Messerschmitt Bf109 Gustav 1/48
#23
Postat 20 December 2019 - 09:55 AM
raduG, la 17 December 2019 - 02:11 PM, a spus:
Vesti bune, bravo! Sa-l vedem!:)
Eu n-am kitul Zvezda G6, in general am auzit lucruri bune despre el, sunt chiar curios cum merge cand te apuci de el.
Intre timp am mai mesterit unele detalii la baietii astia rai ai mei.
Am refacut unele linii de panouri afectate la amandoua, am refacut niturile pe zonele de imbinari la G4, unde se stersesera. In general, doar chestiuni foarte mici.
Apoi m-am concentrat cu niste detalii pe Hasegawa G2...pt ca Eduard G4 este atat de bun pe zona asta incat nu prea mai ai ce sa-i faci.
Asadar, am montat prizele de admisie ale compresoarelor la ambele. La Hase a trebuit sa improvizez o "buza" circulara chiar pe gura admisiei, pt ca altfel era prea plata zona.
Apoi tot la Hase G2 in spatiul ramas liber intre partile superioare are capotelor motorului am montat o fasie de plastic, care sa umple acel gol. Misto este ca acolo chiar era balamaua dintre jumatatile capotelor, care la Eduard G4 chiar este reprezentata distinct.
Apoi tot la Hasegawa G2 am instalt cel 4 prize de aer micute din spatele coafei elicii (cate 2 pe fiecare parte a botului). Ele sunt date de Hasegawa ca piese distincte, dar sunt din plastic "plin" si trebuiesc modificate ca sa semene intr-adevar cu niste prize de aer. La Eduard G4 sunt gata turnate, cu tot cu gurile de aerisire libere, asa cum ar trebui sa fie:)
Cu asta, fuselajele sunt in mare parte gata. Acu tre' sa inched cockpit-urile si sa ma apuc de aripi.
#24
Postat 23 December 2019 - 11:06 AM
Aici este un loc in care se vede usor diferenta de detaliu intre cele 2 kituri: baia trenului de aterizare de la kitul Hasegawa este practic lipsita de orice detaliu, pe cand cea de la Eduard are aproape tot ce trebuie pt scara asta.
La ambele am gaurit complet acele orificii ovale din acoperitoarea interioara a locasului jambelor si am montat in spate lor niste chestii care cred ca erau parte din mecanismul de zavorare a trenului de aterizare.
Apoi la Eduard nu prea am mai avut ce face, dar la Hasegawa a trebuit sa continui cu detalii de plastic plus ceva PE, ca altfel ar fi ramas cheala rau zona aia.
In final, la G4 Eduard am montat si gondolele tunurilor suplimentare de sub aripi. Tevile tunurilor pot fi montate ulterior, dupa vopsire. Initial ma gandeam sa fac tevile din tub de alama de la Albion Alloys, insa teava de plastic de la Eduard este deja gaurita la gura de tragere si arata foarte bine, asa ca probabil voi folosi piesele originale din kit. In plus, potrivirea tevii in gondola este atat de buna, incat practic garanteaza unghiul potivit la care era instalata teava de tun, in relatie cu tot ansamblul gondolei, aripiii si a avionului in general.
La Hasegawa G2 am facut si luminile de pozitie de la capetele de plan, din plastic transparent.
La Eduard G4 ele sunt figurate deja din plastic plin iar instructiunile spun sa fie vopsite ca si cum tot geamul ar fi fost colorat (nu transparent, prin care sa se vada la interior becul de pozitie colorat).
Din cate stiu, in general la Bf109 plasticele din capetele planurilor erau transparente si inauntru se puteau vedrea becurile colorate ale luminilor de pozitie (rosu stg + verde dreapta)...la un singur G4 am vazut chestia cu geamurile din capetele de plan coloate, este vorba de cel expus la Muzeul Speyer/Berlin.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 23 December 2019 - 11:23 AM
#26
Postat 24 December 2019 - 10:08 AM
Fiind vorba de versiuni de la inceputul seriei 109G, erau modelul Revi 12C.
La ambele am folosit piesele oferite de kiturile respective, pe care le-a modificat putin, in sensul ca am inlocuit lentilele de vizare cu bucati de plastic transparent mult mai subtiri.
Aici, desi nu pot argumenta cu cifre, parca mi s-a parut ca a fost mai bun colimatorul Hasegawa. Ma refer la dimensiuni generale, in comparatie cu restul cockpit-ului...Eduard parca e o idee prea ingust,
Hai Craciun Fericit tuturor si sa gasiti tot ce va doriti sub brad!
#27
Postat 24 December 2019 - 09:44 PM
Spor sa ai!
#28
Postat 06 January 2020 - 10:23 AM
La ampenaje ambele se potrivesc foarte bine, dar Eduard are un plus mare datorita modului in care a gandit imbinarile si precizia executiei pieselor. Practic, totul este atat de fest, incat doar le pui montezi in mocul lor, pui licici si cam asta este. Unghiul stabilizatoarelor va fi perfect, fara sa fie nevoie sa stai sa le aliniezi ochiometric si sa te asiguri ca incidenta este ok. Tac-pac. Evident, intoteauna trebuie verificat, dar una peste alta bravo Eduard.
Parbrizele si partile posterioare ale cabinelor se potrivesc perfect la ambele.
