Aviatik Berg D.I 1/72 Eastern Expres
#21
Postat 05 May 2021 - 03:42 PM
excelent realizata avioneta ... arata foarte finutz.
ca fapt divers, am vazut la un spaniol (Villalba) o abordare interesanta pentru astea ww1 cu suprafete impanzite.
el zice ca, pentru partile nevopsite (cum ar fi in cazul tau intradosul aripilor), abordarea ar trebui sa fie inversa - adica muchiile coastelor inchise la culoare si depresiunea dintre ele deschisa ... ii zice "transparency effect for internal wood structures" - in ideea ca lumina care patrunde prin panza ar da acest efect.
obtine treaba asta vopsind toata aripa cu o nuanta mai inchisa, protejand apoi lungimea coastelor (suprafata de contact intre lemn si pinza) cu banda de mascare, venind apoi cu nuanta panzei, iar la final (dupa indepartarea mastilor) gazand totul cu aceeasi nuanta a panzei foarte diluata.
arta foarte smecher, intradevar. nu stiu in schimb cat de reala e treaba - exista o asemenea transparenta in realitate? n-am vazut prin poze, dar nici nu pot sa zic ca am cautat. mai e valabil daca, sa zicem, extradosul era vopsit?
poate ar merita adancit subiectul ...
inca o data, felicitari pentru treaba facuta. e o placere sa urmaresc evolutia lucrarii.
ca fapt divers, am vazut la un spaniol (Villalba) o abordare interesanta pentru astea ww1 cu suprafete impanzite.
el zice ca, pentru partile nevopsite (cum ar fi in cazul tau intradosul aripilor), abordarea ar trebui sa fie inversa - adica muchiile coastelor inchise la culoare si depresiunea dintre ele deschisa ... ii zice "transparency effect for internal wood structures" - in ideea ca lumina care patrunde prin panza ar da acest efect.
obtine treaba asta vopsind toata aripa cu o nuanta mai inchisa, protejand apoi lungimea coastelor (suprafata de contact intre lemn si pinza) cu banda de mascare, venind apoi cu nuanta panzei, iar la final (dupa indepartarea mastilor) gazand totul cu aceeasi nuanta a panzei foarte diluata.
arta foarte smecher, intradevar. nu stiu in schimb cat de reala e treaba - exista o asemenea transparenta in realitate? n-am vazut prin poze, dar nici nu pot sa zic ca am cautat. mai e valabil daca, sa zicem, extradosul era vopsit?
poate ar merita adancit subiectul ...
inca o data, felicitari pentru treaba facuta. e o placere sa urmaresc evolutia lucrarii.
#22
Postat 05 May 2021 - 09:22 PM
dakian67, la 04 May 2021 - 09:50 PM, a spus:
Îmi place la nebunie camuflajul ăla în ț'șpe culori !!
Avionul arată ...spectaculos !
Spor !
Avionul arată ...spectaculos !
Spor !
Multumesc, dakian.
Citeaza
excelent realizata avioneta ... arata foarte finutz.
ca fapt divers, am vazut la un spaniol (Villalba) o abordare interesanta pentru astea ww1 cu suprafete impanzite.
el zice ca, pentru partile nevopsite (cum ar fi in cazul tau intradosul aripilor), abordarea ar trebui sa fie inversa - adica muchiile coastelor inchise la culoare si depresiunea dintre ele deschisa ... ii zice "transparency effect for internal wood structures" - in ideea ca lumina care patrunde prin panza ar da acest efect.
obtine treaba asta vopsind toata aripa cu o nuanta mai inchisa, protejand apoi lungimea coastelor (suprafata de contact intre lemn si pinza) cu banda de mascare, venind apoi cu nuanta panzei, iar la final (dupa indepartarea mastilor) gazand totul cu aceeasi nuanta a panzei foarte diluata.
arta foarte smecher, intradevar. nu stiu in schimb cat de reala e treaba - exista o asemenea transparenta in realitate? n-am vazut prin poze, dar nici nu pot sa zic ca am cautat. mai e valabil daca, sa zicem, extradosul era vopsit?
poate ar merita adancit subiectul ...
inca o data, felicitari pentru treaba facuta. e o placere sa urmaresc evolutia lucrarii.
ca fapt divers, am vazut la un spaniol (Villalba) o abordare interesanta pentru astea ww1 cu suprafete impanzite.
el zice ca, pentru partile nevopsite (cum ar fi in cazul tau intradosul aripilor), abordarea ar trebui sa fie inversa - adica muchiile coastelor inchise la culoare si depresiunea dintre ele deschisa ... ii zice "transparency effect for internal wood structures" - in ideea ca lumina care patrunde prin panza ar da acest efect.
obtine treaba asta vopsind toata aripa cu o nuanta mai inchisa, protejand apoi lungimea coastelor (suprafata de contact intre lemn si pinza) cu banda de mascare, venind apoi cu nuanta panzei, iar la final (dupa indepartarea mastilor) gazand totul cu aceeasi nuanta a panzei foarte diluata.
arta foarte smecher, intradevar. nu stiu in schimb cat de reala e treaba - exista o asemenea transparenta in realitate? n-am vazut prin poze, dar nici nu pot sa zic ca am cautat. mai e valabil daca, sa zicem, extradosul era vopsit?
poate ar merita adancit subiectul ...
inca o data, felicitari pentru treaba facuta. e o placere sa urmaresc evolutia lucrarii.
