Forum Machete,Modelism,Hobby: "Suflaiuri" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Suflaiuri" Cum le-ati facut?

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 October 2006 - 10:10 PM

A avea (sau a fi) nevoie de cineva (sau de ceva) = a(-i) fi necesar, trebuincios, util cineva (sau ceva).(DEX 98). Deci, cum spuneam, e nevoie de un filtru, adica e util, e necesar. Cine nu vrea nu-l pune. Nu e musai! :-)

#42 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2006 - 10:27 PM

Citeaza

Cine nu vrea nu-l pune. Nu e musai!

E bine ca ai ajus la ce ziceam si eu... Nu stiu de ce ai simtit nevoia sa faci remarca de la inceput, dar macar am ajuns la o concluzie.

#43 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 31 October 2006 - 08:33 AM

@radub:mutumesc ,exact asta asteptam sa aud,un mod de confectionare.Am primit imprumut pe o perioada nelimitata un compresor pt vopsit masini,etc,din ala cum se gasesc prin magazine,cu butelie de aer,si cu motor,e complet.acum ramene numa sa imi conectez "vechiul"meu suflai actionat de plamani la compresor si gata!

#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 October 2006 - 08:48 AM

Citeaza

Citeaza

Si cind eu am spus ca e nevoie de un filtru/capcana de ulei si apa la iesirea spre aerograf, multi mi-au "sarit in cap": nuuuuu domne' nu e nevoie, merge si fara!

Citeaza

Deci, cum spuneam, e nevoie de un filtru, adica e util, e necesar. Cine nu vrea nu-l pune. Nu e musai!

Citeaza

E bine ca ai ajus la ce ziceam si eu... Nu stiu de ce ai simtit nevoia sa faci remarca de la inceput, dar macar am ajuns la o concluzie.
Dupa cum vezi si la inceput si mai apoi am spus la fel e nevoie, adica e util! Asa ca in privinta concluziei ramin la e nevoie, cum a fost la inceput si cum am spus mereu! :-)

#45 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 31 October 2006 - 08:48 AM

Ce mai furtuna!
APA: nu are legatura cu timpul de functionare al unui compresor ci cu umiditatea din mediul inconjurator prizei de aer a compresorului. Numai cantitatea de apa care se acumuleaza in rezervor depinde de timpul de functionare considerand umiditatea relativa a atmosferei la aceeasi valoare pe timpul fuctionarii. Apa nu se elimina prin filtre ci prin baterii de uscare a aerului montate intre priza de aer si compresorul propriu zis. La compresoarele minuscule cum sunt cele pentru modelism cred ca este aproape imposibil de realizat asa ceva. Totusi daca compresorul are un mic rezervor de acumulare este bine ca la partea de jos a acestuia (depinde si de forma recipientului) sa existe un mic robinet de purjare. Si cu o pompa auto (de mana sau picior) poti scoate apa pe furtunel daca umiditatea relativa in atmosfera este ridicata.
ULEI: are legatura numai cu tipul compresorului implicit cu sistemul lui de ungere. La compresoarele cu piston cu ungere in cilindru probabilitatea ca uleiul sa ajunga pe circuitul de refulare este foarte mare. La compresoarele micute cu pistoane cu segmenti din mase plastice sau ceramici la care nu este necesara ungerea in cilindru nu apare acest fenomen. La cele cu membrana doar daca torni ulei in priza de aer. Eliminarea uleiului se face cu baterii de filtrare in aval de compresor (intre compresor si rezervor)
Cat despre camere auto sincer nu am fost multumit pana nu am folosit tot ansamblul: janta + camera + anvelopa pentru ca puteam unfla roata la cat era prescris pe anvelopa fara teama ca face camera vreo "galma" care sa mi se sparga in figura. Cauciuc pe cauciuc sentiment de nedescris.

#46 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2006 - 11:01 AM

Mai oameni buni, iar va contrati de nu aveti treaba :-D

eu subscriu la cartula ca si filtrul meu e uscat bec, dar ce nu cred ca a mentionat cartula este ca el, ca si mine, merge pe motor de frigider daca nu ma insel... :-)
Emanatiile de ulei sunt destul de reduse la acest tip de motoare, si daca ma gandesc cu spunea cineva, ca e bine ca iesirea din butelie sa o faci pe sus, atunci tot uleiul care intre timp nu mai e vapori ci lichid, ajunge pe fundul buteliei...fiind mai greu decat aerul...poate ma insel dar poate am dreptate. Am probat aerograful curat vre-o juma' de ora pe un servetel sa vad si eu ulei iesind din el si ghici belea ?? NADA!!!

Deci "depanda" de la caz la caz... :-)

Apropos de roate si cauciuce, mai bine folositi PET-uri de 5 L de apa. Tin binisor la ceva presiune si se pot mesteri mai simplu fiting-urile pe capacele alea mari ale lor. NU stiu de ce presimt ca tocmai am pus paie pe foc ;-)

#47 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 31 October 2006 - 01:17 PM

Este foarte adevarat ca o anvelopa nu este o solutie ideala. Eu am propus-o ca solutie improvizata, temporara si facila pentru un incepator care are de gand sa isi faca un suflai cu ace de seringa...
Oricum, toate astea sunt irelevante acum, Schumy ne-a spus deja ca are compresor.

Radu

#48 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 31 October 2006 - 01:41 PM

Solutia cu PET-ul nu este chiar departe de una viabila. Astfel in anii 60 pentru a micsora costurile si a oferi totusi confort VW instala pe beetle sistem de spalare parbriz la care evacuarea apei se facea cu aer sub presiune. Astfel butelia de plastic (un pic mai groasa decat PET-ul) avea o valva auto, o gura de alimentare cu lichid si un stut cu valva pentru evacuarea lichidului de spalare. Astfel butelia se umplea pana la un anumit nivel cu lichid dupa care in recipient se baga aer sub presiune de la un compresor sau pompa de roti. Recipientul avea vre-o 4 l.

