era Slovacia , ...
Citeaza
Da , si eu asa stiam ; mi se par simpatice , in special cele cu cabina alb+ negru parca sint niste ursi panda .
Citeaza
Cine stie ce strategie au . La un moment dat spunea patronul ca i sa propus sa vanda , si probabil sa stea linistit din procente , dar nu a dorit , ori asta cred ca inseamna ca se pot descurca sint pe profit iar produsele lor si-au gasit un loc pe piatza ori sint cautate .
Aceasta postare a fost editata de dany: 28 July 2021 - 05:05 PM
#56
Postat 28 July 2021 - 06:21 PM
Acestea fiind cunoscute, despre strategia lor nu putem spune ca ar oferi mari sperante pentru viitor. Oricum, risc de mare catastrofa nu exista, fiindca ei doar monteaza iar linia tehnologica nu e o investitie grozava, parte din ea fiind utilizata in reparatii (vopsitoria spre exemplu).
#57
Postat 29 July 2021 - 03:07 AM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Da , Flo , dar vezi ca datele te contrazic . Cererea e in crestere , asta inseamna ca increderea e in crestere , diversificarea ,imbunatatirea , nevoia unei capacitati de productie mai mare , toate acestea sint semne ale dezvoltarii , determinate de aprecierea si7sau nevoia fatza de produs , altfel ar fi pus lacatul pe poarta .
Apoi , am mai spus-o , imi place si apreciez ca patronul acela este intai pasionat de ceea ce face si apoi urmeaza afacerea ( vezi link mai sus ). In aceste cazuri accentul se va duce spre sporirea calitatii si imbunatatirii produsului , in timp .
. Nu doresc sa devin " avocatul" lor , dar initiativa unui om care incearca sa se ridice prin munca si pasiunea sa ,( in special sau cu atat mai mult in aceasta tara ) mi se pare salutara si o sustin . Vom vedea ce va fi ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 July 2021 - 03:35 AM
#58
Postat 29 July 2021 - 09:04 AM
Dati inainte sau inapoi cu sagetile ; in dreapta istoric.
https://www.facebook...680169408851307
Ps . O cladire interesanta ( foto ) . Stiti cumva ce se afla acum aici ?
Legenda din dreapta spune :"... pe strada Haiducul Bujor cu o perspectivă color asupra blocului impozant de la nr. 20, ce se afla vizavi de şcoala nr. 93.... "
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 July 2021 - 09:18 AM
#59
Postat 29 July 2021 - 10:05 AM
dany, la 29 July 2021 - 03:07 AM, a spus:
Apoi , am mai spus-o , imi place si apreciez ca patronul acela este intai pasionat de ceea ce face si apoi urmeaza afacerea ( vezi link mai sus ). In aceste cazuri accentul se va duce spre sporirea calitatii si imbunatatirii produsului , in timp .
. Nu doresc sa devin " avocatul" lor , dar initiativa unui om care incearca sa se ridice prin munca si pasiunea sa ,( in special sau cu atat mai mult in aceasta tara ) mi se pare salutara si o sustin . Vom vedea ce va fi ...
Care date Dany? Afirmatiile din interviuri? Cand o sa vezi marii constructori ca se inghesuie sa cumpere de la ei, inseamna ca au cerere. Patronul pe care spui ca il apreciezi risca sa-si infunde afacerea. Aici totusi nu exista acest risc, ce-i drept.
Ei isi permit sa asambleze fara mari riscuri fiindca primesc kit-uri din China fix cate comenzi au. Deci nu risca, cum spuneam, vreun dezastru, in caz de esec. Vor folosi capacitatile de productie pt reparatii, asa cum faceau si inainte de inceperea asamblarii. Grosul veniturilor nu sunt obtinute din chestia cu asamblarea. Banii seriosi vin din comercialiazarea de autovehicule, piese de schimb si service.
Faptul ca incearaca este demn de lauda. dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne imbatam cu apa rece.
Ford este totusi Ford, chiar daca e vorba de produse turcesti. Si te rog sa crezi, ca in ciuda numelui si a promovarii serioase si evident f costisitoare, patrunderea pe piata nu a fost usoara. Ii cunosc pe cei care sunt responsabili de vanzari. Pai daca pentru astia este foarte dificil, cum crezi ca va razbate maramureseanul? Cu siguranta va vinde ceva, dar este putin probabil sa domine piata romaneasca.
Cunosteai de acest autobuz ?
https://www.libertat...romania-2150950
A reusit totusi sa castige o licitatie https://www.economic...sti_154621.html
Si totusi se zbate in anonimat.
#60
Postat 29 July 2021 - 11:28 AM
Citeaza
Nu se pune problema de a domina piata , Flo si poate nici concura cu corporatii ca . Ford sau Iveco , Mercedes , MAN , DAF , etc.
E vorba de nisa si initiativa privata ,in cazul ATP. , zic .
Sa exemplific putin .
Adica ... spre exemplu mie imi place sa-mi cumpar produsele din carne de la mici firme private din cartier , nu de la mall . Sint proaspete si bune , iar relatia dintre client si patron este mai personalizata .
La fel in industria turismului ; imi place sa stau la mici pensiuni particulare , unde serviciile sint altele , decat la marile corporatii din domeniul hotelier .
Sau de exemplu cum sint producatorii de biciclete ca Pegas , sau ... de motociclete . Sti , era mai demult pe tv o serie numita Orange County Choppers . Ei luau piese de la companiile ce produceau si pentru Harley ... si le personalizau , apoi . Cam asa vad si in cazul de fata acest sector de nisa , dar rezervat camioanelor , sau masinilor electrice , poate .
Avantajul ar fi probabil o libertate mai mare fata de o corporatie , pot ramane creativi atat in modul de abordare a afacerii cat si a produselor ( design, motorizare , materiale, etc.) . Dezavantajul ar fi riscul . Dar aceasta a contribuit la progresul si diversificarea de la inceputul anilor 80 . In mai toate domeniile . Sa ma gandesc doar producatorii sau companiile de discuri > muzica , de exemplu .
Citeaza
Din cate imi aduc aminte ., asa ceva sa intamplat si cu tramvaiul Astra pana sa-l cumpere in CJ sau Oradea .
Nu-l dorea nimeni din Ro , iar din aceasta cauza nu l-au putut nici exporta , desi la acea data era foarte performant .
Din cate imi aduca aminte , tramvaiul acela a participat atunci , la inceput si la o licitatie in Polonia , concurand cu Pesa Swing . Tramvaiul aradenilor era mai performant la acea data , fiind o licenta Siemens , in timp ce tramvaiul polonezilor suferea de anumite probleme de fiabilitate si era cam lent . Licitatia in schimb au castigat-o polonezii , fiind ajutati de stat . Primariile oraselor au cumparat produsul lor ( 20 -100 de bucati) , chiar daca nu era atat de performant ca cel romanesc > la acea data .
Rezultatul a fost ca tramvaiul lor a evoluat , a depasit unele probleme ( mie inca tot lent mi se pare , fatza de vechile Tatra de ex. care chiar au " zvâc " ) proiectul a progresat si a ajuns sa castige licitatiile si la export , in timp ce tramvaiul produs la Arad a ramas cu aproape o generatie in urma . Vizibil .
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 July 2021 - 11:34 AM