Forum Machete,Modelism,Hobby: "Suflaiuri" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Suflaiuri" Cum le-ati facut?

#1 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 26 October 2006 - 09:29 AM

As vrea sa imi fac un aerograf,de fapt un "suflai" care sa fie cat mai precis in imprastierea vopseleleor.Eu am facut unul din 2 ace de seringa de 0.5 si 0.6.Este multumitor insa imprastie si cativa stropi in lateral si din cauza asta nu stiu cum as putea sa imbin 2 culori fara sa le stropesc in totalitate pe amblele.Voi cum ati facut suflaiuri care v-au multumit intr-adevar?

#2 Useril este offline   andi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 21-March 06
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 10:10 AM

Daca inca mai imprastie stropi pe lateral, inseamna ca ai gresit undeva...cred ca distanta sau unghiul dintre ele.
Si eu am avut asa ceva, facut dintr-o sticluta de zaharina, prin capacul careia am trecut un ac de seringa taiat si micsorat prin presare, adica din 0.5 l-am facut de 0.3. Aerul venea printr-o tzevushca de la o pipeta.
Dar, dar bagam aer cu presiune mare dintr-un Vermorel si am scos dunga de vopsea de 1mm....

#3 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 26 October 2006 - 10:16 AM

Si daca e problema de la distanta trebuie sa le mai apropii,nu? cam ce unghi trebuie sa fie intre ele?

#4 Useril este offline   andi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 21-March 06
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 10:49 AM

Hmmm...greu de zis si de dat seama. Cred ca cel mai cinstit e pe incercate....din aproape in aproape. Pe bune...
Fiind vorba de o scula pe care si-o face omul acasa, nu exista niste reguli si dimensiuni exacte.

#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 11:35 AM

Mai poate sa fie o problema cu stropii... Pe langa ce zicea Andi mai sus, mai se poate intampla ca varfurile acelor sa aiba imperfectiuni... Incearca sa le netezesti bine bine, sa fie perfecte la varf.

#6 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 26 October 2006 - 11:40 AM

Sunt si eu interesat de aceasta problema pentru ca deocamdata nu imi permit sa dau 60 RONi pe unul de la Revell :bang:
Cu ce il putem testa? Apa e mai subtire decat vopseaua chiar si diluata, iar de incercat cu vopsea cred ca inebuneste omu tot diluand si apoi spaland si ajustand si apoi iar diluand :-?

#7 Useril este offline   andi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 21-March 06
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 12:12 PM

AdyAero, la Oct 26 2006, 11:40 AM, a spus:

Sunt si eu interesat de aceasta problema pentru ca deocamdata nu imi permit sa dau 60 RONi pe unul de la Revell :angry:
Cu ce il putem testa? Apa e mai subtire decat vopseaua chiar si diluata, iar de incercat cu vopsea cred ca inebuneste omu tot diluand si apoi spaland si ajustand si apoi iar diluand :-?

Treaba cu "suflaiul" de la Revell e discutabila. Daca ai ceva bani ia-l si sa stii ca iti faci treaba cu el, in anumite limite desigur. Daca nu ai banii acuma, poti sa astepti, sa mai strangi (mai tai cate o bere de pe lista.. :bang: ) si sa iti iei un aerograf adevarat.
Eu mi-am facut machetele cu un asemenea suflai de la Revell.
Cel facut de tine il poti testa cu cerneala sau direct cu vopseaua diluata, asa cam ca laptele. Apoi totul tine, cum spuneam, de presiunea aerului si de alinierea "duzelor" acelor.
Nu trebuie sa innebunesti diluand sau incercand ca oricum nimic nu-ti iese din prima, nu? Si apoi, face parte din placere...

#8 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 26 October 2006 - 12:34 PM

Cu putin peste 60 LEI NOI iti poti lua un aerograf f. bun de la Pavel. Cel de la Revell, begginer-ul e acceptabil doar prin modificarea alimentarii.

#9 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2006 - 01:05 PM

Ahmed, la Oct 26 2006, 01:34 PM, a spus:

Cel de la Revell, begginer-ul e acceptabil doar prin modificarea alimentarii.

Te rog frumos Ahmed sa intri putin in detalii ca m-ai facut de-a dreptul curios :-?

#10 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 28 October 2006 - 11:46 AM

In legatura cu aerografele "home made" cred ca ar fi cate ceva de spus. Astfel din experienta proprie va pot spune urmatoarele:
1. este foarte practic sa se insereze intre aerograf si sursa de aer un regulator elastic care la nevoie poate fi controlat manual. Astfel am obtinut rezultate f bune cu un flacon din tabla de benzina de bricheta Zippo pe care l-am inseriat cu aeograful. Acestuia i se cositoresc pur si simplu doua stuturi din alama la capete (pe capace) si poate fi controlat pana la o presiune a sursei de 6 bari in mana (peretii sun elastici iar prin strangerea acestora in mana ne putem "obisnui" sa corectam sincopele unui mic compresor - mai ales daca si acesta este unul home made). Diametrul interior al stuturilor nu va depasi 4-5 mm.
2. daca se utilizeaza tuburi de inox sau ace de seringa este bine ca taierea acestora sa se faca cu un disc diamantat de turbina stomatologica. Pentru ca este greu de controlat forma finala a taieturii este bine ca taierea sa se faca dintr-o miscare fara a apasa prea tare pe disc si pe cat posibil prin rotirea tubului pe care-l taiem.
3. este de preferat ca varful tubului sa aiba marginile usor curbate spre interior (se pot folosi capete de tuburi de tragator neutilizat pentru diuze) pentru a nu permite imprastierea stopilor intr-un unghi solid mare la viteze mici de curgere ale aerului. Prelucrarea capetelor se face dar greu si cel putin cu control sub o lupa de minim 10X.
4. cea mai "placuta" sursa de aer mi s-a parut butelia de oxigen (din cele folosite pe anticele salvari) de 15-30l incarcata de la un compresor bun de vopsitorie la 6-8 bari. Este bine de adaptat si un mic regulator. Compresorul cu care se face alimentarea trebuie sa fie din cele performante pentru a nu introduce in butelie ulei sau apa. O astfel de butelie este suficienta pentru toate lucrarile necesare unei machete la 1/72 chiar si pt 1/48

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 October 2006 - 12:50 PM

Comnean, foarte utile precizarile tale, mai ales cele referitoare la prelucrarea "capetelor", deoarece de aici vine totata buba! Am lucrat si eu ani buni cu un astfel de suflai.
As mai adauga un lucru, cantitatea de vopsea si "imprastierea" pot fi reglate, in limite destul de mici e drept, prin schimbarea pozitiei dintre acul pe care vine vopseaua si duza de aer, atit pe orizontala cit si pe vereticala. Pe vericala treaba se rezolva trecind acul printr-un surub M2 sau M2,5 si filetind corespunzator capacul recipientului de vopsea.
Am o nelamurire referitoare la puncul 1. Ce intelegi prin regulator elastic controlat manual? Poate detaliezi un pic, eventual ceva foto.

#12 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 October 2006 - 01:14 PM

Eu sunt de parere ca un regulator centrifugal ar fi mai de folos decat unul elastic mai ales ca la ala centrifugal nu trebuie sa regulezi nimic manual. Totul se face de la sine.
Bafta!

PS :-)

#13 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 28 October 2006 - 01:34 PM

Mi-a placut gluma cu regulatorul centrifugal! Pe bune.
De fapt aceasta incinta elastica se vrea a fi o camera de linistire. Din prima daca compresorul are regulator de presiune performant si daca iesirea este dintr-o incinta (rezervor) cu volum suficient pentru a nu apare fluctuatii de presiune camera de linistire este aproape inutila. In cazul in care compresorul este unul improvizat si are un rezervor mic 1-3 l sau chiar daca acesta lipseste, folosind elasticitatea peretilor acestui tip de regulator si presiunea care se poate exercita din exterior, manual, asupra acestora se pot netezi variatiile de presiune provocate de compresor. Este asemanator cu capacitatile de "linistire" din circuitul de alimentare a rampelor de injectie benzina de pe auto.numai ca acelea lucreaza diferential iar presiunea exteriora care "apasa" membrana este numai cea atmosferica fara ca vre-un pitic sa stranga regulatorul in labuta.
Am folosit mai demult un regulator centrifugal cu marciclop si parmalic incorporat. Pt. Dl. crios o sa postez imagini pe privat. ;-)
Z-mare felicitari pentru articolul cu gravarea :-)

#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 October 2006 - 02:28 PM

comnean, la Oct 28 2006, 02:34 PM, a spus:

Pt. Dl. crios o sa postez imagini pe privat.

