Salut, tuturor,
In statiunea Baile Herculane se afla un exemplar functional al autospecialei de stins incendii ATI SR 114 UMT.
Nu a mai fost pornita de mult, este mutata prin curtea postului de pompieri tractata, dar am fost asigurat ca trebuie doar pusa bateria, schimbate anvelopele, alimentata cu carburant si ulei. Personalul I.S.U. este foarte amabil, iar cei cu vechime mai mare ofera explicatii in privinta functionarii si modului de operare al acesteia.
Daca aveti drum prin zona, faceti o oprire. Statiunea nu este mare si o veti gasi cu usurinta.
.....
Pagina 1 din 1
Autospeciala pentru stins incendii ATI SR 114 UMT cateva fotografii
#2
Postat 31 October 2019 - 10:53 PM
Masina nu mai apartine cu siguranta pompierilor militari, adica I.S.U. cum spui. Observa ca nr. este "civil" nu cu MAI. Oricum e placuta revederea.
Aceste masini Autotun pentru stin incendii ( de aici ATI), precum si sora ei construita pe acelasi sasiu, P2500 SR 114 ( de stins incendii cu pulbere) cunoscuta si ca Azotul SR (gazul de vehiculare al pulberii fiind azotul), erau poreclite TARZAN. Fiind usor blindate erau totusi foarte grele, motiv pentru care sistemul de franare era extrem de solicitat si nu de putine ori nu facea fata. In astfel de momente soferii spuneau ca plutesc fix cum facea Tarzan pe liane si se opreau si ei cum puteau, mai in sant, mai in bordura.
Aceste masini Autotun pentru stin incendii ( de aici ATI), precum si sora ei construita pe acelasi sasiu, P2500 SR 114 ( de stins incendii cu pulbere) cunoscuta si ca Azotul SR (gazul de vehiculare al pulberii fiind azotul), erau poreclite TARZAN. Fiind usor blindate erau totusi foarte grele, motiv pentru care sistemul de franare era extrem de solicitat si nu de putine ori nu facea fata. In astfel de momente soferii spuneau ca plutesc fix cum facea Tarzan pe liane si se opreau si ei cum puteau, mai in sant, mai in bordura.
#3
Postat 31 October 2019 - 10:59 PM
Acum vreo zece ani, intr-un depozit de fier vechi exista si ATI SR104, adica autotunul construit pe sasiu SR104. Masina din care credeam ca nu mai exista nici un exemplar. Peste ceva ani a mai fost descoperita una intr-o comuna din Mures daca imi amintesc bine. Pe prima am incercat sa aducem in colectia muzeului, dar din nefericire demersurile nu au reusit.
#4
Postat 31 October 2019 - 11:34 PM
flo, la 31 October 2019 - 10:53 PM, a spus:
Fiind usor blindate erau totusi foarte grele, motiv pentru care sistemul de franare era extrem de solicitat si nu de putine ori nu facea fata. In astfel de momente soferii spuneau ca plutesc fix cum facea Tarzan pe liane si se opreau si ei cum puteau, mai in sant, mai in bordura.
Directia este mecanica; la viteze mici era nevoie de doi pompieri ca sa manevreze volanul.
#5
Postat 01 November 2019 - 07:41 PM
Citeaza
Daca aveti drum prin zona, faceti o oprire. Statiunea nu este mare si o veti gasi cu usurinta.
Dragutz .. chiar nu am mai fost demult . Acum destul de mult timp mai era si o autoscara ZIL 157... parca ?
Citeaza
erau poreclite TARZAN (...) Fiind usor blindate
Am citit undeva ca si vopseaua aceea argintie era speciala , fiind rezistenta la temperaturi mari .
In filmul " Explozia", se pot vedea in actiune aceste masini de pompieri . E unul dintre filmele mele preferate , din acest motiv am sa pun un link ( daca doriti sa-l revedeti)
https://www.youtube....h?v=RDxP0KOASK8
Ps. ... Saracu" domnul Diaconu a ramas fixat pe parizerul acela ...
--------
Si aici un link unde veti gasi foarte multe imagini ale masinilor de pompieri din dotarea tarii noastre
http://forum.pompier...3%A2nia?page=36
Undeva intre paginile site-ului de mai sus , apare si poza unei Praga , ce pare ca sa pastrat prin Tārgu Secuiesc , cel putin pana prin 2017 .
Oare s-a reusit salvarea acesteia ? ... Ar fi pacat daca s-ar pierde ...
http://forum.pompier...=42420#pid42420
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 November 2019 - 08:01 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1