Calitate/pret kit-uri sau ce merita de luat
#63
Postat 03 November 2006 - 01:38 PM
Revenind la subiect, in cazul celor avansati care doresc sa realizeze o macheta, din dragoste pentru original, cred ca pasii de urmat ar fi, in opinia mea, urmatorii:
1. se face rost de documentatia cea mai corecta si detaliata cu putinta si se alege scara
2. se alege varianta dorita - aici se poate discuta despre criterii: forma deosebita, cromatica super, celebritate aparat, popularitate aparat, detalii care atrag, performante sau variante de inarmare
3. se culeg informatii de la prietenii care au mai cumparat un kit din care ne dorim si noi. Daca nu, nu! Riscam.
4. riscam banii si cumparam chitul
5. deschidem cutia si analizam continutul: corectitudine forme de ansamblu si sectiuni. Chiar daca numai fuselajul se apropie de realitate (sectiuni corecte) si tot este un castig
6. se stabileste tehnologia de corectat restul pieselor (chiar daca suntem obligati sa le facem din nou si stiti cu totii ca sunt "n" variante de a alege calea). Printre altele fie spus ce se realizeaza prin photo decupare se poate face foarte fain din tabla de oricare cu rabdare! De fapt asta e bucuria unui model custom! In plus pentru aspect putem alege si tipul de gravare - pozitiv, negativ sau combinat. Oricum nu uitati ca un sant de 3mm in real = 4 sutimi pe macheta. Este mult de discutat cum bine a zis Z-mare
7. se purcede la treaba (6-8-10 luni)
8. La final cred ca uitam de pret!
Ce spuneti?
1. se face rost de documentatia cea mai corecta si detaliata cu putinta si se alege scara
2. se alege varianta dorita - aici se poate discuta despre criterii: forma deosebita, cromatica super, celebritate aparat, popularitate aparat, detalii care atrag, performante sau variante de inarmare
3. se culeg informatii de la prietenii care au mai cumparat un kit din care ne dorim si noi. Daca nu, nu! Riscam.
4. riscam banii si cumparam chitul
5. deschidem cutia si analizam continutul: corectitudine forme de ansamblu si sectiuni. Chiar daca numai fuselajul se apropie de realitate (sectiuni corecte) si tot este un castig
6. se stabileste tehnologia de corectat restul pieselor (chiar daca suntem obligati sa le facem din nou si stiti cu totii ca sunt "n" variante de a alege calea). Printre altele fie spus ce se realizeaza prin photo decupare se poate face foarte fain din tabla de oricare cu rabdare! De fapt asta e bucuria unui model custom! In plus pentru aspect putem alege si tipul de gravare - pozitiv, negativ sau combinat. Oricum nu uitati ca un sant de 3mm in real = 4 sutimi pe macheta. Este mult de discutat cum bine a zis Z-mare
7. se purcede la treaba (6-8-10 luni)
8. La final cred ca uitam de pret!
Ce spuneti?
#64
Postat 04 November 2006 - 02:13 PM
Citeaza
Printre altele fie spus ce se realizeaza prin photo decupare se poate face foarte fain din tabla de oricare cu rabdare!
#68
Postat 06 November 2006 - 02:45 AM
La mine nu exista nici o dilema....
M-am nascut 1/72 si asa o sa mor.
Daca imi place un avion sau tanc foarte mult dar pe piata nu exista decat la 1/48 sau alta scara decat 1/72 ....Va sa zica - nu exista; deci e cazul sa ma calmez sau sa trec la scratch.
Eu nu stiu nimic despre cum se lucreaza si ce grad de detaliu au rasinile de la Planet (ramura de rasina a concernului MPM). Mi-am dorit foarte mult de la ei FW 62 cu un singur flotor dar mi s-a parut pretul prea mare si am dat drumul la un scratch care a intepenit la jumate din cauza montantilor (nu reusesc sa-i fac)....Poate are cineva o idee.
M-am nascut 1/72 si asa o sa mor.
Daca imi place un avion sau tanc foarte mult dar pe piata nu exista decat la 1/48 sau alta scara decat 1/72 ....Va sa zica - nu exista; deci e cazul sa ma calmez sau sa trec la scratch.