"Dl." vine de la d'liu, nu? Ca altfel nu se explica in propozitie :-) .
Abia astept pozele. Sunt curios daca marciclopul seamana cu al meu.
Mi-a placut aia cu butelia de oxigen. E o chestie care poate deveni deosebit de periculoasa. O butelie de Codoi e cu mult mai sigura umpluta chiar cu ce scrie pe ea. Citez si eu "din carti" ca eu unul de la plamani, am trecut (cam de 16 ani) la compresorul pe care mi l-am facut singur si pe care vi l-am mai aratat si cu alte ocazii.
Pe vremea aia aveam un suflai facut din doua mine de pix. De altfel se gaseau suflaiuri de cumparat prin targ.
In toata constructia asta a suflaiului nu este nici o filozofie. In primul rand teava care intra in borcanul de vopsea sa fie taiata drept la gura si pe urma nu este decat aranjarea unghiului dintre tevi care e bine sa fie de 90 grade (cam la cat fierbe unghiul drept) si in plus de asta gurile tevilor sa fie bine pozitionate intre ele. De aici in colo, devine importanta sursa de aer care daca este plamanoasa, sunt sanse ca aerograful sa scuipe stropi pentru ca nu este suficienta presiune de aer ca sa impinga corect. Mai arunca stropi si daca teava prin care suflii se afla un pic mai in fata sau mai in spate. Mai joaca-te un pic la pozitia asta dintre tevi.
Bafta!

#15 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 28 October 2006 - 03:25 PM

"Dl" vine chiar de la Domnul (e). Nu-mi permit glume decat cu prietenii!
Nu inteleg care este problema cu tubul de oxigen umplut cu AER. Butelia despre care faceam vorbire (pentru plaman artificial) tine la 20bar. de voie. In instalatia originala regulatorul era separat de butelie. Ca sa nu suparam pe nimeni , daca cea de oxigen umpluta cu aer nu place, folositi ori o butelie de aragaz rusesc de voiaj ori un rezervor de aer de camion , de tractor, de vagon , de locomotiva sau unul de aviatie.......la 1/72 ;-)
La suflat cu bosogii am renuntat din prima din doua motive : gazezi macheta cu scuipat si la diametre mici ale tuburilor (0.7mm interior) iti tre'be bosogi nu gluma!
Aerografele de desen care se gaseau in librarii (din cele cu articulatie intre tuburi) erau bune pentru acoperit suprafete mari si gazat orice in zona. :-)

#16 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 October 2006 - 04:32 PM

comnean, la Oct 28 2006, 04:25 PM, a spus:

Nu inteleg care este problema cu tubul de oxigen umplut cu AER.

Problema este una pura de protectia muncii si cred ca o sti din moment ce ai scris ca

Citeaza

Compresorul cu care se face alimentarea trebuie sa fie din cele performante pentru a nu introduce in butelie ulei sau apa
.
Sa pornim de la ideea ca cineva citeste ce ai scris tu, ia o astfel de butelie (din surse diverse), in butelie mai este ceva oxigen, dar nu-i bai ca mai poate inghesuii in ea si aer. Abia ca nu utilizeaza prea mult compresorul prietenului. Se apuca ei sa incarce acea butelie, dar compresorul scapa ulei in butelie.
Intrebare: stie cineva ce se poate intampla?
Bafta!

PS. Glume nu se fac doar intre prieteni. Oricum de data asta n-am glumit.
PS. bis - ma enerveaza la culme cuvantul domnul legat de numele meu sau de nickul meu :-) deci banuiesc ca n-ai vrut sa ma enervezi ;-)

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 October 2006 - 06:05 PM

Citeaza

De fapt aceasta incinta elastica se vrea a fi o camera de linistire
Bun, lamurit, dar asta e cu totul altceva! In cazul unui compresor cu rezervor aceasta camera este defapt inutila!

#18 Useril este offline   bob 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2006 - 09:23 PM

Cred ca ar trebui sa spunem, pentru cei care nu stiu, ATENTIE OXIGENUL IN CONTACT CU ULEI, VASELINA SI ALTE GRASIMI EXPLODEAZA!

Toate cele bune!


BOB

#19 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 October 2006 - 10:00 PM

bob, la Oct 28 2006, 10:23 PM, a spus:

ATENTIE OXIGENUL IN CONTACT CU ULEI, VASELINA SI ALTE GRASIMI EXPLODEAZA!

Exact!
Daca in butelia pentru oxigen a mai ramas cat de cat oxigen, in contact cu uleiul va face bum la fel de tare ca o bomba de dimensiunile ei.

NU FOLOSITI RECIPIENT PENTRU OXIGEN PENTRU A-L UMPLE CU ARE COMPRIMAT.

Un recipient bun pentru asa ceva si care s-a folosit ani de zile fara probleme a fost camera de masina. Unii mai smecheri au mai montat inca o valva pe camera pentru a o putea umple cu aer de la o pompa de picior in timp ce vopseau.
O alta solutie si care da rezultate bunicele ar fi pompa de zugravit. Se folosea si asta pe vremuri si nu este cu riscuri asa cum nu este nici camera de masina.

Bafta!

#20 Useril este offline   Schumy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 29 October 2006 - 10:05 AM

Am si eu o intrebare:cum trebuie sa fie capatul acului care aduce vopseaua:tesit sau taiat perfect transversal? adica stanga sau dreapta.eu l-am facut ca in treapta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: suflai.JPG


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi