Mitsubishi A6M2b Zero - "Ziua Infamiei" Tamiya 1/72
#22
Postat 23 March 2020 - 09:48 AM
Kitul, spuneam, merita fiecare leuț plătit pentru el, oferă cea mai bună calitate cam la fiecare capitol, începând cu plasticul din care este turnat, nici prea moale,nici prea hard, se desprinde ușor de pe rame și se prelucrează/șlefuiește lejer, fără îndărătnicie.
Decalurile sunt imprimate corect, la culoarea optimă, fără mult film "rezidual" pe margine deci cu risc minim de a apărea silvering, aici in mod special mi-a fost frică la emblemele Hinomaru de pe aripi și fuselaj. Nu a fost cazul.
Piesele se îmbină la perfecție, oricât de mărunte ar fi și în locuri oricât de ascunse, de multe ori m-am trezit vorbind singur, cu admirație,bineînțeles.
O realizare despre care cei de la Tamiya pot fi mândri oricând. Un kit perfect, pentru un avion perfect.
După părerea mea și după ce l-am studiat pe toate părțile și din toate unghiurile, eu cred că Mitsubishi Zero(Zeke) în mod anume seriile 11 si 21,este avionul cu proporții perfecte. Indiferent la ce ne-am referi, fie lungime, anvergură, coarda aripii, dimensiunile carlingii și forma ei, înălțimea trenului de aterizare, etc,etc. nu cred ca se putea obține un echilibru mai bun. Dacă vreți, după opinia mea, Zero-ul a fost tot o sabie de samurai. Perfect echilibrată ca proporții și balans.
Iar Tamiya a respectat asta și a transpus-o în stiren, la fel.
Bravo pentru doi veterani: Tamiya și Zero .
P.S. sunt sigur că și noua lor realizare scoasă pe piață, Me109 G6/1:72, este la același nivel.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 March 2020 - 09:50 AM
#23
Postat 23 March 2020 - 10:52 AM
Inteleg ca si kit-urile de la Tamiya sunt foarte bine detaliate. Dupa o experienta mai putin placuta cu alti producatori, acum incerc sa aleg mai atent kit-urile. Multumesc pentru precizari, Longinus.
Acum, Zero-ul a fost unul dintre avioanele emblematice ale WWII, proportiile despre care vorbesti l-au ajutat sa fie extrem de manevrabil, avantaj ce putea sa faca diferenta intr-o lupta aeriana. Insa, avea un blindaj aproape inexistent si suferea de o mare problema: manevrabilitatea lui scadea dramatic la viteze mari. Nu era ajutat de un sistem hidraulic, astfel incat pilotul tragea de mansa atasata de cabluri, pentru a directiona avionul. La viteze mari, manevrele deveneau mai greu de executat. Din pacate pentru americani si fericire pentru japonezi, acest dezavantaj a fost descoperit destul de tarziu, timp in care Zero-urile au adunat numeroase victorii.
Designerii avionului au sacrificat multe ca sa obtina o viteza mai mare. Per total, a fost unul dintre cele mai importante avioane care au zburat in WWII.
Felicitari inca o data! Si multumesc pentru precizari! Acum o sa caut si kit-urile Tamiya!
#24
Postat 23 March 2020 - 02:51 PM
Am mai citit și eu despre kiturile Tamiya , īn special cele mai noi. Voi īncerca și eu achiziționarea unora , eventual unele avioane pe care să nu le mai am deja...Din păcate nu-i cazul lui Zero, am deja vre-o 3 sau 4, care-și așteaptă rīndul .
ZERO este un avion frumos, bun manevrier la viteze mici și la altitudine mică/medie. Din păcate pentru niponi , doar atīt. Blindaj slab spre inexistent (cīnd au īncercat să-i pună blindaj , viteza și autonomia au scăzut dramatic...), armament slăbuț, posibilități de upgrade extrem de reduse. Cīt s-a confruntat cu avioane inferioare ( gen Hurricane, P-40, Buffallo sau Wildcat), le-a mers vraja. Cum au aruncat īn luptă americanii Hellcat, P-38 sau P-47, s-a rupt filmul , și-au īnceput să aibă pierderi grele , irecuperabile de către industria lor .Abia spre sfīrșitul războiului au fost īn stare japonezii să arunce īn luptă avioane mai bune ( gen Ki-100 ) , dar era deja clasicul "too little , too late !!".
Spor să avem , și SĂNĂTATE !
#25
Postat 23 March 2020 - 03:25 PM
Je suis content que tu aimes ça.
En effet, Zero était un avion fragile, pensé et réalisé dans la philosophie de bataille des samouraïs.
Élastique et rapide, mais pas très résistant.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 March 2020 - 03:25 PM
#26
Postat 23 March 2020 - 04:14 PM
Dupa aia tacticile, dupa aia numarul, intotdeauna luptand in inferioritate, dupa aia calitatea motoarelor si a benzinei...
Au fost destule Hellcat, ba chiar si Corsair, doborate de Zero-uri. Americanii reclama o rata cam de 10 la 1 pentru Corsair si undeva pe la 19 la 1 la Hellcat.
