"Suflaiuri" Cum le-ati facut?
#1
Postat 26 October 2006 - 09:29 AM
#2
Postat 26 October 2006 - 10:10 AM
Si eu am avut asa ceva, facut dintr-o sticluta de zaharina, prin capacul careia am trecut un ac de seringa taiat si micsorat prin presare, adica din 0.5 l-am facut de 0.3. Aerul venea printr-o tzevushca de la o pipeta.
Dar, dar bagam aer cu presiune mare dintr-un Vermorel si am scos dunga de vopsea de 1mm....
#6
Postat 26 October 2006 - 11:40 AM
Cu ce il putem testa? Apa e mai subtire decat vopseaua chiar si diluata, iar de incercat cu vopsea cred ca inebuneste omu tot diluand si apoi spaland si ajustand si apoi iar diluand :-?
#7
Postat 26 October 2006 - 12:12 PM
AdyAero, la Oct 26 2006, 11:40 AM, a spus:
Cu ce il putem testa? Apa e mai subtire decat vopseaua chiar si diluata, iar de incercat cu vopsea cred ca inebuneste omu tot diluand si apoi spaland si ajustand si apoi iar diluand :-?
Treaba cu "suflaiul" de la Revell e discutabila. Daca ai ceva bani ia-l si sa stii ca iti faci treaba cu el, in anumite limite desigur. Daca nu ai banii acuma, poti sa astepti, sa mai strangi (mai tai cate o bere de pe lista.. ) si sa iti iei un aerograf adevarat.
Eu mi-am facut machetele cu un asemenea suflai de la Revell.
Cel facut de tine il poti testa cu cerneala sau direct cu vopseaua diluata, asa cam ca laptele. Apoi totul tine, cum spuneam, de presiunea aerului si de alinierea "duzelor" acelor.
Nu trebuie sa innebunesti diluand sau incercand ca oricum nimic nu-ti iese din prima, nu? Si apoi, face parte din placere...
#10
Postat 28 October 2006 - 11:46 AM
1. este foarte practic sa se insereze intre aerograf si sursa de aer un regulator elastic care la nevoie poate fi controlat manual. Astfel am obtinut rezultate f bune cu un flacon din tabla de benzina de bricheta Zippo pe care l-am inseriat cu aeograful. Acestuia i se cositoresc pur si simplu doua stuturi din alama la capete (pe capace) si poate fi controlat pana la o presiune a sursei de 6 bari in mana (peretii sun elastici iar prin strangerea acestora in mana ne putem "obisnui" sa corectam sincopele unui mic compresor - mai ales daca si acesta este unul home made). Diametrul interior al stuturilor nu va depasi 4-5 mm.
2. daca se utilizeaza tuburi de inox sau ace de seringa este bine ca taierea acestora sa se faca cu un disc diamantat de turbina stomatologica. Pentru ca este greu de controlat forma finala a taieturii este bine ca taierea sa se faca dintr-o miscare fara a apasa prea tare pe disc si pe cat posibil prin rotirea tubului pe care-l taiem.
3. este de preferat ca varful tubului sa aiba marginile usor curbate spre interior (se pot folosi capete de tuburi de tragator neutilizat pentru diuze) pentru a nu permite imprastierea stopilor intr-un unghi solid mare la viteze mici de curgere ale aerului. Prelucrarea capetelor se face dar greu si cel putin cu control sub o lupa de minim 10X.
4. cea mai "placuta" sursa de aer mi s-a parut butelia de oxigen (din cele folosite pe anticele salvari) de 15-30l incarcata de la un compresor bun de vopsitorie la 6-8 bari. Este bine de adaptat si un mic regulator. Compresorul cu care se face alimentarea trebuie sa fie din cele performante pentru a nu introduce in butelie ulei sau apa. O astfel de butelie este suficienta pentru toate lucrarile necesare unei machete la 1/72 chiar si pt 1/48
#11
Postat 28 October 2006 - 12:50 PM
As mai adauga un lucru, cantitatea de vopsea si "imprastierea" pot fi reglate, in limite destul de mici e drept, prin schimbarea pozitiei dintre acul pe care vine vopseaua si duza de aer, atit pe orizontala cit si pe vereticala. Pe vericala treaba se rezolva trecind acul printr-un surub M2 sau M2,5 si filetind corespunzator capacul recipientului de vopsea.
Am o nelamurire referitoare la puncul 1. Ce intelegi prin regulator elastic controlat manual? Poate detaliezi un pic, eventual ceva foto.