Eu nu stiu nimic despre cum se lucreaza si ce grad de detaliu au rasinile de la Planet (ramura de rasina a concernului MPM). Mi-am dorit foarte mult de la ei FW 62 cu un singur flotor dar mi s-a parut pretul prea mare si am dat drumul la un scratch care a intepenit la jumate din cauza montantilor (nu reusesc sa-i fac)....Poate are cineva o idee.
#69
Postat 06 November 2006 - 09:29 AM
Z-mare cred ca dilema este in curtea celor care-si doresc macheta cat mai aproape de realitate. Nu cred ca se pot realiza detalii home made cu dimensiuni de 4-5 sutimi de mm. Chiar si cu cele mai noi tehnici de imprimare detaliile de cateva sutimi sunt invizibile! Numai daca ne gandim la o grosime medie de cupola (in zonele neprotejate) de 10mm realizam ca majoritatea cupolelor, chiar vacuumformate sunt prea groase. De multe ori e mai decent sa inchizi cupola unui model in asa fel incat detalii care si asa nu trebuie sa se vada la 1/72 chiar sa fie invizibile privitorului decat sa fie "scarnit" realizate.
Wurger cred ca solutia cu sarme sat tije de cupru sau alama chiar cositorite cu grija este OK.
Wurger cred ca solutia cu sarme sat tije de cupru sau alama chiar cositorite cu grija este OK.
#70
Postat 06 November 2006 - 10:36 AM
Danusmaximus, dilema e rezolvata ca si la Wurger: daca nu e la 1/72, carevasazica nu se exista! :whistle. Motivatia? le poti aseza una lunga alta, le poti compara din prima.
Comnean, in privinta detaliilor in scara ai dreptate. Discutia am mai dus-o eu mai acum ceva timp in urma si a atins atit detaliile cit si santurile de gravare. Intr-adevar, in fir electric real are diametrul, cu izolatie cu tot, de maxim 3mm, hai 5mm. Imparind la 72 obtinem 0,04 sau 0,06mm. Un bec de semnalizare are diametrul de aproximativ 15 mm deci pe macheta ar fi cam 0,2 mm. Normal ca astfel de detalii sunt si greu de realizat si aproape ...invizibile.
Treaba e alta, incercam sa pacalim ochiul in mod cit mai frumos! Punem manete si manetute, sirmulite, cadrane, chiar daca sunt muuuult in afara scarii pentru ca dau bine, facem magnosele si simulam cifrele aparaturii de bord chira daca sunt exagerate (un ac cu latimea de 2 mm in real va fi de aprox. 0,03 mm pe macheta!).
O problema cu care de asemenea nu am fost de acord este "turtirea" anvelopei ca sa simuleze greutatea avionului. Hai sa o luam invers: o "turtire" pe macheta de cam de 1,5, 2 mm (in mod uzual vazuta pe macheta) face deadevaratelea cam 100...144 mm.
Deci, pina la urma, totul ramine la chestie de gust.
La scari mai mari (1/ 48, 1/32 etc) problema incepe sa se schimbe.
Comnean, in privinta detaliilor in scara ai dreptate. Discutia am mai dus-o eu mai acum ceva timp in urma si a atins atit detaliile cit si santurile de gravare. Intr-adevar, in fir electric real are diametrul, cu izolatie cu tot, de maxim 3mm, hai 5mm. Imparind la 72 obtinem 0,04 sau 0,06mm. Un bec de semnalizare are diametrul de aproximativ 15 mm deci pe macheta ar fi cam 0,2 mm. Normal ca astfel de detalii sunt si greu de realizat si aproape ...invizibile.
Treaba e alta, incercam sa pacalim ochiul in mod cit mai frumos! Punem manete si manetute, sirmulite, cadrane, chiar daca sunt muuuult in afara scarii pentru ca dau bine, facem magnosele si simulam cifrele aparaturii de bord chira daca sunt exagerate (un ac cu latimea de 2 mm in real va fi de aprox. 0,03 mm pe macheta!).
O problema cu care de asemenea nu am fost de acord este "turtirea" anvelopei ca sa simuleze greutatea avionului. Hai sa o luam invers: o "turtire" pe macheta de cam de 1,5, 2 mm (in mod uzual vazuta pe macheta) face deadevaratelea cam 100...144 mm.
Deci, pina la urma, totul ramine la chestie de gust.
La scari mai mari (1/ 48, 1/32 etc) problema incepe sa se schimbe.