Pagina 1 din 1
PWS-26 x 4 1/72 RPM
#1
Postat 15 March 2020 - 08:59 PM
PWS-26, un biplan de scoala polonez, care a ajuns in dotarea aviatiei noastre, nu datorita performantelor sale aviatice, ci datorita situatiei nefericita creata de Germania asupra Poloniei in Septebrie '39. Astfel au ajuns la noi cu refugiati polonezi, un numar cosiderabil de PWS-uri 26, dupa deciazia guvernamentala de a fi rechizitionate de armata romana, avioanele au trecut printr-un control tehnic si testari la Pipera apoi fiind repartizate diferitelor scoli de aviatie de pe teritoriul nostru.
Kitul RPM este foarte simplu si usor de construit pentru varsta lui, insa aceasta simplitate creaza probleme si anume lipsa de detalii, cea mai problematica fiind interiorul, foarte sarac. Insa cu ceva efort si atentie se poate face o macheta frumoasa.
Nr.136
Camuflaj si inmatriculare asa cum a fost folosit pentru o scurta perioada de timp in primele luni dupa rechizitonare si control, anume camuflaj polonez kaki/bleau si insemnele poloneze acoperite.
Kitul RPM este foarte simplu si usor de construit pentru varsta lui, insa aceasta simplitate creaza probleme si anume lipsa de detalii, cea mai problematica fiind interiorul, foarte sarac. Insa cu ceva efort si atentie se poate face o macheta frumoasa.
Nr.136
Camuflaj si inmatriculare asa cum a fost folosit pentru o scurta perioada de timp in primele luni dupa rechizitonare si control, anume camuflaj polonez kaki/bleau si insemnele poloneze acoperite.
#2
Postat 15 March 2020 - 09:07 PM
#4
Postat 15 March 2020 - 09:31 PM
YR-CAL
Dupa sfarsitul razboiului, numarul avioanelor militare romanesti a fost limitat de marile puteri castigatoare si astfel multe avioane militare ramase au fost transferat la civile.
YR-CAL mai mult ca sigur a sfarsit in haine civile tractand planoare pe la vreo scoala de aviatie.
* Tin sa mentionez la acest avion ca ideea de a-l face crem apartine lui Horia, eu mereu am crezut ca a fost bleau (de altfel si multe alte surse/publicatii il prezinta bleau) insa Horia cu ajutorul unei poze color a uni planor romanesc ma convins a-l face crem. Multumesc Horia.
Dupa sfarsitul razboiului, numarul avioanelor militare romanesti a fost limitat de marile puteri castigatoare si astfel multe avioane militare ramase au fost transferat la civile.
YR-CAL mai mult ca sigur a sfarsit in haine civile tractand planoare pe la vreo scoala de aviatie.
* Tin sa mentionez la acest avion ca ideea de a-l face crem apartine lui Horia, eu mereu am crezut ca a fost bleau (de altfel si multe alte surse/publicatii il prezinta bleau) insa Horia cu ajutorul unei poze color a uni planor romanesc ma convins a-l face crem. Multumesc Horia.
#7
Postat 15 March 2020 - 10:09 PM
flo, la 15 March 2020 - 09:36 PM, a spus:
Superbe.
Ce documentatie ai folosit? O poza cu 8-ul ne poti arata?
Ce documentatie ai folosit? O poza cu 8-ul ne poti arata?
Salut Flo,
Pentru documentatie am folosit cartea Polskie Konstrukcje Lotnicze w Rumunii 1933 – 1946 Tom IV cz.3
O carte extraordinara, plina de poze cu avioane romanesti.
Ca exemplu mai jos o poza cu cele doua pagini dedicate nr.8, cam asa e mai toata caretea, plina de poze.
Citeaza
Felicitari, foarte faine!Ai si ceva poze cu originalele?
Salut Romi,
Am folosit pozele din cartea mentionata mai sus.
Multumesc pentru felicitari.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 15 March 2020 - 10:10 PM
#11
Postat 16 March 2020 - 07:50 AM
Foarte frumoase biplanele, felicitari ! Poti sa spui cateva cuvine cum potrivesti planurile si cum faci cu hobanele? Nu de alta dar am stricat acum cateva luni un Buecker 133 la 1/72, dupa ce m-am luptat cu hobanele si fixarea planului superior. Mai am unul dar imi e frica sa ma apuc de el.
#12
Postat 16 March 2020 - 09:35 AM
Bravo Cristinel, foarte frumos făcute ! Tenacitatea cu care faci tot ce poartă cocarde romānești este fenomenală. Poza cu avionașul īn palmă este genială, dă un indiciu cīt de mic era avionul real. Cred ca era cam cīt I-15-le pe care l-am făcut acum cīțiva ani ( ăăă, mai mulți ani , de fapt ). Poate nițel mai lung, dar anvergura mai mică, zic eu ( din ochi...am dat o tură la vitrină si l-am luat și eu īn palmă pe I-15 !! )
Ai scrăciuit interiorul , sau l-ai lăsat mai gol , din poze nu se vede mai nimic...
