Mulțumesc băieți.
Așa cum am spus, kitul este un short run,iar asta se vede sub mai multe aspecte, care nu sunt neapărat plăcute.
Totuși,nu pot spune că RS Models produce niște kituri pain in the ass.
Asamblarea a mers destul de fin, îmbinările dintre cele două jumătăți de fuselaj fiind "frecventabile" și negociabile cu ajutorul unei cantități de chit lichid. Desigur, nu există niciun fel de pini de orientare, orificii sau ștanțări care să te ajute. Te descurci.
Din păcate aici apar problemele: înainte de toate geamurile compartimentului de pasageri se asamblează individual,din interior spre înafară ceea ce este un neajuns. Dacă ai ghinionul ca un gemuleț din ăsta să se desprindă DUPĂ ce ai lipit fuselajul, adio și n-am cuvinte.
Eu am pățit-o.
Apoi ar fi jumătățile de fuselaj propriu-zise, care chiar dacă nu aveau distorsiuni pe lungime, am avut surpriza neplăcută ca o jumătate să fie mai "largă" decât cealaltă, rezultând, după îmbinare, o "buză"pe toată lungimea. Sigur că am apelat la șmirghel iar alinierea am păstrat-o pe suprafața superioară a avionului, dunga respectivă rămânând pe burtă, unde am tratat-o cu șmirghel și chit, din belșug.
Apoi al treilea punct slab ar fi calitatea matrițării în ceea ce privesc detaliile de pe lateralele fuselajului, în special ramele din jurul geamurilor și cadrele ușilor de acces. Detalii"alunecate" sau incomplet turnate. Nici asta nu mi-a plăcut.
La interior sunt date detaliile din rășină, scaunele pasagerilor, turnate prost, fotoliile piloților, tabloul de bord cu toate ceasurile ștanțate parțial(astea nu arată rău deloc), manșele și palonierele,plus o mică stație radio de dimensiunea unui bob de grâu mai zdravăn.
Inutil să spun că toate aceste mărunțisuri rămân practic imposibil de observat, în mod special compartimentul pasagerilor ,o dată ce fuselajul a fost îmbinat.
Kitul are puține piese, care odată desprinse de pe rame trebuiesc finisate, cu destule bavuri și flașuri la care musai să fi atent.
Avionul nu pare spectaculos și ai ceva de muncă la el, dar cel mai mult durează vopsirea și aranjarea tiparelor pentru asta.Mă refer strict la varianta spaniolă. Nu există niciun patern pentru versiunea de vopsire spaniolă, dispunerea dungilor și benzilor colorate de pe fuselaj și aripi, tricolorul de pe derivă, le calculezi și le aplici singur, orientat după desenul color de pe dosul cutiei.
Bineînțeles că nu există nici măști.
Decalurile salvează situația, sunt de cea mai bună calitate aderă perfect și se desprind de pe hârtie, în apă, în 10 - 15 secunde. Nu a fost nevoie de Microsol sau alte zemuri de gen.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 February 2020 - 09:23 AM