Și "Dragon-DML" se construiește,nu-i așa ? Munca lui Sisif
#1
Postat 29 March 2020 - 08:40 PM
Eu nu am nici un kit Tamiya īn stash ( strange enough , isn't it ? ), așa că am să vă prezint un trio de kituri Dragon-DML, īncepute cu ceva vreme īn urmă, trecute veșnic pe plan secund din...disperare.
Pīnă acum , eu nu am cunoscut kituri mai greu de construit. Sīnt , dacă vreți , exact OPUSUL kiturilor Tamiya. La prima vedere, pe culee, arată extrem de promițător : suficient de precise ca forme și dimensiuni , opțiuni de īnarmare diversificate, decaluri bune , detaliere excelentă...Oauuu !
Apoi , cīnd te apuci de construcție , realizezi că NIMIC, DAR ABSOLUT NIMIC nu se potrivește . Parcă piesele ar proveni de la numeroase kituri diferite...Deja mă tem că un tub de chit Tamiya NU este suficient !!
Deci , voi ridica cortina de pe construcția , practic īn paralel, a lui Italeri/Dragon nr.032 Lockheed P-38J Lightning, Dragon nr.5008 Focke Wulf Ta-152H-1 și Dragon nr.5028 Kawasaki Ki-61-I Hei Tony.
Adică astea :
Toate trei au avut īn cutie și niște PE-uri, mai mult sau mai puțin utile , după cum se va vedea.
Contrar obiceiului meu , nu am să vă prezint foarte detaliat fiecare construcție īn parte. Am sa punctez doar ce cred că este mai interesant. Īntinzīndu-se foarte mult īn timp ( ca idee, Ki-61 a fost īnceput īn iulie 2017 !!), nu am făcut īntotdeauna poze la momentul oportun, unele etape nu vor mai fi ilustrate astfel. Toate trei sīnt "work-in-progress", dar m-am hotărīt să le duc la bun sfīrșit , indiferent cum vor ieși , detest să rămīnă kituri īncepute și abandonate prin cutii.
P-38J:
Am īnceput regulamentar cu cockpit-ul
Aici am folosit și ceva PE-uri , dar și mult scrach, per ansamblu nu a ieșit rău.
Ki-61:
Și aici a fost relativ OK. Ki-61 este unicat īn IJA prin culoarea interioarelor, acest "kaka Dauphin", pe numele lui Army #31 Cha kashoku, foarte asemănător cu RLM79A(adică Gunze H-66)...Oricīt m-am străduit, scaunul pilotului tot nițel strīmb stă...Și cockpitul nu prea se pupă cu lateralele.Și...or mai fi si altele , dar am uitat.
Ta-152H-1:
Aici...situația este mai tragi-comică. By default , kitul NU este făcut să fie construit cu capotele motorului īnchise , deși īn instrucțiuni este dată această opțiune. Doar că , indiferent de cum vrei să-l faci , tot trebuie să pui și motorul īnăuntru , altfel nu ai cum fixa elicea, plus că nu vei mai avea decīt un gol imens vizibil din locașul trenurilor de aterizare , de altfel corect figurate deschise de chinezi... Asă că , vrei-nu-vrei, faci matale motoru', care este destul de detaliat. Bine , scraciul meu nu se pune...
Are și puternicul "motorkanone" MK108 figurat , cu tot cu cutia de munitii și evacuarea. Toate piesuțele au necesitat potriviri și ajustări repetate, ca să le pot asambla cīt de cīt OK. Suporții laterali tot nu se puteau monta , am făcut ceva chirurgie plastică (!!) pentru a-i convinge sa stea la locul lor.Eșapamentele nu le-am montat īncă, este īn studiu dacă se vor potrivi īn locașurile lor , odată fixate de motor , sau or să trebuiască fixate pe interior la locul lor, sperīnd ca nu vor interfera cu poziția-extrem de precară !!-a motorului.
Īn măsura timpului , voi continua cu alte episoade din această saga .
Pīnă atunci , multă sănătate prieteni !
Noapte bună.
#3
Postat 29 March 2020 - 10:11 PM
Trei Doamne și toate trei, ca să parafrazez poetul meu preferat.
Din ce spui, pare că teutonul te va pune cel mai serios la cazne, deși nici cu Hiena nu cred sa o scoți la capăt prea lesne.
Despre Focke W.dacă îmi aduc aminte bine, Dragon l-a dat la vânzare prin anii'90, mai exact 1997 sau 1998 (poate chiar mai demult).
Despre Fulger nu știu nimic.
Eu îți doresc succes și ca să te consolez, îți spun că eu, acum în vremurile astea de molimă, mă distrez cu un kit de rășină la care mai mult cioplesc decât lipesc. Spun doar că este 1/35 și nu zboară. Când va fi gata, o să-i fac și un portret, dacă merită.
Și încă ceva: dacă tu nu ai în ceată niciun Tamiya, eu , în decuria mea, nu am niciun Dragon care să zboare.
Zeii să te apere.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 March 2020 - 10:13 PM
#4
Postat 30 March 2020 - 02:36 PM
Edi , la tine potrivire fuselajului la Ki-61 a fost bună? Că la mine...o sa vezi īn poze , cīt de curīnd....
Nobile Longinus , ai dreptate. Fuselajul teutonului este...de nedescris. Total din alt film. eu nu īnțeleg cum merge treaba la producătorii ăștia...Eu , dacă ar fi să scot pe piață, la vīnzare ( nu moka , nu pomană, nu cadou...VĪNZARE , și īncă pe bani grei , Dragon nu-s ieftine deloc) un kit , l-aș proiecta, l-aș scoate mai īntīi īn cīteva exemplare de test, l-aș asambla , apoi aș rerpara ce se cuvine , și l-aș lansa pe piață.
Nu cred că se īntīmplă așa. Pe unde am citit , toți spuneau la fel. De neconstruit , nu merită să-ți bați capul , etc.
Veți vedea īn poze cīt chin , că să pot īnchega cele două semifuselaje...Pentru că partea din față , "power-egg"-ul , este separată. Și nu se pupă cu spatele de nici o formă. Și nu poți folosi īntăritoare pe dos, din cauza motorului īn sine.
#5
Postat 30 March 2020 - 03:37 PM
Succesuri sa ai!
#6
Postat 30 March 2020 - 04:15 PM
dakian67, la 30 March 2020 - 02:36 PM, a spus:
Edi , la tine potrivire fuselajului la Ki-61 a fost bună? Că la mine...o sa vezi īn poze , cīt de curīnd....
Nobile Longinus , ai dreptate. Fuselajul teutonului este...de nedescris. Total din alt film. eu nu īnțeleg cum merge treaba la producătorii ăștia...Eu , dacă ar fi să scot pe piață, la vīnzare ( nu moka , nu pomană, nu cadou...VĪNZARE , și īncă pe bani grei , Dragon nu-s ieftine deloc) un kit , l-aș proiecta, l-aș scoate mai īntīi īn cīteva exemplare de test, l-aș asambla , apoi aș rerpara ce se cuvine , și l-aș lansa pe piață.
Nu cred că se īntīmplă așa. Pe unde am citit , toți spuneau la fel. De neconstruit , nu merită să-ți bați capul , etc.
Veți vedea īn poze cīt chin , că să pot īnchega cele două semifuselaje...Pentru că partea din față , "power-egg"-ul , este separată. Și nu se pupă cu spatele de nici o formă. Și nu poți folosi īntăritoare pe dos, din cauza motorului īn sine.
Au fost groaznice, si Ki-61 si Ta-152 :(
#7
Postat 30 March 2020 - 06:17 PM
Update:
P-38:
Plasat cocpitul īn locașul lui , ajustat nițel...a īncăput.Plus panoul cu instrumentele la locul lui.
Bineīnțeles că, la momentul ăla , nu știam că nu-i bine. Īn instrucțiuni nu se sufla o vorbă.Coama aia uriașă, cu simulacrul ăla mizer de colimator, este specifică modelelor timpurii (G, de ex.), J nu are așa ceva.
A trebuit ulterior să-l tai...
Am construit apoi nacela:
Se vede cīt chit a intrat doar aici...Poate că din cauza asta am mai făcut o gafă, pe care m-am chinuit apoi s-o repar,după cum se va vedea mai tīrziu.
Ki-61:
Am unit fuselajele.Nițel descentrate, lufturi , șanțuri...Adică iar chit.
Ta-152:
Am īnceput unirea capotei cu semifuselajele...creepy !!
Alt kilogram de chit...
Va urma...
#10
Postat 31 March 2020 - 08:51 AM
La o macheta normala la cap, eleroanele si flapsurile ar fi fost turnate impreuna cu partea de sus iar santul inevitabil ar fi ramas pe intrados, mai putin vizibil deci.
Ar trebui sa verifici si diedrul aripii, unii zic ca e prea mic la dragon - De fapt, aproape inexistent.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 31 March 2020 - 09:09 AM
#11
Postat 31 March 2020 - 11:03 AM
Oricum o sa ai maaaari dureri de cap cu imbinarea aripilor cu bucatile de fuselaj - ai acolo 3 imbinari care trebuie potrivite la marele fix.
Adica aporoape misiune imposibila .
Succesuri !
#12
Postat 31 March 2020 - 12:23 PM
Doar din ce-mi dau seama pīnă acum , pot īnchide fuselajul lui Ta-152 cu motor cu tot. Nu știu dacă se vor potrivi eșapamentele la locurile lor , dar cred că pot rezolva oricum asta. Teutonul este cel mai īn urmă , la el a fost extrem de migăloasă oparația de potrivire a capotelor la semifuselaje, mi-a luat mult timp, și multe sesiuni de chituire - șmirgheluire - finisare. Nici acum nu este chiar OK, suprafața mai necesită finisare , dar măcar acesta NU este NMF, ca mă vedea Aghiuță...
