Hs 129 - ajutor
#5
Postat 09 November 2006 - 03:48 PM
Citeaza
Numeni nimic
Dar vreo alta poza cu vreun Hs 129 ARR in care sa se vada avionul in intregime?
Dar vreo alta poza cu vreun Hs 129 ARR in care sa se vada avionul in intregime?
Sunt destul de rare pozele cu avionul intreg. Si ai sa intrebi si ce culori de camuflaj are (romanesti sau germane), ce pilot l-a zburat etc. Si greu de raspuns.
Sunt cateva carti aparute pe tema asta, dar cu profilele color nu prea deosebite.
Este o poza cu un HS 129 nr 2 cu un V pe fuselaj. O sa o caut.
Deasemenea si nr 327 "Hai Fetito" (din pacate mascota de pe deriva nu se poate descifra)
Ar mai fi cele camuflate de iarna (insa putine poze cu ele).
#6
Postat 09 November 2006 - 04:14 PM
Citeaza
Sunt destul de rare pozele cu avionul intreg. Si ai sa intrebi si ce culori de camuflaj are (romanesti sau germane), ce pilot l-a zburat etc. Si greu de raspuns.
Sunt cateva carti aparute pe tema asta, dar cu profilele color nu prea deosebite.
Este o poza cu un HS 129 nr 2 cu un V pe fuselaj. O sa o caut.
Deasemenea si nr 327 "Hai Fetito" (din pacate mascota de pe deriva nu se poate descifra)
Ar mai fi cele camuflate de iarna (insa putine poze cu ele).
Sunt cateva carti aparute pe tema asta, dar cu profilele color nu prea deosebite.
Este o poza cu un HS 129 nr 2 cu un V pe fuselaj. O sa o caut.
Deasemenea si nr 327 "Hai Fetito" (din pacate mascota de pe deriva nu se poate descifra)
Ar mai fi cele camuflate de iarna (insa putine poze cu ele).
Multumesc Cantacuzino pt informatii.
Cand leam primit sigur leam folosit in culori germane.
Poze cu nr 115 sau 132 are cineva.
#7
Postat 09 November 2006 - 08:55 PM
Salut,
Ar mai fi ceva. - Nu se vede in pozele postate de tine.
Pare a fi o varianta tirzie (dupa espamentele de la motoare). Scurte si curbate in sus. Dar canibalizarile si versiunile mixte au fost destul de frecvente.
Oricum din tot ce am citit eu, toate Hs-129 din dotarea aviatiei romane nu aveau tun in gondola ci rack pentru bombe.
Christian
Ar mai fi ceva. - Nu se vede in pozele postate de tine.
Pare a fi o varianta tirzie (dupa espamentele de la motoare). Scurte si curbate in sus. Dar canibalizarile si versiunile mixte au fost destul de frecvente.
Oricum din tot ce am citit eu, toate Hs-129 din dotarea aviatiei romane nu aveau tun in gondola ci rack pentru bombe.
Christian
#8
Postat 10 November 2006 - 05:50 AM
curec_christian, la Nov 9 2006, 09:55 PM, a spus:
Pare a fi o varianta tirzie (dupa espamentele de la motoare). Scurte si curbate in sus. Dar canibalizarile si versiunile mixte au fost destul de frecvente.
Cred ca te inseli !?
Esapamentele scurte si curbate sunt cele de la versiunile timpurii ....
Firma ruseasca de accesorii Moskit ofera si la scara 1/72 ambele tipuri de esapamente
http://www.moskittech.ru/eng/glav.php
Din pacate pe site nu prea sunt poze. Mai degraba pe la diferiti dealeri.
#10
Postat 10 November 2006 - 12:07 PM
Am scanat niste poze din cartea "Hs129 Panzerjager" de Martin Pegg, care arata avionul in intregime. Sper sa fie de ajutor.
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20032.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20031.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20030.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20029.jpg
Radu
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20032.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20031.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20030.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...6/Scan20029.jpg
Radu
#14
Postat 10 November 2006 - 03:24 PM
Salut Blue Max,
Nu ma insel de loc.
Tevile de esapament lungi sunt caracteristice versiunilor B-1.
Daca te uiti numai pe Wikipedia o sa vezi in prima foto un B-1 (cu esapamente lungi).
http://en.wikipedia....Henschel_Hs_129
Daca o sa citesti articolul o sa constati ca are si date false. Romania a cumparat varianta B si nu A (motoarele fiind complet diferite) Gnome-Rhône 14M 04/05 in loc de Argus As 410A-1.
Nu reusesc sa gasesc cartea in care am citit asta dar sunt aproape sigur ca informatia este corecta.
Christian
Nu ma insel de loc.
Tevile de esapament lungi sunt caracteristice versiunilor B-1.
Daca te uiti numai pe Wikipedia o sa vezi in prima foto un B-1 (cu esapamente lungi).
http://en.wikipedia....Henschel_Hs_129
Daca o sa citesti articolul o sa constati ca are si date false. Romania a cumparat varianta B si nu A (motoarele fiind complet diferite) Gnome-Rhône 14M 04/05 in loc de Argus As 410A-1.
Nu reusesc sa gasesc cartea in care am citit asta dar sunt aproape sigur ca informatia este corecta.
Christian
#15
Postat 10 November 2006 - 04:32 PM
In cartea lui Pegg mentionata mai sus, in desene (pagina 36), versiunea cu tevile de esapament scurte este descrisa drept B-0. Poate romanii au primit cateva B-0. B-0 au fost 16 Hs129A convertite la tipul "B" prin instalarea de motoare radiale - poate de aici confuzia cu A-urile trimise in Romania.
Dupa aceeasi sursa, B-1, B-2 si B-3 aveau tevile de esapament lungi.
HTH
Radu
Dupa aceeasi sursa, B-1, B-2 si B-3 aveau tevile de esapament lungi.
HTH
Radu