Multumesc pentru felicitari.
Foarte buna observatia , alexelu_marinelu, foarte tari si obiectiile (exista o asemenea transparenta in realitate? ... mai e valabil daca ... extradosul era vopsit?), desigur ca subiectul merita adancit.
Am incercat si eu candva acest efect de transparenta al panzei
Efectul e cat se poate de real pentru suprafetele vazute contra unei surse de lumina, deci intradosul planurilor sau chiar si la deriva, insa nu la extrados.
In poza de mai jos, efectul real vazut in toata splendoarea sa pe aceasta deriva, sursa de lumina fiind geamurile din spate, pe extradosul ampenajului odservam doar fasiile de dublura a panzei peste coaste deci nici o transparenta. poza personala RAF Museum Londra.
Au existat si Aviatik-uri cu acest efect de transparenta.
Insa este valabil pentru seria 38, care aveau aripile vopsite in alb la extrados
Prin alb lumina trece cat de cat, insa pe la alte culori nu prea cred ca este cazul.
Uite aici o poza cu intradosul unui Farman, avand cocarda franceza vopsita pe extrados, in dreptul rosului si albastru lumina nu trece deci transparenta lipseste, la alb transparenta este mai mica decat la restul aripii.
In consecinta, Aviatik-ul nostru avand extradosul vopsit, eu am decis sa nu redau aceasta transparenta pe intrados, in schimb am incercat sa redau cat de cat patina peste acele fasii de panza dublata pe coaste. Cam ca la extrados, care se vad aici bine pe ampenaj in a doua poza de mai sus, sau aceasta poza de mai jos (tot poza personala)
Revenind la Aviatik, o poza cu fasiile "luminoase" mai la vedere pe intrados.
Uite si o poza cu un Aviatik la muzeu, desi e un oarecare bec deasupra sa, transparenta lipseste, iar fasiile sunt mai deschise la culoare cu patina timpului pe langa.
Cam asta este parerea mea personala, in cazul extradosului vopsit transparenta la intrados lipseste.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 05 May 2021 - 09:43 PM
#23
Postat 06 May 2021 - 08:35 AM
multumesc pentru studiul aplicat - daca mai era ceva de lamurit, acuma s-a clarificat :)
ce ma bucura este ca, aparent, intuitia inca imi functioneaza - opinia mea era fix aceeasi, mai ales ca, la putinele avioane cu suprafete impanzite de le-am vazut, zonele respective aratau fix ca tabla subtire de la multele tratamente suferite.
chiar si la cele nevopsite, panza nu era un cearsaf alb intins peste coaste, ci era impregnata cu lacuri si/sau rasini.
spor in toate!
ce ma bucura este ca, aparent, intuitia inca imi functioneaza - opinia mea era fix aceeasi, mai ales ca, la putinele avioane cu suprafete impanzite de le-am vazut, zonele respective aratau fix ca tabla subtire de la multele tratamente suferite.
chiar si la cele nevopsite, panza nu era un cearsaf alb intins peste coaste, ci era impregnata cu lacuri si/sau rasini.
spor in toate!
#27
Postat 08 May 2021 - 10:48 PM
Arata minunat. Furnirul de pe burta, vopsirea, inmatricularea vadit adaugata ulterior. Poate doar cocardele sunt prea curate si stralucitoare. Si in poza de referinta parca par mai spalacite. Rotile de bicicleta, un mare plus in opinia mea. Cum ai decupat janta sa ramina doar cauciucul? Pentru hobane ce ai folosit? Am facut rost de fir Ez Line dar nu vad cum l-as baga in gauri...
Tine sus munca buna, cum ar zice englezu’
Tine sus munca buna, cum ar zice englezu’
#30
Postat 09 May 2021 - 07:44 PM
Va multumesc foarte mult.
O gaura pentru centrare cu un spiral mic,1 - 1.5mm si apoi gaurire cu un spiral mare, parca 6.5mm am folosit. dupa gaurire, interiorul a fost rotunjit cu o pila semi-rotunda.
Pentru hobane am folosit fir elastic Uschi.
mdo, la 08 May 2021 - 10:48 PM, a spus:
.... Cum ai decupat janta sa ramina doar cauciucul? Pentru hobane ce ai folosit? ...
O gaura pentru centrare cu un spiral mic,1 - 1.5mm si apoi gaurire cu un spiral mare, parca 6.5mm am folosit. dupa gaurire, interiorul a fost rotunjit cu o pila semi-rotunda.
Pentru hobane am folosit fir elastic Uschi.