
M-am gindit sa fac o comparatie intre acest kit si cel de le Italerii. M-am folosit de planurile din Monografie Lotnicze nr 12, He 111.
Constatari la o prima inspectie:
- in kitul Revell sunt 16 rame, ce contin 131 de piese (sper sa le fi numarat bine :-? ) plus rama cu transparente, kitul Italeri are doua rame, cu 92 piese plus rama cu transparente.
- ambele kit-uri sunt in scara.
- Revell este gravat in negativ, Italeri in pozitiv
- Detaliile de gravare sunt mult mai multe la Revell decit la Italeri
- la Italeri pozitia cupolei dorsale pare putin prea in fata.
- la Revell deriva pare putin incorecta ca forma si racord la fuselaj.
- jambele trenului de aterizare de la Italeri este putin mai scurte decit cele de la Revell. Zona este mult mai bine detaliata la Revell.
- racordul aripii la fuselaj, in zona bordului de fuga, la Italerii este incorect pe cind la Revell este corect. Am tot auzit ca aripa de la kitul Italerii nu ar fi in scara, in sensul ca e mai mare. Comparind cele doua aripi intre ele si pe fiecare cu cea din plan, nu am constata nici o diferenta, nici ca forma (cu exceptia mentionata mai sus, dar care nu este deloc grava), nici ca dimensiune.
- transparentele de la Revell sunt mult mai bine detaliate, putindu-se realiza si o varianta cu geamul lateral de la cocpit in pozitia deschis.
- detaliile in zona cocpitului sunt incomparabil mai bune si mai corecte decit cele de la Italeri.
- motoarele sunt mai bine detaliate la kit-ul Revell.
Mai jos am sa ilustrez citeva piese de la cele doua kit-uri. Piesele de culoare inchisa (maro) sunt de la Italeri.
Sa incepem cu extradosul aripii Revell