Coltul cu 109F 1/72
#2
Postat 22 May 2020 - 01:19 PM
Decalurile pentru primele doua sunt de la SBS , o foaie plina de mici inadvertente si zgarcenii ( parca mureau sa dea cateva cocarde in plus sau sa dea doua cruci de coada...) Adica inteleg ca nu sunt multe poze cu cele doua (de fapt, doar cate una) dar detalii se vad, de exemplu crucea de pe coada, forma albului de pe directie, etc...
Pentru spaniardul din Luftwaffe, am folosit decalurile din cutia Zvezda, mi s-au parut mai faine decat cele din foaia de la SBS.
Intre scaparile F-ului de la Zvezda - colimatorul, contragreutatile de sub eleroane, parbrizul blindat, lipsesc cu desavarsire.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 May 2020 - 01:19 PM
#4
Postat 22 May 2020 - 11:34 PM
Da, primul e in schema de export, care a aparut simultan si pe cel unguresc (RLM 61/62/63/65).
Despre calele trenului, in general se poate spune ca f2- trapez, f4- rotund, dar au fost si atat de multe exeptii ca nu mai poate fi nika sigur....
Avioanele lui Galland de exemplu: asa numitul F0 avea calele rotunde, cele doua speciale aveu trapez (cel cu mg131) si rotund (cel cu mgff).
Despre calele trenului, in general se poate spune ca f2- trapez, f4- rotund, dar au fost si atat de multe exeptii ca nu mai poate fi nika sigur....
Avioanele lui Galland de exemplu: asa numitul F0 avea calele rotunde, cele doua speciale aveu trapez (cel cu mg131) si rotund (cel cu mgff).
#9
Postat 24 May 2020 - 01:11 PM
Revin cu ceva despre calele rotilor :
Sergey Kosachev (un tatic al Bf-ului, creatorul masterului 3d de Bf-109F Zvezda -considerat cam cel mai bun- si ownerul Vector Resin) zice ca toate F0 (preproductia) si F1 facute la WNF si F2 urile facute la WNF si Erla, aveau calele patratoase la roti, avem si o lista cu productia asa ca putem sa mai restrangem posibilitatile, dar nu cu mult :))
4780-4799 Bf 109 F-3 ? 1940
5401-5558 Bf 109 F-2 Arado Werke, Warnemünde
5601-5790 Bf 109 F-1 Messerschmitt AG, Regensburg
5601-5790 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
6601-6650 Bf 109 F-1 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
6651-6822 Bf 109 F-2 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
6999-7250 Bf 109 F-4 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
7251-7660 Bf 109 F-4/Z Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
8075-8266 Bf 109 F-2 Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8267-8399 Bf 109 F-4 Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8400-8806 Bf 109 F-4/Z Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8901-9001 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
9151-9250 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
9535-9734 Bf 109 F-2 Arado Werke, Warnemünde
10001-10290 Bf 109 F-4/Trop Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
12601-12978 Bf 109 F-2 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben
13001-13391 Bf 109 F-4/Z + R1 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
Exceptiile raman si distrug orice speranta la o solutie, de exemplu cele trei ale lui Galland (la care lucrez acum), cel cu mitraliere grele pe capota are Wknr 6711 (F2 facut la WNF) si are calele patratoase, iar cel cu priza de F0 (6714 - Tot WNF) si cel cu tunuri in aripi (6750 - tot aceeasi serie WNF) , ambele au calele rotunde...
Sergey Kosachev (un tatic al Bf-ului, creatorul masterului 3d de Bf-109F Zvezda -considerat cam cel mai bun- si ownerul Vector Resin) zice ca toate F0 (preproductia) si F1 facute la WNF si F2 urile facute la WNF si Erla, aveau calele patratoase la roti, avem si o lista cu productia asa ca putem sa mai restrangem posibilitatile, dar nu cu mult :))
4780-4799 Bf 109 F-3 ? 1940
5401-5558 Bf 109 F-2 Arado Werke, Warnemünde
5601-5790 Bf 109 F-1 Messerschmitt AG, Regensburg
5601-5790 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
6601-6650 Bf 109 F-1 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
6651-6822 Bf 109 F-2 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
6999-7250 Bf 109 F-4 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
7251-7660 Bf 109 F-4/Z Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
8075-8266 Bf 109 F-2 Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8267-8399 Bf 109 F-4 Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8400-8806 Bf 109 F-4/Z Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
8901-9001 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
9151-9250 Bf 109 F-2 Messerschmitt AG, Regensburg
9535-9734 Bf 109 F-2 Arado Werke, Warnemünde
10001-10290 Bf 109 F-4/Trop Erla Maschinenwerk GmbH, Leipzig
12601-12978 Bf 109 F-2 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben
13001-13391 Bf 109 F-4/Z + R1 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF)
Exceptiile raman si distrug orice speranta la o solutie, de exemplu cele trei ale lui Galland (la care lucrez acum), cel cu mitraliere grele pe capota are Wknr 6711 (F2 facut la WNF) si are calele patratoase, iar cel cu priza de F0 (6714 - Tot WNF) si cel cu tunuri in aripi (6750 - tot aceeasi serie WNF) , ambele au calele rotunde...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 24 May 2020 - 01:33 PM
#15
Postat 31 May 2020 - 09:35 PM
Salut.iar intreb.vad ca primele doua au locasul trenului rotund.poti spune cum ai reusit.apoi de unde sau cum ai facut contragreutatile de pe eleroane?si ultima.de unde putem sti culoarea care era in cockpit.rlm 02 sau 66?
