Și "Dragon-DML" se construiește,nu-i așa ? Munca lui Sisif
#61
Postat 02 July 2020 - 07:08 PM
Mie imi place tare mult , de la constructia foarte ingrijita la detalii si efecte ,foarte reusite si decente .
Nu trebuie neaparat sa te inscrii in concurs , pana cand nu vei dori tu asta , dar nu e cu nimic mai prejos ca unele dintre cele mai reusite modele de acolo .
#64
Postat 08 July 2020 - 06:21 AM
Citeaza
Citeaza
#66
Postat 14 July 2020 - 07:41 PM
Kawasaki Ki 61-I-Hei "Hien-Tony", HQ Chutai ( escadrila de comandă) 244 Sentai, primăvara 1945
Doar cîteva poze făcute cam pe întuneric , se cam lasă seara și la Dunăre este înnorat, am sa mai pun cîteva mîine , pe lumină.
Cred că este una din puținele dăți, dacă nu singura , cînd nu reușesc să găsesc NICI MĂCAR O POZĂ REALĂ,DE EPOCĂ, a modelului făcut.
Am găsit poze ale unor avioane din 244 sentai, dar nici una pentru acesta. M-am luat după instrucțiunile kitului , și prin analogie cu alte aparate similare. Puține poze cu aceste I-Hei , dotate cu tunuri licență Mauser.
Kitul foarte greoi de construit din cauza nepotrivirii pieselor. Regret enorm ca pentru acest avion nu am avut un kit Tamiya, mă scutea de muultă muncă inutilă.
Spor !
P.S. Ce aiurea a încărcat pozele !! Una a luat-o de două ori , alta a pus-o jos...Pot să jur că am pus doar 4, nu am repetat nimic...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 July 2020 - 07:44 PM
#70
Postat 15 July 2020 - 07:46 PM
Diferenta la bot era maricica, ar fi de tras inapoi atat esapamentele, cat si priza de aer...
Singura poza pe care o am care ar putea fi avionul tau, e asta :
Si ar mai fi si asta, dar e posibil sa fie colorizata din pix (mouse), cum l-a taiat capul pe hartist (blestem fara sfarsit temporal colorizatorii de poze de aviatie) :
Lasand astea la o parte, e foarte misto ce ai scos tu din el.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 July 2020 - 07:48 PM
#71
Postat 15 July 2020 - 09:50 PM
Da , kitul Dragon nu este nici Hei , nici Tei. E undeva īntre, ceeva mai aproape totuși de Hei, de aceea am și decis să-l fac Hei , si nu Tei.
Poza A/N este a aceluiași avion ca cea colorizată de jos.Cu puțină atenție se vede īn ea coafa bicoloră. Am și eu o variantă colorizată a celei A/N, luată cam īn același interval de timp:
Detaliile de pe aripă trădează același avion...
Nu este sigur că ar fi avionul meu...De altfel , nici nu știu de unde provine profilul.
Cert este că 244 Sentai a avut īn dotare Ki-61-Hei cu Mausere, colorate cam toate la fel ( ca al meu, sau doar aluminiu simplu), avīnd ca element comun doar desenul de pe coadă ( cică 244 stilizat ??), fulgerul de pe fuselaj și banda de la coadă. Avioanele au fost modificate de multe ori , același aparat arătīnd diferit funcție de perioada cīnd a fost fotografiat.
Mie īmi place cum a ieșit. Evident că se putea și mai bine.
Acum īncerc să-l scot la liman și pe neamț.
#72
Postat 22 July 2020 - 09:47 PM
Am folosit parbrizul de la D-ul Academy, cel din cutie era avariat, avea colțurile rupte , și se vedea urît. Este posibil ca și cupola să o folosesc tot pe cea Academy, încă nu am reușit să o asamblez pe originala, mă mai lupt cu ea, nu se potrivesc înăuntru nici blindajul , nici glisiera.
Potrivirea radiatorului din bot a fost în tonul general, un chin.
Acum , am decaluri în cutie pentru numerele 2,3 și 4, în trei culori ( galben,verde și roșu). Nu am găsitnici un profil cu 2 , am găsit cu Gelbe3/W.nr.150017
Și am mai găsit și Grune4/W.nr.150010 al lui Walter Loos
Acum , ambele sînt ...desene. Nu am reusit să găsesc nici o poză reală. Măcar pentru liniștea mea. Tot ce știu este că Ta-152H nu a echipat operational decît JG301. Am găsit poze/profile cu Gelbe1, Schwartze13, Grune8,Weise7...Singura poză reală găsită este cu Gelbe1.Dar nu am 1 galben !Poate aș putea confecționa o mască, 1 este totuși o cifră simplă. De fapt, două măști , pentru că era bordat cu negru, si nu merge dintr-una.
Mă mai gîndesc la asta.
Am procurat și o pereche de roți noi, de la un D MisterCraft, nu-s tocmai perfecte , dar au dimensiunea bună și sînt net superioare celor Dragon.
