Pagina 1 din 1
Morane Saulnier MS-230 1/72 Heller
#1
Postat 10 April 2021 - 07:07 PM
Morane Saulnier MS-230
Din cate cunosc, in tara de origine, Franta, a fost cel mai folosit avion de antrenament din ani '30, la noi au ajuns doar 18 bucati si au fost folosite pentru antrenamente intre 1930 si 1937.
Un avion frumos care ma atrage in special pentru expunerea directa, fara capote a grupului motor.
Am folosit kitul oferit de Heller, care isi are radacinile primei productii prin 1967, desi foarte vechi, kitul ma surprins placut cu usurinta asamblari si anumite detalii foarte frumos reprezentate. Desigur vechimea isi spune cuvantul si prin anumite locuri lipsa detaliilor este evidenta. Principala lipsa este interiorul, care cam lipseste, inafara de 2 scaune si 2 manse nu-i dat nimic. Aici am fost nevoit sa refac totul de la zero: structuri, coaste, suporti, cadre, ranforsari, planse de bord, centuri, etc ... La exterior foarte putine adaugiri: scara si ceva manere din sarma, parbrizele din folie transparenta, hobane din fir elastic, pe la motor ceva fire de plumb .... In rest asamblarea a fost foarte usoara, piesele se imbina foarte bine.
Am finalizat macheta cu o inmatriculare romaneasca, tipica pentru perioada anilor '30, kakiul francez ca vopsire generala, se obisnuia ca partile metalice sa fie lasate nevopsite, cocarde mari doar pe planuri, numerotare pe fuselaj, tricolor pe partea mobila a derivei cu inscrisuri informative. A mai avut si un inscris de fabrica cu alb "Morane Saulnier" pe partea fixa a derivei, din pacate nu l-am gasit pe nicaeri asa ca lipseste la macheta.
Cateva poza:
Din cate cunosc, in tara de origine, Franta, a fost cel mai folosit avion de antrenament din ani '30, la noi au ajuns doar 18 bucati si au fost folosite pentru antrenamente intre 1930 si 1937.
Un avion frumos care ma atrage in special pentru expunerea directa, fara capote a grupului motor.
Am folosit kitul oferit de Heller, care isi are radacinile primei productii prin 1967, desi foarte vechi, kitul ma surprins placut cu usurinta asamblari si anumite detalii foarte frumos reprezentate. Desigur vechimea isi spune cuvantul si prin anumite locuri lipsa detaliilor este evidenta. Principala lipsa este interiorul, care cam lipseste, inafara de 2 scaune si 2 manse nu-i dat nimic. Aici am fost nevoit sa refac totul de la zero: structuri, coaste, suporti, cadre, ranforsari, planse de bord, centuri, etc ... La exterior foarte putine adaugiri: scara si ceva manere din sarma, parbrizele din folie transparenta, hobane din fir elastic, pe la motor ceva fire de plumb .... In rest asamblarea a fost foarte usoara, piesele se imbina foarte bine.
Am finalizat macheta cu o inmatriculare romaneasca, tipica pentru perioada anilor '30, kakiul francez ca vopsire generala, se obisnuia ca partile metalice sa fie lasate nevopsite, cocarde mari doar pe planuri, numerotare pe fuselaj, tricolor pe partea mobila a derivei cu inscrisuri informative. A mai avut si un inscris de fabrica cu alb "Morane Saulnier" pe partea fixa a derivei, din pacate nu l-am gasit pe nicaeri asa ca lipseste la macheta.
Cateva poza:
#5
Postat 11 April 2021 - 05:29 PM
Va multumesc pentru interes si felicitari
Din fericire, cateva exemplare au supravetuit dea lungul timpului si acum sunt expuse prin muzee, unul daca nu ma insel chiar mai zboara inca, asa ca am cautat pe internet poze cu interiorul, din pacate nu-ti pot oferi vreun link anume pentru ca am adunat pozele in timp si am uitat cam de pe unde au fost luate, insa pot pune aici cateva poze
Citeaza
unde ai gasit documentatie cu interiorul?
Din fericire, cateva exemplare au supravetuit dea lungul timpului si acum sunt expuse prin muzee, unul daca nu ma insel chiar mai zboara inca, asa ca am cautat pe internet poze cu interiorul, din pacate nu-ti pot oferi vreun link anume pentru ca am adunat pozele in timp si am uitat cam de pe unde au fost luate, insa pot pune aici cateva poze
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 11 April 2021 - 05:30 PM
#8
Postat 12 April 2021 - 11:25 AM
salut si felicitari ... interiorul arata fix impecabil - from zero to hero :)
intrebare - teava aia din lungul babordului nu e esapamentul? si daca da, nu zici ca ar fi mai ok intr-o coloare mai metalica (ceva burnt, rust ...)?
mirare - incredibil de groasa aripa ... pe modelul sac de cartofi.
intrebare - teava aia din lungul babordului nu e esapamentul? si daca da, nu zici ca ar fi mai ok intr-o coloare mai metalica (ceva burnt, rust ...)?
mirare - incredibil de groasa aripa ... pe modelul sac de cartofi.
#9
Postat 12 April 2021 - 02:31 PM
Citeaza
Ca de obicei, remarcabil!
Multumesc
Citeaza
salut si felicitari ... interiorul arata fix impecabil - from zero to hero
Multumesc
Citeaza
intrebare - teava aia din lungul babordului nu e esapamentul? si daca da, nu zici ca ar fi mai ok intr-o coloare mai metalica (ceva burnt, rust ...)?
Si eu, prima data cand am vazut acea structura proeminenta pe partea stanga am fost nedumerit ce putea fi, ulterior am descoperit ca era doar o treapta ajutatoare, uneori lasata asa in aluminiu, alteori vopsita, la ale noastre am vazut-o vopsita.
Citeaza
mirare - incredibil de groasa aripa ... pe modelul sac de cartofi.
Intradevar, grosimea planului e notabila, acest aspect e ca o caracteristica generala pentru mai multe monoplanuri din perioada interbelica.
#10
Postat 12 April 2021 - 06:12 PM
Mgc151184, la 12 April 2021 - 02:31 PM, a spus:
Si eu, prima data cand am vazut acea structura proeminenta pe partea stanga am fost nedumerit ce putea fi, ulterior am descoperit ca era doar o treapta ajutatoare, uneori lasata asa in aluminiu, alteori vopsita, la ale noastre am vazut-o vopsita.
A6413AA9-85C1-4A6B-9E03-E1625CCFD10D.jpeg
EB0B4A23-16E5-437C-80B3-59800A1ECB5D.jpeg
A6413AA9-85C1-4A6B-9E03-E1625CCFD10D.jpeg
EB0B4A23-16E5-437C-80B3-59800A1ECB5D.jpeg
foarte multumesc pentru lamuriri ... abia dupa ce am pus intrebarea am vazut evacuarea frumosului motoras, dar oricum n-aveam nicio sansa sa ghicesc ca treaba aia e un pervaz :)))
Arata acest topic
Pagina 1 din 1