Fata de IAR-37 pe langa modificarile specifice in jurul noului motor (capotajul specific cu ambutisari) au mai existat si alte modificari, ca de exemplu: anvergura aripilor inferioare a fost marita (foarta probabil aceasta modificare a rezultat pentru a compensa inferioritatea de putere a motoruli BMW), ansamblul ampenaj orizontal si profundor modificat ca forme, partea vitrata din planul superior a fost eliminata, lafel si cele doua faruri de sub aripile inferioare au fost eliminate, sistemul de prindere a bombelor nu a mai fost impartit in trei sectii sub fiecare plan ci a fost facut dintr-o singura sectie continua ... probabil sa mai existe si altele eu cam atat am observat momentan.
Am folosit singurul kit 1/72 disponibil pentru acest avion oferit de Special Hobby, lafel ca la kitul IAR-37 oferit de ei si acest kit IAR-38 dezamageste, fiind un short run, prin calitatea relativ scazuta a injectari si modalitatea grosolana de a imbina piesele (lipsa pinilor sau a orificiilor de ghidare/centrare etc). De altfel dezamageste si prin reproducerea gresita a unor detalii.
Daca la unele detalii cu ceva indemanare acestea pot fi remediate relativ usor, altele insa au nevoie de mai mult decat indemanare, iar altele chiar imposibil de remediat.
La categoria usor de remediat, prin pilire/slefuire, intra tesitura din zona imbinari aripilor inferioare cu fuselajul, tesitura oferita in kit pe distanta de o coasta, in realitate distanta era pe doua coaste. Toata seria 37/38/39 aveau acest tip de tesitura pe lungimea a doua coaste, din pacate toate gama de kituri 37/38/39 oferita de Special Hobby sau Azur Frrom au acest defect (am facut aceste modificari si la IARurile-37 deja facute, am uitat sa mentionez in topicul respectiv).
Jantele rotilor, fata/spate au fost si ele modificate cu usurinta: indepartat cu o mica freza ce nu era corect si inlocuit cu decupaturi de preducea, modelate, regravate ...
Imposibil de modificat este capotajul oferit de kit, pentru ca exact acest capotaj il face foarte interesant pe 38ul nostru, o foarte mare dezamagire pentru mine a fost sa observ ca acesta este oferit complet gresit, numarul de ambutisari reprezentate, 15, este mai mic decat in realitate, 18, (nu stiu cum au gresit aici si de ce au redat doar 15, e asa de simplu calculul pentru ele, motor cu 9 cilindri, 2 ambutisari pe cilindru rezulta 18 ) ceea ce duce la o lipsa de alte detalii sau reprezentare eronata a multor alte detalii, de asemenea tot ansamblul imi parea prea alungit, prea lung si prea curbat in partea din fata ...dupa parerea mea nu prea exista posibilitatea modificari in vreun fel pentru a remedia aceste aspecte deci per total de nefolosit. Din fericire motorul BMW-132 a fost foarte raspandit si am gasit o capota foarte asemantoare la Henschel Hs-123, un vintage Airfix la un pret modest pe e-Bay a fost donatorul si cu ceva mici ajustari am reusit sa reproduc pe cat posibil capotajul la IAR-38.
Capotajul gri Special Hobby, capotajul alb Airfix originalul
Capotajul gri Special Hobby, capotajul alb Airfix modificat, infundarea gaurilor specifice pt HS-123, largit circunferinta prizei de aer, modelat partea de jos dintre cele doua ambutisari, decupat cele doua orificii pentru tevile de esapament si cele doua orificii din partea de jos, regravat.
Noul capotaj rezultat a fost copiata in silicon si multiplicata in rasina.
Alte detalieri extra decat ce ofera kitul au fost: tije de sustinere intre interiorul capotajului si motor, tijele de legatura tren aterizare si fuselaj, aparatorile de noroi la roti, hobane, tub pitot ...
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 27 March 2021 - 01:03 AM