#49 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 31 October 2006 - 10:19 PM

Dar liniile de vopsea vor fi mai fine,si in general se va imbunatati calitatea vopselei daca trec de pe plamani pe compresor?

#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2006 - 08:23 AM

Normal! :-)

#51 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 01 November 2006 - 08:27 AM

Sigur ca da mai ales daca presiunea la iesire este mai mare (2-6 bari). Daca iti mai incropesti si un mic regulator vei putea controla vopsirea mai bine. Dar nu uita ca finetea liniilor depinde si de dimensiunile diuzelor si de rugozitatea acestora in zona de iesire a vopselei si de forma sectiunii in plan longitudinal a diuzei. Spor la treaba!

#52 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 01 November 2006 - 09:10 AM

comnean, la Nov 1 2006, 09:27 AM, a spus:

Sigur ca da mai ales daca presiunea la iesire este mai mare (2-6 bari).

La 2 bari pe iesire poate ca mai merge desi pentru machete e multisor, dar la 6 bari nu crezi ca-i cam mult?
Bafta!

#53 Useril este offline   PixelFarm 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 31-January 05

Postat 01 November 2006 - 10:29 AM

Salutare

Am si eu o intrebare ....si pentru ca se apropie de subiectul topicului, m-am gandit sa o postez aici :). Credeti ca as putea alimenta un aerograf (gen cel comercializat de Dl Pavel ) cu un spray cu aer ?

Multumesc anticipat :-)

#54 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 01 November 2006 - 10:34 AM

Nu stiu cat ar fi de eficient, avand in vedere ca aerul curge tot timpul la genul asta de aerograf. Depinde si cat de mare e spray-ul.

#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2006 - 01:19 PM

Ar merge si o "butelie de aer" (ca tot nu-i aer inauntru :-) ) daca ii faci un "robinet" pe care sa-l actionezi cu piciorul, de exemplu. (Am mai pus eu o schita pe undeva, da nu mai stiu unde :-? ). Alta-i buba, nu prea renteaza, se duce cam repede.

#56 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 01 November 2006 - 01:58 PM

Personal cred ca da. Si iata argumentul:
- exista minipistolete pentru uz profesional in Service auto de retus local zgarieturi (Dewilbiss de exemplu)care au in mare arhitectura unui aerograf (vasul este amplasat la partea superioara si are capacitatea de aproximativ 100ml) dar diuza este complicata constructiv. Din reglajele diuzei plus presiune la aprox 6bar. se pot trage linii si de 0.7mm.
P.S. multumesc de fair play la ultimul mesaj (chiar m-am bucurat la poza aia cu degetul -bine ca n-a fost al treilea)

#57 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 01 November 2006 - 03:33 PM

comnean, la Nov 1 2006, 02:58 PM, a spus:

chiar m-am bucurat la poza aia cu degetul -bine ca n-a fost al treilea

Am si eu limitele mele fratele meu din Craiova :-) .
Revin la intrebarea fratelui PixelFarm:

PixelFarm, la Nov 1 2006, 11:29 AM, a spus:

Credeti ca as putea alimenta un aerograf (gen cel comercializat de Dl Pavel ) cu un spray cu aer ?

Sigur ca se poate alimenta. Intrebarea este de ce-ai face asa ceva?
Am vopsit pe vremuri cu butelie de gaz de la Revell. Butelia aia mare de 750ml. Am constatat ca merge brici doar ca e cam scumpa ca s-o folosesti in mod frecvent.
Aerul comprimat retinut intr-o incinta de marime medie 20-30l nu asigura nici el o vopsire prea indelungata. Daca n-ai pe cineva prin zona sa te ajute cu o reumplere, aerul tau comprimat s-ar putea sa se termine exact cand ti-e lumea mai draga ;-)
Compresorul personal ramane cea mai adevarata treaba. In lipsa de asa ceva raman la parerea ca solutia cu camera de masina sau cu avelopa de masina, cum bine accentua fratele Radub despre o solutie, nu ideala, dar cea mai ieftina pentru provizorat.
Alimentarea cu aer a aerografului rusesc se poate faca direct pe furtun cu un robinet cu bila sau cu o canea, daca furtunul este relativ rigid, iar daca este din cauciuc, oprirea aerului se poate face si prin strangularea furtunului folosind diverse metode mecanice (stai cu piciorul de la scaun pe furtun, indoi fourtunul in mana si-l strangi cand vrei sa opresti aerul - daca mai ai o mana libera, etc.)
Deci: se poate!
Bafta!

#58 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 01 November 2006 - 05:34 PM

Cumva comnean de pe forum-ul Oltcit :-?

Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 01 November 2006 - 05:35 PM


#59 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 20 December 2006 - 07:13 PM

As mai avea si eu o intrebare: cum pot face un fel de filtru de apa la un suflai cu care vopsesc cu aer suflat din plamani...ca uneori apar mici picaturi de apa,ceea ce e si normal..cum credeti ca as putea sa elimin acesta problema?

#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 December 2006 - 08:45 PM

Simplu ia-ti un compresor. :-D
Pune pe "traiectorie" un 'dop" din vata. Dar nu prea dens, o sa te invidieze melcii! :whistle:
Acum iti dau un sfat, il urmezi sau nu, alegerea e a ta, hai sa-i zicem de protectia muncii: renunta la sistem. Cind vopsesti, zona se umple de particule fine (aerosoli) de vopsea. Tu, cind tragi aer, cu nadejde, in piept bagi in plamini si acesti aerosoli. Deci ....atentie! :-)

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi