Lansat la apa in 1912 si botezat initial Miami,cutter-ul garzii de coasta Tampa, a fost parte a unei mici dar agile flote de cutere care au patrulat apele de coasta ale Statelor Unite.
Dupa scufundarea Titanicului, pe 14 aprilie 1912, misiunile lui Miami, de supraveghere a traficului maritim, cautare si salvare, de ajutorarea marinarilor aflati in situatii dificile, s-a extins spre nordul Atlanticului.
Datorita asocierii dintre denumirea orasului Tampa Florida, numele navei a fost schimbat in Tampa, pe 1 februarie 1916.
La 6 aprilie 1917, ziua in care Statele Unite au intrat in Prima Conflagratie Mondiala declarand razboi Germaniei, toate serviciile armatei s-au raliat efortului de razboi.
US Coast Guard nu a facut exceptie.
Razboiul s-a dovedit un botez al focului pentru nou infiintatul serviciu, format in 1915 prin fuziunea dintre Revenue Cutter Service si Life Saving Service. O data cu intrarea SUA in razboi, Coast Guard a fost transferata de la Departamentul Trezoreriei catre US Navy.
CADRUL GENERAL
In 1914 imediat dupa izbucnirea razboiului, Amiralitatea britanica a introdus sistemul convoierii trasporturilor navale, acesta devenind singurul mod eficient pentru reducerea pierderilor de nave, datorate activitatii submarinelor germane, atat in Atlanticul de nord, cat si in Mediterana.
Incepind cu vara anului 1917 sase cutere de mari dimensiuni,apartinand US Coast Guard, incluzandu-l si pe Tampa, au fost trimise ca ajutor, peste mari, pentru misiuni de escortarea convoielor.
MISIUNILE
Pe 29 septembrie 1917 Tampa ridica ancora, paraseste portul New York si se indreapta spre Halifax, Nova Scotia. A fost pentru ultima data cand echipajul navei avea sa mai zareasca tarmurile Americii.
Impreuna cu celelalte surori, cuterele Algonquin, Manning, Ossipee, Seneca si Yamacraw, USCG Tampa a intrat in componenta Squadron 2, Division 6 al Navy's Atlantic Fleet Patrol Force.
Pe 6 octombrie 1917 nava paraseste portul Halifax si in seara zilei de 26 octombrie ajunge, ultima dintre cuterele USCG, in Gibraltar.
In ziua urmatoare USCG Tampa este gata pentru misiune fiind arondata escortei oceanice, porneste in misiune alaturi de primul convoi, spre Anglia.
In lunile ce au urmat, Tampa a participat la escorta a 18 convoaie, intre Gibraltar si Milford Haven - Tara Galilor, fara incidente majore si cu doar cateva lucrari de intretinere si reparatii minore.
Escortand in total 402 nave intre porturile aliate, serviciul de razboi al navei a reprezentat o contributie semnificativa la sistemul de escorta a convoielor navale.
Pe 6 septembrie 1918, amiralul Albert Niblack, comandantul celui de al doilea Escadron al Navy Atlantic Fleet Patrol Force, decoreaza nava impreuna cu intreg echipajul ei, in semn de apreciere pentru "servicii de razboi deosebite, moralul inalt si pregatirea echipajului"
urmeaza
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 June 2020 - 01:16 PM