Pagina 1 din 1
Dragoarele M40 in Marina Romana Dragoare de baza
#1
Postat 26 March 2020 - 11:51 PM
Salut, tuturor,
A venit si randul dragoarelor de baza romanesti. Avand la dispozitie planuri de calitate, am inceput constructia unui model la scara 1:72.
In 1943 a fost inceputa la Galati constructia a patru dragoare din clasa M40, germanii livrand componentele necesare. Dupa 23 august 1944, lucrarile au fost intrerupte, acestea reluandu-se abia in 1949. In anul 1956 intra in serviciu ultima dintre cele patru nave.
In cei aproape 50 de serviciu au fost executate numeroase lucrari de intretinere si reparatii care au schimbat aspectul navelor. Cea mai importanata s-a derulat la mijlocul anilor '70 cand au fost inlocuite masinile cu tripla expansiune (cazane pe pacura) cu motoare diesel si a fost refacuta suprastructura; armamentul a fost si el reconfigurat.
Caracteristicile tehnice de dupa modernizarea de la mijlocul deceniului sapte, comunicate oficial, sunt: deplasament 777 tone, lungime x latime x pescaj 62,18 x 8,50 x 2,69m (pescaj prova)/2,66m (pescaj pupa)/ 3,27m (pescaj cu hidrolocator).
Planul german al clasei M40; din pacate este cam simplificat, nu are decat 14 coaste
Varianta germana
Varianta romaneasca de la inceputul serviciului; se observa foarte bine la prova tunul universal sovietic 90K cal.85mm:
Varianta modernizata (au aparut tunurile V-11 cal.37mm si mitralierele MR2N si lansatoarele antisubmarine RL-1000
Coastele sunt din placaj de 3 mm, decupate manual; pentru chila am folosit o teava de carbon de 5mm, iar pe fiecare coasta am montat cate un inel de alama (mi-am dat seama ulterior ca a fost inutil, mergea si fara, dar era deja tarziu); baghetele sunt 5x2 si 2x2 mm'; adezivul este de la MOMENT, variantele D2 si D3 (peste asteptari).
A venit si randul dragoarelor de baza romanesti. Avand la dispozitie planuri de calitate, am inceput constructia unui model la scara 1:72.
In 1943 a fost inceputa la Galati constructia a patru dragoare din clasa M40, germanii livrand componentele necesare. Dupa 23 august 1944, lucrarile au fost intrerupte, acestea reluandu-se abia in 1949. In anul 1956 intra in serviciu ultima dintre cele patru nave.
In cei aproape 50 de serviciu au fost executate numeroase lucrari de intretinere si reparatii care au schimbat aspectul navelor. Cea mai importanata s-a derulat la mijlocul anilor '70 cand au fost inlocuite masinile cu tripla expansiune (cazane pe pacura) cu motoare diesel si a fost refacuta suprastructura; armamentul a fost si el reconfigurat.
Caracteristicile tehnice de dupa modernizarea de la mijlocul deceniului sapte, comunicate oficial, sunt: deplasament 777 tone, lungime x latime x pescaj 62,18 x 8,50 x 2,69m (pescaj prova)/2,66m (pescaj pupa)/ 3,27m (pescaj cu hidrolocator).
Planul german al clasei M40; din pacate este cam simplificat, nu are decat 14 coaste
Varianta germana
Varianta romaneasca de la inceputul serviciului; se observa foarte bine la prova tunul universal sovietic 90K cal.85mm:
Varianta modernizata (au aparut tunurile V-11 cal.37mm si mitralierele MR2N si lansatoarele antisubmarine RL-1000
Coastele sunt din placaj de 3 mm, decupate manual; pentru chila am folosit o teava de carbon de 5mm, iar pe fiecare coasta am montat cate un inel de alama (mi-am dat seama ulterior ca a fost inutil, mergea si fara, dar era deja tarziu); baghetele sunt 5x2 si 2x2 mm'; adezivul este de la MOMENT, variantele D2 si D3 (peste asteptari).
#5
Postat 29 March 2020 - 10:33 PM
Va multumesc tuturor pentru incurajari!
O fotografie cu un M40 italian (preluat de SUA in cuantumul despagubirii de razboi, apoi cedat Italiei) arata foarte clar forma pupei....
....un crop din revista MODELISM pentru prova. Se observa un scutul tunului V11
Tunul anti-aerian sovietic V-11 (a inlocuit tunurile 90K de la bordul dragoarelor de baza, fiind mentinut pana la scoaterea acestora din serviciu)
Am nevoie de un pm cu adresa ta de e-mail.
