vin acum cu un subiect facut cu drag, Eurofighter.
Am inceput atunci doua kituri in acelasi timp, single-seater si double-seater. Momentan il scot in lume doar single-seater; double-seater o sa isi primeasca altcandva topicul separat cand este gata si diorama.
Pentru single-seater am ales Hasegawa, o chestie care la 45€ ofera un kit frumos lucrat si cu imbinari care nu te fac sa il arunci pe geam. Include si o figurina de pilot (posibil sa fie singurul pilot de pe piata la 1/72 care are casca corecta de Eurofighter pentru Luftwaffe); tot in kit e si un set extins de armament (cu Brimstone, Taurus si altele); tot in kit mai apare si un suport transparent pentru sustinut modelul la final...pentru cine vrea sa isi prezinte asa avionasele :). Idea e ca la sfarsit nu mai par asa multi cei 45€. Incep sa cred ca se merita mai des kituri mai scumpe.
Din Hasegawa se pot face cel putin 3 inmatriculari: unul RAF, unul spaniol si unul pentru Luftwaffe. Un review complet al kitului se gaseste pe Youtube, pentru cine e interesat. Cine vrea un un Eurofighter single seater la 1:72, nu ar trebui sa rateze kitul asta dupa parerea mea. Pentru double-seater am ales in schimb Revell, fiind cred chiar singurul care ofera un double-seater decent lucrat.
Pentru amandoua m-am decis si la cate un set de PE-uri. Au mai fost si cateva piese mici adaugate de mine.
Incep scurt de tot sa compar kiturile: felul in care piesele sunt separate si felul in care chiar si aceleasi greseli sunt la amandoua....ma duce cu gandul la faptul ca macar unul s-a inspirat de la celalalt.
La capitolul detaliere, Hasegawa este peste Revell, cu Hasegawa incluzand multe surubele si panouri gravate care la Revell lipsesc cu desavarsire. Unde Hasegawa ramane codasa: pentru intrados aproape nu exista decaluri, desi Revell ofera stenciluri foarte generoase inclusiv pentru intrados. Cred ca asta e pana la urma singurul mare minus al kitului de la Hasegawa.
Si acum constructia: a mers oarecum lejer. M-am decis pentru o varianta germana. Care e culoarea exacta a Eurofighter-elor germane e greu de zis, exista aparent cel putin 3 nuante diferite de gri, din care una chiar spre albastru deschis. Si aparent diferenta e cauzata accidental de diversi supplieri.
Pentru interior a fost ceva de lucru, kitului lipsindui piesele pentru montarea cupolei deschise. Aici s-au mai confectionat niste cabluri si un cilindru. Lipirea HUD-ului a mers suprinzator de bine cu un ceano-acrilat expirat care si-a castigat super proprietatea de lipire foarte lenta. Se facuse un gel practic.
Singura parte cu adevarat enervanta a fost admisia aerului care a trebuie mascata in mai multe etape si inclusiv pe interior, in rest as zica ca "lejer" e cuvantul cheie.
Inmatricularea corespunde unei unitati din nordul Germaniei de prin 2004. Unitatea si avionul inca exista cu aceeasi emblema, doar ca exista niste anumite schimbari deja fix la avionul cu numarul 30+30, incat ce am facut eu nu mai corespunde prezentului.
Aceasta postare a fost editata de Dihoru: 24 August 2020 - 06:58 PM