Coltul cu 109F 1/72
#102
Postat 14 November 2020 - 05:22 PM
#103
Postat 14 November 2020 - 05:29 PM
Avionul asta e mai special, era unul probabil de preserie, un F1 cu codul initial SG+GW, pe care bossul l-a primit inca din oct 1940.
Wk.n.5628 a trecut prin mai multe vopsiri si haine, Vati a ajuns cu el pana in Rusia, in vreme ce restul Jg51 aveau deja F4.
Fiind un aparat de preserie, nu avea toate rafinamentele supreme ale F-ului, de remarcat carenajul aripii cu fuselajul, era similar cu cel de E. Luminile din capu'la plan, erau cele de E, cu bec ne-carenat, cabina era , la fel, de E, etc :
Tot Zvezda, vopsit de data asta cu 02/71/65 de la AK real color. Decalurile sunt improvizate din resturi, inclusiv victoriile de pe coada, facute din bucatele.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 14 November 2020 - 05:35 PM
#104
Postat 14 November 2020 - 05:34 PM
#106
Postat 20 November 2020 - 11:28 AM
Tot Zvezda, tot cu Gunze vopsite. Decaluri de la o veche (dar grozava) foaie eagle strike ( din 2003) :
F2-ul lui Assi Hahn :
Despre acest avion nu se stiu multe, exista doar aceasta poza, si mult timp s-a zis ca avea botul rosu, lucru contestat chiar de pilot in mai multe interviuri de dupa razboi.
De asemenea, multi "profileri" au desenat altfel de victorii pe coada, negre(sau rosii), bazandu-se pe alta poza care de fapr reprezenta alt avion similar, al lui Bathazar.
#107
Postat 20 November 2020 - 11:36 AM
Avionul sau e foarte cunoscut si interesant, clar trebuia facut. Cei din Udet au avut un scurt periplu in Africa, de unde si vopsirea initiala, tropicala. Interesant e ca toate avioanele din grup aveau exact aceeasi schema, foarte specifica, cand au fost pregatit pentru campania din est.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 November 2020 - 11:37 AM
#108
Postat 20 November 2020 - 11:49 AM
La numarul "4 negru" din 14 noiembrie ti-au iesit carnaciorii de mare efect. E facut direct dintr-o trecere? Presupun ca nu, se vede usor pe margini la carnaciori o oarecare tranzitie discreta, pe cand in mijloc pare culoarea ("alba") foarte bine definita.
Mie mai rar imi ies bine genul asta de efecte cu dungulite/carnaciori subtiri. Mai mult pentru ca se schimba relativ rapid dilutia din vopsea la mine (email) si incepe sa faca stropisori dupa cateva minute. Poate folosesc ce nu trebuie. In fine, exista mai multe solutii/rezolvari la asta.
#109
Postat 20 November 2020 - 12:08 PM
Dihoru, la 20 November 2020 - 11:49 AM, a spus:
La numarul "4 negru" din 14 noiembrie ti-au iesit carnaciorii de mare efect. E facut direct dintr-o trecere? Presupun ca nu, se vede usor pe margini la carnaciori o oarecare tranzitie discreta, pe cand in mijloc pare culoarea ("alba") foarte bine definita.
Mie mai rar imi ies bine genul asta de efecte cu dungulite/carnaciori subtiri. Mai mult pentru ca se schimba relativ rapid dilutia din vopsea la mine (email) si incepe sa faca stropisori dupa cateva minute. Poate folosesc ce nu trebuie. In fine, exista mai multe solutii/rezolvari la asta.
Man, am facut camoul ala cu carnaciori fff subtiri de patafix. Am vopsit initial cu alb apoi am aplicat macaroanele de patafix.
La scara asta nu le pot face direct din aerograf, clar, nici cu cele mai bune vopsele, diluanti si aerografe.