#13
Postat 07 April 2020 - 06:46 PM
Ki-61
Am construit aripile. Dacă erau altfel proiectate ,poate era mai bine. Cu toate adaosurile de pe interior, tot a trebuit să-i rașchetez șantul de pe extrados. Pasabil. Cu puțină răbdare , am pilit din aripă și din porțiunea de atașare la fuselaj a aripii , si-a ieșit și un diedru suficient:
I-am plantat apoi si un colimator mai de "Doamne'ajută", că nu avea decīt ceva ca o mizerie pe coamă.
Aici se vede și cam cum s-a potrivit aripa la fuselaj...Aproximativ , cam ca toate potrivirile acestui kit.
Cupola a necesitat un adaos spre coamă, avea un luft de jumătate de mm...Plus īn față o potrivire nefericită, dar s-a īncărcat cu ceva chit lichid.I-am pus și masca Montex.
S-a potrivit perfect , dar după cum veți vedea īntr-un post viitor , calitatea ei este slăbuță. Toate părțile ce maschează suprafețe curbe s-au dezlipit, le-am folosit ca șablon sa decupez unele din bandă regulamentară Tamiya.
Acum sīnt nevoit sa iau decizia finală asupra variantei de vopsire :
a)Natural metal cu pete verzi
b) Verde īnchis, fix așa cum a făcut Edi 61-le prezentat de curīnd.
M-ar tenta prima variantă, dar ar arăta fix ca Oscar-ul făcut īn campania Zoo...
Dacă-l fac pe cel de-al doilea , nu mai pot să-l arăt aici, să nu "arunce" colegii cu roșii īn mine , după cel al lui Edi...
Dilemă!
#14
Postat 11 April 2020 - 10:31 AM
Cu ceva (muuuultăăăă) muncă , s-a īnchegat și Lightning-ul :
As usually, mult chit. Ședințe interminabile de chituit/șlefuit și repetir. Īntr-un final , plictisit și epuizat nervos de atīta chituit și șlefuit, l-am declarat gata. Inch'Allah...
Uitīndu-mă eu la el , tot potrivindu-l īn palmă, mă pocnește revelația : orice model de P-38 este un "tail sitter" notoriu !!! Iar eu , furat de atīta chituit , am uitat să-l lestez . Complet.
Iar acum era īnchis , chituit , șlefuit , regravat și nituit. NU mai dădeam găuri īn el nici de frica morții !!
Așa ca am găsit altă soluție.
După cum se poate vedea īn posturile anterioare, cockpitul comunică cu botul aparatului, deși doar printr-o fantă extrem de īngustă, pe līngă paloniere.
Așa că m-am apucat și-am tocat fin cei mai mici plumbi de pescuit pe care-i aveam ( deși plumbii mici au doar 2mm diametru , erau ca niște ghiulele față de locașul disponibil), și i-am strecurat īn botul avionului BUCĂȚICĂ CU BUCĂȚICĂ
Apoi, cu un ac de seringă mai gros, pe care l-am curbat corespunzător , am injectat cleiul din poză peste plumbi, pīnă nu s-a mai mișcat nimic. După cīteva zile la uscat( pus īn bot , la căldurică...), totul este OK acum , din ce probe am făcut se pare că am rezolvat problema.
Cupola a fost la fel de greu de pus.Se potrivea destul de bine , foarte transparentă și subțire , dar a avut două defecte mari : punctele de prindere pe culee au fost extrem de neinspirat alese, unul se va vedea , indiferent ce-aș face ( eu nu mă pricep suficient la remediat asemenea buleli...poate se pot remedia , poate nu , chiar nu știu ), iar unul ( cel din dreapta-față) a necesitat ( ce altceva ??) ceva chit ca să se estompeze. Cum pentru kitul ăsta nu am găsit măști , am īncropit eu ceva :
Va urma...
#17
Postat 12 April 2020 - 08:05 PM
Mai am ( slavă Cerului!! ) doar un Dragon ( P-61 Black Widow), dacă și ăla o fi la fel...Și o să am posibilitatea să fac comparație , īntrucīt , deoarece am și un Heller/Airfix P-61 , am să le construiesc simultan.
SuperHobby a anunțat că īncă onorează comenzile on-line din Europa, așa că poate nu rămīn fără "muniții".
Sănătate să fie dragilor , īn rest ne descurcăm !
#19
Postat 13 April 2020 - 06:46 PM
#20
Postat 14 April 2020 - 01:19 PM
La Ki-61 , se recomandă H-24 (orange yellow) pentru rezervoarele auxiliare , benzile de identificare rapidă de pe aripi si vîrfurile elicei. Nu este PREA oranj culoarea ?? Voi ce-aţi folosit ?
Tot nu m-am hotărît dacă îl fac aluminiu cu pete verzi sau verde solid
Ce părere aveţi ?
Ah , si încă ceva : Ki-61 era Aluminiu ( NMF) sau Silver dope ?? Că nu-i deloc acelaşi lucru !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 April 2020 - 01:30 PM