Pagina 1 din 1
Ford T 1913 - Roadster ICM scara 1/24
#1
Postat 16 March 2020 - 09:45 PM
Salutare,
Dupa multa vreme am mai pus mana pe un kit de plastic.
Din nefericire contextul social - pandemia de COVID - 19 imi genereaza foarte mult timp liber.
Asa ca, am zis sa profit. Am privit foarte analitic la stiva pe care o am dupa usa din sufragerie si am ales acest kit de la ICM.
Si acum am in minte Fordurile lui Mecano prezentate acum cativa ani la slonul de la Muzeul Militar.
Deci cu asa ceva in minte am purces in aventura "Starea de urgenta" episodul 1
Mai intai cateva cuvinte despre kit-ul celor de la ICM:
Este format din cateva rame din plastic gri, una din plastic transparent si una din plastic crem acoperit cu un strat de ceva auriu.
Aceasta din urma se vrea a fi ceva alama, masina incadrandu-se in "brass era" ca si existenta. La o prima examinare, nu neaparat amanuntita a pieselor placate cu auriu aspectul de "jucarie chinezeasca" este izbitor. Nu-i nimic, mi-am zis. Oi imbatranio io cu ceva sa para un pic mai profi fata de finisajul propus de fabricant. Insa din nefericire acel strat "crom" auriueste cea mai proasta acoperire pe care am pututu sa o vad in toata cariera mea modelistica. Se descuameaza la cea mai mica agresiune externa! Nu se paota debavura, nu se pot elimina prinderile reziduale de pe rama si asa mai departe.
Mai mult: acoperirea aurie este insensibila la TRIUMF! Pfff... Solutia este rabdarea coroborata cu o lama de cutter si practic jupuirea pieselor si revopirea lor.
Aici este de discutat ceva pentru ca producatorul propune, dupa parerea mea, mult prea multa alama pe masina. Deci, multe piese alamite vor trebui vopsite negru sau in culoare amasinii, ceea ce este un oarecare avantaj, pentru ca, renuntam la alama aiai aurie urata.
Acum sincer nu imi este deloc clar cum arata o masina originala... Referintele pe care le voi lua in calcul sunt cteava T-uri resturate care imi plac mie personal cum arata.
Bun, prima impresie trebuie completata de calitatea injectiei ramelor cu piese! Zero bavuri si imbinare precisa (nu ca la Tamiya dar...) ceea ce favorizeaza un montaj "pe repede inainte" mai ales daca vrei sa faci macheta direct din cutie.
Deci hai sa prnim la drum!
Dupa un st=udiu amanutit al kit-ului si dupa returul de experienta al lui Mecano, nu oi respecta ordinea de montaj din instructiuni.
Astfel, acum dupa prima zi de lucru, sunt in situatia urmatoare:
1. am facut un ansamblu din motor cutie de viteze su puntea fata - cu tot cu directie
2. am facut un ansamblu din sasiu cu puntea spate si cu arborele cardanic
3. Am facut caroseria, fara tablier, pe care il voi asambla cu platforma si il voi vopsi separat, in culoarea lemnului de cires.
Mai jos sunt cele trei mari ansambluri care alcatuiesc masinuta noastra.
etpa urmatoare este finisarea caroseriei si vopsirea principalelor componente.
Va tin la curent
Toate cele bune si profitati macar asa de perioada asta nefericita
Dupa multa vreme am mai pus mana pe un kit de plastic.
Din nefericire contextul social - pandemia de COVID - 19 imi genereaza foarte mult timp liber.
Asa ca, am zis sa profit. Am privit foarte analitic la stiva pe care o am dupa usa din sufragerie si am ales acest kit de la ICM.
Si acum am in minte Fordurile lui Mecano prezentate acum cativa ani la slonul de la Muzeul Militar.
Deci cu asa ceva in minte am purces in aventura "Starea de urgenta" episodul 1
Mai intai cateva cuvinte despre kit-ul celor de la ICM:
Este format din cateva rame din plastic gri, una din plastic transparent si una din plastic crem acoperit cu un strat de ceva auriu.
