Mulțumesc băieți.
Din păcate singurul MS35 disponibil pe piață, astăzi, este kit de rășină.
Polonezii și-au făcut treaba bine. Nu spun FOARTE BINE pentru că jumătățile de fuselaj nu se īmbinau corect. Jumătatea stangă era ușor mai "largă" decat jumătatea dreaptă. Am șlefuit destul de serios ca să-l aduc la condiții mai bune.
Nobile dac, cianoacrilatul fluid m-a avantajat īn anumite situații.
Oricum in ambele versiuni, fie gel, fie fluid, reacționeaza īn secunde. Īn anumite situații acesta este un avantaj.
Ok.
"Sarmele" sunt de fapt fire de "rigging set" de la AMig, de 0,3 dintr-un elastomer. Sunt EXTREM de utile, un produs fără de care nu cred ca aș fi reușit să duc treaba la bun sfarșit.
Firele sunt elastice, permit să le īntinzi
fără să se rupă și īși păstrează aspectul după lipire. Ca să le pot aranja, am dat găuri PRIN aripi, și īn fuselaj,cu un burghiu de 0,3, o unealtă atat de firavă incat...nici nu stiu ce sa mai zic. Polonezii au fost de mare ajutor, din nou, pentru ca au marcat cu exactitate fiecare locaș de prindere, astfel īncat totul sa iasa simetric. O chestie de bon ton.
Vopsirea, conform a ceea ce cunosc despre avionul real din dotarea noastră, a fost făcută cu kakhi de la Tamiya pentru "panze" și Polished aluminium in două randuri, de la Humbrol(spray) - desigur, dupa ce am mascat părțile care raman verde kaki.Mentiune specială pentru vopseaua asta.
Cocardele, rondelele de pe/de sub aripi sunt de fapt adaptări de la 1/48 pentru 1/72 si sunt RB Production, DE FOARTE BUNĂ CALITATE, adică se aplică perfect si reactioneaza fără greș la lacuri aplicate ulterior(mat acrilic), făra silvering, cu condiția să fie respectate toate fazele de lucru la aplicarea lor .
Tricolorul de pe derivă este compus de mine din decaluri reziduri.
Cifra "27" am ales-o eu, după cum arată pozele și schema din revista Modelism, fiind singura inscripție de pe avion, făra alte embleme sau simboluri.
Din cat stiu eu, avioanele astea au avut "numerotarea" de la "1" pană la "30" respectiv pentru primele 12 , cele Made in France și īn continuare pentru restul de 18 bucăți brașovene pană la numărul 30, nu mai departe. Cum am spus, eu am ales, aleator, numărul 27.
Īn revistă, apare celebra poză cu șirul de MS-uri gata pentru livrare, la poarta fabricii:
Aveti alăturat o poză pentru etalon. "Zgarietura" aia mică, este burghiul cu care am lucrat si a fost făcuta cat incă nu eram gata cu lucrarea..
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 August 2020 - 07:47 PM