He 111 H-6 Revell vs. Italeri
#1
Postat 28 October 2006 - 05:38 PM
Am achizitionat de curind un He 111 H-6, Revell (defapt numai cutia e Revell, kit-ul e matrita Hasegawa ).
M-am gindit sa fac o comparatie intre acest kit si cel de le Italerii. M-am folosit de planurile din Monografie Lotnicze nr 12, He 111.
Constatari la o prima inspectie:
- in kitul Revell sunt 16 rame, ce contin 131 de piese (sper sa le fi numarat bine :-? ) plus rama cu transparente, kitul Italeri are doua rame, cu 92 piese plus rama cu transparente.
- ambele kit-uri sunt in scara.
- Revell este gravat in negativ, Italeri in pozitiv
- Detaliile de gravare sunt mult mai multe la Revell decit la Italeri
- la Italeri pozitia cupolei dorsale pare putin prea in fata.
- la Revell deriva pare putin incorecta ca forma si racord la fuselaj.
- jambele trenului de aterizare de la Italeri este putin mai scurte decit cele de la Revell. Zona este mult mai bine detaliata la Revell.
- racordul aripii la fuselaj, in zona bordului de fuga, la Italerii este incorect pe cind la Revell este corect. Am tot auzit ca aripa de la kitul Italerii nu ar fi in scara, in sensul ca e mai mare. Comparind cele doua aripi intre ele si pe fiecare cu cea din plan, nu am constata nici o diferenta, nici ca forma (cu exceptia mentionata mai sus, dar care nu este deloc grava), nici ca dimensiune.
- transparentele de la Revell sunt mult mai bine detaliate, putindu-se realiza si o varianta cu geamul lateral de la cocpit in pozitia deschis.
- detaliile in zona cocpitului sunt incomparabil mai bune si mai corecte decit cele de la Italeri.
- motoarele sunt mai bine detaliate la kit-ul Revell.
Mai jos am sa ilustrez citeva piese de la cele doua kit-uri. Piesele de culoare inchisa (maro) sunt de la Italeri.
Sa incepem cu extradosul aripii Revell
M-am gindit sa fac o comparatie intre acest kit si cel de le Italerii. M-am folosit de planurile din Monografie Lotnicze nr 12, He 111.
Constatari la o prima inspectie:
- in kitul Revell sunt 16 rame, ce contin 131 de piese (sper sa le fi numarat bine :-? ) plus rama cu transparente, kitul Italeri are doua rame, cu 92 piese plus rama cu transparente.
- ambele kit-uri sunt in scara.
- Revell este gravat in negativ, Italeri in pozitiv
- Detaliile de gravare sunt mult mai multe la Revell decit la Italeri
- la Italeri pozitia cupolei dorsale pare putin prea in fata.
- la Revell deriva pare putin incorecta ca forma si racord la fuselaj.
- jambele trenului de aterizare de la Italeri este putin mai scurte decit cele de la Revell. Zona este mult mai bine detaliata la Revell.
- racordul aripii la fuselaj, in zona bordului de fuga, la Italerii este incorect pe cind la Revell este corect. Am tot auzit ca aripa de la kitul Italerii nu ar fi in scara, in sensul ca e mai mare. Comparind cele doua aripi intre ele si pe fiecare cu cea din plan, nu am constata nici o diferenta, nici ca forma (cu exceptia mentionata mai sus, dar care nu este deloc grava), nici ca dimensiune.
- transparentele de la Revell sunt mult mai bine detaliate, putindu-se realiza si o varianta cu geamul lateral de la cocpit in pozitia deschis.
- detaliile in zona cocpitului sunt incomparabil mai bune si mai corecte decit cele de la Italeri.
- motoarele sunt mai bine detaliate la kit-ul Revell.
Mai jos am sa ilustrez citeva piese de la cele doua kit-uri. Piesele de culoare inchisa (maro) sunt de la Italeri.
Sa incepem cu extradosul aripii Revell
#13
Postat 28 October 2006 - 05:55 PM
Foaia de decaluri, pe linga tot felul de stensil-uri contine tot ce e nevoie pentru patru inmatriculari diferite, una mai faina si mai incitanta ca acealalta!
Ca minus: gravarile, cum spuneam in negativ, par putin prea adinci si cu marginile prea nete.
Parerea mea: il recomand cu placere, merita cu prisosinta banii.
Daca mai sunt si alte opinii......
Ca minus: gravarile, cum spuneam in negativ, par putin prea adinci si cu marginile prea nete.
Parerea mea: il recomand cu placere, merita cu prisosinta banii.
Daca mai sunt si alte opinii......
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 October 2006 - 05:57 PM
#14
Postat 28 October 2006 - 09:43 PM
Bravo ! Multumim pentru informatii.
E clar ca cel Revell - Hasegawa e mai bun.
[SIZE=14]TOTUSI[SIZE=14]
Ceea ce ma freac pe mine cel mai tare la acest kit modern este adancimea gravurilor si largimea lor. Adica sunt prea multe si prea adanci frate.
Cel putin coada pare a fi butaforie din bucati de mucava lipite intre ele cu pap.
