Piese putine, care se imbina foarte bine,poate cu mici exceptii la interiorul destinat pasagerilor,definesc un kit "pus pe masa" de Revell in 1993.Cam de mult.
Desi producatorul ofera posibilitatea asamblarii machetei si sub forma hidroavionului, coala de decaluri din cutie, generoasa de altfel, ilustreaza doar aparate de zbor utilizate de linii aeriene germane,elvetiene sau austriece, pe roti.
Asadar, pentru cei care doresc neaparat sa reprezinte micul Junkers "pe apa" sunt nevoiti sa caute alternative la decalurile astea.
Alternative...nu prea ar fi. Am gasit totusi oferta celor de la Lima November Decals, care ilustreaza un Junkers F 13 hidroavion, exploatat in apele Norvegiei prin anii 1930.
Prima incercare de exploatare a unei linii aeriene de transport postal in nordul Norvegiei a constituit-o o companie numita Nordenfjeldske Luftselskap AS infiintata in 1930, cu baza la Trondheim si care facea legatura intre acest oras si Tromso. Se intampla in iunie 1930. In acel an, in Trondheim se organiza o mare expozitie de bunuri industriale si de larg consum, iar compania aeriana a gasit oportun sa ofere transport pentru eventuali oameni de afaceri din Tromso, doritori sa ajunga repede la destinatie, cu perspectiva ca ruta sa devina,mai apoi, una de zbor regulat.
Primul zbor a avut loc pe 14 iunie 1930, dar la a doua cursa, pe 17 iunie, avionul a suferit avarii la elice. Din cauza aceasta si datorita cererii foarte reduse, s-a renutat la initiativa . In zborul sau spre Tromso, Junkersul avea pictat pe ambele laterale ale fuselajului logoul publicitar al companiei HOYANG ALUMINIUM , cea mai mare firma participanta la expozitia de la Trondheim.
Firma exsita si astazi, la acelasi sediu din Norvegia si reprezinta unul dintre cei mai mari producatori de bunuri industriale si de larg consum, din aluminiu.
Dupa accidentul suferit, Junkersul a fost modificat prin inlocuirea motorului original, cu un Junkers L5, motiv pentru care cei care doresc sa reprezinte versiunea "tarzie" a lui F13" Hoyang Aluminium" , trebuie sa refaca esapamentele, in numar de sase, plasate pe laterala dreapta a capotei, in locul esapatiei singulare ce iesea ca un corn de radasca prin capota superioara, la Junkersurile F 13 obisnuite.
Eu asa am procedat.
pozele:
Nu-i spectaculos piticul asta, dar este o pagina inedita in istoria aviatiei civile si nu m-am putut abtine.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 July 2020 - 07:24 PM