Partea centrala a cupolelor n-am apucat s-o maschez si sa le montez... am adaugat insa manerul de deschidere precum si acele brate superioare de sustinere ale blindajelor posterioare, care erau vizibile in realitate dar nu erau reprezentate la niciunul dinte ele.
#30
Postat 08 January 2020 - 10:21 AM
Potrivirea aripa-fuselaj este foarte buna la ambele, din nou insa cu un plus pentru precizie la Eduard: unghiul diedru al aripii este foarte aproape de realitate la Eduard, pe cand la Hasegawa necesita reglaje.
Exista insa si unele probleme la Eduard G4, pe intradosul sectiunii centrale a aripii, unde linia de imbinare cu fuselajul nu e ok (in sensul ca nu corespunde cu imbinarile tablelor din realitate) si trebuiesc facute unele corectii ale liniilor de panou si niturilor din zona.
#32
Postat 10 January 2020 - 03:58 PM
Hasegawa G2 totul este mult mai simplist facut (radiatoarele de sub aripi sunt turnate, simplificate si au reprezentata doar partea frontala), asa ca in faza asta am avut de montat practic doar radiatorul de ulei de sub bot.
La Eduard G4 toata partea asta cu radiatoarele este mult mai complex si mai detaliat gandita si reprezentata, sunt mult mai multe piese si arata totul mult mai bine. Radiatoarele de glycol de sub aripi au toate piesele reprezentate, inclusiv fetele posterioare ale radiatoarelor, care practic ar putea fi vizibile prin spate (depinde de pozitia flapsului/trapei de evacuare a aerului de pe extrados).
De asemenea, radiatorul de ulei de sub bot este un subansamblu complet separat (vreo 4 piese in total, are ambele fete ale radiatorului), care trebuie incastrat sub bot exact cum se intampla si la avionul adevarat, resultand un ansamblu mult mai realist. Desi mai complicat decat Hasegawa, potrivirea pieselor la Eduard este aproape perfecta.
La Eduard nu la fel de bine au stat lucrurile pe partea centrala a intradosului aripii, unde trebuiesc refacute unele linii de panouri si nituri, care in urma imbinarii aripa-fuselaj nu mai corespundeau cu realitatea. Am marcat cu verde zona in care trebuiesc facute modificari, aviz amatorilor.
#33
Postat 20 January 2020 - 10:23 AM
La Hasegawa am montat flapsurile in pozitie neutra (ca toate celelalte comenzi), cu radiatoarele inchise.
La Eduard flapsurile vor fi lasate, cu evacuarile radiatoarelor de glycol intredeschise, asa cum stateau de obicei la sol. Flapsurile sunt proiectate sa stea in pozitia asta (din nou plus pt Eduard), insa profundoarele le-am modificat astfel incat sa stea in pozitia picat. Desigur, cand am lucrat la cockpit am modificat si mansa sa stea in pozitia corespunzatoare (impinsa spre panoul de bord).
Deocamdata am montat doar partea dinspre intrados a evacuarii de la radiatoare (cea care avea si rolul aerodinamic de flaps), urmand cele de pe extrados sa le instalez dupa vopsire.
De asemenea, la ambele am modificat putin coafele elicelor, pentru ca locasurile prin care treceau palele elicelor aveau marginile paralele (adica gresit), pe cand ele in realitate se ingustau putin spre baza coafei.
De-acum, cand am timp, pot sa incep sa vopsesc la ele.
Aici e ceva mister, pt ca daca pt weisse 1 (G4/Waldemar Wubke) schema de vopsire este destul de clara (instructiunile de vopsire Eduard sunt rezonabil de detaliate, descriptive si bine documentate), in cazul lui schwarze 13 (G2/Gunther Rall), am mult mai putina incredere in instructiunile de vopsire Hasegawa si de modul in care au fost documentate. Nici poze relevante cu negru 13 al lui Gunther Rall nu am gasit...deci probabil ca va trebui sa-mi folosesc imaginatia:)
#34
Postat 21 January 2020 - 04:19 PM
Daca la asta te referi, las-o asa, ca e bine! Poate e putin cam mare...totusi
Nu vad, poate ai facut asta, dar la Hasegawa, la radiatoare, puteai pune sita de sirma, deasa si fina, ceva in genul celei de benzina, lipita pe o bucata adecvata de plastic.
Spor in continuare!!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 January 2020 - 04:24 PM
#35
Postat 21 January 2020 - 05:04 PM
Decalajul acela exista, este reprezentat si de eduard (incomplet insa, e prea scurta linia de panou respectiva - in poza problema este corectata deja) si a ramas asa.
Insa problema principala este acea linie in V usor vizibila (am eliminat-o, se mai vede putin sub stratul de superglue slefuit), care margheaza locul in care cei de la eduard au facut lina de imbinare dintre aripa si fuselaj. Nu inteleg de ce, pt ca ea nu exista in realitate...linia de imbinare reala era doar cativa mm mai jos!
Ma rog, sunt mai multe problem acolo, am eliminat unele linii de nituri reprezentate de eduard si pe care nu le-am vazut in planuri si am gravat linii de nituri complet noi (vorbesc strict de sectiunea central a intradisului aripii).
La Hasegawa exista fete de radiatoare sub aripi (piesele oferite in kit), insa nu se vad pt ca in poza am focalizat pt radiatorul din fata de sub bot, cel de ulei, care este mai vizibil.
#39
Postat 28 February 2020 - 09:38 AM