#13
Postat 28 October 2006 - 01:34 PM
De fapt aceasta incinta elastica se vrea a fi o camera de linistire. Din prima daca compresorul are regulator de presiune performant si daca iesirea este dintr-o incinta (rezervor) cu volum suficient pentru a nu apare fluctuatii de presiune camera de linistire este aproape inutila. In cazul in care compresorul este unul improvizat si are un rezervor mic 1-3 l sau chiar daca acesta lipseste, folosind elasticitatea peretilor acestui tip de regulator si presiunea care se poate exercita din exterior, manual, asupra acestora se pot netezi variatiile de presiune provocate de compresor. Este asemanator cu capacitatile de "linistire" din circuitul de alimentare a rampelor de injectie benzina de pe auto.numai ca acelea lucreaza diferential iar presiunea exteriora care "apasa" membrana este numai cea atmosferica fara ca vre-un pitic sa stranga regulatorul in labuta.
Am folosit mai demult un regulator centrifugal cu marciclop si parmalic incorporat. Pt. Dl. crios o sa postez imagini pe privat.
Z-mare felicitari pentru articolul cu gravarea
#14
Postat 28 October 2006 - 02:28 PM
comnean, la Oct 28 2006, 02:34 PM, a spus:
"Dl." vine de la d'liu, nu? Ca altfel nu se explica in propozitie .
Abia astept pozele. Sunt curios daca marciclopul seamana cu al meu.
Mi-a placut aia cu butelia de oxigen. E o chestie care poate deveni deosebit de periculoasa. O butelie de Codoi e cu mult mai sigura umpluta chiar cu ce scrie pe ea. Citez si eu "din carti" ca eu unul de la plamani, am trecut (cam de 16 ani) la compresorul pe care mi l-am facut singur si pe care vi l-am mai aratat si cu alte ocazii.
Pe vremea aia aveam un suflai facut din doua mine de pix. De altfel se gaseau suflaiuri de cumparat prin targ.
In toata constructia asta a suflaiului nu este nici o filozofie. In primul rand teava care intra in borcanul de vopsea sa fie taiata drept la gura si pe urma nu este decat aranjarea unghiului dintre tevi care e bine sa fie de 90 grade (cam la cat fierbe unghiul drept) si in plus de asta gurile tevilor sa fie bine pozitionate intre ele. De aici in colo, devine importanta sursa de aer care daca este plamanoasa, sunt sanse ca aerograful sa scuipe stropi pentru ca nu este suficienta presiune de aer ca sa impinga corect. Mai arunca stropi si daca teava prin care suflii se afla un pic mai in fata sau mai in spate. Mai joaca-te un pic la pozitia asta dintre tevi.
Bafta!
#15
Postat 28 October 2006 - 03:25 PM
Nu inteleg care este problema cu tubul de oxigen umplut cu AER. Butelia despre care faceam vorbire (pentru plaman artificial) tine la 20bar. de voie. In instalatia originala regulatorul era separat de butelie. Ca sa nu suparam pe nimeni , daca cea de oxigen umpluta cu aer nu place, folositi ori o butelie de aragaz rusesc de voiaj ori un rezervor de aer de camion , de tractor, de vagon , de locomotiva sau unul de aviatie.......la 1/72
La suflat cu bosogii am renuntat din prima din doua motive : gazezi macheta cu scuipat si la diametre mici ale tuburilor (0.7mm interior) iti tre'be bosogi nu gluma!
Aerografele de desen care se gaseau in librarii (din cele cu articulatie intre tuburi) erau bune pentru acoperit suprafete mari si gazat orice in zona.
#16
Postat 28 October 2006 - 04:32 PM
comnean, la Oct 28 2006, 04:25 PM, a spus:
Problema este una pura de protectia muncii si cred ca o sti din moment ce ai scris ca
Citeaza
Sa pornim de la ideea ca cineva citeste ce ai scris tu, ia o astfel de butelie (din surse diverse), in butelie mai este ceva oxigen, dar nu-i bai ca mai poate inghesuii in ea si aer. Abia ca nu utilizeaza prea mult compresorul prietenului. Se apuca ei sa incarce acea butelie, dar compresorul scapa ulei in butelie.
Intrebare: stie cineva ce se poate intampla?
Bafta!
PS. Glume nu se fac doar intre prieteni. Oricum de data asta n-am glumit.
PS. bis - ma enerveaza la culme cuvantul domnul legat de numele meu sau de nickul meu deci banuiesc ca n-ai vrut sa ma enervezi
#19
Postat 28 October 2006 - 10:00 PM
bob, la Oct 28 2006, 10:23 PM, a spus:
Exact!
Daca in butelia pentru oxigen a mai ramas cat de cat oxigen, in contact cu uleiul va face bum la fel de tare ca o bomba de dimensiunile ei.
NU FOLOSITI RECIPIENT PENTRU OXIGEN PENTRU A-L UMPLE CU ARE COMPRIMAT.
Un recipient bun pentru asa ceva si care s-a folosit ani de zile fara probleme a fost camera de masina. Unii mai smecheri au mai montat inca o valva pe camera pentru a o putea umple cu aer de la o pompa de picior in timp ce vopseau.
O alta solutie si care da rezultate bunicele ar fi pompa de zugravit. Se folosea si asta pe vremuri si nu este cu riscuri asa cum nu este nici camera de masina.
Bafta!