Spitfire mk V in Malta 1/72 - nelamurire
#1
Postat 08 May 2020 - 01:49 PM
Incerc sa asamblez un Spitfire mk Vb tropical, care a zburat in Malta. Am ales o versiune optimizata pentru zborul la altitudini reduse, cu capetele aripilor "taiate", propice conditiilor de lupta de pe insula. Am insa o mica dilema, urmarind planul kitului Italeri, ar trebui sa-i pun si piesa 59b, impreuna cu varianta de elice care e mai aplatizata, nu cea ascutita si putin alungita. (vezi foto atasat)
Dar totusi, in timp ce cautam imagini si informatii pe net, am gasit doar imagini fara acel radiator (cred?) si cu elicea alungita si ascutita. Link atasat: http://spitfiresite....a-defender.html
Dilema mea este: in cine am incredere? In planul de la Italeri, sau in imaginile gasite pe net?
Imi puteti da o mana de ajutor?
Multumiri
#4
Postat 08 May 2020 - 05:31 PM
Un sfat : folosește ca sursă de documentare pentru kiturile tale , dacă ții la acuratețea lor istorică , fotografii de epocă. Instrucțiunile de montaj ale kiturilor sīnt rareori exacte...Pīnă și exemplarele de muzeu au deseori "licențe artistice" la reconstituire.
Uite ce-am găsit pe net :
De aici este evident că EP706 / cod T-L nu avea rezervorul suplimentar( cel puțin īn momentul īn care a fost făcută fotografia) , și elice tripală Rotol , cu coafă ascuțită.
Spor sa ai !
PS:Uite mai jos o linie de Mk.Vb/trop din escadrila 451 RAAF īn Africa de Nord. Primul aparat are elice DeHavilland , al doilea are elice Rotol
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 08 May 2020 - 05:39 PM
#5
Postat 08 May 2020 - 05:55 PM
Slipper tankul poti sa-l pui sau nu, era optional, dar cu bataliile din Malta erau "locale" , nu cred ca a fost utilizat.
Subiectul Spiturilor din malta e " a can of worms" , culorile nu sunt deloc clare.
Cea mai "populara" supozitie e ca erau in camoul clasic tropical, peste care era dat un strat subtirel de "ceva albastru" , cel mai probabil ce aveau americanii la bord (fusesera aduse la Malta cu USS Wasp, parca), rezultand ceva foarte dubios. Era si normal, de altfel, se bateau deasupra marii, nu a desertului.
https://ww2aircraft....pitfires.39240/
https://ww2aircraft....es.39240/page-2
https://www.britmode...eurlings-ep706/
https://www.hannants...roduct/DKD48025
http://spitfiresite....fire-mk-vc.html
Eu nu am vazut Spituri de Malta, cu aripile scurte. Poate erau, dar nu am vazut.
Mai toate aveau elicea "mica", de Havilland, dar au fost cateva si cu cea masiva, Rotol.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 08 May 2020 - 06:09 PM
#6
Postat 08 May 2020 - 07:13 PM
dakian67, la 08 May 2020 - 05:31 PM, a spus:
Un sfat : folosește ca sursă de documentare pentru kiturile tale , dacă ții la acuratețea lor istorică , fotografii de epocă. Instrucțiunile de montaj ale kiturilor sīnt rareori exacte...Pīnă și exemplarele de muzeu au deseori "licențe artistice" la reconstituire.
Uite ce-am găsit pe net :
spitfirevbtropno3.jpg
De aici este evident că EP706 / cod T-L nu avea rezervorul suplimentar( cel puțin īn momentul īn care a fost făcută fotografia) , și elice tripală Rotol , cu coafă ascuțită.
Spor sa ai !
PS:Uite mai jos o linie de Mk.Vb/trop din escadrila 451 RAAF īn Africa de Nord. Primul aparat are elice DeHavilland , al doilea are elice Rotol
spitfires_451_sqn_raaf_africa-640x471.jpg
Eu stiu ca sunt filtre de aer folosite in general deasupra desertului; aerodroamele din Malta erau pline de praf. Dati un search dupa filtre Vokes si Aboukir pt Spitfire mk. V. Abpukir
mdo, la 08 May 2020 - 07:10 PM, a spus:
Scuze, acum am vazut ce era in diagrama; rezervor clar...
#7
Postat 09 May 2020 - 02:01 PM
Multumesc mult pentru informatii! Ce-i drept, dupa ce am incercat sa potrivesc piesa, a innceput sa-mi semene si mie cu un rezervor suplimentar. Considerand conditiile in care luotau in Malta, nu cred ca aveau de ce sa care combustibil suplimentar.
#8
Postat 09 May 2020 - 08:21 PM
MMP aveau un nr. care trata Spit-urile malteze . https://www.youtube....eature=emb_logo
Din pacate nu se prea gasesc fotografii de pe acel teatru cu aripile taiate , iar cele cateva au diverse alte configuratii sau inmatriculari poate mai de dificil de realizat .
M-am gandit sa-ti pun si ceva documentatie cu Spit-ul lui Ian Gleed , Tunisia ( foto) .
Daca imi aduc aminte bine kitul Italeri ofera pe coala de decal acea inmatriculare si filtrul . Poate iti este mai lesne sa-l reprezinti pe acesta , in schimb .
Aceasta postare a fost editata de dany: 09 May 2020 - 08:37 PM
#9
Postat 09 May 2020 - 08:41 PM