Citeaza
Dar să programăm mașini care să facă ce ar trebui să ne PLACĂ nouă să facem ?? Mi se pare absurd să programez un computer să se suie pe nevastă/amantă , după caz !! Adică , dacă nici hobby-urile nu mai suntem în stare/ dispuși să le facem singuri...
Dakian , depinde ce le programam sa faca ... Poate asta nu , dar unul care sa le insoteasca la cumparaturi , sa duca gunoiul sau sa plateasca facturili ...sa faca clatite sau crema de zahar ars ... parca nu ar strica .
Acum noi cred ca sintem si din alta generatie , avem aceasta placere si avem exercitiu . Si alta mentalitate .
Programarea aceea de care vorbeam ,insa poate sa devina interesanta ...si va fi de lucru . Mie imi place uneori sa lucrez in anumite programe de grafica ( arta) .
" Robotul " acela la care ma gandeam , insa ar fi destul de inofensiv
asa cum ma gandeam eu . Ar trebui sa fie un soi de printer care sa lucreze pe o suprafatza tridimesionala .
Citeaza
Unul ar fi irepetabilitatea. Adică poate fi folosită în situații unde repetabilitatea culorilor nu este esențială ,de exeplu la figurine sau blindate ( unde urmele de jeg și uzură sunt foarte mari) .. Nu există culori dedicate de ulei , doar culorile de bază .Dar avioanele au nevoie de anumite culori. Indiferent de cît de uzat ai vrea să faci un avion , RLM 75 rămîne RLM 75. Și nu o să-ți iasă de două ori aceiași nuanță, improvizînd și amestecînd ochiometric culori de bază . Pînă și-n demonstrația lui David , ce culori a făcut el acolo, seamănă cu orice , numai cu ce ar trebui să fie nu. E frumos , e super ce-a făcut , dar total fictiv.
Si da ... si nu . Odata cu exercitiu ,capeti si experienta . Cam stiu ce sa amestec , dupa care mai umblu la finete . Mi se intampla sa nu nimeresc chiar aceeasi nuanta , dar destul de apropiata . De exemplu acele He 162 de la inceputul topicului sint facute la o distanta de vreun an . Dar sint unii oameni care pot sa prinda orice nuanta . E un talent , ca si auzul absolut . Eu insa nu-l am atat de dezvoltat , dar imi place sa amestec culori . E parte din acea placere de spuneai si tu si cu timpul , lucrand , devine mai usor .
Nu exista culori dedicate de ulei . Da , asta spuneam si la inceput , ca ar fi extraordinar daca ar prinde aceasta tehnica , fiindca in acest fel ar putea ca firmele producatoare de vopselluri pentru hobby sa gaseasca tentanta si producerea uneor game de vopseluri dedicate .
Dar ... pana atucni eu am descoperit un alt lucru . La fel de placut .
Daca ai observat toate aceste vopseluri au un " nume" si un " prenume" > Galben - crom , Galben -citron , Verde smarald , Verde de china , Verde crom ; Albastru -ultramarin , Albastru -cobalt, Albastru - de prusia ,; Rosu -scarlet , Rosu -vermion ..... etc .
Aceste denumiri standard +cantitatea le regasim in reteta amestecurilor originare ale firmelor producatoare de vopseluri pentru tehnica din WW 2 . .
Un exemplu : Culoarea ruseasca 4BO ( e pentru blindate , dar ceva asemanator sa folosit si la avioane intre 1941-1943? ; avea alt solvent + alte cateva particularitati)
culoarea originala din teste 1939
Amestecul culorii : 40-60% galben ocru + 15-20 % zinc cromat + 10% ultramarin +10% alb .
Nuanta se inchidea in timp ( altele cum ar fi cele germane se deschid in timp)
Si astfel pot sa prepar un amestec foarte asemanator cu nuanta originara WW2 . Nu am nevoie de altceva .
Verdele oliv american OD ( 1941) : 50% Galben -crom ; oranj ( era primer) +50% negru Parca asa era ... nu mai stiu sigur ; mi-am scris pe undeva .
Am gasit si retete de RLM si de AMT 11+12( rusesc) din teste
Maro-ul francez > Umbra arsa ( sau naturala.? > acestea se pot folosi direct din tub )
Etc. , etc, ...
