Messerschmitt Bf109 Gustav 1/48
#1
Postat 02 December 2019 - 10:20 AM
Am altele care zac neterminate, dar nu ma pot abtine.
Trebuie si ceva nou.
Dar nu stiam exact ce anume sa incep.
Atat de multe cutii cu kituri, atat de multe posibilitati, atat de multe avioane si povesti care imi plac.
Apoi am gasit intamplator pe net poza asta cu batranelul care se revede dupa mult timp cu vechiul sau camarad.
Si atunci am stiut ca e timpul lui 109G.
#2
Postat 02 December 2019 - 12:59 PM
Povestea e aici:
https://www.argunner...ith-old-friend/
Poza e foarte miscatoare, imi aduce aminte de una similara cu un batranel langa t-34:
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 December 2019 - 01:03 PM
#4
Postat 02 December 2019 - 02:26 PM
"Când închideți cabina, acordați atenție la ganitura de cauciuc a părții din față"
Asta scrie in dreptul carlingii, in a doua poza, cea cu Meyer in cockpit
(Beim schließer der Kabine
auf Vordeteil-Gummirahmen achten)
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 December 2019 - 02:27 PM
#5
Postat 03 December 2019 - 12:14 PM
Voi aborda deci un 109G2 (kit Hasegawa) si un 109G4 (kit Eduard weekend edition).
G2/Hase cel mai probabil va fi 13 negru al lui Gunther Rall/JG52/Rusia 1943, in configuratie standard.
G4/Eduard cel mai probabil va fi 1 alb al lui Waldemar Wubke/JG54/Franta 1943, in configuratie kannonnenboot (cu 2 MG151 in gondola suplimentare, sub aripi).
Nu am facut poze si la plastice, insa la prima vedere si inainte sa pun mana pe ele, Eduard pare mult superior dpdv detalii si ma astept sa fie mai bun si la asamblare.
Hasegawa e mult mai simplu, dar pare ca se tine bine, totusi.
Sa vedem cum se comporta amandoua cand incep lucrul efectiv...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 03 December 2019 - 12:15 PM
#6
Postat 03 December 2019 - 02:16 PM
Spor!
#7
Postat 05 December 2019 - 10:09 AM
Dupa o analiza comparativa preliminara cu G4/Eduard, pot spune ca G2/Hase desi este mai vechi, mai simplu si muuult mai putin detaliat, se tine bine totusi. Adica, nu e deloc un kit de lepadat (avand in vedere kiturile mai noi de pe piata).
Atunci cand am facut Fw-uri 190 din seria Anton in paralel (A4/Hase- A5/Eduard oldtool), impresia mea era ca Eduard umbrea din toate punctele de vedere Hasegawa. In cazul acesta, eduard este clar mai misto (e diferenta mare de tehnologie, kit mult mai nou, etc), dar imi place si Hasegawa, totusi:)
Ca idee kitul Bf109 Hasegawa mi se pare superior celui de Fw190 Hasegawa.
Dimensional, sunt mici diferente intre ele (Eduard are fuselajul putin mai ingust mai lung si aripile putin mai lungi), insa nu cred ca acestea vor fi vizibile in mod evident la sfarsit. Nu stiu care dintre ele este corect...inclin sa cred ca Eduard este cel mai aproape de realitate (am vazut discutii ca Hase este putin cam scurt, iar Eduard a corectat deja matritele de 109 dupa ce prima oara le-a gresit), dar cum spuneam diferentele nu sunt suparatoare.
Aspecte pozitive la kitul Hase: este foarte modular, in sensul ca se pot monta diverse subansamble independent unele de altele. Adica, fuselajul poate fi inchis inainte de a se pune bechia, tevile de esapament, si chiar intregul cockpit. Ceea ce, de exemplu, la Eduard nu este cazul.
Ce nu mi-a placut a fost chestia cu capotele de motor separate. Fara indoiala cei de la Hasegawa au ales acest tip de design in ideea de a grefa pe acelasi fuselaj mai multe tipuri de capote motor care au caracterizat seriile 109 F/G, dar in acelasi timp asta este o garantie ca potrivirea pieselor nu va fi una facila.