După ce-om trece sănătoși pandemia COVID, musai să ne īntīlnim și noi . Și așa sīntem ridicol de puțini...
Spor să ai , și SĂNĂTATE !!
Sorin
Ai scrăciuit interiorul , sau l-ai lăsat mai gol , din poze nu se vede mai nimic...
După ce-om trece sănătoși pandemia COVID, musai să ne īntīlnim și noi . Și așa sīntem ridicol de puțini...
Spor să ai , și SĂNĂTATE !!
Sorin
#14
Postat 16 March 2020 - 10:02 PM
Citeaza
Foarte misto, mi-a placut dintotdeauna buburuza asta, are niste forme foarte frumoase.
Excelente modele, de asemenea !
Excelente modele, de asemenea !
Multumesc 109, intradevar un avion cu forme frumoase.
Citeaza
Super dragutze , Mgc ! Bravo !
Multumesc Dany.
Citeaza
Foarte frumoase biplanele, felicitari ! Poti sa spui cateva cuvine cum potrivesti planurile si cum faci cu hobanele? Nu de alta dar am stricat acum cateva luni un Buecker 133 la 1/72, dupa ce m-am luptat cu hobanele si fixarea planului superior. Mai am unul dar imi e frica sa ma apuc de el.
Multumesc Paul si imi pare rau sa aud de necazul cu Bu133. Treaba cu fixarea planurilor la biblane e dificila cate odata insa nu e ceva comun la toate kit-urile, aici intervine desigur si calitatea kit-ului pe care il avem, de exemplu pentru mine la aceste PWS-uri treaba a fost foarte usoara, suporti au fost redati in kit foarte bine ca dimensiuni si destul de solizi ca si calitate a plasticului, de asemenea orificiile de lipire foarte bine redate si marcate. Insa exista si alte kit-uri care te pun in dificultate, cum ar fi Fleet-ul de la Azur Frrom... un chin sa fixezi planul superior ... suporti fragili, turnati/injectati incomplet, altii mai lungi de cat e necesar ... un dezastru.
Acum oricum ar fi kit-urile eu nu fixez planul superior de model pana la finalizarea acestuea, adica dupa finalul strat de lac mat, insa in momentul costructiei fixez precis suporti de fuselaj si de planul inferior prin potriviri la rece binenteles cu planul superior. Datorita acestei fixare precise a suportilor la final planul superior se poate fixa foarte usor pe suporti.
Despre hobane, eu folosesc firul elastic de la Uschi, foarte usor de prins cu o mica picatura de superglue, in trecut aplicam aceste fire dupa fixarea planului superior, ca o ultima detaliere a modelului, insa la aceste PWS-uri am aplicat firele inaintea fixarii planului superior, e ma usor avand mai mult spatiu de lucru.
Citeaza
Bravo Cristinel, foarte frumos făcute ! Tenacitatea cu care faci tot ce poartă cocarde romānești este fenomenală. Poza cu avionașul īn palmă este genială, dă un indiciu cīt de mic era avionul real. Cred ca era cam cīt I-15-le pe care l-am făcut acum cīțiva ani ( ăăă, mai mulți ani , de fapt ). Poate nițel mai lung, dar anvergura mai mică, zic eu ( din ochi...am dat o tură la vitrină si l-am luat și eu īn palmă pe I-15 !! )
Ai scrăciuit interiorul , sau l-ai lăsat mai gol , din poze nu se vede mai nimic...
După ce-om trece sănătoși pandemia COVID, musai să ne īntīlnim și noi . Și așa sīntem ridicol de puțini...
Spor să ai , și SĂNĂTATE !!
Sorin
Ai scrăciuit interiorul , sau l-ai lăsat mai gol , din poze nu se vede mai nimic...
După ce-om trece sănătoși pandemia COVID, musai să ne īntīlnim și noi . Și așa sīntem ridicol de puțini...
Spor să ai , și SĂNĂTATE !!
Sorin
Salut Sorine, multumesc.
Intradevar un avion mic.
Interioarele au fost refacute complet, frezat excesul de plastic pe laterale, construit tubulatura laterala cu prelate peste, adaugat manete si manetute, centuri si tablouri de bord, etc doar scaunele au fost din kit ele doar fiind usor remodelate, stiam ca nu se va vedea nimic odata inchis si facusem cateva poze, insa cand le-am transferat in pc, nu stiu cum dar pozele au devenit niste fisiere pe care nici un program nu a reusit sa le deschida, din pacate am observat acest lucru abia dupa ce am sters pozele din telefon ... invatare de minte ... data care vine tre sa verific inaite de stergere.
Citeaza
Superbe, jos palaria!
Felicitari!
Felicitari!
Multumesc RocknRolla.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1