Am să vă prezint ( succint , să nu plictisex...) o realizare intermediară. Adică unul din kiturile începute în perioadele de așteptare dintre etapele celor trei Dragoni. În această situație mai sunt vre-o trei-patru kituri
Lavocikin La5-FN reprezintă dezvoltarea aparatului LaGG-3, un vînător cu probleme, produs mai degrabă din disperare decît datorită calităților lui de luptător.
Mai precis , la celula unui LaGG-3 s-a "grefat" un motor în dublă stea, răcit cu aer ( mai puțin vulnerabil deci) și mai puternic decît Klimov-ul în V ce echipa atunci LaGG-3, Yak-1, MiG-3, și altele.
Șvețov AȘ-82 era un motor radial cu 14 cilindri în dublă stea, o dezvoltare sovietică a unei licențe rusești după Wright Cyclone R-1820, cu puterea aproape dublă față de bietul Klimov M-105
Varianta finală La5FN a fost unul dintre cele mai apreciate avioane de vînătoare sovietice , în ciuda unei rate de pierderi destul de ridicate.
Kitul Kovozavod Prostevoj KP0035 este cunoscut probabil de voi toți. Un kit foarte bun , în modesta mea opinie. Net superior mult mai bătrînului Zvezda 7203 (îl am si pe acela, poate-l voi converti într-o bună zi într-un 5-F).
Am folosit și o parte dintr-o foaie de PE Bilek011, plus scrăciuiala regulamentară pentru o detaliere suplimentară . Deocamdată, am făcut interiorul: cockpitul , compartimentul radio, lateralele, etc. Ceva imagini :
Interiorul vopsit în A14 steel grey (Vallejo 097), norma sovietică folosită cel putin pînă la sfîrșitul lui '43.
Deocamdată o potrivire foarte bună a pieselor, plastic de calitate ce se lucrează ușor. Potrivirea "la rece" a semifuselajelor arată o joncțiune aproape fără cusur.
Sănătate și spor !
Va urma.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 25 October 2020 - 05:17 PM