Mereu mi-am dorit sa construiesc macar unul, insa pentru multi ani a existat o singura macheta din rasina, foarte scumpa si greu de procurat la acele vremuri, nu am indraznit sa-l cumpar asa ca am tot asteptat, ulterior au aparut cele din plastic incepand cu 39-ul de la Azur Frrom si mai apoi 37-le si 38-ul de la Special Hobby, de data aceasta am cumparat cateva din fiecar de cum au aparut, insa aveam multe necunoscute despre aceste frumoase avioane si lipsa unei carti mai ample despre subiect ma facut sa tot aman inceperea lor. In privinta vreunei carti nimic nu s-a schimbat din pacate pana acum, insa au mai aparut poze si detalii pe net sau prin diferite alte carti si anumite necunoscute pentru mine s-au mai clarificat asa ca am indraznit sa atac cutiile cu 37-le pentru inceput.
Kitul, nu este rau, desi este un short run, desigur ca are lipsuri sau defecte dar nu este asa dezastruos cum am mai intalnit.
Despre acuratetea de a reprezenta cat mai corect un 37 cei de la Special Hobby au omis cateva aspecte.
Primul lucru planurile inferioare trebuiau sa fie mai scurte, din pacate sunt oferite aceleasi planuri inferioare mai lungi ca la 38 si 39. Desi am fost constient de aceasta eroare, nu am modificat planurile inferioare si le-am folosit exact cum sunt date in kit, trebuiau taiate si scurtate insa nu am indrasnit sa fac acest lucru datorita suprafetelor ondulate, reprezentand panza peste coaste, redate frumos de kit, chituirea si slefuirea acelei suprafete ar fi stricat aceste detalii.
Al doilea aspect: partea vitrata din planul superior.
IAR-37 spre deosebire de 38 si 39, avea o portiune vitrata cu 3 gemulete in planul superior, din pacate cei de la SH au redat acest detalui ca si cum ar fi fost ceva capace de tabla acolo. de data aceasta am modificat, taiat, pilit, lipit bucata plastic transparent, slefuit. mai jos cateva poze.
Un alt aspect ar fi ca nu sunt oferite tevi de esapament in kit. A trebuit sa le fac din culee modelate la cald si gaurite. De asemenea a trebuit decupat putin din capota motorului pe ambele parti pentru a le fixa.
Sistemul de prindere al bombelor desi e reprezentat frumos in PE este redat gresit ca o singura bucata, IAR-37 avea sub planuri acest sistem impartit in trei sectiuni pentru fiecare plan. A trebuit piesa de PE taiata in trei bucati si lipita individual la locul lor.
IAR-37 spre deosebire de 38 si 39 avea faruri sub planurile inferioare, nereprezentate in kit acestea au trebuit facute, deci gauri, vopsea argintie si folie transparenta decupata cu preducea.
Nu mi-a placut cum au reprezentat jantele rotilor, asa ca am indepartat ce era acolo si am adaugat capace relativ plate ca la avionul real.
In poza de mai jos in stanga avem roata oferita in kit, la mijloc detaliile nedorite indepartate, iar in dreapta roata cu capacul pe pozitie
Aparatorile de noroi la roti nu sunt date in kit, am folosit sarma subtire si folie de aluminiu pentru a le reda.
Hobanele au fost un cosmar, are simple, duble, in v, in x si cu montanti si fara si .... etc ... lupta grea cu ele ...
Ca la orice kit short run (care se respecta) nu sunt oferiti pini de pozitionare la capetele suportilor planurilor si nici gauri de fixare planuri sau fuselaj.
Desi am adugat ceva pini si am dat cateva gauri fara scula suport din poza de mai jos pozitionarea planului superior ar fi fost mult mai dificila.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 01 November 2020 - 11:49 PM