M-am tot uitat la felurite poze - cele mai de aproape si mai clare. N-am vazut nene santuri in care sa-si ascunda mecanicii tigarile (sau poate chiar trabucele....sau poate chiar pipe d-alea olandeze cu capac.
Nimic de zis de pot astupa la fel de usor precum se pot grava. Dar era vorba de un kit modern.
Am impresia ca de fapt industria de profil este tributara "trendurilor" modelistice si cade in pacatul exagerearii comerciale doar ca sa satisfaca o piata.
Par nervos ?!?! Ma scuzati, nu sunt...Da' uitati-va la poza de mai jos si apoi la macheta.
E clar ca cel Revell - Hasegawa e mai bun.
[SIZE=14]TOTUSI[SIZE=14]
Ceea ce ma freac pe mine cel mai tare la acest kit modern este adancimea gravurilor si largimea lor. Adica sunt prea multe si prea adanci frate.
Cel putin coada pare a fi butaforie din bucati de mucava lipite intre ele cu pap.
M-am tot uitat la felurite poze - cele mai de aproape si mai clare. N-am vazut nene santuri in care sa-si ascunda mecanicii tigarile (sau poate chiar trabucele....sau poate chiar pipe d-alea olandeze cu capac.
Nimic de zis de pot astupa la fel de usor precum se pot grava. Dar era vorba de un kit modern.
Am impresia ca de fapt industria de profil este tributara "trendurilor" modelistice si cade in pacatul exagerearii comerciale doar ca sa satisfaca o piata.
Par nervos ?!?! Ma scuzati, nu sunt...Da' uitati-va la poza de mai jos si apoi la macheta.
#17
Postat 29 October 2006 - 12:36 AM
:-? Am reusit sa ma uit si eu fugitiv pe recenzia lui Z-mare. Ma bucur ca vad pe cineva care munceste cu adevarat si cu placere. In plus, Z-mare se dovedeste om de cuvant, deoarece a spus ca va face o recenzie despre kitul Hasegawa (Revell). Am pus firma din Germania (unde se scrie Rewell...) in paranteza deoarece kitul este "Made in Japan". Ca de pe matrite a fost scos cuvantul "Hasegawa", asta e intelegerea dintre cele doua firme si-i priveste. Consider ca e cel mai bun kit al He-111 la 1/72, daca e sa alegem dintre cele existente pe piata in acest moment.
Apropo de linii, deranjant este ca Wurger vrea sa fie neaparat "Gica contra" si nu scoate un cuvant despre cat de proaste sunt liniile de la kitul Italeri... Orgoliul, bata-l vina! Dupa ce faci deja un Italeri, e greu sa-l arunci la gunoi... C'est la vie![I]
Pretul e de 550.000 lei, la mine si 767.000 pe revell.ro (http://www.revell.ro...g=5&selTip=1:72).
Apropo de linii, deranjant este ca Wurger vrea sa fie neaparat "Gica contra" si nu scoate un cuvant despre cat de proaste sunt liniile de la kitul Italeri... Orgoliul, bata-l vina! Dupa ce faci deja un Italeri, e greu sa-l arunci la gunoi... C'est la vie![I]
Pretul e de 550.000 lei, la mine si 767.000 pe revell.ro (http://www.revell.ro...g=5&selTip=1:72).
#20
Postat 29 October 2006 - 11:39 AM
Usurel fratilor :hammer:.
Arhi, poate ai exagerat nitel, nu e vorba de nici un ogoliu. Am dezbatut "cazul" cu Wurger, inainte de a scrie articolul si parerile noastre coincid. Cum spuneam si eu, am comsiderat acea gravare un minus! Dar cum zicea bine Wurger: Am impresia ca de fapt industria de profil este tributara "trendurilor" modelistice si cade in pacatul exagerearii comerciale doar ca sa satisfaca o piata. S-a ajuns la exagerare in acest caz. Daca linile erau mai inguste si nu chiar asa de adinci totul era OK! Sa nu uitam altii cad in cealalta extrema: gravarile sunt asa de fine incit se acopera cu vopsea!
Danusmaximus, am mai scris eu pe undeva, raspuns la intrebarea ta nu exista! E o treaba semilara cu ce facuta de TV1 cu cel mai mare si mai tare roman!
Arhi, poate ai exagerat nitel, nu e vorba de nici un ogoliu. Am dezbatut "cazul" cu Wurger, inainte de a scrie articolul si parerile noastre coincid. Cum spuneam si eu, am comsiderat acea gravare un minus! Dar cum zicea bine Wurger: Am impresia ca de fapt industria de profil este tributara "trendurilor" modelistice si cade in pacatul exagerearii comerciale doar ca sa satisfaca o piata. S-a ajuns la exagerare in acest caz. Daca linile erau mai inguste si nu chiar asa de adinci totul era OK! Sa nu uitam altii cad in cealalta extrema: gravarile sunt asa de fine incit se acopera cu vopsea!
Danusmaximus, am mai scris eu pe undeva, raspuns la intrebarea ta nu exista! E o treaba semilara cu ce facuta de TV1 cu cel mai mare si mai tare roman!