Acum daca ne gandim ca majoritatea avioanelor monomotoare doborate de americani erau considerate Zero, si (dupa cum spunea Clostermann) overclaimingul era la ordinea zilei, cu un factor de minim 3, poate chiar 5, si ca majoritatea bataliilor au fost impotriva unor valuri sinucigase pilotate de novici, situatia parca se mai clarifica, desi tot defavorabila avionului japonez ramane.
Americanii au facut eforturi uriase pentru a recupera, repara si evalua Zeroul, exista rapoarte exhaustive cu testari 1 vs 1 cu tot ce aveau in dotare, Wildcat, Corsair, Hellcat etc...bazat pe asta au dezvoltat tactici solide, iar cine le urma, clar ca facea treaba...
#27
Postat 23 March 2020 - 09:04 PM
MyFine Molds / Model Graphix Mitsubishi A6M2 Zero Type 21 link
#28
Postat 23 March 2020 - 09:49 PM
https://www.super-ho...its-in-box.html
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 23 March 2020 - 09:57 PM
#29
Postat 23 March 2020 - 10:20 PM
L.E. Edi m-a contrazis ...se găsește. Dar trebuie să-ți vinzi un rinichi ...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 23 March 2020 - 10:25 PM
#30
Postat 29 March 2020 - 10:38 PM
imi place ce ai reusit sa faci din macheta asta (mai ales finish-ul) ... o am si eu si visez la ziua cand o voi scoate din cutie.
doua observatii am si sper ca niciuna sa nu umbreasca serenitatea ta proverbiala :)
1. sera dinspre deriva (parte fixa a cupolei) imi pare cam in aer ... era provizoriu pusa sau se potriveste mai cu sughitzuri?
2. parca e un pic cam mat capotajul motorului ... imi aduc aminte ca am vazut filmari cu ele pe punte, in care pinguinii le stergeau cu sarg cu niste carpe soioase ... iar capotajele luceau de-a dreptul.
am citit undeva (intr-un singur loc intr-adevar) ca le ungeau / polishau ca sa economiseasca combustibil.
acuma ... o macheta la 72 stralucitoare arata ca o ciubota, insa una satinata mie mi se pare ca se apropie de adevar.
stiu ca discutia e lunga si nu neaparat concludenta, insa treaba aia cu efectul de sera mie cel putzin mi se pare ca "face sens".
ps: imi pare rau ca nu pot posta si poze, da' scriu de pe telefon.
o saptamana fara emotii.
#31
Postat 29 March 2020 - 10:54 PM
Sera pare mai aeriană nu pentru ca ar potrivi prost, ci pentru ca nu am insistat eu suficient cu lipiciul. Stiu ca sună ciudat, dar am o fobie vis a vis de lipiciul care poate strica o suprafață vitrată. E o chestie care pur și simplu mă terorizează. Folosesc Revell Cristal Clear care se usucă transparet, dar nu lipește īn forță. Ar fi trebuit puțin ciano, dar ăsta poate face vapori care matează și toată treaba se duce dracu.
Capotajul motorului este vopsit cu negru semi gloss. Știu că pe aeronavele adevărate se folosea vopsea lucioasă dar la scara asta arată a jucărie. Am incercat cu gloss pe rezervorul suplimentar și nu mi-a plăcut ce am văzut, drept pentru care am revenit.
Restul e vopsit īn grey-green mat (toate vopselurile sunt Tamiya) peste care am aplicat lac acrilic, tot semi gloss, dar MR Hobby, la spray.
#32
Postat 30 March 2020 - 05:52 AM
Dacă deschizi cutia kitului și o să verifici, vei vedea că sera are în partea din spate un pin, iar fuselajul,după îmbinarea jumătăților, prezintă un orificiu în care la montare va intra pinul cupolei. Practic nu ai cum să asamblezi carlinga peste fuselaj, mai mișcată în nicio direcție, decât în locașul acela.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 March 2020 - 05:53 AM
#33
Postat 30 March 2020 - 11:00 AM
acuma ... eu cum fac - dupa ce lipesc cupola, cu niste vopsea de interior si o pensula, sigilez pe toata lungimea (capilaritatea ajuta). merge si cu future, da' exista sansa sa apara la interior o dunga lucioasa.
dupa ce se usuca, daca mai e cazul, umplu cavitatea cu vopseaua de exterior. e foarte usor de lucrat cu vopsea, pentru ca poti sa stergi usor ce scapa pe fuselaj (tot cu o pensula, sau betisor cu vata, dar de data asta cu diluant).
mai sunt o mie de retzete ... da' mie asta mi se pare sfanta - vopseaua chiar lipeshte.
ps: cu luciul m-am mai linistit - in unele poze negrul ala arata mai mat, in unele mai satinat ... deci media e foarte ok :)
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 30 March 2020 - 11:02 AM
#38
Postat 01 April 2020 - 11:04 AM
#39
Postat 01 April 2020 - 06:14 PM
Z-mare, la 01 April 2020 - 11:04 AM, a spus:
True, am patit si eu asa ceva, era sa fac pareza cand am vazut :)))