Fiind destinate frontului si pentru a fi usor de fabricat si de cate atelierele de reparatii erau simple .
Imi place mult sa caut aceste retete . E aproape ca o cercetare istorica . Plus ca descoperi tot felul de detalii inedite .... Cum ar fi ca englezii aveau un anume tip de olive , dar din cauza blocadei maritime germane navele care aduceau si un anume pigment ( albastru) , nu au mai ajuns si nu au putut sa faca nuanta initiala . Fiindca galbenul folosit ca primer nu era suficient aui trebuit sa adauge un pic de primer rosu . Si astfel in loc de olive au obtinut un maro . ... Iar maroul acela l-au folosit destul de mult , dar de fapt nu era chiar o culoare de camo , ci un fel de inlocuitor , fiindca nu aveau incotro .
Sau ca americanii au folosit la un alt OD un ... produs cu care se protejaza de obicei obiectele/statuile de bronz(?) si care dau acea culoare verzuie .
Sint multe povesti interesante ...
Aici nu avea experienta domnul ceh . De regula e bine sa ai mai multe vopseluri de ulei , nu doar 2-3 . E ok , se pot face multe amestecuri cu ele , dar nu foarte bine cele fine . Adica daca ai nevoie de un Albastru -prusia la amestec ... o sa te chinui o leaca pana il prinzi . S-ar putea sa-ti treaca cheful sau sa te multumesti cu mai putin .
Citeaza
Uleiurile se usucă bine în săptămîni.
5-6 zile , pe machetuse . Cred ca ajuta si grundul email . Dar eu am rabdare si mai mult .
Citeaza
Costurile...e drept că aici sunt mai reduse. Fiindcă nu vei cumpăra decît cîteva. E drept că uleiurile bune sunt foarte scumpe, dar sunt puține. Cîte vei lua ? 12 ? 20? Numai RLM-uri am 37, și nu le am pe toate...
Nu-ți trebuie aerograf sau compresor , dar îți trebuie pensule . Destule. Și bune. Alea pentru copiii, rămîn pentru copiii.
Vopselele de ulei , cele romanesti de care aminteam in tutorial sint cam la 19-20 lei bucata .
Sint foarte -foarte bune . Au un pigment puternic ( acopera f.bine) si consitenta , adica sint exact cat trebuie de vascoase , nu se taie culoarea ( adica se separa pigmentul de ulei ) . Am lucrat cu multe ( nu doar la kituri) si am ajuns la concluzia ca sint foarte ok .
Dealtfel nu trebuie sa fie neaparat culori straineze ca sa fie bune . De ex. avem niste prieteni pictori italieni . Si ei tot vopselele acestea romanesti le prefera . Le facem pachet si le trimitem .
Pensule ..acum ... eu folosesc Revell , din acelea la set ,facute in " ceaina" . Pentru copii . 35 Lei parca era setul . Sint ok-ish ..ma descurc bine cu ele . . Dar pensulele cele mai bune si ieftine erau Pelikan-urile . Excelente .
Altele , in special cele cu varf si par de plastic , de pe la fond . Nu sint nici acelea scumpe .
S-ar putea sa-mi mai iau in curand si cate o pensula mai " domneasca" ... dar parca mai bine imi iau un model de banii aceeia ...
Citeaza
Visul tău cu aerodromul distrus poți să ți-l realizezi și acum. Nu trebuie să faci pe el 500 de avioane. 15 sau 20 sunt mai mult decît destule. Trebuie să ai însă viziune și talent pentru a realiza dintr-un kit normal epava unui avion , nu avionul întreg. Aici mi se pare mie adevărata provocare. Eu nu sunt în stare. Așa cum am ami zis , eu sunt inginer , nu artist. Și dacă îți dorești cu adevărat , o să realizezi acel aerodrom. Talent și răbdare ai.
Multumesc , Dakian .
... Ei ... nu stiu ... adevaru-i ca ma cam dat peste cap si pandemia asta , dar si efectele secundare care ti le lasa aceasta stare de stres permanentizata . De aceea am si zis sa deschid topicul acesta , " pe repede inainte " ...sa pot apuca sa spun tot
... Adevaru-i ca abia astept sa ma reintorc la lucru ( modeleala) .
Aceasta postare a fost editata de dany: 30 June 2020 - 11:19 PM