Aceasta din urma se vrea a fi ceva alama, masina incadrandu-se in "brass era" ca si existenta. La o prima examinare, nu neaparat amanuntita a pieselor placate cu auriu aspectul de "jucarie chinezeasca" este izbitor. Nu-i nimic, mi-am zis. Oi imbatranio io cu ceva sa para un pic mai profi fata de finisajul propus de fabricant. Insa din nefericire acel strat "crom" auriueste cea mai proasta acoperire pe care am pututu sa o vad in toata cariera mea modelistica. Se descuameaza la cea mai mica agresiune externa! Nu se paota debavura, nu se pot elimina prinderile reziduale de pe rama si asa mai departe.
Mai mult: acoperirea aurie este insensibila la TRIUMF! Pfff... Solutia este rabdarea coroborata cu o lama de cutter si practic jupuirea pieselor si revopirea lor.
Aici este de discutat ceva pentru ca producatorul propune, dupa parerea mea, mult prea multa alama pe masina. Deci, multe piese alamite vor trebui vopsite negru sau in culoare amasinii, ceea ce este un oarecare avantaj, pentru ca, renuntam la alama aiai aurie urata.
Acum sincer nu imi este deloc clar cum arata o masina originala... Referintele pe care le voi lua in calcul sunt cteava T-uri resturate care imi plac mie personal cum arata.
Bun, prima impresie trebuie completata de calitatea injectiei ramelor cu piese! Zero bavuri si imbinare precisa (nu ca la Tamiya dar...) ceea ce favorizeaza un montaj "pe repede inainte" mai ales daca vrei sa faci macheta direct din cutie.
Deci hai sa prnim la drum!
Dupa un st=udiu amanutit al kit-ului si dupa returul de experienta al lui Mecano, nu oi respecta ordinea de montaj din instructiuni.
Astfel, acum dupa prima zi de lucru, sunt in situatia urmatoare:
1. am facut un ansamblu din motor cutie de viteze su puntea fata - cu tot cu directie
2. am facut un ansamblu din sasiu cu puntea spate si cu arborele cardanic
3. Am facut caroseria, fara tablier, pe care il voi asambla cu platforma si il voi vopsi separat, in culoarea lemnului de cires.
Mai jos sunt cele trei mari ansambluri care alcatuiesc masinuta noastra.
etpa urmatoare este finisarea caroseriei si vopsirea principalelor componente.
Va tin la curent
Toate cele bune si profitati macar asa de perioada asta nefericita
#3
Postat 22 March 2020 - 04:01 PM
tatul in casa ajuta la facutul de machete!
Nu suna prea bine dar alta formulare mei academica nu gasii...
Buuuun, deci a trecut o saptamana de lucru la Ford-ulet...
Am intampinat si cateva probleme destul de nasoale.
Cea mai cea, calitatea plasticului: nu este un plastic foarte bun, se vad fronturile de injectie pe piese si astfel nu se preteaza la folosira vopselurilor auto. Poate cu acrilice er fi OK.
Problema este ca eu nu am acrilice, si chiar daca as avea nu am lac pentru ele.
Deci folosind ce am, am obtinut o chestie foarte dubiasa: pe alocuri dupa uscare a parut o texturappe suprafetele vopsite. Nu peste tot, deci in unele parti plasticul a suportat vopseaua auto. Limitele suprafeteloe corespund cu urmele fronturilor de injectie, ceea ce ma face sa ma gandesc ca kit-ul pe care il am este facut candva cand s-a schimbat materia prima, la un sfarsit de schimb sau asa ceva.
In fine, cum spunem noi romanii tot raul spre bine : o sa fie un model imbatranit dar in acelasi timp ingrijit. Adica ceva de genul "easy restauration" cum zic cei de peste ocean.
Iata unde suntem astazi (poze cu detalii ale "paint job-ului" o sa pun la final cand macheta este gata)
Pana atunci iata ce am reusit sa fac:
un pic pe la motor (fisele aste de bujii mi-au macat sufletul.
tablierul cu iesirile de la distribuitorul aprinderii
Motorul vazut de desauupt
bancheta cu piele "lucita" pe unde s-a frecat mai mult
sasiul cu toba de esapament cam ruginita...
capota cu tragedia din timpul vopsirii
prelata din servetel vopsit in negru
si rotile cu pneurile lor albe
That's all till now...Urmeaza asamblarea interiorului si detalierea generala astfel incat sa fie gata de expus in vitrina.
