Coltul cu 109F 1/72
#141
Postat 08 February 2021 - 08:11 PM
In realitate, marginile groase ale decalurilor sunt mult mai putin vizibile, dar se intelege ideea.
Mai urmeaza F2ul lui Trautloft, pentru care inca astept niste decaluri, si cu asta se incheie penultimul lot de F.
#146
Postat 11 February 2021 - 10:49 AM
m-am uitat iar la ala bilingv al lui ostermann - in poza cu orighinalul de-ai postat-o n-are dunga d-aia de descarcare electrostatica pe bechie ... zic si io.
p.s. de ce "napastuitul"?
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 11 February 2021 - 10:50 AM
#147
Postat 11 February 2021 - 11:23 AM
E napastuit pentru ca nu prea i-au iesit decalurile, logoul din doua bucati suprapuse e grosut si se vede trist, numerele negre iesisera la print un gri inchis, in contrast mare cu crucile de langa ele..a trebuit sa le refac la pensula.
Cu rotita, mi-ar placea sa fi fost asa, m-ar scuti de multa munca de cacao la ele, dar sunt convins ca toate aveau, chiar si la aparitia bechiilor mari, neretractabile (g4/g6 etc). Poate erau mai ingalbenite (inmaronite :)) sau mai murdare de noroi sau praf, dar inelele erau acolo...
O alta poza cu acelasi avion:
Avionul ulterior al lui Ostermann (dupa accident):
#149
Postat 11 February 2021 - 01:43 PM
1-0-9, la 11 February 2021 - 11:23 AM, a spus:
sunt convins ca stii subioectul muuuuult mai bine decat mine ... d-aia am zis "zic si io". asa a parut la ochiu' meu.
stai ca mi-a venit acuma - pai fa-le si tu mai ingalbenite / maronite :) ... sa nu mai comenteze toti haterii
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 11 February 2021 - 01:44 PM
#150
Postat 11 February 2021 - 01:55 PM
#152
Postat 12 February 2021 - 08:02 AM
sorintasnase, la 12 February 2021 - 06:12 AM, a spus:
Da, asta merge la decalurile clasice, facute prin serigrafie, nu la decalurile printate acasa, pe alps. Nu e asa importanta grosimea (!?) cat marginea. Daca e taiat la foarfeca, o sa se vada, sigur ca 5 straturi de lac lucios, slefuite, ajuta, dar tot nu va fi giugiuc...daca ai si doua decaluri unul peste altul, sanatate, asta e...o solutie ar fi de folosit cel custom, doar ca suport pentru alb, apoi cel colorat de peste el, de facut pe laser pe foaie super-subtire sau fara film:) Sau, suportul alb vopsit...adica sa fie macar unul eliminat ...
#153
Postat 17 April 2021 - 12:57 PM
E vorba de F2-ul lui Hannes Trautloft, Zvezda.
Exista discutii interminabile legate de culorile acestui avion (ca de altfel despre culorile folosite de dementii din JG54), mai aveam unul "pe maro", asa ca la asta am mers "pe verde" :
#156
Postat 17 April 2021 - 09:02 PM
Cu bordul galben, nush ce sa zic, e des intalnit pe F-urile din JG54, probabil ca era vreo "jmekerie" de-a lor, de identificare.
Le au ,ulte din avioane ale asilor din JG54, si nu numai :
Hrabak:
Philipp:
Trautloft:
Doelfeld:
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 April 2021 - 09:14 PM
#157
Postat 21 April 2021 - 04:10 PM
Mie-mi plac mai "uzate", mai mozolite, dar nu pot sa nu le admir cu toata bucuria.
Ma feresc totusi sa-ti urez"spor",mi-e frica sa nu cumva sa faci cate 4-5 pe zi !
PS nu stiu de ce ,dar,desi sunt pe "romanian programmers",doar aici pe Forum nu mai pot deodata sa scriu cu diacritice...Mai cercetez.
Stima !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 21 April 2021 - 04:17 PM
#158
Postat 25 October 2024 - 04:06 PM
1-0-9, la 11 February 2021 - 10:29 AM, a spus:
L-am facut pe "fratili" lui, 7 galben, tot din 9./JG 54 :
IMG_0669.jpg
Sper sa nu fie cu suparare ca intreb aici (daca tot e coltul cu 109F) - in poza fratiorului 8 galben, Link , ce dreaq de 109F 4 e ala cu o singura priza de aer pe capotajul fix fata stanga (imediat in spatele elicei)? Kit-urile de 109F 4 (cele pe care le-am vazut construite aici) nu au asa ceva.
Aceasta postare a fost editata de dflc03: 25 October 2024 - 04:16 PM
#159
Postat 25 October 2024 - 06:40 PM
Trecerea intre variante nu a fost intotdeauna asa brusca si simpla cum ar parea la prima vedere.
Unele imbunatatiri aduse de variante mai noi si-au gasit locul retroactiv si la unele mai vechi, pe masura ce ajungeau prin centre de reparatii si chiar in timpul constructiei, care
nu era brusc schimbata de la un model la altul, multe mergand in paralel si imbunatatirile aparute intre timp erau aplicate unde si cand se putea.
Un mic exemplu, am gasit ca exista o serie tarzie de F-uri cu geam blindat interior (ca la G, dar care pastra parbrizul vechi cu rame subtiri).
Prizele, poate au fost o improvizatie/imbunatatire de Verft, sau poate chiar o serie tarzie de F-uri care aveau acele mici prize erau pentru a raci bujiile.
Daca faceau treaba la G, probabil ca nu faceau rau nici la F :)
Oricum, la 8 galben mai e ceva interesant, avea un sprinkler de benzina pe parbrizul blindat, menit a curata in caz de scurgeri de ulei. La G, acea tevusca era deja standard.
Un alt avion celebru care le are e 10073 al lui Muller (JG5):
Unele F-uri Unguresti aveau tot setul de prize de G, agitand tovarasii de peste Tisa sa afirme ca erau motorizate cu 605...
Paradoxul e ca apar mai mult pe avioane folosite in zone reci, nu la tropice.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 25 October 2024 - 06:41 PM
#160
Postat 25 October 2024 - 10:33 PM
Sa vad daca gasesc doua chestii microscopice sa reproduc anomaliile alea la 1/72 (banuiesc ca si pe partea dreapta era tot o aerisire) ca nu vreau sa stric un capotaj fix de 109G 2 pentru a-l altoi pe fuselaj de 109F 4.