O fotografie cu un M40 italian (preluat de SUA in cuantumul despagubirii de razboi, apoi cedat Italiei) arata foarte clar forma pupei....
....un crop din revista MODELISM pentru prova. Se observa un scutul tunului V11
Tunul anti-aerian sovietic V-11 (a inlocuit tunurile 90K de la bordul dragoarelor de baza, fiind mentinut pana la scoaterea acestora din serviciu)
kromag, la 28 March 2020 - 11:46 PM, a spus:
Planurile de unde le-ai procurat? Intreb pentru ca m-ar interesa.
Am nevoie de un pm cu adresa ta de e-mail.
#8
Postat 09 May 2020 - 10:37 PM
Am folosit chit de la Rost, foarte bun pentru constructii, dar greu de folosit in modelism. Dupa 24 de ore s-a intarit ca piatra, punandu-mi probleme la slefuire. Am citit in final si instructiunile: se poate slefui dupa o ora, se poate vopsi dupa cinci ore. Taz m-a ajutat cu un chit pentru lemn de mobilier, foarte bun, dar in cantitate mica.
#10
Postat 14 May 2020 - 07:50 PM
Multumesc frumos pentru sugestie! Cred ca suport mai bine mirosul decat sa consum timp excesiv cu slefuirea.
Motoarele sunt 2,4V/ 150mA , gabarit 32x20x15mm; tuburile etambou sunt din teava de alama cu diametrul exterior de 3 mm, iar axele port elice sunt tije de comanda pentru aeromodele cu diametrul de 2mm. Elicele sunt de la Deans Marine cu diametrul de 30mm, M2. Mi-ar fi trebuit elice cu patru pale si diametrul de 27mm, dar pentru probe, merg si acestea.
Motoarele sunt 2,4V/ 150mA , gabarit 32x20x15mm; tuburile etambou sunt din teava de alama cu diametrul exterior de 3 mm, iar axele port elice sunt tije de comanda pentru aeromodele cu diametrul de 2mm. Elicele sunt de la Deans Marine cu diametrul de 30mm, M2. Mi-ar fi trebuit elice cu patru pale si diametrul de 27mm, dar pentru probe, merg si acestea.
#11
Postat 14 May 2020 - 10:01 PM
Nu pot decat sa-ti dau o veste proata , nu cred ca vei gasi elice cu 4 pale de 27 mm. S-ar putea sa trebuiasca sa ti le faci singur.
Ar mai fi solutia sa cauti la Roboesch in catalog un profil de elice care se potriceste cu ceea ce ai tu nevoie dar de la 25mm sar direct la 30mm.
Uite un link catre catalogul lor. http://www.raboeschm.../catalog-02.pdf
Ar mai fi solutia sa cauti la Roboesch in catalog un profil de elice care se potriceste cu ceea ce ai tu nevoie dar de la 25mm sar direct la 30mm.
Uite un link catre catalogul lor. http://www.raboeschm.../catalog-02.pdf
#12
Postat 15 May 2020 - 09:03 PM
Salutare , elici gasesti aici https://www.prop-sho...=standard-scale sunt in dimensiuni imperiale , ai pe undeva o nota la sistemul de marcare , elicele sunt turnate dintr-o singura piesa nu ca cele de la raboesh la care palele sunt cositorite .
Toate cele bune .
Toate cele bune .
#13
Postat 19 July 2020 - 10:04 PM
Am facut in aceasta dimineata o prima proba pe apa. Nivelul Dunarii era destul de scazut, iar caldura din ultima saptamana a favorizat dezvoltarea algelor care sunt un adevarat cosmar. Modelul se comporta bine, dar este prea rapid, viteza nu este deloc in scara.
Am pus un lest minim ca sa tin elicele in apa:
Am pus un lest minim ca sa tin elicele in apa:
#15
Postat 20 July 2020 - 06:39 PM
Nu exista video deoarece am fost foarte ocupat cu slalomul printre ierburi. In plus, statia a facut cateva probleme cauzate probabil de traseele foarte lungi ale cablurilor de comanda.Receptorul este plasat sub teuga, iar firele pentru servoul carmei se intind pe aproape toata lungimea navei. Tre'sa mai adaug cateva inele de ferita si sa inalt antena receptorului.
#16
Postat 27 July 2020 - 11:15 PM
Am parcurs o nou etapa de testare. Statia a mers normal; am pus un limitator de turatie la emitator deoarece regulatorul necesita min 5V, iar motoarele lucreaza la 2,7V si nu vreau sa le ard. Nava are bune calitati nautice;elicele de la Deans Marine merg foarte bine, exceptand marsul inapoi (galagie multa si randament slab).
Arata acest topic
Pagina 1 din 1