Instructiunile de montaj spun ca prima oara ar trebui inchis fuselajul, apoi montate capotele...insa eu am preferat sa grefez mai intai pe fiecare jumatate de fuselaj capota motor aferenta si abia apoi am inchis fuselajul. In felul asta, am asigurat o potrivire perfecta pe laterale (unde era critica treaba) si am ramas cu acel spatiu pe mijloc (am marcat cu rosu in poza), care insa se potriveste la fix cu balamaua care unea cele 2 jumatati ale capotei, in realitate. De altfel, cei de la Eduard au ales sa reprezinte aceasta balama ca piesa separata si asa voi face si eu la kitul Hase.
In plus, am mai apucat sa dau gauri in esapamente (erau pline, bleah) si am mai adaugat unele detalii pe partea posteriara a cockpit-ului si am modificat sistemul de montare al mitralierelor (am inchis pe interior locasele pt mitraliere, astfel incat acestea sa poata fi montate in pozitie la sfarsit de tot, dupa vopsitorie). Esapamentele sunt puse asa la misto, ele vor fi de asemenea montate definitiv abia la sfarsit, dupa vopsire.
Cam atat deaocamdata,
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 05 December 2019 - 10:15 AM
#9
Postat 09 December 2019 - 01:11 PM
Tot ce e cu alta culoare decat plasticul kit-ului e aduagat de mine.
La Hasegawa se vede ca este mai saracut in detalii cockpit-ul, fiind mai vechi. Am adaugat tot felul de manete, tije, conducta de alimentare cu combustibul si furtunul de oxygen.
La Eduard e clar mai bine reprezentat cockpit-ul, insa fiind varianta "weekend" (fara detalii PE), tot merge imbunatatit pe ici-colo.
Acum sunt pregatite de vopsitorie interioara.
#12
Postat 12 December 2019 - 10:20 AM
La 109G4 Eduard am modificat putin zona esapamentelor, astfel incat sa le pot monta pe dinafara, la sfarsit, dupa vopsire. Altfel....ar fi trebuit montate inainte de a inchide fuselajul.
Am modificat si aici sistemul de montare al mitralierelor, astfel incat sa le pun la sfarsit de tot. Altfel, trebuiau puse tot acum:)
Am pregatit si panourile de bord, la amandoua.
La G2 Hase este bordul lor, peste care am pus un decal de la un kit Eduard profipack la care am PE-uri si deci nu voi folosi decalul. A trebuit sa-l masacrez putin ca sa se potriveasca cu bordul Hase, dar a iesit multumitor si cu cupola inchisa va fi chiar ok.
La G4 Eduard am folosit decalul oferit de kit. Ocazie cu care am constatat ca decalul de panou de bord nu e acelasi...la kiturile din linia profipack e misto (cum se vede la bordul Hase) iar la kiturile mai saracute din linia weekend (cum e G4) e un decal mai simplist...si care nici nu s-a potrivit atat de grozav cu plansa de bord. Dar din nou, sub cupola inchisa cred ca va fi ok.
#15
Postat 13 December 2019 - 10:06 AM
Kitul Hasegawa nu are centuri de siguranta...asa ca am folosit centurile de la kitul Eduard 109G4 weekend edition, care sunt sub forma de decal.
Dar pt ca daca le-as pune ca atare ar arata ca naiba, decalul fiind nerealistic de subtire pt asa ceva, le-am montat cu tot cu suportul de hartie, pe care am incercat sa-l tai cat mai aproape de forma decalului.
Nu e ideal, dar in felul asta parca mai dispare din efectul 2D al decalului. Am montat deocamdata doar centurile de sezut, cele de umeri urmeaza dupa ce montez cockpitul in fuselaj.
Bordul l-am instalat deja pe fuselaj, potrivire perfecta.
Diseara instalez si restul cockpit-ului.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 13 December 2019 - 10:09 AM
#17
Postat 16 December 2019 - 09:33 AM
Totusi am facut niste probe la rece si cu cupola montata se mai vede atat de putin inauntru, incat am hotatat sa nu le mai schimb.
#19
Postat 17 December 2019 - 10:09 AM
Hasegawa este mai simplu si are detalii mai putine fata de Eduard, dar este in continuare un kit foarte bun, avand in vedere diferenta de generatie si tehnologie dintre ele.
Amandoua se imbina foarte precis, Eduard desigur are avantajul ca este mai detaliat si aproape complet nituit.