Din pacate nu am avut rabdare sa refac vopsitoria (lichid de frana + curatare + reluat procesul de vopsire) asa ca Fordu' meu o sa fie un mosulet simpatic dar cu semne evidente varstei lui de 100 de ani!
Salutare si spor
Stati in casa si modelitzi!
Nu suna prea bine dar alta formulare mei academica nu gasii...
Buuuun, deci a trecut o saptamana de lucru la Ford-ulet...
Am intampinat si cateva probleme destul de nasoale.
Cea mai cea, calitatea plasticului: nu este un plastic foarte bun, se vad fronturile de injectie pe piese si astfel nu se preteaza la folosira vopselurilor auto. Poate cu acrilice er fi OK.
Problema este ca eu nu am acrilice, si chiar daca as avea nu am lac pentru ele.
Deci folosind ce am, am obtinut o chestie foarte dubiasa: pe alocuri dupa uscare a parut o texturappe suprafetele vopsite. Nu peste tot, deci in unele parti plasticul a suportat vopseaua auto. Limitele suprafeteloe corespund cu urmele fronturilor de injectie, ceea ce ma face sa ma gandesc ca kit-ul pe care il am este facut candva cand s-a schimbat materia prima, la un sfarsit de schimb sau asa ceva.
In fine, cum spunem noi romanii tot raul spre bine : o sa fie un model imbatranit dar in acelasi timp ingrijit. Adica ceva de genul "easy restauration" cum zic cei de peste ocean.
Iata unde suntem astazi (poze cu detalii ale "paint job-ului" o sa pun la final cand macheta este gata)
Pana atunci iata ce am reusit sa fac:
un pic pe la motor (fisele aste de bujii mi-au macat sufletul.
tablierul cu iesirile de la distribuitorul aprinderii
Motorul vazut de desauupt
bancheta cu piele "lucita" pe unde s-a frecat mai mult
sasiul cu toba de esapament cam ruginita...
capota cu tragedia din timpul vopsirii
prelata din servetel vopsit in negru
si rotile cu pneurile lor albe
That's all till now...Urmeaza asamblarea interiorului si detalierea generala astfel incat sa fie gata de expus in vitrina.
Din pacate nu am avut rabdare sa refac vopsitoria (lichid de frana + curatare + reluat procesul de vopsire) asa ca Fordu' meu o sa fie un mosulet simpatic dar cu semne evidente varstei lui de 100 de ani!
Salutare si spor
Stati in casa si modelitzi!
#6
Postat 28 March 2020 - 05:20 PM
Asa cum ziceam, gandacul este gata.
Iata cateva poze ce ni-l infatisaza in toata maretia lui.
Va povesteam ca am achizitionat deja si un Touring, care va fi din aceleasi cauze de incompatibilitate a vopselei cu plasticul celor de la ICM, o epava.
SI ma gandesc acum sa refac capota celui de mai sus sa aiba mai putina rugina pe ea.
Deci in concluzie, daca vreti sa faceti asa ceva care sa luceasca si sa fie ca tocmai iesit de pe portile fabricii, luati un Revell
Va iesi foarte fain.
Sopr la modelit!
Mai avem ceva de stet in casa....
Iata cateva poze ce ni-l infatisaza in toata maretia lui.
Va povesteam ca am achizitionat deja si un Touring, care va fi din aceleasi cauze de incompatibilitate a vopselei cu plasticul celor de la ICM, o epava.
SI ma gandesc acum sa refac capota celui de mai sus sa aiba mai putina rugina pe ea.
Deci in concluzie, daca vreti sa faceti asa ceva care sa luceasca si sa fie ca tocmai iesit de pe portile fabricii, luati un Revell
Va iesi foarte fain.
Sopr la modelit!
Mai avem ceva de stet in casa....
#12
Postat 22 June 2020 - 09:38 PM
A iesit foarte frumos si plin de caracter!
Am si eu un kit la 1/16. De fiecare data cand vreau sa ma apuc de el nu pot vizualiza modelul ca mi se pare un gigant, si asa sfarseste geneza productiei de serie inapoi in cutie si sus in spate pe raft.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Am si eu un kit la 1/16. De fiecare data cand vreau sa ma apuc de el nu pot vizualiza modelul ca mi se pare un gigant, si asa sfarseste geneza productiei de serie inapoi in cutie si sus in spate pe raft.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Arata acest topic
Pagina 1 din 1