E vorba nu atat de gazare, cat de coordonarea dintre ochi, creier si mana. Ca sa faci asta, trebuie sa stii dinainte unde trebuie sa se duca mana in urmatoarea fractiune de secunda. Ai intarziat o fractiune intr-un loc, s-a dus naibii linia. La mine nu e atat ca nu ies subtiri, ca asta se poate regla, doar ca nu sunt in stare sa imi coordonez mana "in avans" e ca si cum ai incerca sa reproduci din prima, semnatura cuiva. Unii pot, altii nu :) eu n-as putea nici cu carioca pe hartie, dar'mite cu aerograf. Asa ca, traiasca patafixul.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 November 2020 - 12:42 PM
#110
Postat 20 November 2020 - 12:47 PM
Eu cam la fiecare avion pe care il fac, imi printez o "fisa" fix la 1/72. Asa am o idee mai exacta a ceea ce am de vopsit. Ajuta si la pozitionarea decalurilor, numere etc.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 November 2020 - 12:47 PM
#112
Postat 20 November 2020 - 01:45 PM
1-0-9, la 20 November 2020 - 12:47 PM, a spus:
IMG_0684.jpg
Eu cam la fiecare avion pe care il fac, imi printez o "fisa" fix la 1/72. Asa am o idee mai exacta a ceea ce am de vopsit. Ajuta si la pozitionarea decalurilor, numere etc.
Multumesc pentru raspunsul detaliat si poze.
Eu de obicei trag cu un creion direct peste vopsea linia principala, apoi fac de mana din mai multe treceri cu vopsea destul de diluata. Cel mai important mi se pare sa iasa prima trecere bine, apoi cu ceva atentia ar trebuie sa fie mai putin stresant. De corecturi e cam mereu nevoie in cazul asta. Per total mi s-a parut mai putin munca decat cu masti subtiri de patafix...dar eu sunt mai lenes, poate e din cauza asta.
#113
Postat 20 November 2020 - 01:56 PM
Dihoru, la 20 November 2020 - 01:45 PM, a spus:
Eu de obicei trag cu un creion direct peste vopsea linia principala, apoi fac de mana din mai multe treceri cu vopsea destul de diluata. Cel mai important mi se pare sa iasa prima trecere bine, apoi cu ceva atentia ar trebuie sa fie mai putin stresant. De corecturi e cam mereu nevoie in cazul asta. Per total mi s-a parut mai putin munca decat cu masti subtiri de patafix...dar eu sunt mai lenes, poate e din cauza asta.
Am incercat si eu cu creion, dar de obicei pe suprafata mai lucioasa, ori nu scrie, ori zgarie suprafata. Carioca aia de copii e mai blanda, se sterge imediat iar pigmentul ei nu interactioneaza deloc cu vopseaua de la gunze, diluata cu rapid ori leveling thinner. Daca e diluata cu alcool sau apa, acolo nu mai garantez.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 November 2020 - 11:10 AM
#114
Postat 20 November 2020 - 05:00 PM
Citeaza
He, he , ma gandisem si eu sa -l fac pe acesta ,ceva mai incolo .
Am un 109 G6 Italeri pe care l-am facut ca reprezentand un vanator de noapte vopsit integral albastru deschis ( 8 negru , pilotul a cazut cu acesta in Romania in prima sa misiune de razboi in lupta cu americanii , fiind pierdut intr-o actiune inadecvata , de zi , dupa ce se perfectionase cativa ani pe diverse avioane in lupta de noapte )
... Si fiindca am reusit sa recuperez aproape complet si un 109 F Italeri , am zis sa-l fac tot de noapte , dar " pe negru " .
1-0-9 , te rog , stii cumva daca mai sint cunoscute si alte fotografii sau date ale acelui avion ?
... Imi facusem planul sa-l vopsesc integral negru , deci si sub aripi si cu acea capota de sub bot galbena ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 November 2020 - 05:14 PM
#115
Postat 20 November 2020 - 06:02 PM
dany, la 20 November 2020 - 05:00 PM, a spus:
He, he , ma gandisem si eu sa -l fac pe acesta ,ceva mai incolo .
Am un 109 G6 Italeri pe care l-am facut ca reprezentand un vanator de noapte vopsit integral albastru deschis ( 8 negru , pilotul a cazut cu acesta in Romania in prima sa misiune de razboi in lupta cu americanii , fiind pierdut intr-o actiune inadecvata , de zi , dupa ce se perfectionase cativa ani pe diverse avioane in lupta de noapte )
... Si fiindca am reusit sa recuperez aproape complet si un 109 F Italeri , am zis sa-l fac tot de noapte , dar " pe negru " .
1-0-9 , te rog , stii cumva daca mai sint cunoscute si alte fotografii sau date ale acelui avion ?
... Imi facusem planul sa-l vopsesc integral negru , deci si sub aripi si cu acea capota de sub bot galbena ...