Am trei AZ uri si cateva Zvezda dar tot aman sa ma apuc de ele pt ca nu am totul in clar.multumesc
Am trei AZ uri si cateva Zvezda dar tot aman sa ma apuc de ele pt ca nu am totul in clar.multumesc
#17
Postat 01 June 2020 - 08:59 AM
Man, 109F e un camp minat. Daca vrei sa dormi linistit, alege cateva frumoase, cunoscute si ia-te dupa poze.
A...si sa nu uitam de benzile exterioare de intarire de pe fuselajul posterior - erau sau nu erau , radiatoarele de ulei - mari sau mici, blindajul din cabina -cu sau fara protectie la cap, scaunul- early(inalt) sau late (normal) :))...
Pentru Zvezda, am furat contragreutatile de la G-uri Az model, din care am gramezi. Mai exista si la Quickboost, cate 6(pentru 3 avioane)intr-un set.
Ce e aproape clar: interiorul e mai mult ca sigur 66, eu asa le-am facut pe toate. Deja de la E-uri se incepuse cu 66. Asta nu inseamna ca cineva, undeva, nu o avea vreo poza cu un F cu cockpit 02, dar eu nu am vazut/auzit inca.
Elicea lata au avut, din cate stiu, doar Z-urile Trop. Nici aici nu e batuta in cuie treaba : la HJ Marseiile, primul lui F cu 14 galben cunoscut, WNr 8693-cel cu coada rosie avea pale normale, subtiri, iar ultimul (8673 cel cu 14 bordat cu negru) pare a avea elicea de G, cu pale mai late si nu asa ascutite la varf.
Unii zic ca au fost trei feluri de elici pe F (vdm 9-11207a pe F1/2, vdm 9-12010a pe F4 si vdm 9-12087a pe F4z trop- cea de G)
Eduard (brassin) le face pe primele doua, ca "early" si "late" pentru F:
Cea lata a lui Marseille, pare cea de G, e rotunjica la varf.
A...si sa nu uitam de benzile exterioare de intarire de pe fuselajul posterior - erau sau nu erau , radiatoarele de ulei - mari sau mici, blindajul din cabina -cu sau fara protectie la cap, scaunul- early(inalt) sau late (normal) :))...
Pentru Zvezda, am furat contragreutatile de la G-uri Az model, din care am gramezi. Mai exista si la Quickboost, cate 6(pentru 3 avioane)intr-un set.
Ce e aproape clar: interiorul e mai mult ca sigur 66, eu asa le-am facut pe toate. Deja de la E-uri se incepuse cu 66. Asta nu inseamna ca cineva, undeva, nu o avea vreo poza cu un F cu cockpit 02, dar eu nu am vazut/auzit inca.
Elicea lata au avut, din cate stiu, doar Z-urile Trop. Nici aici nu e batuta in cuie treaba : la HJ Marseiile, primul lui F cu 14 galben cunoscut, WNr 8693-cel cu coada rosie avea pale normale, subtiri, iar ultimul (8673 cel cu 14 bordat cu negru) pare a avea elicea de G, cu pale mai late si nu asa ascutite la varf.
Unii zic ca au fost trei feluri de elici pe F (vdm 9-11207a pe F1/2, vdm 9-12010a pe F4 si vdm 9-12087a pe F4z trop- cea de G)
Eduard (brassin) le face pe primele doua, ca "early" si "late" pentru F:
Cea lata a lui Marseille, pare cea de G, e rotunjica la varf.
#19
Postat 01 June 2020 - 11:29 AM
Gata si Marseii:
Asta e facut din piese...practic la Bf-109H si Avia Cs-199 de la AZ raman ca rezerve o aripa de F si respectiv un set de fuselaj de F.
Restul a fost furat din diverse rezerve, am vrut sa vad cu iese. Cabina e de la un vechi 109G hasegawa (nu aveam rezerva pentru originala de la AZ, care vom vedea mai jos, nu e mult mai stralucita).
Vopsite cu Gunze 78/79. Decalul e improvizat, numerele sunt din cutia de AZ model , au un set care se ocupa de avioanele lui Marseille
Celalalt al lui Marseille, asta e AZ-modelul din cutie:
Asta e facut din piese...practic la Bf-109H si Avia Cs-199 de la AZ raman ca rezerve o aripa de F si respectiv un set de fuselaj de F.
Restul a fost furat din diverse rezerve, am vrut sa vad cu iese. Cabina e de la un vechi 109G hasegawa (nu aveam rezerva pentru originala de la AZ, care vom vedea mai jos, nu e mult mai stralucita).
Vopsite cu Gunze 78/79. Decalul e improvizat, numerele sunt din cutia de AZ model , au un set care se ocupa de avioanele lui Marseille
Celalalt al lui Marseille, asta e AZ-modelul din cutie: