Pagina 1 din 1
IAR 81 Azur FRROM 1/32
#1
Postat 14 October 2020 - 10:39 AM
Salutare. Dupa cativa ani in care m-am uitat din cand in cand in cutie, mi-am facut curaj si am facut aceasta macheta. Nu am modificat-o foarte mult, cu exceptia cockpitului, zonei anterioare si a ampenajului orizontal. Panoul de bord este de la Yahu (apropos, nu este de IAR 81 asa cum scriu ei). Vopselele sunt de la Mr Hobby. Am urmarit cu atentie topicurile de aici, in special al lui Zmare si Norbi cu aceeasi macheta, am incercat sa folosesc unele solutii si la al meu. Nu am nituit macheta, in schimb am unul si la 1/48, as incerca acolo niste nituri de HGW.
#5
Postat 14 October 2020 - 06:52 PM
Stand pe roți, poate mai puțin, dar privit īn zbor, cu trenul escamotat, IAR-ul 80 seamănă foarte mult cu racer-ul H1 al lui Howard Hughes.
Aproape ai zice că e inspirat...care din care? Știu, pare(si cred ca este) doar o speculație.
Totuși americanul a apărut cu vreo 2 ani mai repede decat "fratele" roman și avea cam aceleași dimensiuni și putere a motorului comparabilă(700 cp la american pentru un aparat eminamente de curse, deci ușor v/s aproape 1000 la al nostru, dedicat războiului aerian)
Oricum, īmi pare un design elegant, mai puțin obișnuit(postul de pilotaj foarte mult retras spre spate) ,poate ușor vetust- coada sprijinită pe o bechie tip patină, īn loc de o roată de coadă- cu un aranjament inedit al interiorului(lipsa podelei cockpit-ului, cu "vedere" la structura interioară a celulei - un aspect mai degrabă obișnuit la avioanele de luptă din ww1).
Sigur, acestea sunt doar impresii personale, fără niciun fel de pretenții.
IAR 80 (cu toate versiunile lui) rămane un prieten drag mie și sunt convins că nu doar eu simt asta.
Iar macheta lui, mai ales īn 1/32, este deja o obligație.
Īncă o dată bravo pentru realizare.
Aproape ai zice că e inspirat...care din care? Știu, pare(si cred ca este) doar o speculație.
Totuși americanul a apărut cu vreo 2 ani mai repede decat "fratele" roman și avea cam aceleași dimensiuni și putere a motorului comparabilă(700 cp la american pentru un aparat eminamente de curse, deci ușor v/s aproape 1000 la al nostru, dedicat războiului aerian)
Oricum, īmi pare un design elegant, mai puțin obișnuit(postul de pilotaj foarte mult retras spre spate) ,poate ușor vetust- coada sprijinită pe o bechie tip patină, īn loc de o roată de coadă- cu un aranjament inedit al interiorului(lipsa podelei cockpit-ului, cu "vedere" la structura interioară a celulei - un aspect mai degrabă obișnuit la avioanele de luptă din ww1).
Sigur, acestea sunt doar impresii personale, fără niciun fel de pretenții.
IAR 80 (cu toate versiunile lui) rămane un prieten drag mie și sunt convins că nu doar eu simt asta.
Iar macheta lui, mai ales īn 1/32, este deja o obligație.
Īncă o dată bravo pentru realizare.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 October 2020 - 07:01 PM
#7
Postat 15 October 2020 - 08:08 AM
Asa este Longinus, au elemente comune. Am și eu o slăbiciune pentru creațiile lui Hughes, au o frumusețe și o eleganta deosebite. Recunosc ca nu știam foarte multe despre el pana la apariția filmului cu Di Caprio. Mulțumesc Sorin pentru aprecieri. Capota, după cum a semnalat și Z, nu prea are poziția corectă īn profil la īmbinarea cu fuselajul, dar nu mi-am bătut foarte tare capul. Oricum, după ce am īncercat sa fac un Yak-23 la 1/48,am fost uimit de cum se īmbina IAR-ul. Una peste alta, cred ca este o macheta decenta, are cāteva bube, dar se pot remedia.
#10
Postat 18 October 2020 - 02:40 PM
Da, la partea glisanta ma refer. Trebuie sa fie mai jos, dar la ce e dat in kit, nu merge. Ar fi trebuit crăcănată putin, dar riscul e sa se matizeze pe indoitura sau, chiar mai rau, sa crape. In apa calda, iar e riscant, asa ca las-o cum e. Se poate incerca o termoformare, chiar dupa cupola data, daca ai cu ce.
Cum ziceam, asta dă kitul, cu asta defilam!
Cum ziceam, asta dă kitul, cu asta defilam!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1