Man, F-ul si eu am vrut sa il fac negru pe intrados, dar uite-te la avionul din fundal (din aceeasi unitate- vezi N-ul si emblema de pe capota) , mai precis la capacul rotii :
Asta e singura poza pe care am gasit-o, mai e una a avionului comandantului staffelului, aterizat fortat, singurul lucru interesant e tabla de mascare a esapamentelor perfect vizibila, foarte angulara:
G-urile din 10/Jg301 au fost in Romania, pe Targsorul nou si s-au batut cu amuricanii.
Eu am in plan pe 9 negru din acea unitate, apartinea lui Oblt. Alexander Graf Rességuier de Miremont, e vopsit cu bleu, dar aripile sunt inca in camo cu varfurile in ceva dubios, poate bleu, poate alb, poate galben?
In poze apare si nr 8 al lui Fritz Gehrmann, cel de care zici tu. o sa astept insa sa il scoata Eduard, probabil ca vor baga si un boxing de Wilde Sau in viitor.
Aveau pe partea stanga o varianta unica a mistretului, foarte greu de gasit in alta parte, sau de facut:
Later edit : Sfat prietenesc, italeri f sau g, nu e un kit care mai merita facut in 2020, are atat de multe probleme si e atat de diferit de cum ar trebui sa arate, ca pana si un hobbyboss arata mai real. decalurise sunt misto insa.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 November 2020 - 06:15 PM
#116
Postat 20 November 2020 - 07:20 PM
Citeaza
Da , 1-0-9 ,am observat dar m-am gandit ca ar putea sa fie ori un reflex ,din cauza soarelui care apune si este mai jos sau partea interioara a a capacului rotii din stanga ,vopsita in verde-gri , ori nu a fost camuflat la fel ...
Btw . , daca ma gandesc ... nici avionul comandantului nu este lipsit de interes ; s-ar putea sa arate mai interesant cu acel chevron alb , decat cu cifre galbene . Probabil emblema sa fi fost doar pe partea stanga . ... Plus ca in fotografia aceea , din motive " tehnice " nu apare nici o jamba si as putea sa o dau cotita .
Citeaza
Da... saracele , sint chiar slabutze , nu mi-au placut de cand au aparut . Cel mai mult imi displaceau acea omisiune a carenajului aripii ,liniile de panou de pe fuselaj , dupa cabina si rotiile foarte mari , ca de tractor , iar jambele trenului foarte departate ...
Eu le cumparam pentru decaluri ,( ex. 29 negru a ajuns la un Academy , un chevron a ajuns la un Me 262 ... etc . ) si fiindca erau la un moment dat foarte ieftine .
Le gaseam la librarii si ca bonus , in loc de rest pentru alte poduse pe care le cumparam mai adaugam si un avionas . ... Era un prim " golden-age" al modelistului amator ; inainte de anii 2000 .
In afara insa de G6 de care aminteam ( am sa-l postez in topicul meu ,sper ,curand ) si de acest F pe care l-am recuperat de prin cutia cu " maimutze" , din mai multe bucati folosite demult ca test pentru culori , nu mai aveam niciunul ; le imprastiasem pe toate ,sau facusem schimb ... si am zis sa-i dau o sansa , pentru a ma putea despartii definitiv de ele .
Citeaza
Sa vedem , poate avem noroc cu iepurila ( eduarzii) .
Multumesc de raspuns !
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 November 2020 - 07:43 PM
#118
Postat 20 November 2020 - 10:16 PM
M-ai dat gata cu F4-ul lui Eberhard von Boremski . Arată īntr-un maare fel. Asta-i frumusețea Luftwaffe, poți face zeci , sute de aparate fără să te repeți , și fără să te plictisești , vopsirile sīnt unice , deosebite și atrăgătoare. Mi se par mai grozave decīt cele USAAF. Chiar dacă multe avioane erau īmpodobite cu gagici mega-goale, nu mi se par atrăgătoare , practic toate-s la fel , pīnă și desenele par la fel, parcă-s făcute la comandă de același desenator.
Sănătate !
(Spor nu-ți mai urez de mult, ai cam cīt noi ceștilalți la un loc !! )
#119
Postat 20 November 2020 - 10:37 PM
Ce sa zic, acum cam shomez...oricum, nici astea nu sunt terminate-terminate (le lipseste mitraliera stanga si unuia, contragreutatile de sub eleroane - trebuie sa soseasca comandutza).
Am vorbit la magazinul local pentru inca o mana de F-uri, dar imi dau seama ca 10 deja e exagerare. Iar ca sa fie si mai aiurea, azi, cautand prin foldere, am mai gasit unul demn de a fi facut :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 November 2020 - 10:38 PM