Dupa multa vreme am mai pus mana pe un kit de plastic.
Din nefericire contextul social - pandemia de COVID - 19 imi genereaza foarte mult timp liber.
Asa ca, am zis sa profit. Am privit foarte analitic la stiva pe care o am dupa usa din sufragerie si am ales acest kit de la ICM.
Si acum am in minte Fordurile lui Mecano prezentate acum cativa ani la slonul de la Muzeul Militar.
Deci cu asa ceva in minte am purces in aventura "Starea de urgenta" episodul 1
Mai intai cateva cuvinte despre kit-ul celor de la ICM:
Este format din cateva rame din plastic gri, una din plastic transparent si una din plastic crem acoperit cu un strat de ceva auriu.
Aceasta din urma se vrea a fi ceva alama, masina incadrandu-se in "brass era" ca si existenta. La o prima examinare, nu neaparat amanuntita a pieselor placate cu auriu aspectul de "jucarie chinezeasca" este izbitor. Nu-i nimic, mi-am zis. Oi imbatranio io cu ceva sa para un pic mai profi fata de finisajul propus de fabricant. Insa din nefericire acel strat "crom" auriueste cea mai proasta acoperire pe care am pututu sa o vad in toata cariera mea modelistica. Se descuameaza la cea mai mica agresiune externa! Nu se paota debavura, nu se pot elimina prinderile reziduale de pe rama si asa mai departe.
Mai mult: acoperirea aurie este insensibila la TRIUMF! Pfff... Solutia este rabdarea coroborata cu o lama de cutter si practic jupuirea pieselor si revopirea lor.
Aici este de discutat ceva pentru ca producatorul propune, dupa parerea mea, mult prea multa alama pe masina. Deci, multe piese alamite vor trebui vopsite negru sau in culoare amasinii, ceea ce este un oarecare avantaj, pentru ca, renuntam la alama aiai aurie urata.
Acum sincer nu imi este deloc clar cum arata o masina originala... Referintele pe care le voi lua in calcul sunt cteava T-uri resturate care imi plac mie personal cum arata.
Bun, prima impresie trebuie completata de calitatea injectiei ramelor cu piese! Zero bavuri si imbinare precisa (nu ca la Tamiya dar...) ceea ce favorizeaza un montaj "pe repede inainte" mai ales daca vrei sa faci macheta direct din cutie.
Deci hai sa prnim la drum!
Dupa un st=udiu amanutit al kit-ului si dupa returul de experienta al lui Mecano, nu oi respecta ordinea de montaj din instructiuni.
Astfel, acum dupa prima zi de lucru, sunt in situatia urmatoare:
1. am facut un ansamblu din motor cutie de viteze su puntea fata - cu tot cu directie


2. am facut un ansamblu din sasiu cu puntea spate si cu arborele cardanic


3. Am facut caroseria, fara tablier, pe care il voi asambla cu platforma si il voi vopsi separat, in culoarea lemnului de cires.
Mai jos sunt cele trei mari ansambluri care alcatuiesc masinuta noastra.

etpa urmatoare este finisarea caroseriei si vopsirea principalelor componente.
Va tin la curent
Toate cele bune si profitati macar asa de perioada asta nefericita