Par a fi totuși pe drumul cel bun...
Va urma.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 22 July 2020 - 09:50 PM
#73
Postat 23 July 2020 - 07:13 PM
Așa cum ziceam , avem bocanci noi. Nu-s chiar Otter, dar pasabili , infinit mai arătoși ca cei oferiți de chinezi.
Chituit, șlefuit , pus balamalele panourilor de acces la motor ( altă scăpare a celor de la Dragon), radiatorul , admisia de aer, etc.
Pus și un colimator ( parcă QuickBoost), garnitura de piele de la parbriz, mascat părțile vitrate. Pīnă la urmă am convins cupola originală să colaboreze, am reușit să-i montez frumos blindajul și glisiera. Deși nu culisează prea bine , cupola este mobilă totuși ( damblaua mea...) Spre mulțumirea mea , cupola Dragon s-a "pupat" perfect cu parbrizul Academy.
Cel mai tare mă tentează Grun4 al lui Walter Loos, are și un camuflaj mai outre : aripile 75/82 , fuselajul 81/82, coafa elicei cu spirală albă. Nu știu dacă respectiva coafă era 70 sau 25, am văzut profile de ambele feluri...
Īn lipsa unei poze sau a unei informații sigure , merg la ghici...
Va urma .
#74
Postat 24 July 2020 - 08:12 PM
Noo , nu degeaba...Cu cīt citesc mai mult despre Ta 152-H, realizez că practic nimic nu-i sigur. Despre nici un avion nu pot spune că știu precis cum era vopsit cap-coadă. Ba lipsește W.Nr., ba lipsește intradosul , ba lipsește...Tot timpul lipsește cīte ceva. Nici măcar despre cele capturate nu sīnt informații coerente și poze clare.
Probabil al meu va fi Grun3( W.nr.150017 al lui Keil) sau Grun4(W.nr.150010 al lui Loos). Nu sīnt sigur de coafe , nu sīnt sigur de intrados. Cele 4 poze de epocă de pe LuftArchiv.de par să indice toate segmentul central aluminiu, restul 76.
Nici măcar pe extrados nu pot fi sigur , dar mă voi hotărī la momentul execuției. Măcar nu mă poate contrazice nimeni , pentru că nimeni nu știe SIGUR cum au fost vopsite.
Deja mă gīndesc cu groază la pete !!
#75
Postat 24 July 2020 - 10:14 PM
https://www.scalemat...nstructions.pdf
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 24 July 2020 - 10:24 PM
#77
Postat 24 July 2020 - 10:34 PM
Instrucțiunile lor sīnt excelente. Adică spun CLAR și fără echivoc:
Schema de vopsire nu este sigură, sīnt posibile două sau trei scheme de vopsire, NU există nici o poză color cu vre-un Ta-152H, coafa poate sa fie 70, sau 23 , sau 21, sau...
Adică FIX ce știu si eu : adica nu știu nimic sigur. Totul este la ghici, sau mai precis la latitudinea modelistului. Deocamdată, īn lumina cunoștintelor actuale , pot să le fac cam cum mă taie capul, sau cum cred că-s mai arătoase. Īncă nu se știe nimic sigur de aceste cīteva 152-uri operaționale.
Oricum , rar am văzut instrucțiuni mai frumoase , mai detaliate , precise și bine prezentate. Dacă și plasticul este la fel de bine făcut, un 152 la scara asta gigantică trebuie sa fie o bijuterie !!
Seară bună !!
Mulțumesc !
#78
Postat 25 July 2020 - 10:16 AM
#79
Postat 25 July 2020 - 08:55 PM
16 pagini despre activitatea operatională a lui Ta-152 în cadrul Stab./JG301 si III./JG301, din 27 ianuarie 1945, cînd a devenit operațional , si pînă în ultima zi de război.
"The focus is less on new photos, but more on the use of the Ta 152 in the squadron staff and - which is probably less known - on the swarm of staff, as well as the III group of the JG 301".
Revista nu este însă ieftină (nici nu mă așteptam dealtfel), și nu cred că pot investi vre-o 25€ doar ca să citesc un articol...Poate în altă viață.
În continuare nu se știe mai nimic despre cum au arătat aceste super-vînătoare, chiar dacă activitatea lor începe să se deslușească.
Cheers!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 25 July 2020 - 08:59 PM
#80
Postat 29 July 2020 - 10:30 PM
Acum , dacă 82 Hellgrun este ok din pct. meu de vedere, 81 și 83 sīnt nițel aiurea. Corect ( mai corect?) pare 83, dar 81 este practic identic cu 83 !! Poate doar o nuanță mai īnchis , mai asemănător cu olivedrab-ul american.
Iar īn ceață...așa cem-am săturat...mi-e tare dor de vremurile cīnd făceam un kit pe zi , si nici măcar nu știam ce-i ăla RLM !!